Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » czwartek 03 stycznia 2019, 20:56

yorki napisał(a):Ja uważam, że łącznica zaczyna się pasem wyłączania, i kończy pasem włączania.
Moje zdanie wyrażone w tym wątku jest tego konsekwencją.

Nie przekonam was, zdaję sobie z tego sprawę.

Ale nie do ruchu.
Jedna rzecz jednak mnie wręcz przeraża.
Podejście instruktorów do tego tematu.
Nie rozumiem. Przecież stosuję przepis, a nie swoje widzimisię. Przeraża cię to,że nie są zgodne z twoim zdaniem?
Rozumiem, że mogę się spodziewać na polskich autostradach młodych kierowców przekonanych, że wyjeżdżający na autostradę ma pierwszeństwo przed pojazdami już tam jadącymi (nie wszystkimi, ale przed niektórymi tak).
Nie wjeżdżającymi a już będącymi na autostradzie na pasie włączania. To już trochę dalej.
Naprawdę jest to bardzo niebezpieczne
Niebezpiecznym jest fakt,że osoba żyjąca w swoim świecie wbrew przepisom uzurpuje sobie pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu na podstawie znaku pierwszenstwa przejazdu.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15593
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » czwartek 03 stycznia 2019, 21:18

przecież napisałem przekroczenie linii P-1 lub P-3, to również ustąpienie pierwszeństwa.

ale chciałbym zwrócić uwagę na inną sprawę.
to co tu napisaliśmy nadaje się na wykład, można nawet godzinę mówić o jednym przypadku, rozrysować różne hipotetyczne i rzeczywiste sytuacje, zilustrować szkicami (tak pożytecznymi jak tutaj) lub filmikami z YT. natomiast instruktor jadąc w tym momencie ma powiedzmy do 3 sekund na poinstruowanie uczącego się.
mogę powiedzieć: dobrze / źle, zrób tak lub tak.
i to wszystko.
oczywiście po jeździe możemy omówić tą sytuację, ale nie mam tyle czasu co na wykładzie, bo trudno byłoby jazdy zamieniać na wykład.
więc trzeba rozróżnić co może przekazać wykładowca, a co może przekazać instruktor.
Cyryl
 
Posty: 1107
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 03 stycznia 2019, 22:04

Cyryl napisał(a):przecież napisałem przekroczenie linii P-1 lub P-3, to również ustąpienie pierwszeństwa.
ależ z tobą się ciężko dyskutuje :eek2: no to wracamy do podstaw:
Obrazek

A-7 ustąp pierwszeństwa, a pierwszeństwa nie ustępuje ponieważ zmienia pas z prawego na środkowy, a to pojazd z lewego pasa ustępuje pierwszeństwa bo wjeżdża na środkowy. Pojazd zielony pierwszeństwa nie ustępuje a jednak linie P-1 przekracza...
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2776
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » piątek 04 stycznia 2019, 07:24

ale tego co napisałeś nie neguję w żaden sposób.
moja wypowiedź odnosiła się do wspomnianej sytuacji: https://imgur.com/a/78eZo2f
uproszczenie udzielenia pierwszeństwa wynikało z odpowiedzi na post kolegi Yorki o instruktorach.

to co piszesz, podajesz przykłady, umieszczasz szkice sytuacji jest bardzo dobre, ale na wykład.
jak wspomniałem instruktor podczas nauki jazdy nie mam ani czasu, ani możliwości aby tak drobiazgowo przedstawiać wszystkie możliwości i warianty takich sytuacji.

w dalszym ciągu jestem tego zdania:
Cyryl napisał(a):...jeżeli w tym wypadku nie byłoby żadnych znaków, to czy w jakiś znaczący sposób zmieniłoby to porządek w tym miejscu?


ps. chodzi tu o sytuację wspomnianą przez autora tematu.
Ostatnio zmieniony piątek 04 stycznia 2019, 07:30 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz
Cyryl
 
Posty: 1107
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » piątek 04 stycznia 2019, 07:26

Załóżmy, że pas włączający jest końcem drogi wyjazdowej z obiektu przydrożnego takiego jak MOP.
22.4 uchyla też Art.17.1.1)?
Wyraźnie w przepisach stoi, że ustępujemy wszystkim innym pojazdom i uczestnikom ruchu.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » piątek 04 stycznia 2019, 07:47

yorki napisał(a):Załóżmy, że pas włączający jest końcem drogi wyjazdowej z obiektu przydrożnego takiego jak MOP.
22.4 uchyla też Art.17.1.1)?
Wyraźnie w przepisach stoi, że ustępujemy wszystkim innym pojazdom i uczestnikom ruchu.

bzdurek ciąg dalszy. W którym miejscu ktokolwiek napisał ci że art 22.4 uchyla znak A-7?
nie jesteś w stanie zrozumieć, że znak A-7 umieszcza się przed skrzyżowaniem i obowiązuje na skrzyżowaniu?
skrzyżowanie to miejsce przecięcia się kierunków ruchu. Nie uczyli na kursie, że włączając się do ruchu robisz to również w miejscu gdzie przecinają się kierunki ruchu a nie w miejscu gdzie zmienia się pas ruchu? :eek2:
art 22.4 nie uchyla art 17.1 ponieważ stosuje się je w różnych miejscach :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2776
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » piątek 04 stycznia 2019, 10:09

yorki napisał(a):Załóżmy, że pas włączający jest końcem drogi wyjazdowej z obiektu przydrożnego takiego jak MOP.
22.4 uchyla też Art.17.1.1)?
Wyraźnie w przepisach stoi, że ustępujemy wszystkim innym pojazdom i uczestnikom ruchu.
Przy włączaniu się do ruchu tak. Tylko w takim przypadku nie ma miejsca na włączanie się do ruchu. Ileż to metrów ma trwać to włączanie ? Chcesz wjechać na taki pas, to ustępujesz pierwszeństwa pojazdowi jadącemu już po tym pasie, który już się włączył. Są sytuacje, że pas właczeniowy nie kończy się, tylko ma kontynuację jako normalny pas. Jak to sobie wyobrażasz z tym włączaniem się ?
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15593
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » piątek 04 stycznia 2019, 12:05

ostatnio jadąc na Sylwestra kamperem nabierałem wodę na MOP Wisznia Mała na S-5.
pas włączający ma ponad 1km długości, a linia ciągła oddzielająca go od pozostałych chyba 400m: https://www.google.pl/maps/@51.2664572, ... 384!8i8192
wyjazd z MOP jest jeszcze przed wiaduktem

teraz trzeba odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
1. po co kierowca jadący S-5 ma wjeżdżać na nasz pas, który się kończy? (https://www.google.pl/maps/@51.2664572, ... 384!8i8192)
2. czy będąc ponad kilometr od MOP w okolicy następnej miejscowości - Wysoki Kościół jesteśmy jeszcze włączającym się do ruchu?

w dalszym ciągu twierdzę, że postawienie znaku A-7 na wyjeździe MOP nie zmienia nic w pierwszeństwach komu i kiedy udzielić (dotyczy to tylko tej sytuacji) oraz jest marnotrawstwem pieniędzy.

jeszcze dodam, po co ten pas włączający jest tak długi:
dlatego aby pojazdy wyjeżdżające z MOP nie wjeżdżały na tą drogę z prędkością 20-30km/h stwarzając zagrożenie dla siebie i pojazdów jadących z dużą prędkością. są pojazdy (osobowe), które prędkość zbliżoną do podróżnej uzyskują na krótszym odcinku, ale są też zespoły pojazdów ciężarowych, które na rozpędzenie się potrzebują dłuższego odcinka drogi.
Cyryl
 
Posty: 1107
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » piątek 04 stycznia 2019, 21:18

Cyryl napisał(a):pas włączający ma ponad 1km długości,
no i powinno wystarczyć dla "normalnego" kierowcy by rozpędzić pojazd do prędkości zbliżonej lub nawet szybszej od pojazdów poruszających się pasem obok co pozwoli na płynną zmianę pasa który się kończy :thumb2:

Cyryl napisał(a):...a linia ciągła oddzielająca go od pozostałych chyba 400m:...
powinno wystarczyć by nawet @yorki zrozumiał, że dawno minął skrzyżowanie :spoko:

Cyryl napisał(a):teraz trzeba odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
1. po co kierowca jadący S-5 ma wjeżdżać na nasz pas, który się kończy?
może się, nie skończyć, może przechodzić w pas wyłączenia :thumb2: może kierowca pojazdu trzy literowego w którym nie montują kierunkowskazów miał już dość szeryfa janusza i chce wykorzystać pas do wyprzedzenia zawalidrogi?

Cyryl napisał(a):2. czy będąc ponad kilometr od MOP w okolicy następnej miejscowości - Wysoki Kościół jesteśmy jeszcze włączającym się do ruchu?
a wystarczy wiedzieć co to przecięcie kierunków ruchu i głupiego pytania by nie było :thumb2:
https://www.google.pl/maps/@50.0897543, ... 312!8i6656

da rady bez pasa włączenia? :spoko:

Cyryl napisał(a):w dalszym ciągu twierdzę, że postawienie znaku A-7 na wyjeździe MOP nie zmienia nic w pierwszeństwach komu i kiedy udzielić
jeszcze raz bo widzę nie czytasz ze zrozumieniem kto co pisze: znaki P tzw poziome nie obowiązują o ile ich nie widać: starte, zasypane śniegiem itp :thumb2: znak A-7 to taka zbędna wymuszona potrzeba :thumb2:

Cyryl napisał(a):nie wjeżdżały na tą drogę z prędkością 20-30km/h stwarzając zagrożenie dla siebie i pojazdów jadących z dużą prędkością. są pojazdy (osobowe), które prędkość zbliżoną do podróżnej uzyskują na krótszym odcinku, ale są też zespoły pojazdów ciężarowych, które na rozpędzenie się potrzebują dłuższego odcinka drogi.
są też pojazdy wyjeżdżające z MOP i rozwijające 120 km/h w 6s gdzie na dwóch pasach obok wyprzedzają się TIR-y by zaoszczędzić 5min w tygodniu :eek2: więc wykorzystują ten pas by wyprzedzić tych geniuszy i zmienić go płynnie na jezdnię główną autostrady czy drogi szybkiego ruchu :lol: bądź też płynnie wjechać w obwodnicę miasta :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2776
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » piątek 04 stycznia 2019, 21:29

Henq napisał(a):...
Cyryl napisał(a):w dalszym ciągu twierdzę, że postawienie znaku A-7 na wyjeździe MOP nie zmienia nic w pierwszeństwach komu i kiedy udzielić
jeszcze raz bo widzę nie czytasz ze zrozumieniem kto co pisze: znaki P tzw poziome nie obowiązują o ile ich nie widać: starte, zasypane śniegiem itp...


ogólnie zgadzam się, ale jak cytujesz mnie to do końca, bo tam było jeszcze:
Cyryl napisał(a):...(dotyczy to tylko tej sytuacji)...

a ta sytuacja jest na zdjęciu, gdzie znaki poziome są widoczne, niestarte, nie zasypane śniegiem.
ale masz rację, w niektórych sytuacjach znak ten może być zasadny.
po wczorajszym dniu na wrocławskich drogach mogę uwierzyć w autostrady z nieoznaczonymi pasami ruchu.
Cyryl
 
Posty: 1107
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » sobota 05 stycznia 2019, 00:51

Cyryl napisał(a):ale jak cytujesz mnie to do końca,
aha aha :eek2: to może dla odmiany w końcu zaczniesz się trzymać tematu dyskusji :help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2776
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » poniedziałek 07 stycznia 2019, 13:28

szerszon napisał(a):Są sytuacje, że pas właczeniowy nie kończy się, tylko ma kontynuację jako normalny pas. Jak to sobie wyobrażasz z tym włączaniem się ?

Zgadza się, są takie sytuacje, np tu:
Lublin, lubelskie
https://goo.gl/maps/JU2Qb5SH8Kn
Tylko, że nie wyobrażam sobie aby przy wyjezdzie z MOP-u tworzono dodatkowy pas ruchu. A w sytuacji jw, nie ma mowy o włączaniu się do ruchu, ba, tam nawet nie ma znaku A-7.
Jest to wg mnie jedyna sytuacja, w ktorej Art.22.4 jak najbardziej ma zastosowanie.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 365
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » poniedziałek 07 stycznia 2019, 17:25

yorki napisał(a):Jest to wg mnie jedyna sytuacja, w ktorej Art.22.4 jak najbardziej ma zastosowanie.
całe szczęście, że takie bzdurki są tylko twoim wymysłem :eek2:
widać, że cieżko ci idzie przyswajanie wiedzy więc wracamy do podstaw których nie rozumiesz i w których masz braki dlatego takie głupoty sklecasz :eek2:
znak A-7 umieszcza się przed skrzyżowaniem i obowiązuje na skrzyżowaniu :thumb2:
co to skrzyżowanie:
skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;
jak sama definicja mówi skrzyżowanie to połączenie dróg a nie tak jak ty tu nieudolnie głupoty wciskasz połączenie pasów ruchu, znak A-7 nie obowiązuje na połączeniu pasów ruchu tylko wcześniej na połączeniu dróg.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 2776
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » poniedziałek 07 stycznia 2019, 23:12

yorki napisał(a):Tylko, że nie wyobrażam sobie aby przy wyjezdzie z MOP-u tworzono dodatkowy pas ruchu. A w sytuacji jw, nie ma mowy o włączaniu się do ruchu, ba, tam nawet nie ma znaku A-7.
Jest to wg mnie jedyna sytuacja, w ktorej Art.22.4 jak najbardziej ma zastosowanie.

Uzależniasz zastosowanie przepisu od długości pasa ruchu ?
To do ilu metrów stosujemy A-7 i od ilu Art 22.4 ?
Odnoszę wrażenie,że nie umiesz wyjść ze swojego zagmatwania i tworzysz teorie spiskowe.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15593
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » poniedziałek 07 stycznia 2019, 23:19

To ja to tu zostawię... :mrgreen:

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... 0400801xA2

Czy tu też zmiana pasa ma priorytet nad A-7? Czy pojazd zjeżdżający z Trasy i mający pierwszeństwo ustępuje jadącemu swoim pasem prosto?

/ Powyższe pytanie w żaden sposób nie odzwierciedla moich osobistych przekonań, po prostu podrzucam argumenty i zasiadam z popcornem /
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 1596
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości