Do ciekawych wniosków można dojść analizując znaczenie znaku nakazu C-5. Wszyscy wiemy, że jest to nakaz jazdy prosto.
Należy pojechać prosto w miejscu, gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy. Co Ustawodawca nazywa "miejscem, gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy"? Czy ma na myśli pierwsze, najbliższe za znakiem takie miejsce? Na pewno tak.
Zobaczmy na przykładach:
https://www.google.com/maps/@52.3995615 ... 6?hl=pl-PL
Najbliższym miejscem, gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy jest skręt pod prąd w drogę jednokierunkową. W prawo lub w lewo. Jest to według Ustawodawcy zmiana kierunku jazdy.
Kolejny przykład:
https://www.google.com/maps/@53.4150822 ... 6?hl=pl-PL
Najbliższym miejscem, gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy jest zapewne wyjazd ze stacji benzynowej.
Niektórzy kierowcy uważają, że skręt z drogi "w pole" jest zmianą kierunku jazdy. Ustawodawca wyraźnie zadaje kłam takim twierdzeniom. Najbliższym miejscem, gdzie istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy za znakiem nie jest zjazd na łąkę, tylko wyjazd ze stacji, czyli krzyżowanie się kierunków ruchu.
I kolejny przykład:
https://www.google.com/maps/@52.3860814 ... 2?hl=pl-PL
Gdzie tu istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy? Jedynie wjazd w lewo pod prąd w jezdnię drogi dwupasmowej. Najwyraźniej to Ustawodawca nazwał zmianą kierunku jazdy.
Ponieważ pojęcie "zmiana kierunku jazdy" nie jest w przepisach zdefiniowane, można opierać się na innych przepisach, które rzucają więcej światła (np. znak C-5).
Co o tym sądzicie?