* Zaloguj się   * Zarejestruj się * FAQ    * Szukaj

Dzisiaj jest sob sie 30, 2014 03:40

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: pn paź 27, 2008 21:42 
Offline

Rejestracja: pn paź 27, 2008 21:40
Posty: 2
Witam. Doszły mnie słuchy, że od 16 lat można jeździć samochodami SMART (takie małe samochodziki).
Czy to jest prawda? Jeśli tak, to jak i na jakich zasadach i gdzie mogę zdać test na takie prawo jazdy.?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn paź 27, 2008 22:40 
Offline

Rejestracja: pn mar 24, 2008 12:25
Posty: 542
Lokalizacja: Warszawa
możliwe ze tak. zależy co ma smart w dowodzie

od 16 lat możesz mieć B1 czyli samochody do jakiejś tam masy ale ciężko coś takiego znaleźć

sporo tematów na forum bylo

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6791521

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6723196

coś takiego


Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 00:17 przez modzel, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn paź 27, 2008 22:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:14
Posty: 7753
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
na jakich zasadach i gdzie mogę zdać test na takie prawo jazdy.?


Jaki test :roll: Robisz kurs i zdajesz egzamin państwowy. To nie karta rowerowa, że zdajesz tylko test.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt paź 28, 2008 14:38 
Offline

Rejestracja: pn paź 27, 2008 21:40
Posty: 2
Dzięki
@2x up
Właśnie smarty mają taką masę :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt paź 28, 2008 17:07 
Offline

Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:14
Posty: 545
Lokalizacja: Szczecin
Danci pisze:
Właśnie smarty mają taką masę :)

Jaka wersja Smarta ma niby mase <600 kg ? Fourfour czy jak to sie tam zwie to 1.5 tony, ten standardowy to prawie tona, wiec nie wiem jakim cudem chcesz tym jezdzic na B1.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt paź 28, 2008 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 19:36
Posty: 2422
Lokalizacja: Lublin
Xsystoff ojj bredzisz... popatrz sobie jakie sa smarty lepiej....
Duzo ich nie ma, ale sa bodaj 2 fabryczne, ktore mozna bez przerobek na B1 smialo. Z tego co pamietam byly to bidnie wyposazone gowienka (bez klimy itp), ale byly.

_________________
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt paź 28, 2008 20:34 
Offline

Rejestracja: czw lut 23, 2006 00:14
Posty: 545
Lokalizacja: Szczecin
Zamiast "bredzisz" mogles uzyc slowa "mylisz sie", brzmi kulturalniej. Sprawdzilem mase wlasna kilku wersji Smartow i nie moge znalezc tych "biednych".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt paź 28, 2008 22:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:41
Posty: 662
W Polsce nie ma de facto w sprzedaży seryjnych aut <550kg.

_________________
Ty masz rację, a ja mam karabin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: sob lis 22, 2008 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 18:39
Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Dla przypomnienia: kodeks drogowy jest jasny :limit prędkości 45 km/h i silnik o pojemności do 50 cm3 ( nie piszą jakiego być nie moze więc elektryczny można też wmontować ) i już auto jest motorowerem.
Wymagania homologacyjne sa ostrzejsze ,ale nie dotyczą one SAMów.
"Odpowiednie" pojazdy już są dostępne, a jeżeli dla kogos odpowiednie nie są to moge wykonać pojazd wygodniejszy, bezpieczniejszy i oparty na częściach popularnego dawcy.
Wstępne projekty na stronce
www.hummal.prv.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz lis 23, 2008 09:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 20, 2006 06:34
Posty: 1318
Jeśli będzie jakiś chętny i wykona Pan chociaż jeden egzemplarz to bardzo chętnie pooglądał bym (zapewne nie tylko ja) jego zdjęcia i poczytał opis co z tego wyszło w praktyce. Oby nie było powtórki świętej pamięci Clic'a ( http://clic.republika.pl/foto.htm ) czyli pomysłu który w Polsce nie miał żadnej szansy stać się sukcesem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: ndz lis 23, 2008 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 18:39
Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Też bym już chcial zobaczyć. Pozostają 2 wyjścia: czekać na inwestora, nie wiadomo jak długo (mnie osobiscie na ten model się szczególnie nie śpieszy gdyż prawo jazdy mam ), albo rozpoczać budowę bez niego z przedpłaty klienta któremu się spieszyć może. (wszystkim kandydatom na prawko życze miłej "zabawy" )
Ryzyka po względem technicznym praktycznie nie ma gdyz juz jeździ pojazd którego nadwozi zbudowałem z wykorzystaniem podobnej technologii i rozwiazań konstrukcyjnych jak tego miejskiego (w szczególnym wypadku bezprawojazdowego ) który Wam tu reklamuję. nadwozie to jedyny element wymagajacy wykonania - reszta komponentów jest dostępna na rynku.
Co do Clic , aczkolwiek zmierzał we właściwym kierunku to miał kilka wad, przesądzajacych o tym że nie "wypłynął". Główną była nie najprostsza wiec nienajtansza technologia, zbyt "zabawkowa" stylistyka, i niewykorzystanie cześci istniejacych popularnych.
modeli.
...no i nie miał wersji bezprawojazdowej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz lis 23, 2008 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 20, 2006 06:34
Posty: 1318
Wydaje mi się jednak że praktycznie niemożliwe jest wprowadzić do produkcji nowy pojazd nowej marki bez własnej inwestycji i ryzyka. Czyli bez stworzenia w pełni działającej wersji którą można obejrzeć, przetestować i co ważne zareklamować jako gotowy produkt a nie tylko teoretyczną fikcje. Jeśli ktoś ma do wyboru kupić samochód którego nie ma do tego firmy "krzak" lub kupić coś sprawdzonego i już jeżdzącego jak Ligier to wybór wydaje się oczywisty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz lis 23, 2008 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 18:39
Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
wybór jest oczywisty, ale z różnym wynikiem, który zależy od tego czy użytkownik wraca się uwagę na:
-bezpieczenstwo,
-wygodę,
-dostępność tanich, czyli popularnych u nas cześci (w samym nadwoziu nic się przeciez nie psuje a to jedyny nowy element )
-koszty eksploatacji ( elektryk jest oszczedniejszy od małej nawet spalinówki )

co do mozliwości uruchomienia produkcji to mój problem, ale jeżeli kogoś (n.p. chętnych do wejścia w ten interes, co jest możliwe - jeszcze ) to interesuje, to nadmienię ze technologia tych nadwozi jest b.prosta tzn nie wymaga tłoczenia ani wyklepywania blach a jedynie cięcie i gięcie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: ndz lis 23, 2008 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 20, 2006 06:34
Posty: 1318
RysiekK pisze:
wybór jest oczywisty, ale z różnym wynikiem, który zależy od tego czy użytkownik wraca się uwagę na...


Ale jakie to ma znaczenie skoro brakuje punktu odniesienia czyli pojazdu który oferujesz. Nie wiadomo jak dobrze jest wykonany bo nie istnieje. Nie wiadomo jak wygląda kwestia jego bezpieczeństwa bo nie przejdzie homologacji pojazd którego nie ma. Nie wiadomo jaka jest niezawodność tego sprzętu bo nikt go nie sprawdził. I można by tak wymieniać w nieskończoność, nikt nie kupi kota w worku a jak ktoś chce iść po taniości i zbierać zamównienia na sprzedarz czegoś co istnieje tylko w teorii to według mnie podzieli losy Clica. Za to jak ktoś chce mieć auto do użytku bez prawa jazdy to wykłada kase i kupuje od ręki sprawdzonego Ligiera.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn lis 24, 2008 01:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 22, 2008 18:39
Posty: 4
Lokalizacja: Bytom
Punktem odniesienia jest istniejący pojazd wykonany podobną technologią. Zmiana wymiarów i proporcji pojazdu nie wpłynie znaczaco na jej odpowiedniość. O bezpieczenstwie, a ściśle o wytrzymałości klatki bezpieczenstwa, twierdzę, ze będzie wieksza bo przecież wiem jakie wymiary (głównie chodzi o przekroje ) w mej konstrukcji mają cześci klatki bezpieczeństwa i mam porównanie do istniejacych konstrukcji ( które , poza tym, na ogół nie mają żeber stabilizujących w słupkach i belkach ).
Homologacja SAMów nie dotyczy - robi się badanie dopuszczajace w stacji okręgowej.
Niezawodność jest znana na podstawie doświadczeń z eksploatacji pojazdu dawcy cześci. Jeżeli chodzi o silnik to będę sugerował klientowi stosowanie tego z firmy LEMCO, który jest dosć często stosowany do przeróbek na elektryczne i doświadczenia (głównie pozytywne ) z eksploatacji też są znane.
Dyskusja rzeczywiscie zaczyna być nieco bez sensu, bo ofertę skierowałem do tych,. którym nie odpowiadają parametry istniejących "bezprawojazdówek", a reszcie życzę przyjemnej nimi jazdy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group