Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » niedziela 30 stycznia 2011, 20:42

O ile tylko wpis w dowodzie rej. nie stanowi inaczej, to tak mowia nasze przepisy.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » niedziela 30 stycznia 2011, 22:36

Za naszymi przepisami ciężko nadążyć,do niedawna było że przyczepa nie może być cięższa od pojazdu niemniej kierowca C1E ma taką możliwość żeby jechać pojazdem cięższym od przyczepki w przypadku kierowania zestawem o maksymalnej masie 12t a kierowca BE nie ma takiej możliwości jak chce kierować zestawem o maksymalnej masie do której ma uprawnienia. Wiec dalej twierdzę że kat C1E jest bardziej przemyślana. Ile to by uprościło jakby definicja kat BE była wzorowana na C1E.Powinno być kat B do 3,5t kat BE 4,5T+2,5T KAT C1E 7,5+4,5t (z warunkiem że przyczepka nie może być cięższa od pojazdu w obu przypadkach, z resztą tak chyba teraz jest).
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 11:50

Za naszymi przepisami ciężko nadążyć,do niedawna było że przyczepa nie może być cięższa od pojazdu

Do niedawna?
Sprecyzuj kiedy to "niedawno" nastapilo?

Wiec dalej twierdzę że kat C1E jest bardziej przemyślana. Ile to by uprościło jakby definicja kat BE była wzorowana na C1E.Powinno być kat B do 3,5t kat BE 4,5T+2,5T KAT C1E 7,5+4,5t (z warunkiem że przyczepka nie może być cięższa od pojazdu w obu przypadkach, z resztą tak chyba teraz jest).

Bardziej przemyslana?
Najpierw piszesz, ze powinno sie miec mozliwosc ciagnac przyczepe samochodem znacznie od niej ciezszym, a w przypadku kat. C1+E tak nie jest, jest gorzej pod tym wzgledem w stosunku do B+E, bo przy BE mozemy przyczepe o masie max masy auta, w a przypadku C1E mozemy ciezsza przyczepe.
Kat. C1E nie daje mozliwosci prowadzenia pojazdu innego niz okreslony dla kat. C1, a Ty chcesz zeby BE uprawnialo do kierowania pojazdem innym niz uprawnia do tego kat. B.

Gdzie tu jakiekolwiek podobienstwo?? Co na czym Ty tutaj chcesz wzorowac??

(z warunkiem że przyczepka nie może być cięższa od pojazdu w obu przypadkach, z resztą tak chyba teraz jest)

Cytowalem juz wyzej przepisy z aktualnego kodeksu, wiec nie, nie jest tak jak Ci sie wydaje, tylko jest tak jak stanowia przepisy.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 12:34

Jeśli chodzi o przepisy to nie wnikam ,czytałem niedawno trochę inną definicję C1E nie chcę się sprzeczać co o tego bo dokładnie nie jestem teraz w stanie wskazać, czytaj ze zroumieniem to co piszę, prowadząc maxymalny tonażowo zestaw kierowca C1E może prowadzić go np w stosunku 7,5t+4,5t a więc może prowadzić pojazd cięższy w tym przypadku a kierowca BE nie może prowadzić pojazdu cięższego jak chce prowadzić zestaw o maxymalnej masie którą chce prowadzić,nie może prowadzić 4,5t+2,5t tylko 3,5t+3,5t. p.s. dziś się zapisuję na C juppi :)
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 14:27

czytaj ze zroumieniem to co piszę, prowadząc maxymalny tonażowo zestaw kierowca C1E może prowadzić go np w stosunku 7,5t+4,5t a więc może prowadzić pojazd cięższy w tym przypadku a kierowca BE nie może prowadzić pojazdu cięższego jak chce prowadzić zestaw o maxymalnej masie którą chce prowadzić,nie może prowadzić 4,5t+2,5t tylko 3,5t+3,5t.

No czytam, ale Ty celowo przedstawiasz korzystne dla Twojej teorii masy.
Wymieniasz dla C1E 7,5+4,5, a dla BE 3,5+3,5.
Ale C1E mozna powozic 7,5+8, a dla BE 3,5 +1,5. Dlaczego by nie?
Celowo przedstawiasz konkretne masy, w przypadku C1E nie wykorzystujac mozliwosci, a w przypadku BE koniecznie ciagle chcesz powozic maxymalnie ciezki zestaw.
Kierowca BE moze prowadzic ciezszym autem od przyczepy, musi bylo wybrac lzejsza przyczepe, tak jak to robi Twoj przykladowy drajwer dla C1E.
prowadząc maxymalny tonażowo zestaw kierowca C1E może prowadzić go np w stosunku 7,5t+4,5t

Tutaj jestes w bledzie, o czym jestes swiadomy od kilku postow, ale ciagle to piszesz. C1E przy masie pojazdu 7,5t moze powozic przyczepe do 10,5t!

EDIT:
Sry! :oops: Oczywiscie ja glupi, w C1 niezorientowany troche glupot pisze.
C1E daje mozliwosc ciagania zestawu max 12t, a nie jak myslalem, C1 + przyczepa bez limitu, jak to jest w przypadku C.
Co jednak nie do konca zmienia postac rzeczy, bo dalej mozna ciagnac ciezsza przyczepe lzejszym samochodem, o ile calosc miesci sie w 12t, czyli np. 5t+7t = 12t.
Czyli jak pisalem powyzej, nie ma sie na czym wzorowac, bo przedstawiasz jedynie korzystne dla Twojej teorii zestawienia mas.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 15:00

Ja nie jestem pewny czy Ty mnie w dalszym ciągu rozumiesz, nie zajmujmy się teraz przypadkami w których w kat C1E mozna pojazdem lżejszym ciągnąć przyczepę równą masą pojazdowi bądź cięższą. Jest taki jeden przypadek w którym kierowca C1E wykorzystując całe swoje uprawnienia do ciągnięcia zestawu do 12t może to robić pojazdem wyraźnie cięższym od przyczepy, w analogicznym przypadku kierowca BE w przypadku skorzystania z tego co mu obecnie maksymalnie oferują przepisy nie może prowadzić zestawu o podobnym procentowo rozkładzie mas. Przemyśl tylko ten jeden przypadek.p.s. Kierowca C1E w żadnym wypadku i pod żadnym pozorem nie może przekroczyć DMC 12t nie prowadząc pojazdu wolnobieżnego, bo coś Twoje ostatnie rozmyślenia zaprowadziły Cie aż pod prawie 20t dmc. Ja nie przedstawiam nic innego co może już teraz kierowca BE tylko w korzystniejszej i bezpieczniejszej do niego formie. Przyznanie prawa prowadzenia zestawu z zawsze ciezszym pojazdem wynika z podniesienia bezpieczenstwa prowadzenia takiego zestawu ,przy pozostawieniu obecnej dmc 7t teraz jemu przysługującą na niezmienionym poziomie.

Po prostu jednym zdaniem kierowca BE powinien mieć prawo wybrać czy chce prowadzić zestaw 3,5t+3,5t lub np 4,5t+2,5t bo tak bezpieczniej, tym bardziej że prowadzić zestaw 4,5t+2,5t będzie mógł w niejednym przypadku prowadzić tym samym samochodem którego dmc to umożliwia. Wystarczy zmienić przepisy a pojawi się wysyp dostawczaków homologowanych na 4,5t dmc.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 15:39

Jest taki jeden przypadek w którym kierowca C1E wykorzystując całe swoje uprawnienia do ciągnięcia zestawu do 12t może to robić pojazdem wyraźnie cięższym od przyczepy, w analogicznym przypadku kierowca BE w przypadku skorzystania z tego co mu obecnie maksymalnie oferują przepisy nie może prowadzić zestawu o podobnym procentowo rozkładzie mas.

Moze, ale nie musi.
Rownie dobrze wykorzystujac max moze ciagnac 5t+7t.

Podobnie z BE - kto komu kaze wozic ile wlezie? Kto Ci broni 3,5t autem ciagnac 751kg przyczepke?
I w koncu, czy w praktyce wykorzystuje sie max?? Laweta na 2 auta ma DMC ok. 3t. Zwykla laweta 1500-2500kg. Ciagales kiedys cos ciezszego? Miales taka potrzebe??
Jakbys mial potrzebe ciagnac cos ciezszego, to bys nie robil BE tylko CE.

No i sam fakt, ze mozna ciagnac przyczepe o masie max rownej masie auta to juz jest udogodnienie, bo dali by mozliwosc ciagac max. 2t i nie byloby o czym dyskutowac :P
No ale jak daja palec, to zaraz ktos chce cala reke.

Zaraz ktos z C1E wyskoczy, ze jak na BE mozna ciagnac przyczepe o masie auta, to czemu on nie moze i ze on chce ciagac 7,5+7,5 :P No bo czemu nie?
A Ty, w zwiazku z tym, wcale nie chcesz obnizenia dopuszczalnej masy przyczepy jaka mozna ciagnac na BE tylko koniecznie, zeby pozwolic jezdzic czyms ciezszym.

No i w koncu, decydujacy ostatecznie bedzie wpis w dowodzie rej.
A ten zazwyczaj pozwala na ciaganie przyczepy, ktorej DMC jest mniej wiecej rowna masie wlasnej pojazdu.
Dlatego sprinter ma w dowodzie przyczepe max 2,7t. No i po problemie :)

Wystarczy zmienić przepisy a pojawi się wysyp dostawczaków homologowanych na 4,5t dmc.

Juz to widze, jak wszyscy leca wkladac do dostawczakow tacho :)
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 16:26

Dużo się napisałeś a niewiele z tego wynika, naprawdę mniej ignoracji w czytaniu o czym piszę, ja proponuję rozwiązania nie zwiększające już obecnej DMC kat BE a Ty mi piszesz że zaraz kazdy będzie chciał 15ton zestawu C1E??? no zastanów się, w dalszym ciągu podajesz przykłady nieistotne co do których nie ma wątpliowści,nie wiadomo po co, kazda kat ma prawo na maxa przewieźć określoną wagę w zestawie i w tym przypadku jest niesprawiedliwość, nikt nie otrzymuje tu nic za friko jak sugerujesz "jeszcze Ci mało" ??? Przyznanie komuś możliwośći robienia tego samego w bezpieczniejszej formie nie jest niczyją łaską tylko raczej powinnością. tacho trzeba mieć nawet na kat B w niektórych przypadkach. dla chcącego nic trudnego ale jak nie ma woli to mimo szczerych chęci z "g*.*na bicza nie ukręci" ja już w sumie nie wiem o co chodzi ale wspomogę się swoim uniwersalnym przysłowiem w takich wypadkach że jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.W tym momencie pieniądze wygrywają z logiką, bo podniesienie limitu wagi takiego dostawczaka automatycznie generuje jakiś tam spadek kursów na C.

To podaj mi jakie jakie są wedłu Ciebie przeciwwskazania jakie to niebezpieczeństwo ze sobą niesie przyznanie kierowcom BE prowadzenia zestawu 4,5T+2,5T bo jak narazie bardzo dobrze idzie Ci rola recenzenta i krytyka. Wyobraźmy sobie ze jest taki kierowca co chce wykorzystać maxa z kat BE i nic go nie odwiedzie od tego zamiaru,bo chce ma takie prawo,jest uparty i tyle,jest nawet tak uparty że wykąpałby się w jeziorze skutym lodem żeby postawić na swoim, ma BE i słucham czemu nie może prowadzić zestawu pojazdem cięższym np 4,5t+2,5t na zdrowy rozsadek????????????? dodam że strasznie zazdrości kierowcom C1E że tak mogą.
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez Borys68 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 20:16

Ahoj!
Co co tacho - azali we Niemczech nie obowiązuje od 2,8T?
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:02

To podaj mi jakie jakie są wedłu Ciebie przeciwwskazania jakie to niebezpieczeństwo ze sobą niesie przyznanie kierowcom BE prowadzenia zestawu 4,5T+2,5T bo jak narazie bardzo dobrze idzie Ci rola recenzenta i krytyka. Wyobraźmy sobie ze jest taki kierowca co chce wykorzystać maxa z kat BE i nic go nie odwiedzie od tego zamiaru,bo chce ma takie prawo,jest uparty i tyle,jest nawet tak uparty że wykąpałby się w jeziorze skutym lodem żeby postawić na swoim, ma BE i słucham czemu nie może prowadzić zestawu pojazdem cięższym np 4,5t+2,5t na zdrowy rozsadek????????????? dodam że strasznie zazdrości kierowcom C1E że tak mogą.

Dlaczego nie moze? Sprawa prosta jak drut - bo nie ma uprawnien do kierowania takim pojazdem, co moze oznaczac, ze po prostu nie łumie czyms takim powozic.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:32

Ta odpowiedź to unik, przepisy powinny być dostosowywane do zdrowego rozsądku i wymogów bezpieczeństwa,ograniczenia wprowadza się tylko tam gdzie są niezbędne a nie tam gdzie to jest nie na rękę skarbowi państwa, względnie szkołom nauki jazdy, WORD-om itp. Więc ja się pytam dalej jakie są przeciwwskazania do tego żeby nie można było prowadzić zestawu np 4,5t+2,5t albo 5,0t+2,0t tylko 3,5t+3,5t ? Bo nie szkolą na pojazdach 5,0t DMC? na przyczepkę ciężką w B tez nie szkolą i żyją. W ogóle po co rozmawiać o tacho? to zmartwienie kogoś kto otrzymałby ewentualnie prawo do prowadzenia cięższego pojazdu na BE czy mu się opłaca wozić z tacho na BE. Nie zawsze trzeba jeździć z tacho ani na B ani BE ani C
Ostatnio zmieniony poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:47 przez szofer80, łącznie zmieniany 4 razy
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez mk61 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:41

Borys68 napisał(a):Ahoj!
Co co tacho - azali we Niemczech nie obowiązuje od 2,8T?
Borys

Owszem, ale dotyczy tylko ich firm. Europejska ustawa o transporcie drogowym mówi o 3,5t, więc cudzoziemcy (firmy niezarejestrowane w Niemczech) stosują się do tejże.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez szofer80 » wtorek 01 lutego 2011, 03:37

I tak nic nie przebije takiego oto klopsa: Ktoś kto ma kategorie BE, C i jeździ nissanem atleonem z dmc 5,6t ,wiadomo na BE moze jeździć takim z zaniżoną ładownością wraz z przyczepką, ale jakby chciał nim jeździć na C z przyczepką do 3,5t a nie przekraczając dmc zestawu 7t to już nie da rady. A ma: 1.prawko na ciężarówkę , 2.prawko na przyczepkę do 3,5t , 3.auto takie same jak na B nawet nie ciężarówka. Niby spełnia wszystkie warunki a nie może prowadzić zestawu np 4,5t +2,5 :) To są dopiero jaja. Mało tego uważam ze nic by sie nie stało jakby kierowca BE, C dostawał uprawnienia C1+E albo przynajmniej C1+przyczepka 3,5t max .Nie mógłby dalej w tym wypadku ciągnąć naczepy 40 ton ale i nie byłby zmuszany do ciągnięcia przyczepki 750kg max. Nikt mi nie wmówi że ktoś kto ma pojęcie o prowadzeniu przyczepki do 3,5t potwierdzone egzaminem i ma też uprawnienia do prowadzenia cięzarówki np 50 ton DMC nie poradziłby sobie z zestawem do 12t a taki gosc teraz nie dość że nie ma uprawnien C1E to nie ma nawet uprawnien do prowadzenia zestawu 4,5t+2,5t to jest groteska i oszukiwanie wszystkich dookoła
Kategorie: A,B,C,D,E,T
szofer80
 
Posty: 818
Dołączył(a): poniedziałek 20 grudnia 2010, 21:10

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez qwer0 » wtorek 01 lutego 2011, 14:35

Ta odpowiedź to unik, przepisy powinny być dostosowywane do zdrowego rozsądku i wymogów bezpieczeństwa


Dawanie do BE C1E uwazasz za rozsadne i ze nie bedzie to niebezpieczne??

Jak dla mnie, na obecnych zasadach polowa tych co dostaje B stanowi powazne zagrozenie i uwazam, ze egzamin powinien byc zupelnie inny.

A Ty nie widzisz niczego zlego, w rozdawaniu kat. za darmo. Najpierw, zeby do BE dawac C1, pozniej, zeby do B dawac C1, a teraz jeszcze lepiej, zeby do BE dawac C1E. Jeszcze ze 2 strony i wyjdzie na to, ze do B powinni dawac DE oraz obrazek ze Sw. Krzysztofem - dla bezpieczenstwa.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Czy kat. BE powinna uprawniać do C1 (bez E) ?

Postprzez ks-rider » wtorek 01 lutego 2011, 15:34

qwer0 napisał(a):A Ty nie widzisz niczego zlego, w rozdawaniu kat. za darmo. Najpierw, zeby do BE dawac C1, pozniej, zeby do B dawac C1, a teraz jeszcze lepiej, zeby do BE dawac C1E. Jeszcze ze 2 strony i wyjdzie na to, ze do B powinni dawac DE oraz obrazek ze Sw. Krzysztofem - dla bezpieczenstwa.


Nie zapomnij tez o kat. A !

Drobiastkowy jestes :mrgreen:

Szofer generalnie chcialby aby za 500 pln'ow ( a jeszcze lepiej gdyby do zrobienia PJ doplacali ) zrobic kat. B uprawniajaca go do prowadzenia pojazdow wszelkiej masci.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3809
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Luźna gadka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości