waw napisał(a):skąd kierowca ma wiedzieć gdzie ona jest?
Podobno "myślenie nie boli"..
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szymonix » środa 15 sierpnia 2018, 11:11
waw napisał(a):skąd kierowca ma wiedzieć gdzie ona jest?
przez mp0011 » środa 15 sierpnia 2018, 12:55
przez szymonix » środa 15 sierpnia 2018, 13:21
mp0011 napisał(a):Wymijanie w takich warunkach jest bezpieczniejsze niż próba wyprzedzenia rowerzysty (niemożliwa przepisowo z powodu braku wolnego metra, kończąca się zepchnięciem rowerzysty w zaparkowane pojazdy) ze względu na wzajemną widoczność.
przez mp0011 » środa 15 sierpnia 2018, 13:47
przez waw » czwartek 16 sierpnia 2018, 21:33
Czasami działa to w drugą stronę, szczególnie w Warszawie, że na drodze gdzie prędkość 50km/h jest w pełni bezpieczna stawia się 30 tylko po to by wcisnąć kontraruch. Wtedy z resztą jest to typowa 'wazelina'. Dlatego kierowcy tego nie przestrzegają. Chociaż ja jestem sceptycznie nastawiony do zmniejszania prędkości do 30km/h jako środek na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów. Choćby z tego względu że prędkość samochodów i rowerów jest wtedy podobna i przy skręcie w prawo można uderzyć w jadącego prosto rowerzystę. Gdy samochód ma prędkość większą od roweru sytuacja kolizyjna przy prawoskręcie powstanie tylko wtedy gdy jako kierowca kilka sekund wcześniej takiego rowerzystę bym wyprzedzał.mp0011 napisał(a):Dlatego takie rozwiązanie stosuje się TYLKO na drogach z ograniczeniem do 30 (jeszcze tylko aby kierowcy go przestrzegali...).
Mnie to trochę nie dziwi. Obecnie rowerzyści są uprzywilejowani, a wręcz niekiedy ponad prawem. W razie wypadku prokuratorzy w pierwszej kolejności biorą pod uwagę winę kierowcy, chyba że znajdą się dowody na jego niewinność. I w związku z tym eliminacja czy utrudniania ruchu rowerzystom jest w interesie kierowców i ich wygody i bezpieczeństwa.Często jeżdżę kontraruchem i owszem - zdarzają się sytuacje niemiłe. A wynikają one z nieprawidłowego zachowania kierujących...
mp0011 napisał(a):3) kierowcy jadąc po względnie wąskiej jezdni (ale na tyle szerokiej, że zmieści się śmieciarka czy wóz strażacki, czyli mającej te 3-3,5m) zostawiają więcej miejsca po prawej stronie niż po lewej
przez mp0011 » czwartek 16 sierpnia 2018, 23:03
przy wymijaniu zachować bezpieczny odstęp od wymijanego pojazdu lub uczestnika ruchu, a w razie potrzeby zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość lub zatrzymać się;
przez waw » piątek 07 września 2018, 20:54
mp0011 napisał(a):Jeżeli droga jest na tyle szeroka, żeby prędkość 50km/h była w pełni bezpieczna (= brak ryzyka wyskoczenia dziecka zza zaparkowanego samochodu, brak kolizji z parkującymi lub wyjeżdżającymi z posesji), jest też miejsce na wyznaczenie pełnego kontrapasa, bez konieczności obniżania prędkości.
przez mp0011 » piątek 07 września 2018, 21:52
przez waw » czwartek 21 marca 2019, 18:16
przez maryann » środa 24 stycznia 2024, 23:48
przez Cyryl8 » czwartek 25 stycznia 2024, 06:30
przez maryann » czwartek 25 stycznia 2024, 15:11
przez Cyryl8 » czwartek 25 stycznia 2024, 16:04
przez maryann » czwartek 25 stycznia 2024, 18:08
przez mp0011 » czwartek 25 stycznia 2024, 18:49
maryann napisał(a):Tłumaczę: ja jadę ulicą jednokierunkową z kontrapasem. Dojeżdżam do skrzyżowania z zamiarem skrętu w lewo. Z przeciwka prosto jedzie rowerzysta jezdnią prawą stroną. Powinienem dojechać do lewego krawężnika, czy zostać przy prawym(czyli dojechać do osi jezdnie utworzonej między moim pasem a kontrapasem), zostawiając po lewej ok 1,5m dla rowerzysty? Powiem więcej- czy mam zostawić miejsce dla potencjalnego rowerzysty, nawet jeśli w tym momencie go nie ma, ale jest kontrapas?