Nata napisał(a):michal70 napisał(a):diesle odpadają i silniki kolizyjne na pasku
A tak z ciekawości, czemu odpadają te ze "zwykłym" paskiem rozrządu?
No bo żeby go nie wymieniac bo to koszta są. W aucie najwyższy koszt odrazu za paliwem to jest właśnie wymiana paska rozrządu i rolek i napinacza oraz pompy wody. A przecież są auta co te części są wieczne.
Obecnie posiadam volvo s40 z 1996r.1,8 16v 115km na gazie, oraz passata b5 1997r 1,6 8v 101km też na gazie. Auta palą ok. 8-11 do 12l gazu więc znośnie, ale wolałbym mniej.
W volvo raz mi poszła cewka i pompa paliwa, części tanie bo za 50zł kupiłem cewkę jak i pompę i sam wymieniłem. W passacie drogie jak cholera jest to zawieszenie.
s40 mam 5lat a paska 4. volvo za 10k kupiłem a paska za 8. A teraz juz takie auta są połowe tego warte.
Passat jest komfortowy ale drogi w serwisowaniu (zawias), volvo jezdzi nie tłucze ale twarde jest jak cholera.
A szukając nowego auta na pewno nie zainwestuje już w rozrząd bo to kosztuje. Wymiana rozrządu w ww. autach kosztuje ok 1000-1200zł i należy robić co 4-5lat ok 60tys więc co chwile.
Więc jak pisałem moge dać max 20k a wolałbym ok 10-15 może mniej.
-BEZAWARYJNE I TRWAŁE
-rozrząd bezobsługowy
-zawieszenie pancerne a nie tak jak w b5a4 lub passacie
-nie za twarde a komfortowe
-klasa B, C , D
No i żeby kopa miało bo te ww. auta bardzo słabe są, tz nie chce z turbo ale coś mocniejszego.