przez szofer80 » środa 23 listopada 2016, 12:21
przez LeszkoII » środa 23 listopada 2016, 18:55
przez szofer80 » środa 23 listopada 2016, 20:05
przez eragon » środa 23 listopada 2016, 20:16
szofer80 napisał(a): A co jak auto z kratką o DMC powiedzmy 1,5 t ma wpisane w dowód samochód ciężarowy ?
przez szofer80 » środa 23 listopada 2016, 20:21
przez LeszkoII » czwartek 24 listopada 2016, 13:09
To przyjmuj mandat, ja bym nie przyjął, bo mam jaja i wiedzę Ciekawe kto na tym lepiej wyjdzie.szofer80 napisał(a):Bzdury pleciesz. Nawet nie można się do tego odnieść tak pokręciłeś.
przez szofer80 » czwartek 24 listopada 2016, 13:18
przez LeszkoII » czwartek 24 listopada 2016, 13:39
przez szofer80 » czwartek 24 listopada 2016, 19:10
przez LeszkoII » czwartek 24 listopada 2016, 19:37
przez szofer80 » czwartek 24 listopada 2016, 20:39
przez sankila » piątek 25 listopada 2016, 23:22
"należy traktować ... bo prawodawca założył" - a jakieś źródło tej genialnej teorii? Bo - zgodnie z definicją - prawodawca założył, że ciężarówka to "pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo- osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą" i ani słowa o DMC nie napisał. Gdyby prawodawca chciał, żeby ciężarówki o DMC do 2,5 t traktować na chodniku jak samochody osobowe, to napisałby, że na chodniku nie mogą stanąć pojazdy samochodowe z DMC od 2,5 t wzwyż - i po problemie.LeszkoII napisał(a):W przypadku zatrzymania w całości na chodniku, samochód ciężarowy o DMC nie większej niż 2,5t należy traktować równorzędnie do samochodu osobowego o DMC nie większej niż 2,5t. Po prostu prawodawca, w swojej wyliczance (zupełnie bezsensownej), założył iż samochód ciężarowy posiada DMC powyżej 2,5t.
A co jest nieprecyzyjnego w tym przepisie? Mówi on wyraźnie, że na chodniku nie może stanąć ciężarówka. ŻADNA - ani fabryczna, ani homologiczna. I nie chodzi tu o wagę, tylko o dopuszczalne cechy konstrukcyjne, jak np. podwyższona buda czy brak tylnej szyby/lusterka wstecznego.szofer80 napisał(a):samochód ciężarowy (obojętnie jaki) nie może tam stać, nawet fiat panda z kratką. lepiej żeby tak nieprecyzyjny przepis zmienić
przez LeszkoII » sobota 26 listopada 2016, 19:26
W analogicznym przepisie z 1968 roku nie rozróżniano zatrzymania osobówki od zatrzymania ciężarówki na chodniku - ujęto te pojazdy jako samochodowe. Ale w tym okresie samochodów było mało. Liczba pokaźnie wzrosła dopiero w latach 80-90 i dopuszczono w nowej ustawie na zatrzymanie na chodniku osobówek i motocykli, przy okazji zapominając o innych jednośladach. W ustawie z 1997 r. naprawiono ten bubel dodając motorower, rower i wózek rowerowy.sankila napisał(a):"należy traktować ... bo prawodawca założył" - a jakieś źródło tej genialnej teorii?
Chyba coś Ci się poplątało. Zacznijmy od tego, że dla pojazdów samochodowych o DMC powyżej 2,5 t w ogóle nie przewidziano w przepisach ustaw (począwszy od tej z 1968 aż do teraz) postoju na chodniku. Zastosowano "kryterium masy" - żeby w ogóle wykluczyć wjazd na chodnik pojazdów "ciężkich", ale nie o takich w tym wątku mówimy.sankila napisał(a):Gdyby prawodawca chciał, żeby ciężarówki o DMC do 2,5 t traktować na chodniku jak samochody osobowe, to napisałby, że na chodniku nie mogą stanąć pojazdy samochodowe z DMC od 2,5 t wzwyż - i po problemie.
Tata a Marcin powiedział, że parkowanie lekkiej ciężarówki (bez lusterka wstecznego i tylnej szyby) częściowo na chodniku (np. 75% szerokości pojazdu) jest zgodne z prawem. Ciekawe dlaczegosankila napisał(a):nie chodzi tu o wagę, tylko o dopuszczalne cechy konstrukcyjne, jak np. podwyższona buda czy brak tylnej szyby/lusterka wstecznego.
przez szofer80 » sobota 26 listopada 2016, 19:52
przez sankila » niedziela 27 listopada 2016, 00:25
Taa, "określenia użyte w ustawie" - mówi Ci to coś?LeszkoII napisał(a):W analogicznym przepisie z 1968 roku nie rozróżniano zatrzymania osobówki od zatrzymania ciężarówki na chodniku [...] w latach 80-90 i dopuszczono w nowej ustawie na zatrzymanie na chodniku osobówek i motocykli, przy okazji zapominając o innych jednośladach. [...]W ustawie z 1997 r. naprawiono ten bubel dodając motorower, rower i wózek rowerowy
I stosownie do realiów zmieniły się przepisy drogowe. Co nie zmienia faktu, że auto, zarejestrowane jako ciężarowe, obowiązują przepisy o autach ciężarowych. C. n. u.W odniesieniu do 1968 r. obecne realia ruchu drogowego zmieniły się kolosalnie.