przez to ja » poniedziałek 29 marca 2004, 16:04
przez Colin is the best » poniedziałek 29 marca 2004, 21:30
Łakom napisał(a):Skrzynie sekfencyje nie wiem jakie samochody je maja ale samochody sportowe seryjne mają skrzynie manualne, /porshe, ferari, maclaren, lamborgini itd. a jeżeli te sekwencyjne były by takie jak opisujesz to czemu ich tam niema :?: bo są za drogie :?: przeciesz cena w takich samochodach nie gra roli,
Łakom napisał(a):Druga sprawa to to ze nie masz jeszcze prawka a mówisz nam kierowcom ze manualne skrzynie są złe, jeździłes kiedys ze skrzynią sekfencyjną ( z kolegą oczywiście ) :?: Pogadamy dopiero jak będziesz miał prawko i bedziesz jeździł samochodem.........
Łakom napisał(a):A powiedz mi dlaczego ci przeszkadza ta "zabawa ze sprzęgłem" :?:
przez Łakom » wtorek 30 marca 2004, 19:30
przez Mara » środa 31 marca 2004, 02:05
przez Łakom » środa 31 marca 2004, 12:11
przez Sławek_18 » środa 31 marca 2004, 12:20
Łakom napisał(a):Tak Mara masz racje, Colin zna sie na na samochodach i to bardzo, mówiąc ze samochód ze skrznią automatyczna to niskopodłogowy autobus, sorry ale do domnie to nie przemawia, Dopóki nie przejachałem sie z automatem byłem obojętny tej skrzyni, ale teraz wiem ze automat ma bardzo duze zalety jak i wady, to samo tyczy sie manulanej skrzyni, ( ma duze zalety i wady)
Mara mzoę i Colin coś sie zna na samochodach ale tylko z paraktyki a gdzie teoria ( to tak jagbys nauczyła go na pamięć palcu manewrowego ale tylko z teorii, a w praktyce sobie nie poradzi )
Colin możesz mi podać nazwe tego mercedesa w którym jest ta skrzynia :?:
przez Slawek » środa 31 marca 2004, 13:44
Colin is the best napisał(a): :arrow: automatyczne hamowanie przed przeszkodami (ponoć nie zdaje egzaminu przy wyprzedzaniu w "ostatniej chwili" :) )
Mara napisał(a):Może i nie mam za dużej wiedzy ale już się przekonałam, że czasem trzeba trochę przyżyłować autko na niższym biegu, a automat to automat.
przez miros » środa 31 marca 2004, 15:38
przez Colin is the best » czwartek 01 kwietnia 2004, 19:14
przez Mara » czwartek 01 kwietnia 2004, 20:43
przez ella » czwartek 01 kwietnia 2004, 23:23
a inni to ostatnie patałachy, nie potrafiące włączyć się do ruchu.
przez Slawek » piątek 02 kwietnia 2004, 08:06
przez Łakom » piątek 02 kwietnia 2004, 13:33
to też był zart :?: powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci :?: i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice,Colin... napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.
przez Colin is the best » piątek 02 kwietnia 2004, 13:58
Łakom napisał(a):Colin is the best napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.
to też był zart powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice
przez Sławek_18 » piątek 02 kwietnia 2004, 14:08
Colin is the best napisał(a):Łakom napisał(a):Colin is the best napisał(a):Ale pomyśl sobie teraz o ostastnim wynalazku BMW - kierownica ma się dostosowywać do stylu i warunków jazdy. Czyli np. jedziesz po prostej przez długi czas, to kierownica nie wyczówa lekkich obrotów i auto jedzie prosto, tyle że jak wjedziesz do miasta, albo będzie jakiś nawrót, cz coś innego, to nie będziesz wiedział jak zareaguje kierownica - skręcisz ją mocno, a auto tylko delikatnie skręci.
to też był zart powiedz mi jak ktoś może jechac np 80km.h nagle skręcic czy nawrócić przy takiej prędkosci i chyba nie o to chodzi ale o siłe wspomagania, im większa prędkosć tym wspomaganie działa z miejsza siłą z co za tym idzie moża wyczuc kierownice
Nie za dobrze to opisałem - to fakt :!: Ale to nie jest żart.
Chodzi o to, że komputer pokładowy dostosowuje człość układu kierowniczego, do stylu jazdy kierowcy i warunków jazdy. Przykładowo: Jedziesz za miastem np. 90km/h, nie ma za bardzo zakrętów, czasem kogoś wyprzedzasz - komputer zapamiętuje to i ustawia układ kierowniczy w ten sposób, aby tłumione były delikatne ruchy, czyli potencjalne błędy kierowcy i teraz aby wyprzedzić trzeba wykonać powiedzmy obrót o 180 stopni tą kierownicą. No i dojeżdżasz do nawrotu, spokojnie zwalniasz nawet do 20km/h i aby dobrze zakręcić musisz się nieźle kółkiem namachać i nawet do końca nie jesteś pewnien o ile ci wózek skręci.
Przykład 2: jedziesz po mieście, albo gdzieś w górach, zakręty, zakręty, zakręty. kierownica teraz łatwo reaguje na wszytkie ruchy, a jak wyjedziesz za miasto i troszkę przyciśniesz pedał, to każde drgnienie kierownicy może skręcić wózek.
Wszytko oczywiście do czasu, aż komputer nie zmieni ustawień.
Ta technologia nie jest najwyraźniej dopracowana - może za parę lat da się jeździć z takim systemem.