Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez szofer80 » piątek 09 czerwca 2017, 10:09

kolejna liberalizacja przepisów według moich pomysłów (trajki na kat. B):

https://moto.wp.pl/trojkolowce-na-kateg ... 812643969a

które tu kiedyś przedstawiałem:

viewtopic.php?f=4&t=27368
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 706
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez eragon » piątek 09 czerwca 2017, 11:25

szofer80 napisał(a): liberalizacja przepisów według moich pomysłów

6 lat ci zajęło lobbowanie ??
Twoje "pomysły" już jeżdżą po drogach - własnie pierwsi posiadacze kat. B mogą wsiadac na 125 bez żadnego egzaminu ani nawet jakiejkolwiek praktyki.
Czy to dobry pomysł z tymi trajkami ? Można sie zastanowić, bo to nie zależy od posiadanych uprawnień. Co z tego, ze wsiada na jednoślad właściciel kat. A ? Szaleje i nie przestrzega przepisów tak samo jakby nie był szkolony.
To samo będzie z trajkami.
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez szofer80 » piątek 09 czerwca 2017, 12:54

lobbing kojarzy się raczej z ukrytym wpływaniem, wywieraniem nacisku

lobbing - wywieranie wpływu na organy władzy państwowej w interesie określonych grup politycznych, gospodarczych lub społecznych

ja nic takiego nie robiłem, tylko transparentnie na forum żeby dotrzeć do jak najszerszego grona czytelników. żeby każdy mógł poprzeć kto się ze mną zgadza z własnej nieprzymuszonej woli.

cytat:

"własnie pierwsi posiadacze kat. B mogą wsiadac na 125 bez żadnego egzaminu ani nawet jakiejkolwiek praktyki."

i tak mogli wcześniej wsiadać tylko że na maszyny 50ccm bez jakiegokolwiek sensownego przyspieszenia i stwarzali tym jeszcze większe zagrożenie. Albo dajemy prawko na motocykle po egzaminie wszystkim bez wyjątków albo bawimy się w takie furtki prawne jak dawanie jazdy motorowerem na podstawie kat B, które funkcjonowało od dawien dawna. A w takim przypadku dla osoby dorosłej bezpieczniejszy jest w gęstym ruchu motocykl A1 aniżeli motorower AM. Także jest to ze wszech miar przyczynienie się do podniesienia bezpieczeństwa zarówno tym co do tej pory jeździli skuterami AM jak i tym którzy mogąc skorzystać z nowego prawa ostatecznie zrezygnowali z pójścia na egzamin kat A2/A i kupna mocniejszej maszyny. Branża może w dalszym ciągu zachęcać do pójścia na dobrowolne parę godzin szkolenia,co gorąco polecam. kwestia dotarcia do klienta. To samo tyczy się trajek i quadów, np. piaggio mp3 czy quadro 4 to defacto motocykle ze wszech miar bezpieczniejsze,stabilniejsze mniej podatne na uślizg a co za tym idzie pomagające w lepszym panowaniu nad pojazdem stwarzające nowe możliwości dla ludzi którym prowadzenie jednośladu było zbyt wielkim wyzwaniem. na filmach demonstracyjnych szczycą się jak stabilne (również w deszczu) są motocykle w których zastosowano 3 lub 4 koła. na razie jest to przejaw kiczu i artybut ludzi w jakimś tam stopniu ułomnych ale za jakiś czas motocykle 3-4 kołowe staną się dominujące na rynku. to nieuniknione.

https://www.youtube.com/watch?v=XW7skYDoq0g

jak dla mnie najgenialniejszego trójkołowca zrobiła toyota
popularny w Japonii i Francji

https://www.youtube.com/watch?v=i4bj1eUOXgk

świat się zmienia i branża musi się z tym pogodzić. branża wychodzi z założenia że tylko wielki wysiłek i nakłady finansowe są źródłem postępu i nie ma żadnej drogi na skróty. w głównej mierze tak ale nie do końca.
te zmiany z A1, z trajkami i pewnie jeszcze niejedne nie są jakoś szczególnie na rękę branży która nie wie w jakim iść kierunku ale kierunek jest tylko jeden - nie zwiększać bezmyślnie liczby kierowców na i tak już zatłoczonych drogach a skoncentrować się na podnoszeniu kwalifikacji kierowców. innymi słowy iść w jakość a nie ilość. przyszły kierowca ma być lepiej wyedukowany a nie ma być ich coraz więcej. szczególnie kierowcy zawodowi. edukacja ma trwać dłużej, może w tym pomagać państwo bo to kosztuje. reformować się trzeba.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 706
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez szofer80 » niedziela 18 marca 2018, 14:32

kolejna jaskółka świadcząca o postępie prac w liberalizacji przepisów:

https://moto.wp.pl/wraca-temat-uprawnie ... 593094273a

Nieśmiało stwierdzę że dosyć sporo wywalczyłem od 2011 roku kiedy to zakładałem wątki o kat. A1 na kat. B czy też trójkołowcei na kat. B bo sądzę że te przepisy tez zostaną przepchnięte z korzyścią dla zmotoryzowanych i dla bezpieczeństwa. Cierpliwy i kamień ugotuje. Pozdrawiam wszystkich którzy po mnie ostro jechali za propozycje zmian. Bezpieczeństwo to jest to o co nam wszystkim w gruncie rzeczy chodzi nawet jak moje pomysły nie w pełni pokrywają się z oczekiwaniami branży.

Ktoś zapyta co ma wspólnego przyznanie ludziom bez egzamianów prawo dosiadania motocykla czy tez trajki? Da bardzo dużo, ludzie nie musza już jeździć skuterami bez żadnego przyspieszenia, sa pełnoprawnymi uczestnikami ruchu bez konieczności jazdy poboczem, zrezygnują z robienia wyższych kat. motocyklowych na rzecz "darmowej" A1 , wybiorą więc do jazdy dużo słabsze motocykle a motocykle trójkołowe? cóż jeszcze lepsza bo stabilniejsze. Dzięki zmianie przepisów każdy posiadacz kat. B będzie mógł zasiąść za kierownicą elektrycznego ekologicznego miejskiego "jajowozu" typu Toyota I-road. W Grenoble tam gdzie legła w przepaść polska myśl szkoleniowa, gdzie źle przeszkolonemu kierowcy autobusu pękły hamulce w górach, tam te ofiary mogą jednak nie pójść na marne ponieważ paradoksalnie to właśnie m.in. w europejskim mieście takim jak Grenoble tworzy się coś nowego rewolucyjnego, testowane są trójkołowe Toyoty I-road czyli przyszłość miejskiej motoryzacji.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 706
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez Cyryl » niedziela 18 marca 2018, 14:58

szofer80 napisał(a):...W Grenoble tam gdzie legła w przepaść polska myśl szkoleniowa, gdzie źle przeszkolonemu kierowcy autobusu pękły hamulce w górach...


musisz się na coś zdecydować, albo winą była:
- albo awaria hamulców (ciekawy jestem co i jak pękło),
- albo polska myśl szkoleniowa.
Cyryl
 
Posty: 1228
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez szofer80 » niedziela 18 marca 2018, 15:31

Cyryl napisał(a):
szofer80 napisał(a):...W Grenoble tam gdzie legła w przepaść polska myśl szkoleniowa, gdzie źle przeszkolonemu kierowcy autobusu pękły hamulce w górach...


musisz się na coś zdecydować, albo winą była:
- albo awaria hamulców (ciekawy jestem co i jak pękło),
- albo polska myśl szkoleniowa.


Kierowca zjeżdżał z wzniesienia kontrolując prędkość poprzez ciągłe naciskanie na hamulec roboczy, nie wiedział o tym że przegrzeje hamulce?
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 706
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez Cyryl » niedziela 18 marca 2018, 20:59

po pierwsze na tą drogę nie wolno wjeżdżać autobusom i pojazdom ciężarowym (tego typu), a on uległ namowom pilotki i pasażerów, aby jechać drogą z ładnymi widokami.
tyle jego winy.
najlepsze nawet szkolenie w Polsce nie przygotuje żadnego kierowcy do zachowania się na zjazdach o długości ponad 10-15km, bo po prostu u nas takich nie ma.
to już pokazywałem, na równoległej autostradzie jest kilka takich miejsc jak na załączniku, a oni jechali drogą podrzędną (we Francji nazywają to nacjonalką), więc spadek jest większy.
gdzie podczas szkolenia w Polsce można uczącego się zapoznać z czymś takim:
https://www.youtube.com/watch?v=zJfi-W7LXxA
https://www.youtube.com/watch?v=zKHny7iivKI.
a gdzie nauczyć wyhamowywać na drodze o podobnym spadku, ale bez takich urządzeń?

faktycznie to porażka naszej myśli szkoleniowej.

a jak już przegrzał te hamulce, to co tam faktycznie pękło?
Załączniki
Notweg.jpg
Cyryl
 
Posty: 1228
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez ks-rider » niedziela 18 marca 2018, 23:49

Cyryl

troche wlucze sie po francuskich nacjonalkach, zwlaszcza po tych alpejskich i Fajnie ze, zamiesciles fote z Niemiec gdzie takie awaryjne miejsca sie spotyka, we Francy niestety takich jezeli sa, to jest ich jak na lekarstwo.

Za moich czasow w PL szkolono jak zachowywac sie w gorach niestety pozniej o tym zapomniano.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 2424
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez mp0011 » poniedziałek 19 marca 2018, 00:59

ks-rider napisał(a):Cyryl
troche wlucze sie po francuskich nacjonalkach, zwlaszcza po tych alpejskich i Fajnie ze, zamiesciles fote z Niemiec gdzie takie awaryjne miejsca sie spotyka, we Francy niestety takich jezeli sa, to jest ich jak na lekarstwo.
:


Francja, autostrada którą ominął ten autobus w drodze do Grenoble:
https://goo.gl/maps/scMGxmgGWVF2
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 1637
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez Cyryl » poniedziałek 19 marca 2018, 06:58

na odcinku autostrady przed Marsylią, gdzie zjeżdżasz z wysokiego terenu nad morze Śródziemne (A-7 i A-55) masz ponad 20 takich miejsc do wyhamowywania. zjeżdżając z podnóża Alp do Genui (A-7) takich nie ma.

natomiast tu nie chodzi o czepianie się, ale o to aby jeżeli już się pisze wiedzieć o czym się pisze chociaż w przybliżeniu.
omawianie jak zachować się w polskich górach nawet bardzo dokładne, nie bardzo przygotuje kierowcę do tego co zrobić na zjeździe, który jest na odcinku 15-20km.
kierowca ten był przygotowany na zjazd taki jak w Polsce, czyli wyhamowanie silnikiem i hamulcami 5-10 minut, a tam zjeżdża się ponad godzinę przy spadku, gdzie hamowanie silnikiem przestaje być skuteczne, Polsce nikt go to takich warunków nie przygotuje.
jeżeli u nas jest zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych lub autobusów, traktowany jest u nas przez kierowców zabawowo, mimo że na kursie nikt nie uczy lekceważenia znaków.
najlepsze nawet szkolenie nie nauczy kierowcy stanowczości i zdecydowanego odmówienia jazdy tam gdzie przepisy tego zabraniają.

dlatego też wypowiedź naszego kolegi o porażce naszej myśli szkoleniowej, równie dobrze mogłoby odnieść się do nie zatrzymania na strzałce warunkowej.
natomiast opis awarii również jest bardzo enigmatyczny (żeby nie powiedzieć - fałszywy), gdyby kierowców autobusów tak dokładnie szkolono, to efekt byłby dużo gorszy niż ten krytykowany przez kolegę.
Cyryl
 
Posty: 1228
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez waw » poniedziałek 19 marca 2018, 16:43

mp0011 napisał(a):
ks-rider napisał(a):Cyryl
troche wlucze sie po francuskich nacjonalkach, zwlaszcza po tych alpejskich i Fajnie ze, zamiesciles fote z Niemiec gdzie takie awaryjne miejsca sie spotyka, we Francy niestety takich jezeli sa, to jest ich jak na lekarstwo.
:


Francja, autostrada którą ominął ten autobus w drodze do Grenoble:
https://goo.gl/maps/scMGxmgGWVF2

Autobus jechał z sanktuarium La Salette więc do tej autostrady mógł dojechać albo przez drogę D529, albo N85. Wybrali tą drugą opcję, która legalna nie była wg oznakowania:
https://www.google.pl/maps/@44.9122093, ... 312!8i6656
Miejsce zdarzenia:
https://www.google.pl/maps/@45.0768327, ... 312!8i6656
waw
 
Posty: 1272
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez Cyryl » poniedziałek 19 marca 2018, 21:20

czyli pojechał tam gdzie nie powinien pojechać.
Cyryl
 
Posty: 1228
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez waw » poniedziałek 19 marca 2018, 22:01

Tak, oczywiście.
Czytałem kiedyś wywiad z jednym z zawodowych kierowców autobusu i właściciela biura podróży, który twierdził, że to jedyna droga z La Salette. Jak widać mylił się.
waw
 
Posty: 1272
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez Cyryl » wtorek 20 marca 2018, 07:58

więc jak napisał nasz kolega: polska myśl szkoleniowa legła w przepaść pod Grenoble, bo nikt na polskim kursie PJ nie nakazuje stosować się do znaków drogowych.
Cyryl
 
Posty: 1228
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Trójkołowce na kategorię B? Jest projekt ustawy....

Postprzez waw » wtorek 20 marca 2018, 17:59

Nie ma co komentować. Ale warto też spojrzeć na to z perspektywy tego, jakie są realia w transporcie. Wszystko jest robione pod zachcianki klienta żeby ten był zadowolony i dlatego nieraz prawo się nagina. W oczywistych sytuacjach kierowca, powie NIE, ale jak będzie to robił za często to będzie pierwszy do zwolnienia. Ten pomyślał że może się uda i "prawie" się udało.
Natomiast instruktorów, egzaminatorów czy ogólnie system szkolenia są za to najmniej odpowiedzialni.
waw
 
Posty: 1272
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości