zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez JAKUB » sobota 04 sierpnia 2018, 14:39

Ja nie przełączam biegów z wstecznego na pierwszy podczas ruchu pojazdu.
"Jedynka - wteczny" (i odwrotnie) zawsze po zatrzymaniu !
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 15:11

Henq napisał(a):
JAKUB napisał(a):Bądź czujnm
Do zobaczenia na drodze .

zaczniesz w końcu pisać z sensem?
stwierdziłeś, że w polskim prawie zawracanie podlega pod dział włączania się do ruchu, możesz w końcu wskazać jaki to art?


Ja to rozumiem w ten sposób, że ruszanie do przodu po jeździe w tył powinno być traktowane jako włączanie się do ruchu. W końcu musi być moment zatrzymania pomiędzy tymi fazami. A ruszanie po zatrzymaniu niewynikającym z przepisów włączaniem się do ruchu jest...

Wyobraźmy sobie sytuację, że ktoś po prostu cofa drogą z pierwszeństwem. Abstrahując od tego czy cofając ma pierwszeństwo czy nie - my, stojąc na podporządkowanej go puszczamy. W końcu nie chcemy wjechać przed pojazd, którego kierowca nas nie widzi. Pojazd nas mija, my wyjeżdżamy z podporządkowanej zakładając, że będzie cofał dalej. Tymczasem on rusza do przodu. Powinniśmy czuć się winni?

P.S.
Mam także wątpliwości odnośnie zgodności z prawem zawracania z wykorzystaniem drogi podporządkowanej publicznej. Przynajmniej w przedstawiony sposób. W końcu jest to skrzyżowanie, a zatrzymywanie się bliżej niż 10m od skrzyżowania jest zabronione. A skoro zatrzymywać się nie wolno, to nie wolno także przejść do cofania...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 15:29

JAKUB napisał(a):Ja nie przełączam biegów z wstecznego na pierwszy podczas ruchu pojazdu.
"Jedynka - wteczny" (i odwrotnie) zawsze po zatrzymaniu !

ruszanie po zatrzymaniu nie zawsze jest włączaniem do ruchu.
Z tego co piszesz to uzależniasz włączanie się do ruchu od zmiany biegów. :eek2:
przepisy, a nie własne wizje :spoko:
który to przepis mówi o tym że zawracanie podlega pod włączanie się do ruchu?

-----

mp0011 napisał(a):Ja to rozumiem w ten sposób...
to źle rozumiesz.
mp0011 napisał(a):W końcu musi być moment zatrzymania pomiędzy tymi fazami.
a te fazy to gdzie je wykonujesz? w trakcie zatrzymania nie wynikającego z warunków czy przepisów? czy wówczas przepisy nie obowiązują, nie wynika zawracanie z przepisów drogowych?
mp0011 napisał(a):Tymczasem on rusza do przodu. Powinniśmy czuć się winni?
oczywiście że tak, a co ustąpił pierwszeństwa wszystkich poruszających się drogą główną?
analogiczna sytuacja: czy zawracający na drodze dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu widząc pojazd na pasie zewnętrznym może wjechać na pas lewy? oczywiście że może; czy jadący pasem zewnętrznym może zmienić pas na wewnętrzny (linie przerywane)? oczywiście, że może; czy zawracający uderzając w ten pojazd powinien czuć się winny? - oczywiście, że tak!

mp0011 napisał(a):W końcu jest to skrzyżowanie, a zatrzymywanie się bliżej niż 10m od skrzyżowania jest zabronione. A skoro zatrzymywać się nie wolno, to nie wolno także przejść do cofania...
to nie jest zatrzymanie z art 46-49 jest to zatrzymanie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Co wy sobie ubzduraliście z tym włączaniem się do ruchu? :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 16:29

Uzasadnij mi tylko dlaczego zatrzymanie w miejscu zabronionym jest dopuszczalne podczas cofania (i w ogóle zatrzymanie się w celu cofania), a nie podczas jazdy do przodu...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 18:07

mp0011 napisał(a):Uzasadnij mi tylko dlaczego zatrzymanie w miejscu zabronionym jest dopuszczalne podczas cofania (i w ogóle zatrzymanie się w celu cofania), a nie podczas jazdy do przodu...

czerwone światło na sygnalizatorze, dlaczego zatrzymujesz się w miejscu zabronionym? przecież nie ma 10 m od skrzyżowania? :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 18:13

Czerwone światło oczywiście owszem. Ale przecież nie ma o nim mowy w poście... Jest mowa o losowym zatrzymaniu się tuż skrzyżowaniem, cofnieciu i kolejnym zatrzymaniu tuż za skrzyżowaniem celem ruszenia do przodu i kontynuowania jazdy...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 18:51

mp0011 napisał(a):Czerwone światło oczywiście owszem. Ale przecież nie ma o nim mowy w poście... Jest mowa o losowym zatrzymaniu się tuż skrzyżowaniem, cofnieciu i kolejnym zatrzymaniu tuż za skrzyżowaniem celem ruszenia do przodu i kontynuowania jazdy...
a czerwone światło nie jest losowym zatrzymaniem?

co to jest losowe zatrzymanie? jeleń wyskoczy na jezdnię to się zatrzymasz i ruszasz i co też masz włączanie się do ruchu bo losowe zatrzymanie?

cały czas jest wykonywanie manewrów, jazda do przodu, cofanie skręcanie, cały czas jest ciągłość ruchu. Gdzie ty tu widzisz zatrzymanie nie wynikające z...?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 19:08

Pisząc losowe miałem na myśli takie wynikające wyłącznie z widzimisię kierującego. Nie wynikające z obiektywnych okoliczności. Niemożliwe do przewidzenia przez osoby postronne.

Nie da się zmienić kierunku poruszania się (jazda - cofanie - jazda) bez choćby chwilowego zatrzymania się. Nawet na sekundę.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez JAKUB » sobota 04 sierpnia 2018, 19:50

@Henq to z jeleniem jest dobre....
Uwaga jeleň na drodze!
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 19:53

mp0011 napisał(a):Pisząc losowe miałem na myśli takie wynikające wyłącznie z widzimisię kierującego. Nie wynikające z obiektywnych okoliczności. Niemożliwe do przewidzenia przez osoby postronne.

Nie da się zmienić kierunku poruszania się (jazda - cofanie - jazda) bez choćby chwilowego zatrzymania się. Nawet na sekundę.

zmiana pasa ruchu również widzimisię kierowcy :)
zmiana kierunku jazdy również widzimisię kierowcy :)
jak nie masz miejsca do zmiany pasa ruchu a pas się kończy również musisz się zatrzymać czy włączasz się do ruchu?
jak zmieniasz kierunek jazdy zatrzymujesz się by ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom czy włączasz się do ruchu?
zatrzymanie nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego to zatrzymanie po którym włączamy się do ruchu, tu takowego nie ma
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez JAKUB » sobota 04 sierpnia 2018, 20:08

Henq napisał(a):(...)
zatrzymanie nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego to zatrzymanie po którym włączamy się do ruchu, tu takowego nie ma
Pojazd tu zielony (i ja) może uważać inaczej. Nie pomijaj art 22.6.4. - zielony nie widział całej kombinacji manewrów (temat postu)
p.s.
Trzymaj się tematu:
TO NIE JEST ZAWRACANIE NA SKRZYŻOWANIU "NA RAZ",
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 20:17

Jak się kończy pas i musisz się zatrzymać, to zatrzymanie to wynika z warunków ruchu. Podobnie jak zatrzymanie przed lub na skrzyżowaniu przy skręcie jeżeli jadą samochody z naprzeciwka. Zatrzymania te mają uzasadnienie w okolicznościach obiektywnych i przewidywanych. W przeciwieństwie do zatrzymania tuż za skrzyżowaniem z powodu nagłej chęci cofnięcia. Lub nagłej chęci jechania po cofaniu do przodu.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 20:40

JAKUB napisał(a):
Henq napisał(a):(...)
zatrzymanie nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego to zatrzymanie po którym włączamy się do ruchu, tu takowego nie ma
Pojazd tu zielony (i ja) może uważać inaczej. Nie pomijaj art 22.6.4. - zielony nie widział całej kombinacji manewrów (temat postu)
p.s.
Trzymaj się tematu:
TO NIE JEST ZAWRACANIE NA SKRZYŻOWANIU "NA RAZ",
Może uważać, że ziemi jest płaska :eek2: Idiotów nie sieją :spoko:
o ile masz znak A-7/B-20 masz grzecznie stać i czekać co zrobi pojazd niebieski :thumb2: - ubiegając twoją pokrętną logikę :help: zatrzymał się ale nie włącza się do ruchu :spoko:
podstawy PoRD się kłaniają :help:

nadal czekam na art który to: manewr zawracania łączy z włączaniem się do ruchu.

-----

mp0011 napisał(a):Jak się kończy pas i musisz się zatrzymać, to zatrzymanie to wynika z warunków ruchu. Podobnie jak zatrzymanie przed lub na skrzyżowaniu przy skręcie
o widzisz w końcu zaczynasz kumać :spoko:

mp0011 napisał(a):W przeciwieństwie do zatrzymania tuż za skrzyżowaniem z powodu nagłej chęci cofnięcia. Lub nagłej chęci jechania po cofaniu do przodu.
cofanie - manewr na drodze opisany w przepisach
zatrzymanie nie wynikające z warunków lub przepisów ruchu drogowego
zależność już widzisz czy nadal nie?
miałeś wcześniej opisany przykład ze znakiem D-4x nie dotarło? znaki to też przepisy :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez mp0011 » sobota 04 sierpnia 2018, 20:53

Parkowanie i zatrzymanie się też są opisane w PoRD. Czyli każde parkowanie przed przejsciem jest legalne bo wynika z przepisów? No chyba niebardzo...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury - pierwszeńst

Postprzez Henq » sobota 04 sierpnia 2018, 20:54

mp0011 napisał(a):Parkowanie i zatrzymanie się też są opisane w PoRD. Czyli każde parkowanie przed przejsciem jest legalne bo wynika z przepisów? No chyba niebardzo...
art 46-49 ot taka drobna różnica od zawracania, zmiany kierunku jazdy, zmiany pasa ruchu.
Ustępujesz pierwszeństwa nie dlatego że włączasz się do ruchu po zatrzymaniu, a dlatego ze zawracasz; wykonujesz manewr opisany w art 22 a nie w art 46-49 :help:
chociaż tutaj mamy: cofanie, zmiana kierunku jazdy
@JAKUB widzę stosuje art 22.6.4 ale tylko z połączeniem art 46-49 bo gdzieś tam analogie widzi :eek2:
szkoda że nie potrafi przepisami swoich wizji poprzeć :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości