Cześć! Witam wszystkich użytkowników forum. Przeglądam forum od paru dni i dziś postanowiłem się zarejestrować, gdyż nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
1. Jak płynnie zmienić bieg. Konkretnie chodzi mi o to, po co przy redukcji puszczając sprzęgło dodać gazu?
O ile przy zmianie na wyższy bieg to zrozumiałe, bo skoro jadąc na 3 biegu mam obroty 2,2 tysiące i po zmianie na 4 bieg wynoszą one 1,5 to dodając gazu zbliże je do 2,2tys. Natomiast redukując dajmy na to z biegu 3 przy obrotach 1,2 tys na bieg 2 obroty skoczą do 2 tyś albo i więcej, dodając gazu jeszcze je zwieksze więc zwieksze różnice jeszcze bardziej.
2. Sytuacja. Jadę pod górkę 20km/h na 2 biegu. Nagle przede mną auto jedzie na pewno wolniej niż ja. Obroty mam na poziomie 1,1 tyś. Mogę na bieg 1 zredukować? Tylko się nie smiejcie, po prostu z kursu mam wbite, że bieg 1 tylko do ruszania.
Proszę o odpowiedzi. Na pewno wszystkie będą pomocne, bo jako młody, sorry nowy kierowca chce się uczyć i korzystać z doświadczenia kierowców z dłuższym stażem.
Pozdrawiam!