Cyberix napisał(a):Co wg ciebie było przyczyną kolizji (wypadku) w pkt 2? (wszystkie inne stałe i zmienne, poza prędkością są takie same).
Przekroczenie prędkości zapewniającej panowanie nad pojazdem.
Dziwne trochę, że po tylu moich tłumaczeniach, zwłaszcza dogłębnym wyjaśnianiu czym jest prędkość zapewniająca panowanie nad pojazdem, zadajesz takie pytanie.
dylek napisał(a):cman- pamietasz niedawną dyskusję nad niemieckim filmikiem o motocykliście i merolku skręcającym przed nim w lewo ??
No to masz odpowiedź na twoje pytanie
Pamiętam. Nie, to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Ja pytałem o przekroczenie
tylko dopuszczalnej prędkości, a nie przekroczenie dopuszczalnej prędkości
i przekroczenie prędkości zapewniającej panowanie nad pojazdem.
dylek napisał(a):Lewoskręcający nie ma nic z naprzeciwka.... robi lewoskręt... a tu kamikadze boski wiatr wpada na niego. Gdyby kamikadze jechało przepisowo to albo lewoskręcający by poczekał, albo by zdążył zjechać.
Grzanie prędkością ponad dopuszczalną stworzyło zagrożenie BRD.
Skoro początkowo "lewoskręcający nie ma nic z naprzeciwka", to domyślam się, że nie jest to prosty odcinek drogi, tylko łuk lub wierzchołek wzniesienia. Jeżeli "kamikadze boski wiatr wpada na niego", to znaczy, że jedzie szybciej, niż pozwala mu na to widoczność. Zagrożenia brd nie stworzyło "grzanie prędkością ponad dopuszczalną", tylko "grzanie prędkością" większą niż zapewniająca panowanie nad pojazdem.
dylek napisał(a):Inna sytuacja - zakręt na szczycie wzniesienia z ograniczeniem np. 50km/h. Ale przecież na lajcie go można nawet matizem przejść 90km/h ... Niby bezpiecznie, a ponad dopuszczalną...
I zonk - za zakrętem PGR z którego traktóry muszą codziennie wyjeżdżać... I znak postawiono, bo traktorzysta choćby na uszach stawał, to jak mu ktoś wypadnie szybciej jak 50km/h to się wpakowuje pod niego.... Było kilka takich zdarzeń... postawiono więc ograniczenie. Przekroczenie zagraża BRD, choć nie wiąże się z przekroczeniem prędkości bezpiecznej czy to dla zakrętu, czy to szczytu wzniesienia....
Skoro ograniczenie 50 km/h nie wiąże się z widocznością dla zakrętu czy szczytu wzniesienia, czyli widoczność pozwala na jazdę np. te 90 km/h, to jakim cudem traktorzysta nie jest w stanie zauważyć jadącego np. 60 km/h pojazdu?
dylek napisał(a):W obu przypadkach przyjedzie policja i niestety orzeknie, że sprawcą nie jest przekraczający prędkość. Ale wg mnie to właśnie to przekroczenie stworzyło zagrożenie BRD - bez przekroczenia druga strona miałaby szansę na uniknięcie kolizji/wypadku.
W pierwszym przypadku tak, ale nie przekroczenie prędkości dopuszczalnej, tylko przekroczenie prędkości zapewniającej panowanie nad pojazdem.
W drugim przypadku nie mogę się wypowiedzieć, z powodów j.w.
lith napisał(a):Ja się zgadzam z dylkiem
Moje wyjaśnienia, pomocne w dalszej dyskusji - powyżej.
Skupcie się trochę, zrozumcie w końcu czym jest prędkość zapewniająca panowanie nad pojazdem - oszczędzimy masę czasu.
Niemniej jednak znów przypomnę, że wątek ten założyłem w konkretnym celu i zadałem w nim konkretne pytanie.