przez qwer0 » niedziela 30 stycznia 2011, 20:42
przez szofer80 » niedziela 30 stycznia 2011, 22:36
przez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 11:50
Za naszymi przepisami ciężko nadążyć,do niedawna było że przyczepa nie może być cięższa od pojazdu
Wiec dalej twierdzę że kat C1E jest bardziej przemyślana. Ile to by uprościło jakby definicja kat BE była wzorowana na C1E.Powinno być kat B do 3,5t kat BE 4,5T+2,5T KAT C1E 7,5+4,5t (z warunkiem że przyczepka nie może być cięższa od pojazdu w obu przypadkach, z resztą tak chyba teraz jest).
(z warunkiem że przyczepka nie może być cięższa od pojazdu w obu przypadkach, z resztą tak chyba teraz jest)
przez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 12:34
przez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 14:27
czytaj ze zroumieniem to co piszę, prowadząc maxymalny tonażowo zestaw kierowca C1E może prowadzić go np w stosunku 7,5t+4,5t a więc może prowadzić pojazd cięższy w tym przypadku a kierowca BE nie może prowadzić pojazdu cięższego jak chce prowadzić zestaw o maxymalnej masie którą chce prowadzić,nie może prowadzić 4,5t+2,5t tylko 3,5t+3,5t.
prowadząc maxymalny tonażowo zestaw kierowca C1E może prowadzić go np w stosunku 7,5t+4,5t
przez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 15:00
przez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 15:39
Jest taki jeden przypadek w którym kierowca C1E wykorzystując całe swoje uprawnienia do ciągnięcia zestawu do 12t może to robić pojazdem wyraźnie cięższym od przyczepy, w analogicznym przypadku kierowca BE w przypadku skorzystania z tego co mu obecnie maksymalnie oferują przepisy nie może prowadzić zestawu o podobnym procentowo rozkładzie mas.
Wystarczy zmienić przepisy a pojawi się wysyp dostawczaków homologowanych na 4,5t dmc.
przez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 16:26
przez Borys68 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 20:16
przez qwer0 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:02
To podaj mi jakie jakie są wedłu Ciebie przeciwwskazania jakie to niebezpieczeństwo ze sobą niesie przyznanie kierowcom BE prowadzenia zestawu 4,5T+2,5T bo jak narazie bardzo dobrze idzie Ci rola recenzenta i krytyka. Wyobraźmy sobie ze jest taki kierowca co chce wykorzystać maxa z kat BE i nic go nie odwiedzie od tego zamiaru,bo chce ma takie prawo,jest uparty i tyle,jest nawet tak uparty że wykąpałby się w jeziorze skutym lodem żeby postawić na swoim, ma BE i słucham czemu nie może prowadzić zestawu pojazdem cięższym np 4,5t+2,5t na zdrowy rozsadek????????????? dodam że strasznie zazdrości kierowcom C1E że tak mogą.
przez szofer80 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:32
przez mk61 » poniedziałek 31 stycznia 2011, 21:41
Borys68 napisał(a):Ahoj!
Co co tacho - azali we Niemczech nie obowiązuje od 2,8T?
Borys
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez szofer80 » wtorek 01 lutego 2011, 03:37
przez qwer0 » wtorek 01 lutego 2011, 14:35
Ta odpowiedź to unik, przepisy powinny być dostosowywane do zdrowego rozsądku i wymogów bezpieczeństwa
przez ks-rider » wtorek 01 lutego 2011, 15:34
qwer0 napisał(a):A Ty nie widzisz niczego zlego, w rozdawaniu kat. za darmo. Najpierw, zeby do BE dawac C1, pozniej, zeby do B dawac C1, a teraz jeszcze lepiej, zeby do BE dawac C1E. Jeszcze ze 2 strony i wyjdzie na to, ze do B powinni dawac DE oraz obrazek ze Sw. Krzysztofem - dla bezpieczenstwa.