sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » środa 14 sierpnia 2019, 23:17

Sygnalizacja S2 - czy można skręcić w prawo, gdy są znaki zakazu jazdy w prawo lub nakaz jazdy np. w lewo?

I w takim przypadku jest to zakazane czy dopuszczone, gdy świeci się strzałka? A może nawet jak jest wyłączona?
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez JAKUB » czwartek 15 sierpnia 2019, 10:20

Tam jadą pojazdy wskazane , a pozostałe według znaków.
Wskazane - np. MPK, TRAMWAJ, SŁUŻBY itp.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » czwartek 15 sierpnia 2019, 14:00

JAKUB napisał(a):Tam jadą pojazdy wskazane , a pozostałe według znaków.
Wskazane - np. MPK, TRAMWAJ, SŁUŻBY itp.


Zrozumiałeś co napisałem?

Masz tą sygnalizację z warunkową jazdą w prawo, a masz jeszcze zakaz jazdy w prawo lub/i nakaz jazdy w lewo. Czy można wtedy pojechać w prawo jak świeci się strzałka?

Nie pytałem się w ogóle o jakieś pojazdy wskazane tylko o normalnego uczestnika drogi.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » czwartek 15 sierpnia 2019, 14:17

JAKUB napisał(a):Tam jadą pojazdy wskazane , a pozostałe według znaków.
Wskazane - np. MPK, TRAMWAJ, SŁUŻBY itp.


Ale mam na myśli normalną drogę, masz tylko sygnalizację z warunkowym wjazdem w prawą stronę i znak zakazu jazdy w prawo oraz nakaz jazdy w lewo - czy w tej sytuacji można skręcić w prawo jak świeci się strzałka na sygnalizatorze?
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Henq » czwartek 15 sierpnia 2019, 19:23

Marcel2727 napisał(a):Sygnalizacja S2 - czy można skręcić w prawo, gdy są znaki zakazu jazdy w prawo lub nakaz jazdy np. w lewo?

I w takim przypadku jest to zakazane czy dopuszczone, gdy świeci się strzałka? A może nawet jak jest wyłączona?
jak masz nakaz jazdy w lewo to możesz jechać tylko jak masz S-2 w lewo, jak masz zakaz skrętu w prawo (nie ma znaku zakaz jazdy w prawo) to możesz jechać w lewo jak masz S-2 w lewo
Sygnalizacja świetlna nie znosi znaków zakaz skrętu, zakaz wjazdu, nakaz jazdy, one cały czas obowiązują.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » czwartek 15 sierpnia 2019, 20:49

A co w przypadku sygnalizacji S3? Strzałka wskazuje prawą stronę, a jest nakaz jazdy w lewo, a zakaz w prawą?
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » czwartek 15 sierpnia 2019, 20:57

Henq napisał(a):
Marcel2727 napisał(a):Sygnalizacja S2 - czy można skręcić w prawo, gdy są znaki zakazu jazdy w prawo lub nakaz jazdy np. w lewo?

I w takim przypadku jest to zakazane czy dopuszczone, gdy świeci się strzałka? A może nawet jak jest wyłączona?
jak masz nakaz jazdy w lewo to możesz jechać tylko jak masz S-2 w lewo, jak masz zakaz skrętu w prawo (nie ma znaku zakaz jazdy w prawo) to możesz jechać w lewo jak masz S-2 w lewo
Sygnalizacja świetlna nie znosi znaków zakaz skrętu, zakaz wjazdu, nakaz jazdy, one cały czas obowiązują.


Przepraszam za kolejny post, ale jak palą się normalne światła to nie mogę skręcić w lewo, a jak świeci się strzałka to dopiero mogę mimo nakazu? Bo napisałeś, że mogę skręcić jak mam na S2 strzałkę w lewo.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Henq » sobota 17 sierpnia 2019, 01:01

Marcel2727 napisał(a):A co w przypadku sygnalizacji S3? Strzałka wskazuje prawą stronę, a jest nakaz jazdy w lewo, a zakaz w prawą?
nie ma takiej możliwości :) :lol: :lol: :lol:
S-3 to sygnalizator kierunkowy sam w sobie jest nakazem i zakazem :spoko:

Marcel2727 napisał(a):Przepraszam za kolejny post,
nie przepraszaj użyj opcji "edit" albo poproś moderatora o połączenie :spoko:

Marcel2727 napisał(a):jak palą się normalne światła to nie mogę skręcić w lewo, a jak świeci się strzałka to dopiero mogę mimo nakazu? Bo napisałeś, że mogę skręcić jak mam na S2 strzałkę w lewo.
normalne światła? :hmm:
"normalne światła?" :eek2: rozwiń swoją myśl...

Jak masz na S-2 strzałkę w lewo to możesz "warunkowo" skręcić w lewo, pomimo wyświetlanego sygnału czerwonego, jak masz na S-2 strzałkę w prawo to możesz "warunkowo" skręcić w prawo, pomimo wyświetlanego sygnału czerwonego, a jak masz na S-2 strzałkę prosto (się nie spotkałem) to możesz "warunkowo" pojechać prosto, pomimo wyświetlanego sygnału czerwonego.

Ale jak masz S-2 ze strzałką w prawo i znak "zakaz skrętu w prawo", albo "nakaz jazdy w lewo" to nie, nie możesz jechać w prawo i w lewo również bo sygnalizator zabrania :spoko: , musisz czekać na sygnał zielony (zapewne ogólny zielony) i wówczas możesz jechać ale również nie w prawo bo zakaz skrętu, i nie prosto bo nakaz jazdy w lewo :spoko:
Najlepiej wskaż foto albo animacje jaka strzałka ci się świeci w lewo czy w prawo czy może prosto, jaki znak przed sygnalizatorem?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » sobota 17 sierpnia 2019, 08:40

Dzięki wielkie, ale jeszcze ostatnie pytanie: mamy dwie strzałki na S3 i jedna strzałka ma zakaz np. mamy zakaz zawracania czy w lewo, a sygnalizator z kolei pokazuje, że można jechać w lewo lub zawrócić.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez rpa » sobota 17 sierpnia 2019, 17:16

Jeśli w tym wypadku znaki i sygnały świetlne są ze sobą sprzeczne, to stosujesz się do sygnałów świetlnych, bo tak nakazuje przepis ogólny. Taka sytuacja jest jednak niecodzienna (poza znakami dot. pierwszeństwa oczywiście) i wg mnie sprzeczne w kwestii zakazu jazdy znaki nadają się tylko do zgłoszenia do zarządcy drogi, bo bezpieczniej dzięki nim na pewno nie jest.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Henq » sobota 17 sierpnia 2019, 22:43

Marcel2727 napisał(a):Dzięki wielkie, ale jeszcze ostatnie pytanie: mamy dwie strzałki na S3 i jedna strzałka ma zakaz np. mamy zakaz zawracania czy w lewo, a sygnalizator z kolei pokazuje, że można jechać w lewo lub zawrócić.
Czyli zawrócić nie możesz bo masz znak zakaz zawracania, który to zawracanie eliminuje, pozostaje ci tylko skręt w lewo. Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją, skoro dają sygnalizator S-3 do lewoskrętu i zawracania to to zawracanie nie powinno być eliminowane znakiem zakazu.
Na ogół zamiast znaku zakazu zawracania stosuje się sygnalizator S-3 tylko do lewoskrętu, to wyklucza zawracanie - oczywiście na drogach nie brakuje geniuszy co na sygnalizatorze S-3 do lewoskrętu lub na znaku C-3 zawracają :dumb:

------------

rpa napisał(a):Jeśli w tym wypadku znaki i sygnały świetlne są ze sobą sprzeczne, to stosujesz się do sygnałów świetlnych, bo tak nakazuje przepis ogólny.
:wow: proszę wskazać takowy :spoko:
nie wprowadzaj w błąd, żaden przepis tak nie nakazuje!
Jak już wcześniej miałeś napisane sygnalizacja świetlna nie znosi znaków zakaz skrętu, zakaz wjazdu, nakaz jazdy, one cały czas obowiązują.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez mp0011 » niedziela 18 sierpnia 2019, 14:32

Znak nakazu (a takim jest S3) powinien byc traktowany jako zakaz innego zachowania. Np nakaz skrętu w prawo powinien byc czytany jako zakaz jazdy na wprost i w lewo. Jeżeli dostawi się dodatkowy zakaz, np jazdy w prawo, zakazy te się po prostu łączą i dodają...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez waw » niedziela 18 sierpnia 2019, 15:53

mp0011 napisał(a):Np nakaz skrętu w prawo powinien byc czytany jako zakaz jazdy na wprost i w lewo. Jeżeli dostawi się dodatkowy zakaz, np jazdy w prawo, zakazy te się po prostu łączą i dodają...

Niekoniecznie. Nakaz obowiązuje wszystkich a zakaz wyrażony znakiem w większości przypadków nie (niepełnosprawni)
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez Marcel2727 » niedziela 18 sierpnia 2019, 17:11

Mhm czyli jak mam sygnalizację strzałkową i mam nakaz lub zakaz to jest on istotniejszy, dzięki wielkie.
Marcel2727
 
Posty: 833
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: sygnalizacja S-2 a znaki zakazu i nakazu

Postprzez szymonix » poniedziałek 19 sierpnia 2019, 10:20

No to rozkminić trzeba taka sytuację ...
https://goo.gl/maps/TRJWLVAiHNaHtrHf8
Zakaz B-23 obowiązuje od znaku do skrzyżowania włącznie.. Tylko, że najbliższe skrzyżowanie jest "tylko w prawo" czyli nie ma na logikę nic wspólnego z zawracaniem (pomijam ciągłe linie i torowisko).. Wygląda jakby dotyczyło następnego skrzyżowania (wiem, cos jest nie tak) na którym mozliwość zawrócenia jest - ale tu jest sygnalizacja świetlna zezwalająca na zawracanie..
Co teraz?? Zawracamy ??
Avatar użytkownika
szymonix
 
Posty: 451
Dołączył(a): poniedziałek 14 maja 2018, 22:28

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości