Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez waw » poniedziałek 25 września 2017, 08:22
przez gumik » poniedziałek 25 września 2017, 19:05
Nie są identyczne. Zakladajac, że w przypadku z wątku jest znak koniec drogi dla rowerów albo jest skrzyżowanie, to rowerzysta wjeżdża w poprzek drogi, natomiast w Twoim przykładzie nie. Tak samo różnicę stanowi, to że w pierwszym przypadku pojazdy nadjeżdżające z drogi gruntowej włączają się do ruchu. To są istotne różnice. Nie można pomijac takich rzeczy. Trzeba sytuacje rozstrzygac całosciowo, a nie wybierac sobie jakis element i sie cieszyc.Henq napisał(a):w jednej i drugiej sytuacji rowerzysta wjeżdża z C-13/C-16 na jezdnię i to są sytuacje identyczne, ty twierdzisz że nie, więc wykaż to! a ty mi piszesz o jakimś pojeździe włączającym się do ruchu jaki to ma związek do rowerzysty? czytanie ze zrozumieniem nadal leży u ciebie
proszę o podstawę prawną §40 nadal obcy dla ciebie rozwijaj się a nie w kółko jedno i to samo bez poparcia przepisami
przez Henq » poniedziałek 25 września 2017, 19:55
No i co z tego, że w poprzek drogi? zmienia to jakoś jezdnię? czy może zmienia to jakoś wjazd rowerzysty z DdR na jezdnię?gumik napisał(a):Nie są identyczne. Zakladajac, że w przypadku z wątku jest znak koniec drogi dla rowerów albo jest skrzyżowanie, to rowerzysta wjeżdża w poprzek drogi, natomiast w Twoim przykładzie nie.Henq napisał(a):w jednej i drugiej sytuacji rowerzysta wjeżdża z C-13/C-16 na jezdnię i to są sytuacje identyczne, ty twierdzisz że nie, więc wykaż to! a ty mi piszesz o jakimś pojeździe włączającym się do ruchu jaki to ma związek do rowerzysty? czytanie ze zrozumieniem nadal leży u ciebie
Ale co pojazd jadący drogą gruntową ma do roweru wjeżdżającego z DdR na jezdnię? Nie rozmawiamy teraz o kwestii który ma pierwszeństwo, rozmawiamy o włączaniu się do ruchu rowerzysty Jezdnia w obu przypadkach taka sama, w obu przypadkach rowerzysta wjeżdża z C-13/C-16 na jezdnię - taka sama sytuacja, a dla ciebie różna bo droga w poprzek bo jakiś tam pojazd włącza się do ruchu gdzieś tam no i co to ma wspólnego?gumik napisał(a): Tak samo różnicę stanowi, to że w pierwszym przypadku pojazdy nadjeżdżające z drogi gruntowej włączają się do ruchu.
Zrozum w końcu, że te różnice to sobie ty ubzdurałeś, jezdnia jest? jest! wjazd rowerzysty z C-13/C-16 na jezdnię jest? jest! to gdzie tu widzisz różnice?gumik napisał(a): To są istotne różnice.
Rozstrzygamy całościowo wjazd rowerzysty z C-13/C-16 na jezdnię a nie włączający się pojazd do ruchu nie wiadomo gdzie, może w gdańsku też będzie to dla ciebie istotne?gumik napisał(a): Nie można pomijac takich rzeczy. Trzeba sytuacje rozstrzygac całosciowo, a nie wybierac sobie jakis element i sie cieszyc.
gumik napisał(a):proszę o podstawę prawną §40 nadal obcy dla ciebie rozwijaj się a nie w kółko jedno i to samo bez poparcia przepisami
1. Brak skrzyzowania
2. Brak znaku odwolujacego DDR
3. Brak przejazdu dla rowerow.
Te elementy odwolują drogę dla rowerów, a takich nie ma w przykładzie. Podaj podstawę prawną, że droga dla rowerów się tam kończy.
przez mp0011 » poniedziałek 25 września 2017, 20:20
Henq napisał(a):gumik napisał(a):proszę o podstawę prawną §40 nadal obcy dla ciebie rozwijaj się a nie w kółko jedno i to samo bez poparcia przepisami
1. Brak skrzyzowania
2. Brak znaku odwolujacego DDR
3. Brak przejazdu dla rowerow.
Te elementy odwolują drogę dla rowerów, a takich nie ma w przykładzie. Podaj podstawę prawną, że droga dla rowerów się tam kończy.
Nie tylko te elementy; podawałem § 40 a ty dalej nie przeczytałeś? ileż razy mnożna? w kółko jedno i to samo a przepisy na bakier, ale będzie ostro dyskutował
przez sankila » wtorek 26 września 2017, 00:07
A możesz pokazać stosowny przepis?benio101 napisał(a):Wobec włączającego się do ruchu również obowiązuje obowiązek zakazu wyprzedzania go z lewej strony, gdy sygnalizuje zamiar skrętu w lewo!
Ależ ja cały czas mówię o przepisach z PORD! Art 33 - rowerzysta ma jeździć po DDR lub DDRiP; nie ma przepisu, że ma jeździć po jezdni DDR czy DDRiP. Owszem, ma przepisy, kiedy mu wolno jechać po JEZDNI, ale to jezdnia drogi a nie DDR.@sankila Nie ma czegoś takiego, jak "przepisy o DDR", które to w dodatku anulowałyby przepisy ustawy PoRD
Ano właśnie - dla kierunku ruchu. Jest przepis, że mają być po dwa pasy ruchu dla każdego rodzaju pojazdu?100 km/h wymaga, by na tej drodze dwujezdniowej istniały co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone dla każdego kierunku ruchu,
przez mp0011 » wtorek 26 września 2017, 00:17
sankila napisał(a):No to proszę, mamy dwie jezdnie i po dwa pasy ruchu w każdą stronę:
Tylko widzę mały problem; co zrobić z art 16. 2? "Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni" (...) Czyżby sprzeczność w przepisach?
przez Cyryl » wtorek 26 września 2017, 19:46
mp0011 napisał(a):...Dodam, że to jest skrzyżowanie...
przez mp0011 » wtorek 26 września 2017, 19:56
przez Cyryl » wtorek 26 września 2017, 20:06
mp0011 napisał(a):...czy kończyła by się gdyby tego znaku nie było? W końcu jest skrzyżowanie...
przez yorki » wtorek 26 września 2017, 20:57
Oczywiście, że formalnie - tak, kończyła by się. Nakaz jazdy DdR kończy się (m.in.) na skrzyżowaniu. Wynika to jasno z § 37.2.2).mp0011 napisał(a):Fizycznie DdR kończy się więc przed przejazdem. Pytam ponownie - czy kończyła by się gdyby tego znaku nie było? W końcu jest skrzyżowanie, a zdaniem Sankili przejazd nie jest częścią DdR, więc też ją kończy...
przez benio101 » czwartek 28 września 2017, 06:11
Znowu? No dobrze:sankila napisał(a):A możesz pokazać stosowny przepis?benio101 napisał(a):Wobec włączającego się do ruchu również obowiązuje obowiązek zakazu wyprzedzania go z lewej strony, gdy sygnalizuje zamiar skrętu w lewo!
Bo w art. 24.1.3 stoi "[...]sprawdzić, czy kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu". I tylko tego kierującego nie wolno mi wyprzedzić z lewej strony, jeśli miga lewoskręt!
benio101 napisał(a):Nie wolno ci wyprzedzić rowerzysty, który wyciągnął rękę w lewo z jego lewej strony. A z prawej nie masz jak, bo po prawej jest DdR.PoRD art. 24 napisał(a):5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
No tak, po co w ogóle kierunkowskazy?! A tym bardziej na innych drogach, np. na skrzyżowaniu… kompletny bezsens! Po co to komu? Na co to?sankila napisał(a):A generalnie, to mam głęboko wyczesane na to, co migają kierowcy z innych pasów, a tym bardziej z innych części drogi (poza tramwajem, rzecz jasna).
Ależ oczywiście, że masz pierwszeństwo. Tylko co ci po pierwszeństwie, jak nie możesz wyprzedzić rowerzysty, który to dla odmiany Ciebie może, mało tego, jak tylko zacznie, to nie wolno ci zwiększać prędkości, czyli w praktyce go po prostu wpuszczasz, bo tego nakazują przepisy o wyprzedzaniu. Stojąc na czerwonym też możesz mieć sobie pierwszeństwo. Swoje własne, na swoim własnym pasie. Tylko po co, jak i tak puszczasz wszystkich innych, bo nie wolno ci przekroczyć linii zatrzymania, ew. sygnalizatora? Identyczna sytuacja, z tą różnicą, że w omawianym przypadku możesz jechać z prędkością nie większą, niż prędkość rowerzysty. Choć w praktyce i tak nic ci to nie da. Możesz sobie co najwyżej pomachać łapkami na tym swoim pasie.sankila napisał(a): Mój pas, moje pierwszeństwo! Nie muszę ustępować jadącym sąsiednimi pasami ruchu, a mam ustąpić chcącemu wjechać rowerzyście, bo macha lewą łapką ?
Rowerzysta, jak każdy inny uczestnik ruchu, poza pieszym, ma poruszać się jezdnią ogólnodostępną. Jedynie w sytuacji, gdy DdR lub DdRiP prowadzi w kierunku, w którym jedzie lub zamierza skręcić, to ma obowiązek z takiej drogi korzystać. Napisał(e/a)ś to tak, jakby conajmniej jazda przez rowerzystę po jezdni ogólnodostępnej była czymś wyjątkowym… Myląc zapewne jezdnię ogólnodostępną z chodnkiem, albo z DdR. To z DdR/chodnika trzeba/można korzystać wyjątkowo, nie z jezdni ogólnodostępnej.sankila napisał(a):Ależ ja cały czas mówię o przepisach z PORD! Art 33 - rowerzysta ma jeździć po DDR lub DDRiP; nie ma przepisu, że ma jeździć po jezdni DDR czy DDRiP. Owszem, ma przepisy, kiedy mu wolno jechać po JEZDNI, ale to jezdnia drogi a nie DDR.
Prędkość jest ustalana dla każdego typu pojazdu osobno, w zacytowanym przepisie jest nawet rozpiska z podziałem na typy pojazdów.sankila napisał(a):Ano właśnie - dla kierunku ruchu. Jest przepis, że mają być po dwa pasy ruchu dla każdego rodzaju pojazdu?
To akurat jest zdjęcie z Holandii.sankila napisał(a):No to proszę, mamy dwie jezdnie i po dwa pasy ruchu w każdą stronę:
Zgadza się. Kolejne źródło pierwszeństwa. Tylko dalej nie można wyprzedzać z lewej strony kogoś, kto sygnalizuje zamiar skrętu w lewo. Powtórzę jeszcze raz, że omawiam tutaj sytuację, gdzie zjeżdżam z DdR na jezdnię ogólnodostępną tuż przed skrzyżowaniem, by skręcić w lewo, jak na zamieszczonym filmiku, więc nie tylko zmieniam pas ruchu, ale też i kierunek ruchu, skręcając w lewo na skrzyżowaniu klasycznym.waw napisał(a):@beniu - skręt i zmiana pasa to dwie różne rzeczy.
Podczas zmiany pasa ruchu pierwszeństwo ma jadący swoim pasem.
przez szerszon » czwartek 28 września 2017, 12:54
Przecież w pierwszej kolejności sygnalizujesz wjazd z DDR na jezdnię. A to nie jest zmiana kierunku jazdy. To ty musisz ustąpić.benio101 napisał(a):Zgadza się. Kolejne źródło pierwszeństwa. Tylko dalej nie można wyprzedzać z lewej strony kogoś, kto sygnalizuje zamiar skrętu w lewo. Powtórzę jeszcze raz, że omawiam tutaj sytuację, gdzie zjeżdżam z DdR na jezdnię ogólnodostępną tuż przed skrzyżowaniem, by skręcić w lewo, jak na zamieszczonym filmiku, więc nie tylko zmieniam pas ruchu, ale też i kierunek ruchu, skręcając w lewo na skrzyżowaniu klasycznym.
przez mp0011 » czwartek 28 września 2017, 16:04
przez sankila » czwartek 28 września 2017, 17:46
Art. 22 - zamierzając skręcić w lewo - ustawić się przy środku jezdni (lub lewej krawędzi jeśli droga jednokierunkowa). Czy rowerzysta jest przy środku jeżdni (lub lewej krawędzi)?benio101 napisał(a): Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony. Nie wolno ci wyprzedzić rowerzysty, który wyciągnął rękę w lewo z jego lewej strony. A z prawej nie masz jak, bo po prawej jest DdR.
Nie mogę? Czy masz jakiś przepis o zakazie wyprzedzaniu pojazdów na DDR? Bo w tym tempie, to zaraz się okaże, że wyprzedzam pieszego, idącego chodnikiem ...Tylko co ci po pierwszeństwie, jak nie możesz wyprzedzić rowerzysty, który to dla odmiany Ciebie może, mało tego, jak tylko zacznie, to nie wolno ci zwiększać prędkości, czyli w praktyce go po prostu wpuszczasz, bo tego nakazują przepisy o wyprzedzaniu.
Omija się przeszkodę (którą może być stojący pojazd), a przeszkoda może być tylko na MOIM pasie. W czym mi wadzi pojazd stojący na pasie ruchu dla kierunku przeciwnego?mp0011 napisał(a):Inny przykład litera prawa vs sens prawa: Proste skrzyżowanie. Pojazd z naprzeciwka sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo. Czy można przejechać z jego lewej strony (czyli swoim pasem prosto) skoro artykuł 23.1.2 tego zabrania wprost?
przez mp0011 » czwartek 28 września 2017, 17:54
sankila napisał(a):Omija się przeszkodę (którą może być stojący pojazd), a przeszkoda może być tylko na MOIM pasie. W czym mi wadzi pojazd stojący na pasie ruchu dla kierunku przeciwnego?mp0011 napisał(a):Inny przykład litera prawa vs sens prawa: Proste skrzyżowanie. Pojazd z naprzeciwka sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo. Czy można przejechać z jego lewej strony (czyli swoim pasem prosto) skoro artykuł 23.1.2 tego zabrania wprost?