Gaz i hamulec w jednym pedale.

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez to ja » poniedziałek 29 marca 2004, 16:04

Nie chcę tu nikogo krytykować,ale jazda samochodem bez prawa jazdy powinna być srogo karana.Wiem,że bardzo często młodzi ludzie chcą się popisać,ale nie chciałabym stać się ofiarą osoby, która nie posiada uprawnień do jazdy samochodem,nawet jeżeli ta osoba naprawdę potrafi jeździć.Takie jest moje zdanie i wiem,że ja dopóki nie zdam egzaminu, nie będę jeździła samochodem.
to ja - Asia :)

Sławek - nigdy o Tobie nie zapomnę... [*][*][*][*][*][*][*][*][*]
Mój miś bardzo Ci się podobał i dlatego zawsze będzie przy moim profilu...
Avatar użytkownika
to ja
 
Posty: 899
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Colin is the best » poniedziałek 29 marca 2004, 21:30

Łakom napisał(a):Skrzynie sekfencyje nie wiem jakie samochody je maja ale samochody sportowe seryjne mają skrzynie manualne, /porshe, ferari, maclaren, lamborgini itd. a jeżeli te sekwencyjne były by takie jak opisujesz to czemu ich tam niema :?: bo są za drogie :?: przeciesz cena w takich samochodach nie gra roli,

Taka skrzyneczka kosztuje dużo drożej niż dobry silnik niestety :( no a można ją spotkać ostanio w Merolach.

Łakom napisał(a):Druga sprawa to to ze nie masz jeszcze prawka a mówisz nam kierowcom ze manualne skrzynie są złe, jeździłes kiedys ze skrzynią sekfencyjną ( z kolegą oczywiście ) :?: Pogadamy dopiero jak będziesz miał prawko i bedziesz jeździł samochodem.........

Mam już za sobą na chwilę obecną 6 godzin teorii i niedługo będę miał pierwsze jazdy z instruktorem :) A to że nie mam jeszcze prawka, to wcale nie znaczy, że nie jeździłem jeszcze samochodem :) .

Łakom napisał(a):A powiedz mi dlaczego ci przeszkadza ta "zabawa ze sprzęgłem" :?:

Lubię sprzęgełko, ale w ulicznym korku - sam przyznasz - troszkę denerwuje :)
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Łakom » wtorek 30 marca 2004, 19:30

Colin nie rozumie Cie, bardzo krytykujesz automaty ( ale jeździłes nim tylko raz jako pasażer :!: mnie to wręcz śmieszy bo nie wiem jak moża wyczuc jako pasażer jazde przy automacie czy też przy manualu, ( no widac tylko czy kierowca zmienia biegi czy też nie ) komfort jazdy jest taki sam, a ty wypisujesz ze czułes sie jakbys jechał autobusem niskopodłogowym, hahahaha mnie to bawi :D
Nie jeździłes skrzynia sekfencyjną a bardzo ją chwalisz, tego też nie rozumie, to tak jagbyś nie jadł nigdy ślimaków a bardzo byś je zachwalał :shock: nie jest tak :?:
Skrznia malualna, jechałes pare raz w życiu samochodem mozę przejachałes w swoim życiu 100 km za kierownicą ( bo nie chce mi sie wierzyc że wyjeździłes więcej ) i uważasz ze ta skrznia jest zła,

Ps. Do uczestnictwa w danym temacie nie wystarczy tylko chęć ale i troche wiedzy na dany temat, a nie wypisywanie na prawo i lewo co jest dobre a co złe, albo co jest lepsze a co gorsze :!:
czasmi chciało by sie modlić o istnienie boga
Avatar użytkownika
Łakom
 
Posty: 541
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 22:04
Lokalizacja: bełchatów

Postprzez Mara » środa 31 marca 2004, 02:05

Łakom, sorry ale chyba trochę przesadzasz. Może Colin zna się po prostu na samochodach. Nie trzeba być kierowcą żeby na jakieś tematy się wypowiadać. Jeśli się tym interesuje to też może co nie co wiedzieć, tym bardziej że temat dotyczy raczej spraw technicznych. (Powyższa obrona Colina broń Boże nie oznacza poparcia dla jego poczynań bez prawka)
Co do automatów to chyba bym nie chciała posiadać takiej skrzyni. Może i nie mam za dużej wiedzy ale już się przekonałam, że czasem trzeba trochę przyżyłować autko na niższym biegu, a automat to automat. Trochę odbiera przyjemności z jazdy. Ale na pewno jest wygodne dla osób które nie lubią zmieniać biegów i chyba bardziej dla kobiet. Wydaje mi się że w sprzęgle i biegach tkwi cała przyjemność no bo chyba nie chodzi tylko o trzymanie kierownicy. A korek i tak jest wkurzający więc przynajmniej można sobie biegi pozmieniać dla rozrywki. :-) No albo poczytać gazetę (wczoraj widziałam jak facet w korku miał rozłożoną gazetkę na kierownicy, ale niezły był, bo podjeżdżał w korku pod taką chamską górę bez oderwania oka od prasy, podczas gdy ja się pociłam by mi się nie stoczył. :-)
Co do gazu i hamulca w jednym pedale – bo chyba taki jest temat – to mówię absolutne NIE. To bez sensu zwłaszcza przy hamowaniu awaryjnym czy pulsacyjnym. Nie wyobrażam sobie tego. Wydaje mi się że stopa jest bardziej mobilna od pięty. I nie widzę w takim rozwiązaniu żadnych zalet.
Mara
 
Posty: 369
Dołączył(a): niedziela 15 lutego 2004, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Łakom » środa 31 marca 2004, 12:11

Tak Mara masz racje, Colin zna sie na na samochodach i to bardzo, mówiąc ze samochód ze skrznią automatyczna to niskopodłogowy autobus, sorry ale do domnie to nie przemawia, Dopóki nie przejachałem sie z automatem byłem obojętny tej skrzyni, ale teraz wiem ze automat ma bardzo duze zalety jak i wady, to samo tyczy sie manulanej skrzyni, ( ma duze zalety i wady)
Mara mzoę i Colin coś sie zna na samochodach ale tylko z paraktyki a gdzie teoria ( to tak jagbys nauczyła go na pamięć palcu manewrowego ale tylko z teorii, a w praktyce sobie nie poradzi )
Colin możesz mi podać nazwe tego mercedesa w którym jest ta skrzynia :?:
czasmi chciało by sie modlić o istnienie boga
Avatar użytkownika
Łakom
 
Posty: 541
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 22:04
Lokalizacja: bełchatów

Postprzez Sławek_18 » środa 31 marca 2004, 12:20

Łakom napisał(a):Tak Mara masz racje, Colin zna sie na na samochodach i to bardzo, mówiąc ze samochód ze skrznią automatyczna to niskopodłogowy autobus, sorry ale do domnie to nie przemawia, Dopóki nie przejachałem sie z automatem byłem obojętny tej skrzyni, ale teraz wiem ze automat ma bardzo duze zalety jak i wady, to samo tyczy sie manulanej skrzyni, ( ma duze zalety i wady)
Mara mzoę i Colin coś sie zna na samochodach ale tylko z paraktyki a gdzie teoria ( to tak jagbys nauczyła go na pamięć palcu manewrowego ale tylko z teorii, a w praktyce sobie nie poradzi )
Colin możesz mi podać nazwe tego mercedesa w którym jest ta skrzynia :?:

Chyba sie przejezyczyles :P

Ale zgadzam sie z Łakomem.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Slawek » środa 31 marca 2004, 13:44

Colin is the best napisał(a): :arrow: automatyczne hamowanie przed przeszkodami (ponoć nie zdaje egzaminu przy wyprzedzaniu w "ostatniej chwili" :) )

Trzeba być debilem, żeby wyprzedzać "w ostatniej chwili".

Mara napisał(a):Może i nie mam za dużej wiedzy ale już się przekonałam, że czasem trzeba trochę przyżyłować autko na niższym biegu, a automat to automat.

Dla niewtajemniczonych - w automacie można zmieniać biegi ręcznie (oczywiście są ograniczenia, ale z redukcją nie ma problemów i to na kilka sposobów).

Poza tym zgadzam się z Łakomem, a Colinowi zdaje się, że wiele wie.
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

Postprzez miros » środa 31 marca 2004, 15:38

ja automatem jechalem tylko raz i przyznam ze nie bylo tak zle (ale jeden raz to za malo zeby poznac wszystkie zalety i wady, zwlaszcza ze byla to tylko krotka jazda bez szalenstw)

ale jakos bardziej wole skrzynie manualna, zmieniam sobie bieg kiedy chce, jak chce jechac bardziej oszczednie to zmieniam biegi wczesniej, jak trzeba troszke depnac to przeciagam obroty.

a colin jak cie sprzeglo denerwuje w korkach to znaczy ze jeszcze najwyrazniej go nie opanowales do konca. popracuj nad typ a zobaczysz ze sprzeglo wcale tak nie denerwuje.
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Colin is the best » czwartek 01 kwietnia 2004, 19:14

O JEZU :!: :!: :!: LUDZIE :!: :!: :!: O CO WAM CHODZI :?: :?: :?:

Każdy ma prawo wypowiedzieć się na forum :!: Ja wyrażam tylko własną opinię na dany temat i tyle. Nie musicie mnie zajeżdżać od razu i od debili wyzywać :!: Sami pewnie myślicie, że wszystkie rozumy pozjadaliście, a inni to ostatnie patałachy, nie potrafiące włączyć się do ruchu.

Krytykujecie mnie za to że nie mam jeszcze prawka - bo i nie mam (narazie mam 12/20 godzin teorii) - ale nie rozmawiamy przecież o moim prawku, tylko o gazie i hamulcu, a teraz to i o skrzyniach.
Łakom, co ty sobie wogle myślisz :?: Napiałem o sekwencyjnej ot tak, aby napisać i nawet nie wiem gdzie ona występuje :?: Sekwencyją możesz sopoojnie znaleźć (jako opcja) w takich autach jak Mercedesy klasy C (skrzynka to Speedtronic), BMW 3, 7, X5, M3 (SMG Drivelogic), Acury a nawet Smarty. Dużo możnaby pisać, nie wiem tylko po co. Znowu się za dużo wymądrzam.

A tak wogle to sprzęgło może być - tylko wolę sekwencyjną od automatycznej - czytajcie WYRAŹNIE wszystkie posty.
A te wyprzedzanie w ostatniej chwili, to taki żart był i o tym już pisałem nawet. Mimo wszystko na drodze są różne sytuacje :D

P.S. Mara - dzięki za wsparcie :!: :D :!: Ty jedna mnie rozumiesz :!: :D :!:
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Mara » czwartek 01 kwietnia 2004, 20:43

Może i macie rację Łakom i Sławek. Z drugiej strony Colin w końcu robi te swoje nawroty na ręcznym i grzeje 170 km/h więc w sumie to wie co to sprzęgło i skrzynia biegów i tak do końca to nie opiera się jedynie na teorii. Tym bardziej że to takie raczej techniczne zagadnienia. Tyle tylko że prawka nie ma.
Na koniec dodam że może nie wyglądam na taką ale wiem że w automacie można zmieniać ręcznie biegi. Chodziło mi o to że nie można sobie sprzęgłem po swojemu regulować np. ruszania z piskiem itp. Sławek jakbyś był tak miły i napisał jeszcze jakie to są ograniczenia (co pisałeś o tej redukcji) to bym się ucieszyła bo tego akurat nie wiem.
Collin nie oznacza to do końca poparcia twojej osoby bo te 170 km/h bez prawka to sam rozumiesz. Nie do pogodzenia się. Pozdrawiam
Mara
 
Posty: 369
Dołączył(a): niedziela 15 lutego 2004, 01:38
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ella » czwartek 01 kwietnia 2004, 23:23

a inni to ostatnie patałachy, nie potrafiące włączyć się do ruchu.

Ja tak wcale nie uwazam. :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Slawek » piątek 02 kwietnia 2004, 08:06

Ograniczenia są takie, że musisz się naprawdę starać, żeby wrzucić 1. Poza tym jak redukujesz, to szarpie trochę bardziej niż przy zwykłej redukcji i dodaniu gazu. A może to moje auto jakieś takie niewyregulowane. :D
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

Postprzez Łakom » piątek 02 kwietnia 2004, 13:33

Colin my tu rozwiamiamy jak widzisz o wszystkim, temat jest od gazie i hamulcu w jednym pedale, a zeszliśmy na temat skrzyni biegów a poźniej na temat twojego prawka, którego nie masz, aaaaa bym zapomniał masz juz za soba 12 h teori, Kazda dyskusja ma do siebie to że odchodzi od danego pocżatkowego zamierzonego tematu, nie da sie gadac tylko o jednym.....
Colin... napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.
to też był zart :?: powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci :?: i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice,
czasmi chciało by sie modlić o istnienie boga
Avatar użytkownika
Łakom
 
Posty: 541
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 22:04
Lokalizacja: bełchatów

Postprzez Colin is the best » piątek 02 kwietnia 2004, 13:58

Łakom napisał(a):
Colin is the best napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.

to też był zart powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice


Nie za dobrze to opisałem - to fakt :!: Ale to nie jest żart.
Chodzi o to, że komputer pokładowy dostosowuje człość układu kierowniczego, do stylu jazdy kierowcy i warunków jazdy. Przykładowo: Jedziesz za miastem np. 90km/h, nie ma za bardzo zakrętów, czasem kogoś wyprzedzasz - komputer zapamiętuje to i ustawia układ kierowniczy w ten sposób, aby tłumione były delikatne ruchy, czyli potencjalne błędy kierowcy i teraz aby wyprzedzić trzeba wykonać powiedzmy obrót o 180 stopni tą kierownicą. No i dojeżdżasz do nawrotu, spokojnie zwalniasz nawet do 20km/h i aby dobrze zakręcić musisz się nieźle kółkiem namachać i nawet do końca nie jesteś pewnien o ile ci wózek skręci.
Przykład 2: jedziesz po mieście, albo gdzieś w górach, zakręty, zakręty, zakręty. kierownica teraz łatwo reaguje na wszytkie ruchy, a jak wyjedziesz za miasto i troszkę przyciśniesz pedał, to każde drgnienie kierownicy może skręcić wózek.
Wszytko oczywiście do czasu, aż komputer nie zmieni ustawień.

Ta technologia nie jest najwyraźniej dopracowana - może za parę lat da się jeździć z takim systemem.
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Sławek_18 » piątek 02 kwietnia 2004, 14:08

Colin is the best napisał(a):
Łakom napisał(a):
Colin is the best napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.

to też był zart powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice


Nie za dobrze to opisałem - to fakt :!: Ale to nie jest żart.
Chodzi o to, że komputer pokładowy dostosowuje człość układu kierowniczego, do stylu jazdy kierowcy i warunków jazdy. Przykładowo: Jedziesz za miastem np. 90km/h, nie ma za bardzo zakrętów, czasem kogoś wyprzedzasz - komputer zapamiętuje to i ustawia układ kierowniczy w ten sposób, aby tłumione były delikatne ruchy, czyli potencjalne błędy kierowcy i teraz aby wyprzedzić trzeba wykonać powiedzmy obrót o 180 stopni tą kierownicą. No i dojeżdżasz do nawrotu, spokojnie zwalniasz nawet do 20km/h i aby dobrze zakręcić musisz się nieźle kółkiem namachać i nawet do końca nie jesteś pewnien o ile ci wózek skręci.
Przykład 2: jedziesz po mieście, albo gdzieś w górach, zakręty, zakręty, zakręty. kierownica teraz łatwo reaguje na wszytkie ruchy, a jak wyjedziesz za miasto i troszkę przyciśniesz pedał, to każde drgnienie kierownicy może skręcić wózek.
Wszytko oczywiście do czasu, aż komputer nie zmieni ustawień.

Ta technologia nie jest najwyraźniej dopracowana - może za parę lat da się jeździć z takim systemem.

Colinie jeździles juz takim samochodem ? (pytanie retoryczne, tam mysle)
Ze opowadasz takie powiesci? Gdzie to wyczytales ? przy wyprzedzaniu 180` trzeba skrecic kierownica ?? Przeciez tam komputer czowa i mierzy wszystkie parametry co kilka (pewnie ) milisekund. Wedlug Twojej teorii aktywny system doswietlenia zakretu tez jest zly bo zanim komp wyprostuje swiatla to samochod juz bedzie na drugim zakrecie .....

Wedlug mnie BREDNIE wypisujesz, chociaz tez nie jechalem i pewnie nie bedzie mi dane jechac autkiem z takim systemem ($$$$$) ale w takie cos to nie uwierze
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości