* Zaloguj się   * Zarejestruj się * FAQ    * Szukaj

Dzisiaj jest śr sie 20, 2014 20:00

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 18:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2008 21:49
Posty: 133
Lokalizacja: Warszawa
1. koordynator może wprowadzić zmiany

a.w tym samym dniu o danej godzinie
b.zmiany na 2-3 dni wcześniej
c.bieżące zmiany

2. Czy ośrodek egzaminowania może mieć trasę na kat B1:

a.tylko jedną trasę egzaminacyjną
b.trasa egzaminacyjną ma być wywieszona
c.egzaminowany powinien znać trasę egzaminacyjną

3. Pojazd szynowy ruszający z przystanku liniowego

a)jest włączającym się do ruchu powinien zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom
b)jest włączającym się do ruchu
c)nie jest włączającym się do ruchu

a na to pytanie to nie wiem czy ktoś zna prawidłową odp:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 19:00 
Offline

Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:35
Posty: 86
pytanie 3 odp.C


Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 19:01 przez remikoli, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 19:00 
Offline

Rejestracja: sob mar 22, 2008 15:36
Posty: 2686
Lokalizacja: Gdańsk
3 AB było wiele razy

_________________
Cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 19:36 
Offline

Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:35
Posty: 86
Skąd to przekonanie że AB?Wydaje mi się,że pojazd szynowy wyjeżdżający z pętli włączą się do ruchu ,a będąc na przystanku jest w ruchu drogowym.Mogę się mylić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 20:00 
Offline

Rejestracja: wt kwie 17, 2007 11:27
Posty: 88
Lokalizacja: Gliwice
1. A,B,C
2. B
3. A,B


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 20:16 
Offline

Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:35
Posty: 86
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
Nadal twierdzicie,że A i B są prawidłowe?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 21:01 
Offline

Rejestracja: ndz paź 05, 2008 18:36
Posty: 47
Oczywiście że tak (A,B), ponieważ zatrzymanie pojazdu szynowego bądź autobusu na przystanku to zatrzymanie nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego czyli jest włączaniem się do ruchu.
A oprócz tego wyjazd pojazdu szynowego z pętli jest również włączaniem się do ruchu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 21:05 
Offline

Rejestracja: sob mar 22, 2008 15:36
Posty: 2686
Lokalizacja: Gdańsk
Remikoli przeczytaj 3 razy co zacytowałeś i sam sie przekonasz o co chodzi.....


ustawa mówi włączanie następuje(.....)po zatrzymaniu(....)ORAZ cała reszta, tramwaj jwst włączającym po zatrzymaniu ORAZ wyjeżdzając z pętli i cała reszta.

_________________
Cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 22:08 
Offline

Rejestracja: ndz lis 09, 2008 18:25
Posty: 39
Lokalizacja: Łódź
zatrzymanie tramwaju na przystanku wynika z warunków ruchu drogowego. To znak przystanek każe się zatrzymać - on po to tam jest. Zatrzymanie nie wynikłe z warunków ruchu to np. zatrzymanie żeby kupić papierosy w kiosku; sprawdzić coś na mapie; napić się kawy z termosu itd... - czyli wynikające wyłącznie z woli prowadzącego pojazd. Nie można tu postawić znaku równości do zatrzymania na przystanku.
Według mnie remikoli ma rację.
W przeciwnym razie po zatrzymaniu przy znaku stop też włączali byście się do ruchu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 22:48 
Offline

Rejestracja: czw maja 07, 2009 13:54
Posty: 50
piotrch pisze:
zatrzymanie tramwaju na przystanku wynika z warunków ruchu drogowego. To znak przystanek każe się zatrzymać - on po to tam jest. Zatrzymanie nie wynikłe z warunków ruchu to np. zatrzymanie żeby kupić papierosy w kiosku; sprawdzić coś na mapie; napić się kawy z termosu itd... - czyli wynikające wyłącznie z woli prowadzącego pojazd. Nie można tu postawić znaku równości do zatrzymania na przystanku.
Według mnie remikoli ma rację.
W przeciwnym razie po zatrzymaniu przy znaku stop też włączali byście się do ruchu.


Znak D17 (przystanek tramwajowy) jest znakiem informacyjnym i on niczego nie wymusza - pomijam przepis mowiacy o zakazie zatrzymania innych nieuprawnionych pojazdow. Nie wiem jak jest z tramwajami (pewnie podobnie, choc ograniczenie w postaci torow moze narzucic inne ekonomiczne rozwiazania ;) ), ale przeciez autobusy komunikacji miejskiej nie musza zatrzymywac sie na kazdym przystanku obok ktorego przejezdzaja. Wszystko zalezy od tego, jak dana linia zostala zaplanowana.

Natomiast znak B20 jest znakiem z grupy znakow zakazujacych, wiec nie mozna uzyc takiego porownania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pt maja 08, 2009 23:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 21:41
Posty: 516
Lokalizacja: Łódź
remikoli pisze:
pytanie 3 odp.C

Nie ma takiej możliwości. Tramwaj ruszający z przystanku jest włączjącym się do ruchu pojazdem.
Cytuj:
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się nie wynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

Zatem zatrzymanie tramwaju na przystanku nie wynika ani z warunków ani z przepisów ruchu. To, że musi się zatrzymać na przystanku to nie są warunki ruchu. Warunki ruchu to np. korek, wypadek, przejeżdżająca karetka. Ale na pewno nie zatrzymanie na przystanku. Proste pytanie - czy autobus ruszający z przystanku jest włączającym się do ruchu pojazdem? Oczywiście, że tak. Tramwaj (pojazd szynowy) traktujemy tak samo. Odpowiedż na to pytanie, więc nasuwa się samo - AB.

_________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob maja 09, 2009 07:55 
Offline

Rejestracja: śr wrz 03, 2008 14:47
Posty: 25
Na pewno A i B miałem na egzaminie i było dobrze...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob maja 09, 2009 10:52 
Offline

Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:35
Posty: 86
dami111 jesteś na 100% pewien,że odpowiedzi AB są prawidłowe przy tak sprecyzowanym pytaniu?Jakoś nie mogę sie przekonać do tych odpowiedzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: sob maja 09, 2009 11:33 
Offline

Rejestracja: śr wrz 03, 2008 14:47
Posty: 25
Pytanie brzmiało: tramwaj wyjezdzajacy z przystanku...(nie było liniowego)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: tramwaj
PostZamieszczono: sob maja 09, 2009 12:25 
Offline

Rejestracja: ndz lis 09, 2008 18:25
Posty: 39
Lokalizacja: Łódź
jakoś nie mogę się przekonać do tezy że tramwaj ruszający z przystanku włącza sie do ruchu i dalej myślę że remikoli ma rację. Nie można utożsamiać przepisów dla autobusów z tymi dla pojazdów szynowych. Pozatym jeżeli twierdzicie, że zatrzymanie na przystanku, to jakby z własnej chęci motorniczego i z tego wysnuwacie dalej wniosek o włączaniu się do ruchu to niedługo dojdziemy do paranoi. Otóż zgodnie z art.46pkt1 zatrzymanie i postój dozwolone sa tylko w miejscu i warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widocznydla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego LUB JEGO UTRUDNIENIA. Dalej są szczegółowe warunki jakie powinny być spełnione zgodnie z PoRD. Tramwaj technicznie nie może spełnić tych warunków, pozatym każdy przystanek powoduje ograniczenia w ruchu innych pojazdów kołowych. Czy idąc WASZYM tokiem rozumienia przepisów można by się pokusić o twierdzenie, ze skoro utrudnia ruch samochodom, stojąc na przystanku to popełnia wykroczenie drogowe polegające na nie stosowaniu się do ww art 46? . To już chyba zupełne przegięcie. Myślę że ktoś zrobił analizę art.17 bez większego zastanowienia. Przecież ustawodawca celowo wyodrębnił pojazd szynowy. Natomiast testy - no cóż, często są na zasadzie "co poeta miał na myśli"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group