Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez maryann » piątek 05 października 2012, 14:21
przez BOReK » piątek 05 października 2012, 22:24
przez sankila » piątek 05 października 2012, 22:49
kujawiaczkaa napisał(a): posiłkujesz się art. 3, zapominając o art. 16, przy czym znamienne jest, że art. 3 to "Zasady Ogólne", a 16 już bardziej specjalna
1 nie będzie się pchała pod dwa rzędy pojazdów, bo nie jest głupia,2 będzie się pchała na skrzyżowanie mimo, że ktoś tam jedzie, a 1 chcą jechać na wprost też będzie się pchała na skrzyżowanie
Czyżby Dylek?BOReK napisał(a):Nawet nie migał że zjeżdża.
przez kujawiaczkaa » piątek 05 października 2012, 22:52
ale dwa pasy i dwa rzędy pojazdów, to na każdym z nich jesteś możliwie blisko prawej strony.
I to znaczy że 16 jest ważniejszy od 3?
przez BOReK » sobota 06 października 2012, 06:59
przez Cyberix » sobota 06 października 2012, 09:52
BOReK napisał(a):bo otrzymalibyśmy skrzyżowanie, gdzie wszyscy wjeżdżają z podporządkowanej - idiotyczne.
przez lith » sobota 06 października 2012, 10:18
Egzaminatorzy uczą kierowców, że zjazd z ronda powinien nastąpić z prawego pasa. Tymczasem zjazd, wbrew powszechnej opinii, dozwolony jest zarówno z lewego, wewnętrznego, jak i z zewnętrznego pasa ruchu jezdni ronda. Zgodnie z "Wytycznymi projektowania skrzyżowań drogowych, część II Ronda” opracowanym przez dzisiejszą Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad, na dwupasmowych rondach średnich i małych nie przewiduje się przeplatania pojazdów na jezdni ronda. Według tego, kierowcy nie maja fizycznej możliwości zmiany pasa ruchu na zewnętrzny między sąsiednimi wylotami. Czasem ta odległość jest równa długości półtora samochodu, więc nie ma takiej możliwości. Jest to zaplanowane już przy projektowaniu.
przez maryann » sobota 06 października 2012, 10:45
Powoli, Cyberix. "STOP", to nie ustąp pierwszeństwa. W pokazanym rozwiązaniou chodzi o zatrzymanie się(może nawet przede wszystkim o zatrzymanie), a nie tylko ustąpienie pierwszeństwa. To już raczej pasuje do słowackich rond, gdzie na obwiedni przed każdym wlotem masz D1.Cyberix napisał(a):Niemniej, w niektórych państwach stosowane: http://pl.wikipedia.org/wiki/All-way_stop
Czyli(nie bójmy się tej nazwy) rondo turbinowe.lith napisał(a): i strzałkami, żeby się jeździło po nim jak po '1ce', nawet stosując 'logikę 2ki'.
Czyli np. coś w tym stylu:
http://www.youtube.com/watch?v=45p565MVEsk
Tak... nie tyle ciekawe, co "ciekawe". Co za znaczenie ma co to jest skręt w lewo, czyli raczej długie przebywanie na rondzie- skoro w konfrontacji, przebywający krótko tak na prawdę nie wie skąd tamten przyjechał. Tak więc liczy się dany moment; relacje między kierowcami w danej chwili.kujawiaczkaa napisał(a):masz jeszcze jakieś "ciekawe" przypadki?
przez lith » sobota 06 października 2012, 11:40
przez BOReK » sobota 06 października 2012, 14:30
Znak B-20 "stop" stosuje się w celu wprowadzenia w określonych warunkach obowiązku zatrzymania pojazdu przed wjazdem na skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem [...]
Znak B-20 należy stosować z duża rozwagą, aby nie uległ on deprecjacji. Znak ten może być umieszczony na jednym lub dwóch wlotach na skrzyżowanie, tam gdzie występuje brak widoczności.
przez lith » sobota 06 października 2012, 14:44
przez BOReK » sobota 06 października 2012, 15:36
przez kujawiaczkaa » sobota 06 października 2012, 22:39
maryann napisał(a):Tak... nie tyle ciekawe, co "ciekawe". Co za znaczenie ma co to jest skręt w lewo, czyli raczej długie przebywanie na rondzie- skoro w konfrontacji, przebywający krótko tak na prawdę nie wie skąd tamten przyjechał. Tak więc liczy się dany moment; relacje między kierowcami w danej chwili.
ale jak pojeździsz po świecie to zobaczysz, że w tych bardziej rozwiniętych państwach jednak często jeździ się wg. '1ki'
czyli do momentu, aż posłowie by nie dostrzegli, że to jakaś bzdura i nie zbudowali konkretnych przepisów dla takiej sytuacji.
przez BOReK » sobota 06 października 2012, 23:23
przez kujawiaczkaa » niedziela 07 października 2012, 00:03