* Zaloguj się   * Zarejestruj się * FAQ    * Szukaj

Dzisiaj jest sob paź 25, 2014 10:18

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: czw kwie 15, 2010 11:59 
Offline

Rejestracja: wt gru 08, 2009 17:19
Posty: 182
Czy egzaminator/obsługa ma obowiązek zgodnie z tabelą 9 Dz.U.05.217.1834 podstawić pojazd egzaminacyjny na początek łuku ? Czy kiedy taki pojazd nie jest podstawiony na łuk, tylko kursant musi sobie go sam podstawić z parkingu, manewrując między ciasno poustawianymi pojazdami i pachołkami, może być podstawą do unieważnienia egzaminu praktycznego ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 19, 2010 17:25 
Offline

Rejestracja: śr mar 24, 2010 22:26
Posty: 202
A to dobre pytanie jest. Ja też jestem ciekawy. Jeżeli chodzi o manewrowanie na placu, to jak stworzy zagrożenie to egzamin zostanie przerwany przez egzaminatora - to na pewno.

Ale czy ma obowiązek "podstawić"? Ciekawe... W rozporządzeniu nic nie ma, więc nie. Chyba, że jakiś inny akt prawny poruszający tą kwestię. Jak nie ma - to obowiązku też nie ma.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 19, 2010 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 10, 2010 21:46
Posty: 40
Ej no nie przesadzajcie, przecież na łuk nie jest trudno wjechać! Jedziecie po prostej linii, ewentualnie jeden skręt. To chyba trudne nie jest :roll:

_________________
8 kwiecień 2010, godz. 17:46- zdane!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 19, 2010 20:30 
Offline

Rejestracja: pt lip 10, 2009 08:30
Posty: 55
Ciekawe pytanie. Nie wiem jak jest w innych ośrodkach egzaminacyjnych, ale w Częstochowie każdy egzaminator wjeżdża kursantowi już w kopertę. Może ktoś z innych miejscowości napisze jak tam jest.

_________________
12 kwiecień 2009: rozpoczęcie kursu
5 maj 2009: pierwsze jazdy
18 czerwca 2009: zapis na egzamin
2 lipca 2009: egzamin teoretyczny i praktyczny, Sukces!!!
14 lipca 2009 prawko w kieszeni:))


Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 21:16 przez mufyn, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: pn kwie 19, 2010 20:35 
Offline

Rejestracja: śr mar 24, 2010 22:26
Posty: 202
Pytanie nie dotyczy stopnia trudności tego manewru :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 11:49 
Offline

Rejestracja: sob mar 22, 2008 15:36
Posty: 2718
Lokalizacja: Gdańsk
Wg mnie w przypadku jeśli kandydat stworzy zagrożenie na placu manewrowym podjeżdzając pod łuk egz przerywamy, ale nie ma podstawy do oceny tego przejazdu ( ilość zgaśnieć, nieupewnienie sie o możliwości jazdy itp)

_________________
Cmentarze są pełne tych co mieli pierwszeństwo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 13:54 
Offline

Rejestracja: wt gru 08, 2009 17:19
Posty: 182
Borys_q pisze:
Wg mnie w przypadku jeśli kandydat stworzy zagrożenie na placu manewrowym podjeżdzając pod łuk egz przerywamy, ale nie ma podstawy do oceny tego przejazdu ( ilość zgaśnieć, nieupewnienie sie o możliwości jazdy itp)

No właśńie - brak podstaw, więc jakim prawem chcesz ten egzamin przerwać, skoro on się jeszcze nie rozpoczął ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 17:55 
Offline

Rejestracja: śr mar 24, 2010 22:26
Posty: 202
Cytuj:
4. Egzamin zostaje przerwany przez egzaminatora, jeżeli:
1) osoba egzaminowana w trakcie egzaminu teoretycznego korzysta z pomocy materiałów lub urządzeń stanowiących pomoc w odpowiedzi na pytania egzaminacyjne;
2) zachowania osoby egzaminowanej świadczą o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
3) osoba egzaminowana spowodowała zagrożenie dla zdrowia lub życia uczestników ruchu w trakcie egzaminu praktycznego na placu manewrowym lub w ruchu drogowym;
4) instruktor biorący udział w egzaminie zakłóca lub uniemożliwia przebieg egzaminu;
5) osoba egzaminowana naruszyła przepisy ruchu drogowego w sposób określony w tabeli nr 12 załącznika nr 5 do rozporządzenia;
6) osoba egzaminowana lub instruktor obecny na egzaminie zaproponował egzaminatorowi przyjęcie korzyści majątkowej lub osobistej w zamian za uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu;
7) stwierdzono awarię urządzenia rejestrującego, uniemożliwiającą rejestrację egzaminu.

Egzamin praktyczny rozpoczyna się od sprawdzenia stanu technicznego. Tak więc podstawiając się w pole zatrzymania, osoba egzaminowana jest w trakcie egzaminu praktycznego na placu. W rozporządzeniu jest wyraźnie napisane, że trakcie egzaminu, a nie w trakcie wykonywania manewru. I oto podstawa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 18:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 10, 2010 21:46
Posty: 40
[/quote]
Egzamin praktyczny rozpoczyna się od sprawdzenia stanu technicznego. Tak więc podstawiając się w pole zatrzymania, osoba egzaminowana jest w trakcie egzaminu praktycznego na placu. W rozporządzeniu jest wyraźnie napisane, że trakcie egzaminu, a nie w trakcie wykonywania manewru. I oto podstawa.[/quote]

Z drugiej strony na placu zaliczamy poszczególne zadania:
1. sprawdzić poszczególne światła i wskazać daną rzecz pod maską, przygotować się do jazdy
2. płynna jazda do przodu i do tyłu- no czyli łuk :D
3. ruszanie z ręcznego- górka.

Więc można nie uznawać dojazdu jako cześć egzaminu.

A ogólnie mówiąc wszystko zależy od egzaminatora.
Wjeżdżajcie poprawnie na łuk, ostrożnie i problem z głowy :lol: :twisted:

_________________
8 kwiecień 2010, godz. 17:46- zdane!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 18:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 01, 2007 21:39
Posty: 3470
Lokalizacja: Lublin
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Lublin,+Hutnicza+3&Submit=Szukaj&long=22.5970586&lat=51.241292200000004&type=2&scale=1&svActive=false
WORD Lublin
Czerwone samochodziki na placu (stare zdjęcie, bo teraz są srebrne :D ) stoją tam gdzie robi się pierwsze zadanie.... Potem kandydat na kierowcę sam podjeżdża przez cały plac do łuków - egzaminator wyznacza do którego konkretnie. Egzaminator wysiada - odstawia pachołek... kursant wjeżdża w kopertę - egzaminator zastawia za nim pachołek i rozpoczyna się zadanie nr 2

_________________
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:09
Posty: 6918
Lokalizacja: E-g/Gda
Triinu pisze:
Z drugiej strony na placu zaliczamy poszczególne zadania:
1. sprawdzić poszczególne światła i wskazać daną rzecz pod maską, przygotować się do jazdy
2. płynna jazda do przodu i do tyłu- no czyli łuk :D
3. ruszanie z ręcznego- górka.

Więc można nie uznawać dojazdu jako cześć egzaminu.

Na mieście tez się zalicza poszczególne manewry, a egzamin można przerwać w każdym momencie, a nie tylko podczas wykonywania określonego zadania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt kwie 20, 2010 20:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 10, 2010 11:03
Posty: 134
to plus że możecie spróbować przejechać sobie kawałek samochodem przed zadaniem 2. Ustawienie się nie jest trudne, to jest na waszą korzyść. U mnie egzaminator zawsze ustawia samochód, ale uważam to za wadę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: śr kwie 21, 2010 07:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 10, 2010 21:46
Posty: 40
lith pisze:
Na mieście tez się zalicza poszczególne manewry, a egzamin można przerwać w każdym momencie, a nie tylko podczas wykonywania określonego zadania.


Też prawda.

Kurcze z igły widły wszyscy robią. Potraficie jeździć- wjedziecie bez problemu :twisted:

_________________
8 kwiecień 2010, godz. 17:46- zdane!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt maja 04, 2010 08:33 
Offline

Rejestracja: wt cze 17, 2008 19:48
Posty: 64
Lokalizacja: Wielkie Księstwo Grochowskie
Jako że mam dzisiaj średni humor i stresuję się maturą mojej siostry, to mam różne dziwaczne przemyślenia. W związku z tym przedstawię jedno z nich.

Wyobraźcie sobie sytuację następującą: wchodzę zza barierek na plac manewrowy. Wykonuję zadanie 1, w tym samym czasie po łukach jeżdżą już osoby, które mają je za sobą. Podczas sprawdzania świateł, kiedy stoję w pewnym oddaleniu, dostaję zawrotu głowy i tak mną zanosi, że zatrzymuję się w okolicach pasa ruchu, na którym inna osoba wykonuje ustawowo przewidziane drugie podejście do zadania 2. Zatrzymuje się. Jaki powinien być wtedy werdykt odnośnie mnie i osoby na łuku? Mnie nie było na jej pasie, ale się zatrzymała. Egzamin oblany (dwa podejścia w plecy)? A co ze mną? Spowodowałem zagrożenie, bo zatoczyłem się jak pijany między jeżdżącymi samochodami, a nikt nie ma obowiązku mi uwierzyć, że zakołowało mi się w głowie. Jakie jest Wasze zdanie?

_________________
06. 06. 2008 r - Egzamin teoretyczny (+)
23. 06. 2008 r - Egzamin praktyczny: plac (+), miasto (-)
07. 08. 2008 r - Egzamin praktyczny #2: plac (+), miasto (+)
22. 08. 2008 r - Dokument odebrano :) :) :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: wt maja 04, 2010 15:10 
Offline

Rejestracja: śr mar 24, 2010 22:26
Posty: 202
Według mnie, jeżeli zakręciło ci się w głowie i zatoczyłeś się jak pijany to egzaminator zażąda od ciebie poddania się badaniu
Cytuj:
§ 29. 1. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest:
2) posiadanie przez osobę egzaminowaną odpowiedniej sprawności psychicznej i fizycznej, a w szczególności nieznajdowanie się w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.


Cytuj:
Egzaminator w związku z wykonywanymi czynnościami, w razie gdy zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że osoba ta znajduje się w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu, jest uprawniony do żądania poddania się przez osobę egzaminowaną lub instruktora mającego brać udział w egzaminie badaniu w celu ustalenia zawartości alkoholu w organizmie lub środka działającego podobnie do alkoholu.

Jeżeli będziesz "czysty" to przystąpisz do egzaminu. Natomiast, jeżeli znowu się zatoczysz to egzaminator przerwie egzamin, ponieważ twoje zachowanie będzie świadczyło o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tak sądzę.


Co do osoby "robiącej łuk" - drugie podejście bądź (jeżeli to było drugie) koniec egzaminu; wynik negatywny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group