astra - ściąganie w prawo

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderator: ella

astra - ściąganie w prawo

Postprzez sisco » środa 09 września 2009, 17:57

Witam , jeżdzę sobie astrą 1.4 - zauważyłem, że kiedy puszcze kierownicę auto ściąga w prawo tak że żeby jechać prosto muszę ją mieć kilka stopni w lewo przekręconą. Przy wolnej jeździe mi to nie przeszkadza ale często pokonuje dłuższe trasy - jakieś drogi ekspresowe gdzie czuć już dość mocno na kierownicy to ściąganie..

Sprawdzałem zbieżność jest ok
Ciśnienie w oponach jest ok
Wspomaganie jest ok , płynu nie brakuje

Auto z tego co wiem raczej jest bezwypadkowe kupiłem chwilę temu od ojca swojego najlepszego kolegi który jeździł nim 4 ostatnie lata wcześniej auto jeździło w niemczech.

Takie mam wrażenie jakby troszkę ciężej kręciło mi się w lewo przy jeździe. Ktoś miał podobną sytuacje? Byłem u mechanika ale stwierdził że ok i żebym się nie przejmował ^^
Prawo jazdy od 1 kwietnia 2009.
OPEL ASTRA II 1,7 DTI Isuzu
sisco
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek 19 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Borys_q » środa 09 września 2009, 18:02

Sprawdź hamulce prawe koło może nie odbijać do końca i ciągnie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3355
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez jasiek23 » środa 09 września 2009, 20:48

Może ciężarek na feldze się przesunął lub odpadł?
jasiek23
 
Posty: 485
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez marcij » środa 09 września 2009, 21:09

Jak sprawdzenie hamulcow nie pomoze , to sprawdz na szarpakach , czy nie masz luzow na jakichs sworzniach/koncowka drazkow kierowniczych. Chociaz skoro sprawdzenie zbieznosci nic nie wykazalo , to powinno byc ok ;P
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Re: astra - ściąganie w prawo

Postprzez Edward20 » środa 09 września 2009, 21:29

sisco napisał(a):Auto z tego co wiem raczej jest bezwypadkowe kupiłem chwilę temu od ojca swojego najlepszego kolegi który jeździł nim 4 ostatnie lata wcześniej auto jeździło w niemczech.


jak nie hamulce to raczej ono bylo bite;) tym bardziej ze jezdzilo w niemczech a Polacy lubia sprowadzac funkiel nowki po wypadku;)
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez sisco » środa 09 września 2009, 21:32

Znajomy jeździł nim w Polsce kilka lat i nic mu nie ściągało a co do tego że on w nic nie przywalił jestem pewien bo mieszka 2 kilometry dalej i jest u mnie co drugi dzień więc bym wiedział ^^

Jutro jadę sprawdzić te hamulce a jak nic nie pomoże to będę jeździł tak jak jest. I tak większość drogi na uczelnie stoję w korku a przy jeździe do 80 km'h jest ok.

Dam znać co jutro mechanik wypatrzy :)
Prawo jazdy od 1 kwietnia 2009.
OPEL ASTRA II 1,7 DTI Isuzu
sisco
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek 19 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez dma3 » czwartek 10 września 2009, 14:22

Sprawdzałem zbieżność jest ok


zapewne nie jest ok.

Czy przy ustawianiu zbiezności miałeś zablokowaną kolumne ? - jesli nie to zbiezność od nowa do zrobienia.
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez qwer0 » czwartek 10 września 2009, 18:48

zapewne nie jest ok.

Czy przy ustawianiu zbiezności miałeś zablokowaną kolumne ? - jesli nie to zbiezność od nowa do zrobienia.

A czemu by nie?
Pewnie, ze moze byc ok.
Powodow tego, ze auto sciaga na ktoras strone moze byc cala masa.
Zacznijmy od tego - walnales w cos? Szybciej najechales na kraweznik? Moze na "spiacego policjanta"??
Jesli tak, to pewnie bedzie troszki elementow do wymiany.
Jak nie to i tak trzeba zajrzec pod auto.
Mi zaczelo na mase sciagac na prawo (w nic nie uderzylem).
Ustawilem zbierznosc - nic nie dalo.
Wywarzylem qlka - nic nie dalo.
Wlazlem pod auto i zonk ;p silnik calkiem na bok poszedl, bo zerwalo poduszke - sobie luzno latal :P
Poduszka wymieniona, silnik wrocil na swoje miejsce, niestety ponowne ustawianie zbieznosci i jest gitarra.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez dma3 » czwartek 10 września 2009, 19:14

A czemu by nie?


dlatego:

żeby jechać prosto muszę ją mieć kilka stopni w lewo przekręconą.


Takie mam wrażenie jakby troszkę ciężej kręciło mi się w lewo przy jeździe.


zapewne przy ustawianiu zbiezności nie ustawił i nie zablokował maglownicy w połozeniu 0 - pomimo iż koła są równoległe do siebie to cala reszta jest (*&^&*( - w szczególności są inne kąty skrętu. I żeby czasem jakiś gwałciciel nie chciał Ci przestawiać koła kierowniczego !!!
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez tiromaniak » czwartek 10 września 2009, 21:38

najczęściej źle ustawiona geometria zawieszenia. Jedż do warsztatu oni tam zobaczą i jak trzeba ustawią. Wezmą do 100 zł. Dużo też zależy od opon. Można też sprawdzić zacisk prawego hamulca.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez dma3 » czwartek 10 września 2009, 22:10

Jedż do warsztatu oni tam zobaczą i jak trzeba ustawią.


zeby sie kolega nie zdziwił :?
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość