Jak interpretujemy te zapisy ..
5.11. Połączenia elektryczne muszą być wykonane w taki sposób, żeby przednie i tylne światła pozycyjne,
górne światła obrysowe, jeżeli występują, boczne światła obrysowe, jeżeli występują, oraz oświetlenie
tylnej tablicy rejestracyjnej mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie.
6.19.7.4. Światła, o których mowa w pkt 5.11, mogą być włączone, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej,
z wyjątkiem przypadku, gdy światła do jazdy dziennej działają zgodnie z pkt 6.2.7.6.2, gdy włączone
zostały przynajmniej tylne światła pozycyjne.
6.2.7.6.2. światła do jazdy dziennej działają w połączeniu ze światłami wymienionymi w pkt 5.11, przy wymogu
minimum, że włączone są co najmniej tylne światła pozycyjne
Źródło :
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do rozmieszczenia
urządzeń oświetlenia i sygnalizacji świetlnej [2016/1723]
obejmujący wszystkie obowiązujące teksty w tym:
Suplement 6 do serii poprawek 06 – data wejścia w życie: 8 października 2016 r.
Dotychczas pojazdy zarejestrowane po 2009 roku nie mogły mieć włączanych tylnych pozycji z DRL, czy te zapisy zmieniają to ?? Teraz muszą, czy mogą ??
I tu jest jeszcze wyjaśnienie, czemu DRL gaśnie gdy kierunkowskaz działa..
6.19.7.6. Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej,
połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane
tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj. w cyklu świecenia i przerwy
w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu.