Pewnie już po egzaminie, ale dla potomnych:
Macharis napisał(a):Czy kolejność podpinania i odpinania przewodów i kabli ma jakieś znaczenie?
Powinni uczyć na kursie czego wymagają, bo ja już nie pamiętam, ale z praktyki - nie ma. Oczywiście zakładając że nie mówimy o przewodach pneumatycznych. Większość solówek egzaminacyjnym ma system DUOmatic, gdzie dwa przewody się wpina razem i jest po problemie. W innych przypadkach najpierw się przy podpinaniu przyczepy/naczepy podłącza przewód żółty, a potem czerwony. Przy rozpinaniu odwrotnie. Ale coś kojarzę że zawsze najpierw pneumatyka, a potem elektryka.
Macharis napisał(a):Czy jeśli przyczepa jest wyposażona w hamulec postojowy to wyłączy się on w momencie podpięcia przewodów czy też muszę wyłączyć to ręcznie?
Hamulec postojowy to nie, obsługuje się go ręcznie zawsze. Ale z drugiej strony rzadko się go zaciąga, bo po odpięciu pneumatyki przyczepa jest zahamowana sama z siebie.