Klasyki

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Klasyki

Postprzez szerszon » niedziela 07 lipca 2013, 12:37

Otworzymy kolejny wątek o...samochodach.
Nie tych obecnych, tylko o takich, gdzie ich pojawienie się na drodze powoduje ściąganie spojrzeń innych.
Na początek....kiedyś tylko na polskich drogach, a teraz...
http://metromsn.gazeta.pl/Gwiazdy/56,13 ... Fiata.html
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » niedziela 07 lipca 2013, 12:51

[QUOTE=saakaszwili;31826590]

Obrazek [/QUOTE]

Pierwotna wersja "kurołap" była śmieszniejsza.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » niedziela 07 lipca 2013, 18:26

szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez dylek » niedziela 07 lipca 2013, 20:14

W kwestii klasyków :
1.
Obrazek
Fiat Mirafiori... zachodnie auto...mmmm...marzenie automobilistów...
i 2.
Obrazek
Datsun.... wow...jaka to była sportowa fura, za którą wszyscy się oglądali...
To takie moje wspomnienia z dzieciństwa... ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » niedziela 07 lipca 2013, 20:27

Od razu tak bujać w obłokach...
na ziemię, na ziemię...
http://www.google.pl/search?q=fiat+126& ... d=0CEMQsAQ
"torpeda polskich szos" nazywana z japońska "cioto"
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=f ... 5608,d.Yms
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » piątek 20 września 2013, 21:55

"E=oralB;21014409]Opel GT

Obrazek

Obrazek

Obrazek


fotki ze strony: http://www.retrostalowawola.republika.pl/
[/QUOTE]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » piątek 20 września 2013, 21:58

[QUOTE=Niebuszewiak;21281703]Stoewery podczas zlotu w dawnej zajezdni Niemierzyn w Szczecinie. Warto dodac, iz byla to marka szczecinska i to na tyle porzadna i ekskluzywna, ze spokojnie konkurowala z Mercedesem :) Auta produkowano oczywiscie "za Niemca". Niestety mam tylko kilka zdjec.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec moj ulubiony ;)
Obrazek[/QUOTE]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez Radhezz » sobota 21 września 2013, 01:50

Chciałem tutaj stanowczo zaprotestować przeciwko pomijaniu aut dużych i specjalnych ;)

Fajnie się patrzy na auta które jeździły za mojego dzieciństwa, którymi też sam byłem wożony - Nysa, Żuk, Syrena, Warszawa, F125p, Polonez "Borewicz", itd.

Ja osobiście jestem fanem http://www.polskanakolach.pl/

W zbiorach posiadają prawdziwe perełki jak San H100, San H27, Autosan H9-03 (te 3 na pierwszym miejscu niestety w związku z informacją o upadłości Autosan S.A.), ale także Stary, Jelcze (w tym 315 z kabiną Żubra A80) i wiele innych.

Mój drugi ulubieniec w temacie, ale tym razem ze względu na pojazdy specjalne to http://www.muzeumratownictwa.pl/ - i tu również można zobaczyć sporo ciekawych pojazdów ratowniczych. Sporo sprzętu ratowniczego, w tym aut można też zobaczyć w Centralnym Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach.

Pewnie są jeszcze podobne muzea w Polsce, tylko gdzie się znajdują trudno powiedzieć... No i jestem raczej zwolennikiem opcji w której eksponaty są w stanie jeździć i robią to czasem, a nie tylko stoją.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » sobota 21 września 2013, 11:18

Ależ moment !!! nie protestuj tylko wrzucaj...nie mam monopolu :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez ella » poniedziałek 23 września 2013, 21:52

Podrzucę kilka perełek z Pierwszych Targów Pojazdów Zabytkowych Moto Nostalgia w Warszawie 2011 r.

http://www.szkola-jazdy.pl/aktualnosci/single/id/1130



A jak duże to duże.....
Załączniki
DSC02436.jpg
DSC02436.jpg (95.21 KiB) Przeglądane 11528 razy
DSC02447.jpg
DSC02447.jpg (83.92 KiB) Przeglądane 11528 razy
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klasyki

Postprzez Radhezz » sobota 28 września 2013, 22:25

Ciekawostka w wadze lekkiej:

http://oldtimery.com/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&catid=9&sobi2Id=257&Itemid=64

i ciężkiej:

Przyczepa Jelcz P-01 - przyczepa do Jelcza "ogórka" (043, 272, itp.)

Przyczepa Jelcz P-080 - przyczepa tak jak powyżej tyle że nawiązująca wyglądem i częścią rozwiązań technicznych do autobusu Jelcz 080 (nadwozie zmodyfikowane Jelcz PR100/110/Berliet, podwozie i napęd Star 200).
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » środa 02 października 2013, 22:07

[QUOTE=piotr71;107365578]Obrazek

[url="http://www.magazynauto.pl/rozrywka/motor-z-przeszlosci/news-wolga-po-30-tysiacach-kilometrow,nId,1018350"]W "Motorze" nr 50 z 10 grudnia 1978 roku - raport z eksploatacji Wołgi GAZ-24 na dystansie 30 tys. km.[/url][/QUOTE]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez And1@ » czwartek 03 października 2013, 15:24

To ja będę nie sromny i się pochwalę: :D

Były klasyk. Sprzedany w tamtym roku. Fiat X1/9 z 1978 roku.
Obrazek
Obrazek


Obecny. Kupiony w tym roku. Polski Fiat 127p z 1974 roku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
And1@
 
Posty: 128
Dołączył(a): wtorek 05 grudnia 2006, 17:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » niedziela 27 października 2013, 11:34

Tutaj przekleję świetny post...

[QUOTE=ps-man;108243210]^^ Przypomina mi się serialowy porucznik Zubek o pruderii i moralności większej niż władza, dla której służył, przewidywała. :troll: Ksiądz, nie milicjant. :D

Wracając do tematyki motoryzacyjnej i niezrealizowanych projektów - oto kilka z nich: niektóre z bezpośrednim udziałem zagranicznego czynnika, inne nawiązujące do projektów zagranicznych, a także stanowiące rzekomą albo faktyczną inspirację dla innych.

Najpierw Warszawa i Ghia. W tematach motoryzacyjnych zawsze nawiązywaliśmy kontakty z Włochami. Chociaż Pobieda-Warszawa wygryzła Fiata, który miał powrócić tuż po wojnie z licencją na kolejne samochody, to stosunkowo szybko, bo w 1957 r., zwróciliśmy się do Włochów, by nam tę starzejącą się Warszawę odpicowali. Designerom z Ghia trochę czasu zeszło, ale efekt finalny wyglądał całkiem nieźle, na co są dowody (dzięki temu, że całkiem niedawno odkryto w archiwum Forda nieznane dotąd zdjęcia, możemy w końcu zobaczyć to cudo - dotychczas znane były tylko zdjęcia makiety):

Obrazek

Obrazek

Źródło http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122,Warszawa_Ghia___zapomniana__bo__zbyt_burzuazyjna_.html

Obrazek

Obrazek

Źródło: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?p=171307

Może trochę szkoda, że projektu nie zrealizowano, a prototypy zniszczono, ale nie byłoby wcale szkoda, gdyby zrealizowano późniejszy projekt Warszawy 210 z 1964 r., bazujący na ówczesnym Fordzie Falconie i - według legend - stanowiący podstawę dla Wołgi (GAZ-24), choć chyba do dziś nie wiadomo ile wyprodukowano prototypów (1 czy 2) i czy drugi prototyp trafił do Gorki. Pierwszy (jedyny?) na szczęście się zachował i może dumnie prezentować swoją elegancką sylwetkę i designerskie smaczki w postaci pięknie zagospodarowanych narożników bryły:

Obrazek

Obrazek

http://motoryzacja.interia.pl/samochody/prototypy/news/warszawa-210,764223,415

Jeszcze większym pokazem walenia głową w mur PRL-owskiego niedasizmu stanowiły demonstratory i prototypy aut sportowych, a przede wszystkim...

...pięknej Syreny Sport, którą tak wiele osób się rajcuje w dzisiejszych czasach:

Obrazek

Widać, że wzorowano się na najlepszych ówczesnych wzorcach:

Obrazek

Polski Fiat/FSO 1100 Coupe, bazujący na Zastavie 1100, projektowany na 30-tą rocznicę Polski Ludowej, czerpał wiele z twórczości Bertone (a dokładniej pracującego u niego Gandiniego, który zaprojektował m.in. Lamborghini Countach czy Bertone/Fiata X1/9), choć najbardziej przypominał tylko ciut późniejsze dzieło Giugiaro - Lotusa Esprit (również zaprezentowane na 30-tą "rocznicę" PRL :troll:):

Obrazek
FSO 1100 Coupe

Obrazek
Lotus Esprit

W międzyczasie były jeszcze inne przymiarki do wozu sportowego - [url="http://yojo2.ovh.org/kpm/zdj/2006-10-16.JPG"]PF 125p Coupe/FSO 1500 Coupe[/url] czy [url="http://yojo2.ovh.org/kpm/zdj/2006-05-29.JPG"]Ogar[/url], ale tylko w praktyce, na bazie zwykłych PF 125p i Polonezów, osiągnięto jakieś sukcesy sportowe - zwłaszcza w rajdach. Nie bez przyczyny produkowane (głównie na eksport) wypasione cywilne wersje "dużego fiata" otrzymały specjalne "rajdowe" malowanie i nazwy [url="http://www.kwa-kwa.pl/strona/images/stories/kwa-kwa/samochody/polska/polski-fiat/polski-fiat-125p-monte-carlo-i-akropolis/polski-fiat-125p-monte-carlo-i-akropolis-1.jpg"]Monte Carlo i Acropolis[/url].

Natomiast rajdowe Polonezy w 1979 r. otrzymały malowanie zagranicznego sponsora, jakim był Walter Wolf, właściciel teamu Formuły 1, odnoszącego sukcesy w końcu lat 70.:

Obrazek

Jednym z bolidów Waltera Wolfa "karnął się" Czerwony Książę Andrzej Jaroszewicz na torze Poznań:

Obrazek
http://f1poland.wordpress.com/tag/andrzej-jaroszewicz/

Tenże wyścigowiec i rajdowiec miał w latach 70. do dyspozycji całkiem ładne rajdowe cacka, jak Fiat 124 Abarth, a później szczyt ówczesnej technologii, jaka pojawiała się w rajdowym świecie - legendarną [url="http://www.krupa.info.pl/files/img148.jpg"]Lancię Stratos[/url]. Gdy rozbił oba posiadane przez OBRSO FSO rajdowe egzemplarze Stratosa, z jednej z nich wyciągnięto silnik i...wsadzono do specjalnie przygotowanego wyścigowego Poloneza:

Obrazek
https://picasaweb.google.com/MuzeumMotoryzacji/TargiMotoNostalgia2829052011Warszawa#5612809574101265394
"Stratopolonez"

Wracając na ziemię, w świat samochodów dla mas, w telegraficznym skrócie...

Obrazek
...Syrena 110, [url="http://yojo2.ovh.org/kpm/zdj/2007-03-12.JPG"]bazująca na wcześniejszych prototypach, dzięki nadwoziu typu hatchback, rozwiązującemu problem przewiezienia pralki[/url], w latach 60., gdyby została wdrożona, uchodziłaby za nowoczesny, wzorowany na wchodzących dopiero konstrukcjach tego typu na zachodzie...

Obrazek
http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-krzyz-na-droge-fso,nId,305398
...wielu opłakuje do dziś Warsa, rzeczywiście nowocześnie wyglądającego w połowie lat 80. samochodu z nowocześniejszym w porównaniu do tylnonapędowego Poloneza (który, jak wiadomo, Mercedesem ani BMW nie jest, by usprawiedliwione było zastosowanie tylnego napędu)...

...ale jeszcze bardziej opłakuje się bielskiego Beskida - a za komentarz niech wystarczy to:

Obrazek

Ale ja nie byłbym taki stanowczy w kwestii "ukradzionych" patentów, zwłaszcza w przypadku Renault, dla którego Twingo było konsekwencją powstania jednobryłowego starszego brata - Espace. :)[/QUOTE]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Klasyki

Postprzez szerszon » środa 20 listopada 2013, 19:03

Najnowsza odsłona klasyka...
[QUOTE=Krzycho;108987913]2014 CTS:cheers:
Obrazek

Obrazek

Obrazek[/QUOTE]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Następna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości