Wątek Rowerowy

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez szerszon » sobota 22 grudnia 2018, 21:40

I osoba starsza na rowerze, która nie da rady szybciej pojechać na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej narażana przez wyprzedzajacych na gazetę ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez waw » niedziela 23 grudnia 2018, 09:46

A osoba starsza, która nie ma siły nie musi jeździć rowerem. Wręcz nie powinna żeby nie stwarzać zagrożenia.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez szerszon » niedziela 23 grudnia 2018, 10:01

Hmmm...a jeździ. Lepiej chyba jak DDRem niż po jezdni.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez waw » niedziela 23 grudnia 2018, 17:20

Lepiej jak nie będzie jeździć rowerem.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez mp0011 » niedziela 23 grudnia 2018, 18:45

Jeżeli o mnie chodzi, to taka babcia może jechać chodnikiem, analogicznie do dziecka do lat 10. Z oczywistych względów, niekoniecznie pod opieką rodzica ;)

Jeżdżę po mieście dużo i niestety, ale DdR przestały spełniać swoją funkcję i zamiast pomagać rowerzystom, przeszkadzają i spowalniają.

Przykładowo, "gorące przyciski" lub detektory. Kiedyś blokowały kolizyjność, dziś tego nie robią. Powodują jedynie wyłączenie zielonego dla rowerów (i pieszych) w danym cyklu, pomimo że w tym czasie samochody i tak stoją. I tak sobie wszyscy stoją, bo wszyscy mają czerwone. Oczywiście rowerzysta nie może spokojnie podjechać do świateł licząc że zaraz będzie miał zielone ("zielona fala"), bo przecież nie wcisnął przycisku. Musi podjechać JAK NAJWCZEŚNIEJ (czyli szybko i zatrzymać się tuż przed jezdnią) żeby wcisnąć przycisk, po czym zazwyczaj okazuje się, że zrobił to sekundę za późno i będzie stał dwa cykle. Gorzej, jeżeli chce skręcić - wtedy będzie stał cztery. A jakby jechał jezdnią, przejechałby na jednym... I tak na każdym przejeździe, na każdym skrzyżowaniu. Detektory? Często nie działają w deszczu, o czym dowiadujesz się po dwóch odstanych cyklach w strugach deszczu :/ Albo są krzywo ustawione i wykrywają rowerzystę na lewym pasie DdR...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez waw » środa 26 grudnia 2018, 21:44

Obecnie, w dobie aplikacji ITSowych o stałoczasowym zielonym można zapomnieć. Konieczne jest jakieś wzbudzenie, na ciągu rowerowym także. Najlepsze są przyciski, choć najbardziej krytykowane. Czujniki często nie wyłapią osoby, zwłaszcza przy złej pogodzie. Na jezdni jest o tyle gorzej, że czujniki w jezdni (najczęściej indukcyjne) nie są w stanie wykryć rowerzysty czy nawet motocyklisty.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez mp0011 » środa 26 grudnia 2018, 21:56

Z tego co gadałem z ZDMem, to detekcja pieszych i rowerzystów w Warszawie działa tylko wzdłuż ciągów podporządkowanych (oczywiście, pomijając sytuacje że po prostu nie działa z przyczyn niezależnych - pogoda, awaria, złe ustawienie itp). Wzdłuż ciągów głównych, przyciski i detektory są tylko dla picu. Nic nie zmieniają. Nic nie przyspieszają, ani nie przełączają. Powodują tylko, że po przejściu przez takie pasy lub przejazd myślisz że detekcja nie działa na całym skrzyżowaniu, więc potem stoisz jak głąb na prostopadłym kierunku...

Co do detektorów rowerowych w asfalcie, to nie ma z nimi problemów - kwestia doboru parametrów pętli. Te na jezdniach są ustawione na mniejszą czułość, żeby nie wykrywały autobusów na sąsiednich pasach ruchu.

Idealnie byłoby montować parędziesiąt metrów przed skrzyżowaniem na DdR pętle do jazdy na wprost oraz do skrętu (wymalować pasy ze strzałkami...), które zawczasu rejestrowałyby kierunek jazdy rowerzysty i ustawiały cykle...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez gumik » czwartek 27 grudnia 2018, 10:11

mp0011 napisał(a):Idealnie byłoby montować parędziesiąt metrów przed skrzyżowaniem na DdR pętle do jazdy na wprost oraz do skrętu (wymalować pasy ze strzałkami...), które zawczasu rejestrowałyby kierunek jazdy rowerzysty i ustawiały cykle...
Tylko najpierw trzeba by nauczyć rowerzystów jeździć. Bo teraz to każdy jedzie jak chce ścieżką. Jeden środkiem, drugi z lewej strony, trzeci obok chodnikiem. :]
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez mp0011 » czwartek 27 grudnia 2018, 12:17

Ci co nie ogarną, będą musieli częściej i na dłużej stawać przed przejazdem i macać przycisk. Może nauczy ich to dyscypliny i patrzenia na znaki i przepisy...?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez zgredziatko » czwartek 27 grudnia 2018, 14:52

Takich ludzi tylko mandaty i/lub wypadek nauczy.
zgredziatko
 
Posty: 134
Dołączył(a): poniedziałek 13 czerwca 2016, 18:38

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez waw » sobota 29 grudnia 2018, 02:16

mp0011 napisał(a):Z tego co gadałem z ZDMem, to detekcja pieszych i rowerzystów w Warszawie działa tylko wzdłuż ciągów podporządkowanych (oczywiście, pomijając sytuacje że po prostu nie działa z przyczyn niezależnych - pogoda, awaria, złe ustawienie itp). Wzdłuż ciągów głównych, przyciski i detektory są tylko dla picu. Nic nie zmieniają. Nic nie przyspieszają, ani nie przełączają. Powodują tylko, że po przejściu przez takie pasy lub przejazd myślisz że detekcja nie działa na całym skrzyżowaniu, więc potem stoisz jak głąb na prostopadłym kierunku...

To, że coś nie jest wykorzystywane, nie oznacza że nie powinno mieć zastosowania przy bardziej zaawansowanych systemach zarządzania ruchem. Od ZDM Warszawa w obecnym kształcie, trudno się spodziewać się profesjonalizmu więc można jedynie liczyć na to, że nadejdą lepsze czasy.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez gumik » czwartek 21 marca 2019, 00:04

Oglądajcie! Komentujcie!
phpBB [media]
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez LeszkoII » sobota 13 kwietnia 2019, 08:45

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60924.html
Komentarz Korwina:
Dlaczego władze Miasta Stołecznego Warszawy zwalczają hulajnogi?
Dlatego, że lobby rowerzystów obawia się, że jeśli warszawiacy masowo przesiądą się na hulajnogi, to do stolicy przylgnie haniebne miano "miasta bez pedałów"!
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez mp0011 » sobota 13 kwietnia 2019, 11:28

Hulajnoga elektryczna to motorower (choć bez wymaganego wyposażenia) i powinna jeździć jezdnią.

Change my mind.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Wątek Rowerowy

Postprzez gumik » sobota 13 kwietnia 2019, 12:17

Poza tym musi mieć jeszcze przegląd i być zarejestrowany, jak sądzę.
Tak że ani po chodniku, ani po jezdni, ani po ścieżce rowerowej nie może jechać. Tylko po własnym podwórku. To smutne.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości