przez gumik » piątek 14 kwietnia 2023, 10:34
przez ks-rider » piątek 14 kwietnia 2023, 12:41
gumik napisał(a):No i przecież ludzie są różni. Jeśli np. Cyryl stosuje jednakowe metody dydaktyczne do wszystkich, to na 100% będą osoby do których to nie trafi - będą mogły nauczyć się lepiej/szybciej przy innych metodach nauki / innym instruktorze.
przez Cyryl8 » piątek 14 kwietnia 2023, 20:25
gumik napisał(a):No i przecież ludzie są różni. Jeśli np. Cyryl stosuje jednakowe metody dydaktyczne do wszystkich, to na 100% będą osoby do których to nie trafi - będą mogły nauczyć się lepiej/szybciej przy innych metodach nauki / innym instruktorze.
przez gumik » piątek 14 kwietnia 2023, 21:46
przez Cyryl8 » sobota 15 kwietnia 2023, 06:02
przez Cyryl8 » sobota 15 kwietnia 2023, 07:41
przez gumik » sobota 15 kwietnia 2023, 09:44
przez Blacksmith » sobota 15 kwietnia 2023, 14:53
przez ks-rider » sobota 15 kwietnia 2023, 16:02
Cyryl8 napisał(a):Nie musimy że szkolonym się lubić, mamy do wykonania zadanie i to jest ważne.
Miałem paru kursantów, którzy nie darzyli mnie sympatią, nie zawsze moje metody i formy nauczania im odpowiadały, ale zdecydowali się na mnie, bo zdawali sobie sprawę że skuteczności i chcieli się czegoś nauczyć.
przez szofer80 » niedziela 22 października 2023, 18:11
przez ks-rider » niedziela 22 października 2023, 19:03
szofer80 napisał(a):Dodatkowy argument, że jest coś na rzeczy w kwestii legislacji dotyczącej ogólnie pojętych "dostawczaków":
https://autokult.pl/etsc-chce-zmiany-w- ... 702872096a
Podpowiem, że takaa na te przeładowane "dostawczaki" już jest i jest nią C1. Pytanie jak objąć nią posiadaczy kat B i BE bo te przeładowane dostawczaki już od dawna kwalifikują się pod tę kategorię.
przez Cyryl8 » niedziela 22 października 2023, 21:57
przez ks-rider » niedziela 22 października 2023, 23:36
Cyryl8 napisał(a):Tu nie chodzi o kategorię prawa jazdy, ale ucywilizowanie transportu pojazdami dostawczymi.
Pierwsza sprawa to waga, a raczej przeciążenia.
Na forum Waga Ciężka aż roi się od zapytań w rodzaju:
Jaki najlepszy dostawczak do ładunków 3t?
Pojazd do 3,5t DMC wyposażony w kabinę sypialną, kontener i do tego windę załadowczą ma masę własną większą od DMC.
Druga sprawa to sposób wykonywania transportu, który odbywa się według powiedzenia: trzy palety, Polska - Chiny w trzy godziny.
Transport to nie jest jazda tak jak ja teraz: kamperem na południe Europy po 11h dziennie, ale potem leżę bykiem przez tydzień czy dwa.
Tutaj czy dasz gościowi takie uprawnienia czy inne niewiele zmieni.
To że dasz kierowcy takiego pojazdu uprawnienia nawet C+E, nie spowoduje, że pojazd o DMC 3,5t ważąc 5-6t będzie miał krótszą drogę hamowania, czy dobrze zachowywał się na zakrętach.
Ta kategoria nie zmniejszy jego zmęczenia gdy będzie doginał po 16h na dobę przez 7 dni w tygodniu.
przez Cyryl8 » poniedziałek 23 października 2023, 09:52
przez szofer80 » poniedziałek 23 października 2023, 17:52