cyt:
"Po zrobieniu CE stwierdzam jak bardzo bylem " uposledzony " jezdzac powyzej 3,5 t do 7,5 tony"
oczywiście, nie ma żadnych podstaw żeby osobom posiadającym kat B przyznawać uprawnienia C1, nie ma nawet żadnych przesłanek żeby posiadacze prawa jazdy kat B mogli jeździć z przyczepkami, tym bardziej przyczepkami cieżkimi.(zapewne po dziś dzień niejeden czuje się upośledzony jadąc z przyczepką, mając PJ katB) Ale jest jak najbardziej racjonalny powód żeby osoby poruszające się zestawem o zbliżonej masie, czyli posiadającym uprawnienia BE mogli też to robić solówką. Jestem święcie przekonany że takie rozwiązanie ożywi kat C1 i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Można przecież nieco zmodyfikować egzamin B+E i przeprowadzać na nieco cięższym i większym sprzęcie niż van+ mała przyczepka.
Np. czymś takim:
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... pialna.jpg
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... bert_1.jpg
ja naprawdę nie widzę większych przeciwwskazań żeby ktoś po kursie i egzaminie na czymś takim nie mógł prowadzić pojazdu C1.
3,5-tonowy ciągnik 35C21 pod kategorię B+E (DMC zestawu 7 ton)
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... odlowy.jpg
5-tonowy ciągnik 50C21 pod kategorię C1
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... odlowy.jpg
3,5-tonowy ciągnik 40C21 z leżącą na ramie naczepą o DMC 3,5 tony. W teorii jest to więc zespół pojazdów na B+E, choć w praktyce mamy solówkę o 7-tonowym DMC.
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... wka_ce.jpg
https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... wka_be.jpg