Cyryl napisał(a):mp0011 napisał(a):...rower może się przecież (zależnie od rowerzysty) rozpędzić nawet do spokojnie ponad 40k/h, a rekordy na płaskim to autostradowe 133km/h...
samochód (zależnie od kierowcy) może rozpędzić się nawet spokojnie do 150km/h, a rekordy prędkości na płaskim to 1227,985 km/h, ale co to ma wspólnego z ruchem na drogach?
dodam, że rekord prędkości jazdy rowerem na płaskim za innym pojazdem w tunelu aerodynamicznym to 268,831 km/h.
133km/h bez żadnego wspomagania, własnymi siłami rowerzysty i z naturalnym oporem powietrza, te prawie 270 to już na dopingu
Chodzi mi tylko o to, że nie można uznać roweru za pojazdu "ustawowo" powolnego, a pasa rowerowego za pas dla pojazdów powolnych.
W warunkach, gdzie ruch pojazdów jest generalnie szybszy od rowerowego, takich pasów się nie robi, ze względów bezpieczeństwa robi się odrębne DdR.
Pasy robi się tam, gdzie tworzą się korki, lub gdzie ruch jest uspokojony. Jazda rowerem zazwyczaj jest tam szybsza od samochodowego, a głównym zadaniem pasa rowerowego jest umożliwienie wyprzedzania samochodów stojących w korku...