Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » wtorek 08 stycznia 2019, 00:57

mp0011 napisał(a):Czy tu też zmiana pasa ma priorytet nad A-7? Czy pojazd zjeżdżający z Trasy i mający pierwszeństwo ustępuje jadącemu swoim pasem prosto?
sytuacja podobna do tematu głównego tylko drogi z pierwszeństwem odwrotnie. Czego nie rozumiecie w słowie skrzyżowanie? po minięciu linii poprzecznych jesteśmy na nowej drodze i obowiązuje zmiana pasa ruchu. Nie zastanawia cię po co ta ciągła linia jest tak przeciągnięta? przecież mogła by się skończyć już wcześniej :hmm:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2925
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » wtorek 08 stycznia 2019, 10:38

mp0011 napisał(a):To ja to tu zostawię... :mrgreen:

Miejsce znane i dyskutowane od lat. Tylko...
Znowu "argument", wyjątek jednostkowy w skali kraju, myśl zarządców dróg z polityki prorodzinnej wobec tysięcy miejsc bez takich cudaków.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15700
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » wtorek 08 stycznia 2019, 13:39

szerszon napisał(a):Uzależniasz zastosowanie przepisu od długości pasa ruchu ?

Ja widzę zupełnie różne sytuacje.
Pojazd wjeżdżajacy na jezdnię, a konkretnie na skrajny prawy pas drogi z pierwszeństwem z łącznicy bądź z obiektu przydrożnego (MOP) ustępuje PP. Z art.17, czy też z powodu A-7, to nieważne, ustępuje wszystkim pojazdom znajdujacym się na drodze "głównej", także tym zmieniającymi pas z lewego na prawy.
Zmiana drogi następuje przy przekraczaniu linii P-1c, a nie w jakimś wyimaginowanym miejscu, ktorego ani ty ani nikt inny nie chce dokładnie wskazać.
Długość pasa włączania nie ma tu znaczenia.

Natomiast druga sytuacja, to wjazd na drogę pasem ruchu, który się nie kończy, a ma swoją kontynuację.
Taki pojazd zmieniając pas ruchu (już po minięciu linii ciągłej) ma "przywilej" wynikający z art.22.4.

Jaśniej chyba nie wytłumaczę swojego zdania.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » wtorek 08 stycznia 2019, 14:47

yorki napisał(a):Jaśniej chyba nie wytłumaczę swojego zdania.
"jaśniej" :wow: zmiana drogi przy przekraczaniu P-1c :wow: :wow: :wow: człowieku masz wyraźnie napisane w P-1c, że oddziela pasy ruchu nie jezdnie nie drogi ogarnij się i zacznij nadrabiać braki! - i to jest jasny przekaz a nie twoje pitolenie.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2925
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » wtorek 08 stycznia 2019, 16:07

Henq napisał(a):
yorki napisał(a):Jaśniej chyba nie wytłumaczę swojego zdania.
"jaśniej" :wow: zmiana drogi przy przekraczaniu P-1c :wow: :wow: :wow: człowieku masz wyraźnie napisane w P-1c, że oddziela pasy ruchu nie jezdnie nie drogi ogarnij się i zacznij nadrabiać braki! - i to jest jasny przekaz a nie twoje pitolenie.


220 napisał(a):Znak A-6d „wlot drogi jednokierunkowej z prawej
strony” (rys. 2.2.7.1) stosuje sie przed skrzyzowaniem z droga bedaca podporzadkowanym wlotem
jednokierunkowym z prawej strony, którym jest
w szczególnosci lacznica lub inna droga konczaca
sie pasem wlaczania; przyklad oznakowania skrzyzowania znakiem A-6d pokazano na rysunku 2.2.7.2.

Znak P-1a „linia pojedyncza przerywana — dluga”
(rys. 2.2.1.1) stosuje sie do wyznaczenia pasów ruchu pomiedzy skrzyzowaniami na drogach o dopuszczalnej predkosci powyzej 70 km/h......

Znak P-1c „linia pojedyncza przerywana — wydzielajaca” (rys. 2.2.1.3) stosuje sie do oddzielenia od
pasa ruchu nastepujaych pasów:
— wlaczania,
— wylaczania,
— przeplatania.....

Jesteś w stanie połączyć te trzy informacje?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » wtorek 08 stycznia 2019, 20:49

yorki napisał(a):Jesteś w stanie połączyć te trzy informacje?
człowieku ty nie jesteś w stanie połączyć jednej informacji ze swoim mózgiem:
... stosuje sie do oddzielenia od pasa ruchu nastepujących pasów...
wiesz co to pas ruchu? wiesz gdzie się stosuje pasy ruchu? wiesz gdzie oddziela się dwa pasy ruchu od siebie?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2925
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » wtorek 08 stycznia 2019, 23:15

yorki napisał(a):
Pojazd wjeżdżajacy na jezdnię, a konkretnie na skrajny prawy pas drogi z pierwszeństwem z łącznicy bądź z obiektu przydrożnego (MOP) ustępuje PP. Z art.17, czy też z powodu A-7,
Ale on już wjechał. Już jest na jezdni drogi z pierwszeństwem. Wyjechał z łącznicy, z MOPu...wyjechał.Już jest po włączeniu sie do ruchu czy już "ustąpił" w związku z A-7. Do kiedy według ciebie ma tak "ustępować" ?
także tym zmieniającymi pas z lewego na prawy.
Zmiana pasa ruchu to już nie jest przeciecie się kierunków ruchu na skrzyzowaniu. Art 22.4 nie dotyczy pierwszeństwa na skrzyżowaniu.
Zmiana drogi następuje przy przekraczaniu linii P-1c, a nie w jakimś wyimaginowanym miejscu, ktorego ani ty ani nikt inny nie chce dokładnie wskazać.
Długość pasa włączania nie ma tu znaczenia.
A to juz jest żart, tylko coś słabo śmieszny. Linia P-1c oddziela drogi ??? :help: Czyli według ciebie skrzyżowanie może ciągnąć się ze 100 metrów za prawdziwym skrzyżowaniem aż linia P-1c się skończy ? Możesz wskazać na to przepis ?
Przecież ci napisałem wcześniej gdzie kończy się skrzyżowanie. W miejscu połączenia jezdni dróg przecinających się , łączących, rozwidlających.
Pas właczenia to nie droga poprzeczna, która się łaczy. To taki sam pas ruchu jak pozostałe wbrew temu co sobie wymyślasz.
Natomiast druga sytuacja, to wjazd na drogę pasem ruchu, który się nie kończy, a ma swoją kontynuację.
Aha, czyli wielkość skrzyżowania zależy od tego czy pas się kończy czy nie. Dobre. Na Hynka w Warszawie taki pas "włączenia ma dobre 400 metrów i kończy się wjazdem na stację orlenu. Spore to "skrzyżowanie"
Jaśniej chyba nie wytłumaczę swojego zdania
Ale świetnie rozumiem twój punkt widzenia. Tylko dlaczego nie potrafisz uzasadnić na podstawie przepisów swojego zdania. Pokaż mi przepis,że gdy pas się kończy to muszę wpuszczać zmieniajacych, a gdy nie kończy to nie muszę. Przecież to nie ma sensu.
Znak P-1c „linia pojedyncza przerywana — wydzielajaca” (rys. 2.2.1.3) stosuje sie do oddzielenia od
pasa ruchu nastepujaych pasów:
— wlaczania,
— wylaczania,
— przeplatania.....

Nie rozumiesz co to znaczy "do oddzielenia" ? Przecież nie wynika z tego zapisu,że te pasy są na róznych drogach.
Poza tym..
- dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe),

- wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań,

- zanikających.

Znak ten w podanej wielkości stosuje się niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze. Po znaku P-1c mogą następować znaki: P-2b, P-7a i P-7b. Linia wydzielająca powinna mieć długość co najmniej 50 m. Dopuszcza się skrócenie linii przy wydzieleniu pasa ruchu tylko dla pojazdów skręcających w zależności od warunków lokalnych.

Linia wydzielająca powinna mieć długość co najmniej 50 m. Dopuszcza się skrócenie linii przy wydzieleniu pasa ruchu dla rowerów lub pasa ruchu tylko dla pojazdów skręcających w zależności od warunków lokalnych.
Pas wydzielony do lewo bądź prawo skrętu to już inna droga ? Zanikajacy to inna droga ? A gdzie masz napisane,że jak skończy się P-1c to już nie ma "skrzyżowania" ?
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15700
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez gumik » środa 09 stycznia 2019, 10:09

yorki napisał(a):
szerszon napisał(a):Uzależniasz zastosowanie przepisu od długości pasa ruchu ?

Ja widzę zupełnie różne sytuacje.
Pojazd wjeżdżajacy na jezdnię, a konkretnie na skrajny prawy pas drogi z pierwszeństwem z łącznicy bądź z obiektu przydrożnego (MOP) ustępuje PP. Z art.17, czy też z powodu A-7, to nieważne, ustępuje wszystkim pojazdom znajdujacym się na drodze "głównej", także tym zmieniającymi pas z lewego na prawy.
Zmiana drogi następuje przy przekraczaniu linii P-1c, a nie w jakimś wyimaginowanym miejscu, ktorego ani ty ani nikt inny nie chce dokładnie wskazać.
Długość pasa włączania nie ma tu znaczenia.

Natomiast druga sytuacja, to wjazd na drogę pasem ruchu, który się nie kończy, a ma swoją kontynuację.
Taki pojazd zmieniając pas ruchu (już po minięciu linii ciągłej) ma "przywilej" wynikający z art.22.4.

Jaśniej chyba nie wytłumaczę swojego zdania.
Nie no sorry. Teraz to już ostro pojechałeś. Jak się kończy pas, to nie stosuje się artykul 22.4, a jak się nie kończy, to się stosuje?! Pomieszanie z poplątaniem. A jak się kończy, ale za 8km? Skąd niby kierowcy mieliby to wiedzieć. Strasznie zagmatwane byłoby stosowanie Twojej wizji.

Wydaje mi się, że problem wynika z niezrozumienia definicji skrzyżowania. Tam gdzie jezdnie się już połączyły i jest jedna jezdnia z kilkoma pasami skrzyżowanie się już skończyło. Nikt nie umie dokladnie wskazać które to miejsce, bo to nie ma żadnego znaczenia. Stosuje się przepisy o zmianie pasa ruchu
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 1898
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » środa 09 stycznia 2019, 18:44

gumik napisał(a): Nikt nie umie dokladnie wskazać które to miejsce, bo to nie ma żadnego znaczenia.
Przecież wskazałem.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15700
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » czwartek 10 stycznia 2019, 07:20

Odbijam piłeczkę.
Dlaczego przy tym "dodatkowym, normalnym, " pasie ruchu nie ma znaków D-13a ani D-14?
Ktoś sensownie wytłumaczy?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » czwartek 10 stycznia 2019, 09:13

gumik napisał(a):Strasznie zagmatwane byłoby stosowanie Twojej wizji.

Wyjeżdżam na autostradę, widzę A-7 więc ustępuję jadacym nią.
Naprawdę zagmatwane?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 10 stycznia 2019, 10:41

yorki napisał(a):Odbijam piłeczkę.
Dlaczego przy tym "dodatkowym, normalnym, " pasie ruchu nie ma znaków D-13a ani D-14?
Ktoś sensownie wytłumaczy?

ależ braki masakra :eek2:
D-13a pas się nie zaczyna pas, jest kontynuacją swojego odpowiednika z wcześniejszej drogi (łączą się na skrzyżowaniu).
D-14 Dz.U. 220 Znaku nie stosuje się w celu oznakowania pasa wtaczania na węźle lub skrzyżowaniu.

nie no sorry ale z taką wiedzą to o czym ty chcesz dyskutować?
pisałem ci wcześniej był wątek o autostradach i skrzyżowaniach na nich, wszystko tam było powiedziane, przeczytaj a nadrobisz braki w wiedzy i skończysz spamować tutaj.

p.s. na forum elektroda dawno ten temat został by zamknięty z adnotacją: "było poszukaj" - a nie wałkowanie w kółko jedno i to samo bo jeden geniusz nie potrafi braków nadrobić :eek2:

--------------
gumik napisał(a): Nikt nie umie dokladnie wskazać które to miejsce, bo to nie ma żadnego znaczenia.
Przecież wskazałem.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2925
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » czwartek 10 stycznia 2019, 11:18

Henq napisał(a):D-14 Dz.U. 220 Znaku nie stosuje się w celu oznakowania pasa wtaczania na węźle lub skrzyżowaniu .

Dokończ zdanie.....
...ponieważ jest to pas włączania, a nie kończący się pas jezdni głównej.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 10 stycznia 2019, 13:39

yorki napisał(a):
Henq napisał(a):D-14 Dz.U. 220 Znaku nie stosuje się w celu oznakowania pasa wtaczania na węźle lub skrzyżowaniu .

Dokończ zdanie.....
...ponieważ jest to pas włączania, a nie kończący się pas jezdni głównej.
wątek skrzyżowanie na autostradzie! zacznij w końcu edukację!!!

Gdzie masz napisane że pas włączenia to pas innej drogi?

Łącznica i jej pas kończy się na skrzyżowaniu na którym obowiązuje A-7 następnie ten pas przechodzi w pas włączenia jezdni głównej autostrady, zmiana pasa obowiązuje art 22.4
no prościej się nie da.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2925
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez gumik » czwartek 10 stycznia 2019, 14:47

yorki napisał(a):
gumik napisał(a):Strasznie zagmatwane byłoby stosowanie Twojej wizji.

Wyjeżdżam na autostradę, widzę A-7 więc ustępuję jadacym nią.
Naprawdę zagmatwane?

Zagmatwane, bo uzalezniasz swoje pierwszeństwo od tego, czy pas się kończy, czy nie.
Pas może się wydawać że biegnie dalej, a za 10km się kończy? I co wtedy? Jak stosować Twoje "przepisy"?

yorki napisał(a):
Henq napisał(a):D-14 Dz.U. 220 Znaku nie stosuje się w celu oznakowania pasa wtaczania na węźle lub skrzyżowaniu .

Dokończ zdanie.....
...ponieważ jest to pas włączania, a nie kończący się pas jezdni głównej.
Ponieważ jak sobie dokładnie poczytasz przepisy dotyczące D-13a, D-14, to odkryjesz, że te znaki stosuje się tylko do miejsc w których chce się umożliwić sprawne wyprzedzenie pojazdów ciężarowych, które z natury jadą wolniej niż osobowe (np. na wzniesieniach). Znaki te sa do konkretnego celu i nie ma sensu tworzyć teorii spiskowych "a dlaczego nie ma ich w innych miejscach?".
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 1898
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości