Strona 1 z 1

Zespół aldodystroficzny prawej nogi.

PostNapisane: niedziela 06 marca 2005, 19:43
przez fireblade3
Ok więc zaczne od początku.
4 lata temu uległem wypadkowi w wyniku którego złamałem prawą kość udową. W wyniku niewłaściwego leczenia dziś nogę mam krótszą o 12cm i odwapnioną w dość znacznym stopniu. Oznacza to że o ile obsługa gazu i hamulca w normalnych sytuacjach nie jest problemem o tyle mam problem z hamowaniem awaryjnym.
I teraz moje pytanie brzmi:
Jakich musze dokonać przeróbek. Czy wystarczy do tego automat i przesunięcie hamulca na lewą stronę abym hamował (cały czas) lewą nogą.
Po drugie jak wygląda sprawa rejestracji samochodu z przeróbkami i kto decyduje o tym jakie przeróbki są potrzebne??

głowa do góry

PostNapisane: poniedziałek 07 marca 2005, 09:33
przez autopol-serwis
:wink:
Sytuacja, którą opisałeś (przepraszam za określenie) jest dosyć typowa z technicznego punktu widzenia i adaptacja samochodu do Twoich potrzeb nie stanowi problemu. Jednak Twoje sugestie co do sposobu realizacji raczej się nie sprawdzą. Są inne rozwiązania. Jednak ich opis techniczny na forum chyba mija się z celem. Dlatego zapraszam na strony http://www.niepelnosprawni.prawojazdy.c ... php?site=3 oraz http://www.autocentrum.pl/?FF=137&stype=0 , na których podałem dokładne opisy urządzeń, określając przy tym ich przeznaczenie a wiele z nich ilustrowanych jest zdjęciami. Można znaleźć również odpowiedzi na typowe pytania, z którymi zwracają się klienci.
Co do rejestracji samochodu, to na dzień dzisiejszy nie są wymagane żadne dodatkowe badania techniczne (chyba dlatego, że nie ma ich kto robić). O potrzebie adaptacji decyduje lekarz, dokonując odpowiedniego wpisu w prawie jazdy ( o ile ubiega się o nie osoba niepelnosprawna). Jeśli prawojazdy uzyskałeś przed wypadkiem, to nie są konieczne dodatkowe badania ( :!: :?: ), natomiast o zakresie adaptacji zdecyduje specjalistyczny, autoryzowany zakład, do którego zwrócisz się w tej sprawie.
Gdyby jednak okazało się, że tego typu informacje nie są wystarczające, to zapraszam do działu kontakt ( http://www.niepelnosprawni.prawojazdy.c ... hp?site=10 lub http://www.autocentrum.pl/?FF=137&stype=10 ) gdzie podałem, jak można się ze mną porozumieć w celu uzyskania dodatkowych, wyczerpujacych wyjasnień.

Pozdrawiam.

PostNapisane: poniedziałek 07 marca 2005, 10:17
przez fireblade3
Ok wiec moze ja opisze problem dalej.
Moj ojcec jest mechanikiem i ja sam takze mam sporo weny w tym kierunku. Dzis mam troche ponad 18lat wiec prawa jazdy po prostu jeszcze nie mam ale stwierdzilem ze mimo niesprawnosci prawej nogi wypada je zrobic.
I moje pytanie wyglada tak czy sa jakies przepisy pozwalajace na dokonanie zmian samodzielnie???? Ew jakie wymogi musze spelnic.

przepisów brak ale...

PostNapisane: poniedziałek 07 marca 2005, 10:51
przez autopol-serwis
Przepisów jako takich odnośnie osprzętu nie ma ale są przepisy , które mówią nt. homologacji części ( w tym i zestawów do adaptacji). Poza tym w razie (odpukać) jakiegos przykrego wydarzenia, kazda firma ubezpieczeniowa podniesie tą kwestię (znam to z praktyki), czy urządzenie było profesjonalne, kto robił, kto montował idt. :?

PostNapisane: poniedziałek 07 marca 2005, 11:44
przez fireblade3
Hmmm ale w moim wypadku nie byloby zadnego uzadzenia :). Jedyna zmiana to przesuniecie hamulca na lewa strone :).(mowa oczywiscie o automacie)

hamulec jest po lewej !

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 18:42
przez autopol-serwis
:?
no pomimo że troche się na tym znam nie bardzo wiem, jak to sobie wyobrażasz. Hamulec i tak jest po lewj stronie i nie bardzo da się go dalej przesunąć, ale..... jak to mówią dla chcącego nic trudnego. Szkoda, że nie zajrzałeś na te strony, które poleciłem, chyba jednak znalazł byś coś dla siebie :wink:

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 18:55
przez fireblade3
Wyobraz sobie ze przejazalem te strony. Ale z tego co widze tam polecaja przerobienie zarowno gazu jak i hamulca na reczny co w moim wypadku mija sie z celem.
Hmm nie wiem od kiedy hamulec jest z lewej strony. Wg mnie z lewej strony jest sprzeglo a hamulec i gaz po prawej. W automacie po lewej jest wolna przestrzen a hamulec i gaz sa pod prawa noga. Slowem cos tu sie nie zgadza :)
Przesunac hamulec na lewa strone nie jest trudno. Wtedy moglbym operowac hamulcem lewa noga (zdrowa) a gazem normalnie noga prawa. Wg mnie jest to dla mnie optymalne rozwiazanie.

w automacie nie ma sprzegła

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 19:18
przez autopol-serwis
o ile mi wiadomo w automacie nie ma sprzęgła i hamulec jest po lewej stronie w stosunku do gazu, rozwiązania są bo można przedłużyć pedał hamulca itd. ale skoro uważasz że wiesz lepiej ........ :oops:

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 20:23
przez fireblade3
Mam wrazenie ze masz jakis problem z kwestiami werbalnymi. Przeciez tak wlasnie napisalem :)

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 20:52
przez autopol-serwis
faktycznie mam dużo problemów ale nie ten jest najważniejszy, poza tym nie wydaje mi się żebyś faktycznie oczekiwał jakiejś porady ode mnie, mie mniej pozdrawiam i życzę powodzenia :) poza tym wydaje mi się że taka dyskusja lepiej pasuje na gg lub maila

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 21:09
przez fireblade3
Mialem nadzieje iz do dyskusji wlaczy sie ktos jeszcze.
Oczekuje porady:
Po pierwsze od kogo mam oczekiwac wystawienia zaswiadczenia o tym jakich musze dokonac modyfikacji????
Czy jest koniecznosc pozniejszej weryfikacji tychze przerobek????
I w ogole jak takie przerobki sa unormowane prawnie. Troche mnie irytuje to ze nie moge tego nigdzie znalezc jednoznacznie.
Pozdrawiam

PostNapisane: czwartek 10 marca 2005, 22:37
przez janek
Mialem nadzieje iz do dyskusji wlaczy sie ktos jeszcze.

Chyba nikt się nie włączy bo Autopol-serwis właśnie zajmuje się tymi sprawami a reszta forumowiczów nie zna się na tych zagadnieniach. Nie ma tu innych specjalistów.

przepisy

PostNapisane: piątek 11 marca 2005, 09:00
przez autopol-serwis
- jak już wcześniej wspominałem przepisów jednoznacznych w tej kwesti nie ma,
- zaświadczenie wystawi ci lekarz ale tylko o tym, że musisz mieć samochód przystosowany, co i jak ma być zrobione lekarz ci nie napisze bo nie jest mechanikiem i sie na tym nie zna,
- nie ma potzreby weryfikacji przeróbek
- mnie też irytuje brak jednoznacznych przepisów, jak chcesz to przeczytaj ( znów niestety mój ) artykuł na ten temat, który ukaże się w Ogólnopolskim Informatorze Osoby (Nie)pełnosprawnej w marcu :?