Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » wtorek 01 stycznia 2019, 19:48

Henq napisał(a):A-7 obowiązuje na skrzyżowaniu, umieszcza się go przed skrzyżowaniem i obowiązuje na skrzyżowaniu,

Nie zrozumiałeś przepisu. Przecztaj jeszcze raz par.5, łącznie z pkt.6.
Może w końcu dotrze do ciebie po co postawiono ten znak A-7 :

Obrazek
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » wtorek 01 stycznia 2019, 22:22

Widać,że nie czujesz sie przekonany przez przepisy i chcesz się upierać,że A-7 dotyczy zmiany pasa ruchu.
W tym przypadku jednak nie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » wtorek 01 stycznia 2019, 23:50

Mnie przekonuje interpretacja Dworaka - A7 jest tylko "dupochronem" dla zarządcy drogi np. na wypadek śniegu i niewidoczności pasów ruchu. W każdym innym przypadku obowiązują pasy ruchu i pierwszeństwo wynikające z ich zmiany.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » środa 02 stycznia 2019, 08:22

szerszon napisał(a):Widać,że nie czujesz sie przekonany przez przepisy i chcesz się upierać,że A-7 dotyczy zmiany pasa ruchu.
W tym przypadku jednak nie.

He, he, może dlatego ci się tak wydaje, że używam zbyt łagodnych epitetów.
Co do sedna, to nie uważam, że A-7 dotyczy zmiany pasa ruchu.
Uważam, że pojazd wyjeżdżający drogą oznaczoną znakiem A-7 ustępuje PP pojazdom jadącym drogą oznaczoną A-6.
Przynajmniej do przekroczenia linii P-1c
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » środa 02 stycznia 2019, 10:10

moim zdaniem problem wynika z nadmiernego stawiania znaków.
otóż znaki A-7 są stawianie często przy wjazdach ze stacji benzynowych, parkingów, a tam pierwszeństwo wynika z przepisów dotyczących włączających się do ruchu. rozumiem, że idea takiego stawiania znaków ma na celu przypomnienie, ale nadmierna ilość znaków powoduje mniejsze na nich skupienie uczestników ruchu.

jeżeli w tym wypadku nie byłoby żadnych znaków, to czy w jakiś znaczący sposób zmieniłoby to porządek w tym miejscu?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez szerszon » środa 02 stycznia 2019, 12:54

yorki napisał(a):Uważam, że pojazd wyjeżdżający drogą oznaczoną znakiem A-7 ustępuje PP pojazdom jadącym drogą oznaczoną A-6.
Przynajmniej do przekroczenia linii P-1c
Ale nie ma punktu, w którym to ustąpienie miałoby nastąpić. Przekroczenie linii P-1c to już zmiana pasa ruchu poza skrzyżowaniem i A-7 czy D-1 nie mają na to żadnego wpływu.
Cyryl napisał(a):
jeżeli w tym wypadku nie byłoby żadnych znaków, to czy w jakiś znaczący sposób zmieniłoby to porządek w tym miejscu?
Nie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 02 stycznia 2019, 19:09

yorki napisał(a):Nie zrozumiałeś przepisu. Przecztaj jeszcze raz par.5, łącznie z pkt.6.
jak na razie przepisów to nie rozumiesz ty :eek2: znak A-7 stawia się przed skrzyżowaniem, obowiązuje na skrzyżowaniu, a nie przed zmianąpasa ruchu!
Na pasie włączenia obowiązuje art 22.4 i zapis którego powinieneś się nauczyć i zrozumieć: Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
yorki napisał(a):Może w końcu dotrze do ciebie po co postawiono ten znak A-7 :
w tym miejscu po nic! to do ciebie powinno dotrzeć! po raz kolejny słuchaj mądrzejszych i ucz się od nas bo z przepisów jesteś noga :help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » środa 02 stycznia 2019, 22:43

W Ustawie PoRD brak jest jasno zdefiniowanego pojecia węzła drogowego oraz jego części tj. łącznicy. (Można znaleźć informacje w innych opracowaniach).
Ja uważam, że łącznica zaczyna się pasem wyłączania, i kończy pasem włączania.
Moje zdanie wyrażone w tym wątku jest tego konsekwencją.

Nie przekonam was, zdaję sobie z tego sprawę.

Jedna rzecz jednak mnie wręcz przeraża.
Podejście instruktorów do tego tematu.

Rozumiem, że mogę się spodziewać na polskich autostradach młodych kierowców przekonanych, że wyjeżdżający na autostradę ma pierwszeństwo przed pojazdami już tam jadącymi (nie wszystkimi, ale przed niektórymi tak).

Nie jest tajemnicą, że L-ki nie jeżdżą po autostradach.
Być może w praktyce podejście do tematu wyglądałoby inaczej, ale z wypowiedzi wynika, że kursanci są uczeni, że to oni mają pierwszeństwo.
Naprawdę jest to bardzo niebezpieczne.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » środa 02 stycznia 2019, 22:54

yorki napisał(a):W Ustawie PoRD brak jest jasno zdefiniowanego pojecia węzła drogowego oraz jego części tj. łącznicy. (Można znaleźć informacje w innych opracowaniach).
Jest i jak byś nadrabiał braki i czytał co ci mądrzejszy pisze to byś znalazł temat o skrzyżowaniu na autostradzie i opisanych węzłach typu WA WB oraz to, że pasy włączenia i wyłączenia należą do autostrady a nie do węzła :eek2: ale po co ci to dalej klep swoje bzdurki i żyj w nieświadomości, spowodujesz wypadek to cię policjant nauczy :lol:

yorki napisał(a):Ja uważam, że łącznica zaczyna się pasem wyłączania, i kończy pasem włączania.
całe szczęście, że tylko ty tak uważasz :help:

yorki napisał(a):Moje zdanie wyrażone w tym wątku jest tego konsekwencją.
jest zwykłą bzdurką nie popartą przepisami

yorki napisał(a):Nie przekonam was, zdaję sobie z tego sprawę.
do łamania przepisów NIGDY!

yorki napisał(a):Jedna rzecz jednak mnie wręcz przeraża.
Podejście instruktorów do tego tematu.
Mnie przeraża, że instruktor jakiś, a potem jakiś egzaminator dopuścił taką patologie drogową do poruszania się po polskich drogach :wow:

a teraz oglądaj i ucz się czas nadrobić braki:

phpBB [media]
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez gumik » czwartek 03 stycznia 2019, 00:00

Co sprytniejsi na długości pasa rozbiegowego malują linie jednostronnie przekraczalna. Czyli ci jadący już droga główna mogą zmienić pas z prawego na lewy, ale już nie na odwrót.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez yorki » czwartek 03 stycznia 2019, 07:52

W przypadku pasa przeplatania zlokalizowanego na jezdni drogi głównej, "220" nakazuje oddzielić pozostale pasy ruchu linią P-2.
Ciekawe po co?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » czwartek 03 stycznia 2019, 08:22

yorki napisał(a):...Jedna rzecz jednak mnie wręcz przeraża.
Podejście instruktorów do tego tematu.

Rozumiem, że mogę się spodziewać na polskich autostradach młodych kierowców przekonanych, że wyjeżdżający na autostradę ma pierwszeństwo przed pojazdami już tam jadącymi (nie wszystkimi, ale przed niektórymi tak)...


nie wiem czy wiesz, ale aby móc przystąpić do jazd w ramach nauki jazdy, trzeba wziąć udział w wykładach i zdać egzamin wewnętrzny z przepisów.
a tam jest dokładnie powiedziane jak zachować się w tej sytuacji.

natomiast powiedz mi, czy widziałeś autostradę gdzie wjeżdża się na jezdnię bez pasa włączającego (rozbiegowego).

dość częstym zachowaniem jest nieumiejętność korzystania z takiego pasa nawet w mieście.
przykład: https://www.google.pl/maps/@51.0867507, ... 312!8i6656

uczący się (a z tego tematu wygląda, że też inni kierowcy) wjeżdża na pas rozbiegowy i zatrzymuje się, bo mam znak A-7.
a takie zachowanie jest zaprzeczeniem przeznaczenia tego pasa.
on jest po to, aby upłynnić ruch, aby wjeżdżający na jezdnię z pierwszeństwem (nikt tego pierwszeństwa nie neguje podczas szkolenia), zrównał się prędkością z jadącymi tą jezdnią, bo wtedy luka potrzebna do bezpiecznego wjechania między pojazdy staje się mniejsza, natomiast gdy zatrzyma się ta luka musi być znacznie dłuższa, a manewr ten wyhamowuje cały ruch, a w warunkach dużego natężenia ruchu wjechanie na jezdnię z pierwszeństwem po zatrzymaniu, staje się bardzo trudne.

proszę sobie wyobrazić, że zdecydowana większość kierowców, widząc pojazd nie zmniejszający prędkości, bezproblemowo wpuszcza go.

tutaj jeszcze kłania się zmiana pasa na lewy.
otóż lewym pasem jeżdżą pojazdy najczęściej jadące szybciej i teraz jeżeli podczas szkolenia kursant, włączy lewy kierunkowskaz i zwolni, da dwa sprzeczne ze sobą sygnały:
1. chcę wjechać na lewy pas (lewy kierunkowskaz),
2. nie chcę wjechać na lewy pas (zwolnienie).
i trudno się dziwić, że jadący lewym pasem mają kłopot z odczytaniem intencji tego kierującego.

wystarczy sobie wyobrazić swoje zachowanie w takim wypadku:
gość włącza lewy kierunkowskaz, ja jadąc lewym pasem zdejmuję nogę z gazu, gdy pojazd jego utrzymuje prędkość lub przyspiesza wpuszczam go przed siebie. jednak gdy za lewym kierunkowskazem idzie zwolnienie, przeciętny kierowca myśli: "o kochany, nie mam czasu na Twoje rebusy, spieszę się do pracy" i ponownie wciska gaz.

najwięcej nieporozumień jest efektem tego, że inni kierowcy fałszywie odczytują nasze zamiary, więc trzeba zrobić wszystko, aby nasza jazda była czytelna i jednoznaczna dla innych.

nie można uczyć nowych kierowców analfabetyzmu drogowego.

natomiast wracając do wspomnianej sytuacji:
znak A-7 = ustąpić pierwszeństwa, zmiana pasa przekroczenie linii P-1 lub P-3 = ustąpienie pierwszeństwa.
więc nie widzę tu jakiejś większej różnicy.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 03 stycznia 2019, 08:26

yorki napisał(a):W przypadku pasa przeplatania zlokalizowanego na jezdni drogi głównej, "220" nakazuje oddzielić pozostale pasy ruchu linią P-2.
Ciekawe po co?

na jezdni o dwóch i więcej wyznaczonych pasach ruchu stosuje się linie P-2 ciekawe po co? :eek2: na kursie nie uczyli? :help:
widzę nie masz argumentów by podtrzymać swoje bzdurki to jak to mówią tonący brzytwy się chwyta :lol:
a teraz szybciutko kto tu ma pierwszeństwo i dlaczego?:

https://i.iplsc.com/tak-wygladaja-pasy-przeplatania/00071UF2YE5I6B2B-C122-F4.jpg

pojazd jadący pasem przeplatania prosto i zjeżdżający na pas do prawoskrętu czy pojazd jadący pasem do prawoskrętu? :spoko:

--------------------

Cyryl napisał(a):znak A-7 = ustąpić pierwszeństwa, zmiana pasa przekroczenie linii P-1 lub P-3 = ustąpienie pierwszeństwa.
więc nie widzę tu jakiejś większej różnicy.
wjeżdżając na jezdnię z pierwszeństwem mamy udzielić go jadącym tą jezdnią, a czy to wynika ze znaku A-7, czy zmiany pasa, moim zdaniem - nie ma większego znaczenia.
że co proszę? a art 22.4? :wow: przy ustępowaniu pierwszeństwa w związku ze znakiem A-7 art 22.4 nie ma zastosowania, przy ustępowaniu pierwszeństwa związanego ze zmianą pasa ruchu obowiązują przepisy i art 22.4 :help:
Ale dla ciebie nie ma to znaczenia no masakra kolejna genialna wypowiedź instruktora :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Cyryl » czwartek 03 stycznia 2019, 08:41

no może faktycznie niefortunnie to napisałem, ale czy możesz przytoczyć hipotetyczną sytuację mogącą mieć miejsce w rzeczywistości, gdzie zachowanie wjeżdżającego na jezdnię będzie się różniło (wynikając czy to z A-7, czy też z art. 22.4), oprócz tego co sam przytoczyłeś na filmie YT Dariusza Pilcha?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dziwna sytuacja na estakadzie - pierwszeństwo

Postprzez Henq » czwartek 03 stycznia 2019, 19:18

Cyryl napisał(a):no może faktycznie niefortunnie to napisałem, ale czy możesz przytoczyć hipotetyczną sytuację mogącą mieć miejsce w rzeczywistości, gdzie zachowanie wjeżdżającego na jezdnię będzie się różniło (wynikając czy to z A-7, czy też z art. 22.4), oprócz tego co sam przytoczyłeś na filmie YT Dariusza Pilcha?
mogę ci przytoczyć bardzo realną sytuację a nie tylko hipotetyczną:
Obrazek

pierwszeństwo ma pojazd jadący swoim pasem ruchu pomimo, że wcześniej ma A-7, pierwszeństwo wynikające z art 22.4 a nie ze znaku A-7 :spoko:
dziwne, że na tych wszystkich szkoleniach czy kursach które przechodzisz takich rzeczy nie uczą :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości