przez Blacksmith » sobota 20 października 2018, 12:27
przez aurelia » sobota 20 października 2018, 15:40
Dzisiaj objęte są obowiązkiem – między 4. a 8. miesiącem od otrzymania uprawnień do prowadzenia samochodów - odbycia szkolenia teoretycznego oraz praktycznego
przez LeszkoII » sobota 20 października 2018, 19:02
Oni to błędnie nazywają deregulacją. Deregulacja kojarzy mi się z derogacją przepisów, aczkolwiek nie będę się upierał przy tym stanowisku . Zmiany idą w dobrym kierunku. W artykule wskazano natomiast, że wydawanie dokumentu PJ jest konieczne dla potrzeb ruchu międzynarodowego. Otóż jeśli to założenie jest prawdziwe, to niech kierowca według swojego uznania fakultatywnie wniesie stosowny wniosek o wydanie tego dokumentu, wszak większość kierowców nie kieruje pojazdem poza granicami kraju. Na podobnej zasadzie działa międzynarodowe PJ.Blacksmith napisał(a):Machina normalności ruszyła. Czekamy na dalsze zmiany.
przez Blacksmith » niedziela 21 października 2018, 00:20
przez waw » niedziela 21 października 2018, 00:29
przez Cyryl » niedziela 21 października 2018, 16:59
przez Blacksmith » niedziela 21 października 2018, 23:24
waw napisał(a):... ale w tym samym czasie były podobne zderzenia z udziałem młodszych kierujących.
Cyryl napisał(a):wypadków uderzenia w obiekty przydrożne jest wiele codziennie i ich przyczynami nie jest podeszły wiek.
Cyryl napisał(a): ...to może konsekwentnie wycinać też barierki energochłonne?
przez Cyryl » poniedziałek 22 października 2018, 05:41
przez gumik » poniedziałek 22 października 2018, 13:30
Blacksmith napisał(a):"Statystycznie mniej stulatków powoduje wypadki niż młodzi kierowcy". [/i]
Nie chodzi o to ile energii zostanie pochłoniętej. Przecież zatrzymując samochód przy użyciu hamulca też cała energia zostaje pochłonięta (pytanie extra: na co zostaje zamieniona?). Jaka jest różnica? Czas. Zatrzymanie samochodu na malo sprężystym obiekcie jakim jest drzewo powoduje ogromne przeciążenia. Poza tym drzewo może się wbić w auto miażdżąc ciała osób w nim się znajdujących. A barierka jest podłużna. Siła uderzenia jest rozkładana na większą powierzchnię.Przecież wiadomo, że te barierki jak sama ich nazwa wskazuje mają na celu pochłaniać częściowo energię uderzenia. A drzewa wiadomo... pochłaniają energię całkowicie.... a to różnica.
przez waw » czwartek 25 października 2018, 21:42
gumik napisał(a):Nie chodzi o to ile energii zostanie pochłoniętej. Przecież zatrzymując samochód przy użyciu hamulca też cała energia zostaje pochłonięta (pytanie extra: na co zostaje zamieniona?). Jaka jest różnica? Czas. Zatrzymanie samochodu na malo sprężystym obiekcie jakim jest drzewo powoduje ogromne przeciążenia. Poza tym drzewo może się wbić w auto miażdżąc ciała osób w nim się znajdujących. A barierka jest podłużna. Siła uderzenia jest rozkładana na większą powierzchnię.
przez gumik » piątek 26 października 2018, 12:14
przez Cyryl » piątek 26 października 2018, 20:25
gumik napisał(a):...Jeśli już statystykę w to mieszać, to spojrzałbym na to z innej strony. Jaki odsetek stulatków kierujących samochodem w ciągu roku spowodował wypadki? A jaki odsetek młodych kierowców? Może się wtedy okazać, że statystycznie 100% stulatków jest sprawcą wypadku...
przez waw » piątek 26 października 2018, 21:45
przez waw » sobota 27 października 2018, 00:57
Problemem nie są przeciążenia bo tak dużych przy wypadkach nie ma. Problemem jest konieczność absorbcji energii. Jeśli musi ją pochłonąć ciało człowieka to będzie on poszkodowany.gumik napisał(a):Przy zatrzymywaniu używając hamulców także całą energię pochłania samochód. Także nie o energię tylko chodzi. Już kiedyś to słynny Pan Łągiewka próbował przekonać do swojego "cudownego" wynalazku, który to pochłaniał całą energię przy uderzeniu, również jako ekrany energochłonne. Niestety na nic się to zda jeśli przeciążenie będzie zbyt duże, aby człowiek mógł to przeżyć.
przez Blacksmith » sobota 27 października 2018, 10:29