Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 16 czerwca 2019, 10:58

cyt:
"Po zrobieniu CE stwierdzam jak bardzo bylem " uposledzony " jezdzac powyzej 3,5 t do 7,5 tony"

oczywiście, nie ma żadnych podstaw żeby osobom posiadającym kat B przyznawać uprawnienia C1, nie ma nawet żadnych przesłanek żeby posiadacze prawa jazdy kat B mogli jeździć z przyczepkami, tym bardziej przyczepkami cieżkimi.(zapewne po dziś dzień niejeden czuje się upośledzony jadąc z przyczepką, mając PJ katB) Ale jest jak najbardziej racjonalny powód żeby osoby poruszające się zestawem o zbliżonej masie, czyli posiadającym uprawnienia BE mogli też to robić solówką. Jestem święcie przekonany że takie rozwiązanie ożywi kat C1 i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa. Można przecież nieco zmodyfikować egzamin B+E i przeprowadzać na nieco cięższym i większym sprzęcie niż van+ mała przyczepka.

Np. czymś takim:

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... pialna.jpg

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... bert_1.jpg

ja naprawdę nie widzę większych przeciwwskazań żeby ktoś po kursie i egzaminie na czymś takim nie mógł prowadzić pojazdu C1.



3,5-tonowy ciągnik 35C21 pod kategorię B+E (DMC zestawu 7 ton)

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... odlowy.jpg

5-tonowy ciągnik 50C21 pod kategorię C1

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... odlowy.jpg

3,5-tonowy ciągnik 40C21 z leżącą na ramie naczepą o DMC 3,5 tony. W teorii jest to więc zespół pojazdów na B+E, choć w praktyce mamy solówkę o 7-tonowym DMC.

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... wka_ce.jpg

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... wka_be.jpg
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » niedziela 16 czerwca 2019, 13:30

szofer80 napisał(a):dużo ludzi zostanie na lodzie po prostu patologia dla których była czymś normalnym przestanie istnieć i to dla nich legislator powinien rozwinąć kat C1, oczywiście z czasem pracy nic sie nie da zrobić musi być taki sam dla wszystkich ale z opłatami, licencjami można ulżyć.


Ale o co chodzi z tym zostaniuemn lodzie ?

Stefek napisał(a):"Uprawnienia C1 mają sens" ;)
Ile szkół jazdy robi kursy na tą kategorię, a ile WODRów ma ciężarówki o DMC=7,5t ?


He, he,

kumam, ze jak ktos daje za darmo to najpierw sie bierze a dopiero pozniej sie zastanawia, czy sie przyda :mrgreen:

Kategoria C1 / C1E jest tak martwa, ze nawet sie Wam to w pale nie miesci !

Zechcecie mi wytlumaczyc jaki jest sensrobienia kategori C1E ?

Gabaryty pojazdu sa takie same jak w przypadku kategori CE, wymagania prawodawcy rowniez !

Aby bylo smiesznie, to szkolenie obu w/w kategori kosztuje tyle samo !

Wiec podajcie mi prosze choc jeden argument,

kto przy zdrowych zmyslach / na ciele i umysle bedzie robil ograniczona kategorie PJ jezeli w tej samej cenie ma o kategorie wyzej ?

Chyba tylko Was dwoch :mrgreen:

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 16 czerwca 2019, 15:35

ale nikt tu się nie zajmuje kat C1E teamt postu też tego nie sugeruje. Poza tym jak zobaczyłem to:

https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... wka_ce.jpg

to pomyślałem sobie że temat uprawień C1 na podstawie BE sam się rozwiązał. Kuriozum. Przegubowcem można a taką samą solówką nie.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » niedziela 16 czerwca 2019, 16:19

szofer80 napisał(a):ale nikt tu się nie zajmuje kat C1E .


Nie gra roli czy jest to C1 czy C1E

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 16 czerwca 2020, 08:05

A jednak są podchody aby otworzyć drogę posiadaczom prawa jazdy kat B np. do pracy w transporcie:

https://biznes.interia.pl/gospodarka/ne ... Id,4550221

to kolejny argument do pytania w tytule postu, że posiadacze kat B+E mogący już prowadzić pojazdy przekraczające 3,5 t DMC i mogący ciągnąć przyczepy ciężkie nie mogą w dalszym ciągu prowadzić pojazdu kat C1. (to pierwsza kwestia)

(i druga kwestia) zwróćcie uwagę na to zdanie:

cyt:
"tym samym przepis ten może uwolnić drogę do pracy np. w transporcie."

a więc najprawdopodobniej będzie tak jak pisałem, żeby poprzez zwiększanie uprawnień wykraczających poza ich kategorię PJ objąć również kierowców kat B tachografami i czasem pracy


(lub jeśli ktoś zna inne znaczenie tych słów to niech wyjaśni, bo ja to rozumiem to tylko tak że "uwolnienie" drogi do pracy w transporcie w tym przypadku oznacza założenie tachografu)
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » niedziela 21 czerwca 2020, 12:27

Szofer, a TY dalej swoje ! :mrgreen:

Moze zamiast pisac na forum, napisz do ministra ?

Moez ten po flaszce zechce zmenic prawo ? :mrgreen:

Dlaczego majac patent sternika motorowodnego III - ciej klasy nie moge prowadzic jakiegos wiekszego koncenerowca albo tankowca, zwlaszcza, ze nie pale papierosow ?

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl » poniedziałek 22 czerwca 2020, 14:27

Myślę, że patrzymy na to że złej perspektywy.
Cały czas jest to rozpatrywane pod kątem Ustawy o Kierujących Pojazdami, czyli tylko uprawnień, a powinniśmy spojrzeć na to pod kątem Ustawy o Transporcie Drogowym i Rozporządzenia 561/2006.

Czyli jeżeli pojazd (zespół pojazdów) wykonuje transport i jest powyżej 3,5t DMC, to CKZ, licencje, Kwalifikacja Wstępna, Szkolenie Okresowe, itp.
Oraz dokumentacja czasu pracy kierowców.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » piątek 26 czerwca 2020, 14:24

no czyli też jesteś po mojej stronie, wszystko co ma więcej niż 3,5 DMC powinno być objęte Ustawą o Transporcie. Czas pracy, inne (większe) kary, inna odpowiedzialność itp. Tylko nie rozumiem tego jednego zdania o "uwolnieniu do pracy w transporcie". Że nareszcie busy do 3,5t dmc będą miały jakąś tam normalną ładowność? Ok baterie elektryka będą coś tam ważyć ale nie przesadzajmy nie 750kg, z kolei instalacja CNG spowoduje że bus niespecjalnie będzie ważyć coś więcej, reasumując szofer dostanie na czysto 750kg dodatkowej ładowności?.


w przypadku samej kategorii B logika zmiany przepisów jest w czambuł taka sama jak ja tu opisuję w przypadku B+E i C1. Czyli Skoro kierowca może prowadzić zespół pojazdów 4,25 t to i sam pojazd, który prowadzi też może ważyć 4,25 tony.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » piątek 26 czerwca 2020, 23:09

szofer80 napisał(a):w przypadku samej kategorii B logika zmiany przepisów jest w czambuł taka sama jak ja tu opisuję w przypadku B+E i C1. Czyli Skoro kierowca może prowadzić zespół pojazdów 4,25 t to i sam pojazd, który prowadzi też może ważyć 4,25 tony.


Szofer,

Gdy przyjechalem do Niemiec i wymienilem PJ z polskiego na niemieckie, otzrymalem kategorie 3.

Uprawniala do prowadzenia pojazdow do 7,5 t oraz jednoosiowych przeczep o DMC 11 ton = 18,5 tony

Obecnie po wymianie PJ na format karty kredytowej - plastik moglbym prowadzic zestaw z przyczepa o, bo nie ja lacznej DMC 12 ton,

Mi jest rybka bo nie ja ustalam przepisy a tylko sie do nich stosuje.

Tak jak pisaelm, napisz do ministra, przedstaw swoje postulaty i uargumentuj je odpowiednio, moze chlop na to pojdzie i wprowadzi, a na razie jest jak jest !

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl » sobota 27 czerwca 2020, 05:59

szofer80 napisał(a):...wszystko co ma więcej niż 3,5 DMC powinno być objęte Ustawą o Transporcie. Czas pracy, inne (większe) kary, inna odpowiedzialność itp...


A nie jest?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 27 czerwca 2020, 10:08

no proponowane zmiany nie będą
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 27 czerwca 2020, 10:11

"Mi jest rybka bo nie ja ustalam przepisy a tylko sie do nich stosuje."

na takim forum powinna dotyczyć się dyskusja na temat jakości prawa. prawo stanowione to nie przedłużenie stałych, niezmiennych, w zamyśle doskonałych, nie podlegających wątpliwościom i ocenom biblijnych dogmatów a takie jest niestety postrzeganie prawa stanowionego przez znakomitą część społeczeństwa. wielokrotnie słyszymy że jakiś przepis jest święty. tymczasem prawo nie jest dla prawa i to nie jest tak że nie ma nic ponad prawem, ponad prawem jest cel nadrzędny dla którego dany przepis został ustanowiony i jak najbardziej podlega to ocenie i krytyce bo to nie jest biblijny dogmat a każdy kto twierdzi inaczej ma najpewniej jakiś partykularny interes żeby za pomocą tego prawa odnosić jakieś korzyści. zdaje mi się że już nieraz poruszaliśmy ten temat a Ty w dalszym ciągu swoje. Nie dywagujemy tutaj nad dobrym prawem, które nie budzi wątpliwości tylko tam gdzie te wątpliwości się pojawiają.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » sobota 27 czerwca 2020, 12:38

Szofer,

pitolisz jak potluczony.

O ile po II WS nie gralo roli jakiej kategori masz PJ ( o ile wtedy wogole jakiekolwiek kategorie PJ byly ) tak w miare przyrostu pajazdow na drogach ktos ogarniuety stwierdzil, ze trzeba ten podzial wprowadzic, bo ten kto jezdzi rowerem nie moze bez przeszkolenia jezdzic ciezarowka. Jak dla mnie jest to calkowicie logiczne, dla Ciebie niestety NIE !

Poogladaj sobie moze na YT odcinki

" Polskie Drogi " a jeszcze lepiej " Stop Cham " ! ! !

Naprawde dalbys tym wszystkim slepym PISDOM uprawnienia do prowadzenia ciezarowek ? Aby pozabilali przez swoja glupote innych ?

To juz lepiej dac kazdemu po dwa ( z tego jeden do auta ) oraz conajmniej Glock'a !


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3786
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Cyryl » sobota 27 czerwca 2020, 12:46

szofer80 napisał(a):no proponowane zmiany nie będą


Ustawa o Transporcie Drogowym Art. 3
Rozporządzenie 561/2006 Art. 2

Żeby stosować się do przepisów lub wypowiadać na ich temat, lepiej je wcześniej przeczytać.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » sobota 27 czerwca 2020, 17:47

cyt:
"Naprawde dalbys tym wszystkim slepym P*****M uprawnienia do prowadzenia ciezarowek ? Aby pozabilali przez swoja glupote innych ?"

Jeśli odbyli by zmodyfikowany kurs BE i zdali egzamin to nie widzę przeszkód. To jest tylko kwestia szkolenia i egzaminowania na większym sprzęcie. Wszystko jest pokręcone w kat B,BE. W kat B zupełnie nieuprawnienie za darmo otrzymujemy możliwość jazdy z przyczepką wykraczając poza DMC 3,5t przyczepką ciężką i nikt nie widzi żadnego zagrożenia a po zrobieniu zdaniu egzaminu BE nie możemy jeździć pojazdem o zbliżonej masie. Jest to kompletne pomieszanie z poplątaniem.

dlaczego napisałem: "proponowane zmiany nie będą":

cyt:

"Myślę, że patrzymy na to że złej perspektywy.
Cały czas jest to rozpatrywane pod kątem Ustawy o Kierujących Pojazdami, czyli tylko uprawnień, a powinniśmy spojrzeć na to pod kątem Ustawy o Transporcie Drogowym i Rozporządzenia 561/2006."

z wypowiedzi wynika że propozycja zmian dokonuje się na płaszczyźnie Ustawy o Kierujących Pojazdami i stoi w sprzeczności z Ustawą o Transporcie.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 813
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości