Młody kierowca w cudzym aucie a OC

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Młody kierowca w cudzym aucie a OC

Postprzez kolezankafilizanka » sobota 25 marca 2017, 20:08

Prawo jazdy mam od 4 miesięcy. Ktoś mi pożycza auto. Ma na nie wykupione OC (a jest już starym kierowcą, bezwypadkowym zresztą). Ja w tym jego aucie powoduję kolizję, jest stłuczka z mojej winy. Czy firma ubezpieczeniowa potrąca kasę z polisy OC właściciela auta, jak to normalnie bywa? Czy może każą płacić mnie, z własnej kieszeni, bo ja jestem kierowcą z krótkim stażem?

Czytałam objaśnienie do polisy, nic nie znalazłam o rozróżnieniu, kobitka z ubezpieczalni uspokajała, że nie ma problemu, ale kto wie, jak oni potem interpretują paragrafy...
--
Kat. B od X 2016. Uczyłam się w clio, a teraz wio!
kolezankafilizanka
 
Posty: 251
Dołączył(a): wtorek 25 października 2016, 11:21
Lokalizacja: Wrocław

Re: Młody kierowca w cudzym aucie a OC

Postprzez eragon » sobota 25 marca 2017, 20:43

Po to właściciel płaci składkę OC, żeby nie wypłacać za szkodę gotówką. Skoro daje innemu kierowcy auto to musi być świadomy, że w razie szkody zniżki lecą jemu. Od ciebie najwyżej może wymagać zwrotu lub rekompensaty sądownie, jeśli dobrowolnie nie zechcesz.
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Młody kierowca w cudzym aucie a OC

Postprzez kolezankafilizanka » sobota 25 marca 2017, 21:36

eragon napisał(a):Po to właściciel płaci składkę OC, żeby nie wypłacać za szkodę gotówką. Skoro daje innemu kierowcy auto to musi być świadomy, że w razie szkody zniżki lecą jemu. Od ciebie najwyżej może wymagać zwrotu lub rekompensaty sądownie, jeśli dobrowolnie nie zechcesz.


"Jest świadom", gdyż jeździ ponad 40 lat, ale ma wątpliwości, czy od niedawna nie ma w polisach jakiegoś haka.
--
Kat. B od X 2016. Uczyłam się w clio, a teraz wio!
kolezankafilizanka
 
Posty: 251