zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 21:15

Czy pojechanie na skrzyżowaniu prosto, cofniecie przez skrzyżowanie i docelowo pojechanie w lewo jest dla Ciebie tożsame z normalnym lewoskrętem? Czy wykonujący taki manewr ma wszelkie pierwszeństwa z niego wynikające?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 21:30

mp0011 napisał(a):Czy pojechanie na skrzyżowaniu prosto, cofniecie przez skrzyżowanie i docelowo pojechanie w lewo jest dla Ciebie tożsame z normalnym zawracaniu :eek2:

przecież cały czas pisze o manewrach cofania, skrętu w lewo a nie o samym lewoskręcie :eek2:

mp0011 napisał(a):Czy wykonujący taki manewr ma wszelkie pierwszeństwa z niego wynikające?
Ale wynikające z jakiego manewru? zawracania? gdzie wy tu zawracanie widzicie? jest manewr cofania i jest manewr zmiany kierunku jazdy.
rozumiem, że rozmawiamy o sytuacji gdzie nie ma znaków drogowych A-7/B-20 czyli tzw skrzyżowaniem równorzędnym.
art 23.1.3 i art 23.2 oraz art 25.1
Ostatnio zmieniony sobota 04 sierpnia 2018, 21:31 przez Henq, łącznie zmieniany 1 raz
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Cyryl » sobota 04 sierpnia 2018, 21:30

trzeba pamiętać, że zawracanie nie dotyczy tylko pojazdów osobowych, motocykli i rowerów.
ten sposób jaki podał kolega Mp0011 jest naturalny dla pojazdów ciężarowych, zespołów pojazdów i autobusów.
w obowiązkach zawracającego czytamy:
"Zabrania się zawracania:
...4) w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić."


w zasadzie nie ma możliwości zawrócenia (oprócz takich na egzaminie, co rzadko można spotkać w realnym transporcie) pojazdem ciężarowym, zespołem pojazdów lub autobusem bez utrudnienia ruchu innym.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 21:49

Cyryl napisał(a):ten sposób jaki podał kolega Mp0011 jest...

Nie jest zawracaniem :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 21:50

Ja tylko wskazuję, za zawieranie 'na trzy' z użyciem drogi poprzecznej nie różni się zasadniczo od opisanego lewoskrętu. W obu przypadkach wykonujący taki manewr traci swoje pierwszeństwo wynikające z przepisów ogólnych lub znaków. Między innymi przez to cofanie, oraz zatrzymywanie nie wynikające z warunków lub przepisów...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 21:56

mp0011 napisał(a):Ja tylko wskazuję, za zawieranie 'na trzy' z użyciem drogi poprzecznej nie różni się zasadniczo od opisanego lewoskrętu. W obu przypadkach wykonujący taki manewr traci swoje pierwszeństwo wynikające z przepisów ogólnych lub znaków. Między innymi przez to cofanie, oraz zatrzymywanie nie wynikające z warunków lub przepisów...

traci pierwszeństwo z art 23, traci pierwszeństwo z art 25 nie traci pierwszeństwa ze znaku A-7/B-20 tak jak usytuowanym na obrazu niebieski :spoko:
zatrzymał się i rusza, ale nie jest włączającym się do ruchu. :eek2: :help:
Na drodze jednokierunkowej pojazd cofa zatrzymuje się i rusza do przodu czy to znaczy że włącza się do ruchu? :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez JAKUB » sobota 04 sierpnia 2018, 22:31

Henq napisał(a):(...) Na drodze jednokierunkowej pojazd cofa zatrzymuje się i rusza do przodu czy to znaczy że włącza się do ruchu? :eek2:
TAK! rusza po zatrzymaniu nie spowodowanym warunkami ruch.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 22:57

JAKUB napisał(a):
Henq napisał(a):(...) Na drodze jednokierunkowej pojazd cofa zatrzymuje się i rusza do przodu czy to znaczy że włącza się do ruchu? :eek2:
TAK! rusza po zatrzymaniu nie spowodowanym warunkami ruch.

:lol: :lol: :lol:
a przepisy gdzie? szybciutko do czytania nadrabiaj braki ehhh
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 23:05

Wszelkie przepisy zabraniające zatrzymania dotyczą JEDYNIE zatrzymania wynikającego z widzimisię kierowcy. Nie ma znaczenia ile to zatrzymanie trwa. I nie ma żadnego znaczenia czy wcześniej jechało się do przodu, czy do tyłu. Uważasz inaczej? Wstaw przepis...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 23:12

mp0011 napisał(a):Wszelkie przepisy zabraniające zatrzymania dotyczą JEDYNIE zatrzymania wynikającego z widzimisię kierowcy. Nie ma znaczenia ile to zatrzymanie trwa. I nie ma żadnego znaczenia czy wcześniej jechało się do przodu, czy do tyłu. Uważasz inaczej? Wstaw przepis...

wyskakuje jeleń na drogę więc się zatrzymujesz czy to znaczy że ruszając włączasz się do ruchu? przecież to twoje widzimisię zatrzymać się, mogłeś uderzyć w zwierzątko :eek2:
nie no podejście masz super :spoko:
skręt w lewo to też widzimisię kierowcy przecież możesz jechać prosto na około albo w lewo większym objazdem, ale w prawo bliżej, więc widzimisię kierowcy znów wymusza zatrzymanie :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 23:16

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Wszelkie przepisy zabraniające zatrzymania dotyczą JEDYNIE zatrzymania wynikającego z widzimisię kierowcy. Nie ma znaczenia ile to zatrzymanie trwa. I nie ma żadnego znaczenia czy wcześniej jechało się do przodu, czy do tyłu. Uważasz inaczej? Wstaw przepis...

wyskakuje jeleń na drogę więc się zatrzymujesz czy to znaczy że ruszając włączasz się do ruchu? przecież to twoje widzimisię zatrzymać się mogłeś uderzyć w zwierzątko :eek2:
nie no podejście masz super :spoko:


Nie, mam obowiązek unikać wszelkiego działania które... Zatrzymanie to wynika więc z przepisów.

Henq napisał(a):skręt w lewo to też widzimisię kierowcy przecież możesz jechać prosto na około albo w lewo większym objazdem, ale w prawo bliżej, więc widzimisię kierowcy znów wymusza zatrzymanie :eek2:


Zatrzymanie przed skrętem w lewo wymaga ustąpienia pierwszeństwa, oraz upewnienie się czy nic nie jedzie. To zatrzymanie także wynika więc z przepisów.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 23:26

mp0011 napisał(a):
Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Wszelkie przepisy zabraniające zatrzymania dotyczą JEDYNIE zatrzymania wynikającego z widzimisię kierowcy. Nie ma znaczenia ile to zatrzymanie trwa. I nie ma żadnego znaczenia czy wcześniej jechało się do przodu, czy do tyłu. Uważasz inaczej? Wstaw przepis...

wyskakuje jeleń na drogę więc się zatrzymujesz czy to znaczy że ruszając włączasz się do ruchu? przecież to twoje widzimisię zatrzymać się mogłeś uderzyć w zwierzątko :eek2:
nie no podejście masz super :spoko:


Nie, mam obowiązek unikać wszelkiego działania które... Zatrzymanie to wynika więc z przepisów.
które co?
mogło by np spowodować "zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub ruch ten utrudnić"? no to właśnie masz art 23.3.1 :thumb2: - cofanie :spoko: :lol:

mp0011 napisał(a):
Henq napisał(a):skręt w lewo to też widzimisię kierowcy przecież możesz jechać prosto na około albo w lewo większym objazdem, ale w prawo bliżej, więc widzimisię kierowcy znów wymusza zatrzymanie :eek2:


Zatrzymanie przed skrętem w lewo wymaga ustąpienia pierwszeństwa, oraz upewnienie się czy nic nie jedzie. To zatrzymanie także wynika więc z przepisów.

zatrzymanie przy cofaniu wynika z art 23.3 więc to zatrzymanie wynika z przepisów :spoko:
dojeżdżasz do skrzyżowania ze znakiem A-7 nic nie jedzie więc się zatrzymujesz, znak wyraźnie mówi że nie musisz się zatrzymać, a jednak to robisz dla spokojności dla upewnienia, czy to znaczy że włączasz się do ruchu gdy ruszasz?
Zacznij razem z kolegą @JAKUB czytać art 16, art 46-49, interpretujecie przepisy pod siebie a potem cyrki wychodzą jak z zapisem że sygnalizuje się "zamiar" :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez JAKUB » niedziela 05 sierpnia 2018, 00:42

@Henq - Nie przekonałeś mnie.
Przepis z jeleniem jest super.

Do zobaczenia na drodze.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Cyryl » niedziela 05 sierpnia 2018, 05:47

może inny przykład:
we Wrocławiu w tym miejscu https://www.google.pl/maps/@51.0643486, ... 2!8i6656na egzaminie bywa takie zadanie:
"proszę zawrócić na najbliższym możliwym skrzyżowaniu."

tutaj dodam, że zdjęcie jest trochę nieaktualne, bo stara nawierzchnia i po lewej brak jest linii krawędziowej przerywanej P-7a tak jak po prawej stronie.
po lewej mamy drogę bez przejazdu w kierunku stacji Wrocław-Brochów i znak "droga wewnętrzna" D-46.
podczas zawracania na kat. B+E, C, C+E i D wyjeżdżamy pojazdem całkowicie za linie krawędziową i kontynuowanie jazdy jest traktowane przez egzaminatorów jak włączanie się do ruchu.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » niedziela 05 sierpnia 2018, 08:37

JAKUB napisał(a):@Henq - Nie przekonałeś mnie.
Przepis z jeleniem jest super.

Do zobaczenia na drodze.
zacznij w końcu czytać przepisy, tu nie ma co przekonywać, takie są przepisy których ty nie rozumiesz. :eek2:
jaki przepis z jeleniem? nie potrafisz rozróżnić sytuacji na drodze od zapisów w kodeksie drogowym? to już mnie nie dziwi skad takie braki :eek2:
raczej na drodze się nie spotkamy bo osoba pisząca takie bzdury wcześniej czy później PJ straci, o ile w ogóle takowe posiada? co w twoim przypadku jest rzeczą watpliwą.

--------
Cyryl napisał(a): wyjeżdżamy pojazdem całkowicie za linie krawędziową i kontynuowanie jazdy jest traktowane przez egzaminatorów jak włączanie się do ruchu.

no i bardzo dobrze traktują, wjeżdżasz na drogę wewnętrzną a potem włączasz się do ruchu, ale nie dlatego że się zatrzymałeś :help: przecież to absurd jakiś, a dlatego że wjeżdżasz z drogi wewnętrznej art 16.
kolega @JAKUB nie rozróżnia zatrzymania wynikającego z... od zatrzymania nie wynikającego z...
:help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości