Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez szerszon » niedziela 08 lipca 2018, 21:12

Henq napisał(a):czytaj pajacu co się do ciebie pisze: gownoburze rozpetałeś jak zawsze i jak zawsze nie masz racji:

Podałem tylko przepisy sprzeczne z waszymi wizjami.
PROSZĘ WSTAWIĆ SYGNALIZATOR S1 I SYGNALIZATOR S2!!!
Prosze się nauczyć czytać ze zrozumieniem. Charakterystyka osoby ubiegającej sie o uprawnienia kierowania pojazdem na kat B wymaga sprawności intelektualnej w stopniu wystarczającym zrozumienie paru przepisów na krzyż.
przepisu gdzie jest jasno napisane nie wyświetla sygnału zielonego

Paragraf 96. Napisane jakie sygnały wyświetla. Trzeba ci napisać,że poza tym nie wyświetla fioletowego, niebieskiego czy różowego ? :lol: :lol: :lol:
Napisali jakie wyświetla...wystarczy się trochę wysilić, aby się domyślić,że czego nie wyświetla to się nie punktuje.
A może jednak masz przepis gdzie napisano o wiekszej ilości sygnałów ?

benio101 napisał(a):Szerszonku, jak już zalinkowałeś te przepisy, to je przeczytaj.
Bo takiego zdania "Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator S-1 lub kierunkowe nadawane przez sygnalizator S-3." tam nie ma.



https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... HX0uiV6-QG
A może jednak jest ?
Przestań pisać bzdury i zacznij czytać.
I nie wybieraj sobie, które przepisy cię obowiązują, a które nie.
Po powyższym widać, kto czyta. :lol: :lol: :lol: a które to przepisy ignoruję ?
Podpowiem: Konstytucja RP cię obowiązuje. Czy ci się to podoba, czy nie.
Takie teksty to możesz Panu Prezydentowi... :lol: :lol: :lol:
Jak trzeba być obciążonym dziedzicznie, aby nie dotarło,że we wspomnianej Konstytucji napisano, że chyba że wymaga to wydania aktu, co uczyniono stanowiąc PoRD. Powyższe cytaty z drugiej strony pokazują,że sama Konwencja nakłada obowiązek zgodności wydawanych krajowych aktów prawnych.Ale jak ty nie możesz zrozumieć tak prostej rzeczy jak definicja pieszego....
I przestań spamować tymi swoimi bredniami w każdym możliwym temacie.
Bardzo sie przejąłem połajankami takiego dyletanta :lol: :lol: :lol:
Jak na razie wyjaśniamy twoje fantazje, bo jeszcze ktoś uwierzy.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez Henq » poniedziałek 09 lipca 2018, 07:35

podałeś przepisy i swoją gowno interpretacje, proszę wstawić sygnalizator S1 i sygnalizator S2
operowanie obrazkami w przedszkolu dziecko potrafi a taki pseudo instruktorek nie - jakoś mnie to nie dziwi :eek2:
szerszon napisał(a):Jak na razie wyjaśniamy twoje fantazje, bo jeszcze ktoś uwierzy.

tak samo jak próbowałeś swoje fantazje przepchać? do dziś się śmieje jak czytam twoje wypociny typu "każdy manewr" czy "musi być łuk drogi wraz ze skrzyżowaniem typu T" :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez szerszon » poniedziałek 09 lipca 2018, 08:01

Henq napisał(a):podałeś przepisy i swoją gowno interpretacje, proszę wstawić sygnalizator S1 i sygnalizator S2
operowanie obrazkami w przedszkolu dziecko potrafi a taki pseudo instruktorek nie - jakoś mnie to nie dziwi :eek2:
Podałem przepisy. Nie ma co tu interpretować. Jak masz inne to proszę podać. Bo na razie gościu to ty "interpretujesz" bez jakichkolwiek podstaw.Nie potrafisz podać jakie to wszystkie sygnały mogą być emitowane przez S-2 ? Jaka szkoda. Może wróć do przedszkola ?
Jedyny obrazek jaki mogę ci zafundować i gorąco polecić
Obrazek
tak samo jak próbowałeś swoje fantazje przepchać? do dziś się śmieje jak czytam twoje wypociny typu "każdy manewr" czy "musi być łuk drogi wraz ze skrzyżowaniem typu T"
Poznać głupiego po śmiechu jego...a nie śmiejesz się z siebie, że nie odróżniasz zmiany pasa ruchu od jego zajęcia ? O "każdym manewrze" to ty zacząłeś pisać, bo nie umiałeś wytłumaczyć na jakiej podstawie raz chcesz sygnalizować a w innym przypadku już nie.Nie masz pojęcia czym jest zmiana kierunku jazdy i nie odróżniasz tabliczek. Spójnik I oraz LUB to znaczenie dla ciebie rodem z piaskownicy "bo widać". I taka patologia chce tu kogoś pouczać ? :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 09 lipca 2018, 08:13

benio101 napisał(a):@LeszkoII Jako, że szerszon nie zgadł zagadki, podam Tobie rozwiązanie:

Dz.U. 1988 nr 5 poz. 42, 46 i 48 z późn. zm. art. 23 ust. 1
Ciekawa odpowiedź :D Trzy odrębne akty prawne, jeden artykuł (ustęp) no i po co "z późn. zm." - skoro żadnych zmian nie było. Ale okej dotarłem, mam to wszystko na komputerze. Powinieneś raczej wskazać na ust. 10 tego artykułu a nie pierwszy.

Wracając do "czerwonej książki" (sygnały drogowe, pkt 4.2.1.), odnajdziemy zapis:
Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator S-1 lub kierunkowe nadawane przez sygnalizator S-3.
Pomięto tutaj S-2, z czego wynika że ten sygnalizator nie nadaje sekwencji podstawowej (tj. trójbarwnej).
W przypadkach uzasadnionych natężeniem i kierunkowym rozkładem ruchu, gdy pas przeznaczony dla skręcających w prawo lub w lewo jest wydzielony wysepką w krawężnikach lub jest jedynym pasem
ruchu na wlocie, można zamiast pełnego sygnału trójbarwnego zastosować sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką, nadawany w sekwencji "czerwony -- czerwony z zieloną strzałką -- czerwony".
Zatem mamy do czynienia z hybrydą złożoną z (samego) sygnału czerwonego (nadawanego przez S-1) i sygnału czerwonego z zieloną strzałką (nadawanego przez S-2).

Trochę to zakręcone. Sekwencja dla sygnalizatora S-2 wygląda następująco: brak sygnału -- sygnał czerwony z zielona strzałką -- brak sygnału. "Brak sygnału" nie oznacza, że dla kierujących nie ma nadawanego żadnego sygnału. Przeciwnie - jest nim sygnał nadawany przez S-1. Mamy tym samym dowód, że fizycznemu urządzeniu (sygnalizatorowi) można przypisać zarówno sygnalizator S-1 jak S-2 (w zalezności od treści sygnałów).

Wciąż nie rozumiem, dlaczego powołujesz się na umowy międzynarodowe, których bezpośrednie stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy (i przepisów wykonawczych do niej). No chyba że wg Ciebie ustawa Prawo o ruchu drogowym nie została wydana :hmm:
Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lipca 2018, 08:19 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez gumik » poniedziałek 09 lipca 2018, 08:14

A w ogóle co to zmienia w tym temacie? Sygnały są jednoznaczne niezależnie od tego, którą wersję przyjąć. Może wydzielić z tego osobny wątek?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez benio101 » poniedziałek 09 lipca 2018, 11:57

LeszkoII napisał(a):Wracając do "czerwonej książki" (sygnały drogowe, pkt 4.2.1.), odnajdziemy zapis:
Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator S-1 lub kierunkowe nadawane przez sygnalizator S-3.
Bzdura. Nie ma tam takiego zapisu.

Czerwona Książeczka napisał(a): Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 z późn. zm.


Proszę cię o zapoznanie się z aktualnie obowiązującymi przepisami (włącznie z aktami zmieniającymi i orzeczeniami TK), nie jakimiś archiwalnymi sprzed iluś tam lat.
A potem piszesz takie same bzdury jak szerszon. Jesteś nikim innym, jak kolejnym ignorantem, który cytuje nieaktualne przepisy, a potem wypisuje bzdury na forum.
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 09 lipca 2018, 14:35

benio101 napisał(a):Bzdura. Nie ma tam takiego zapisu.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181 ze zmianami ogłoszonymi w Dz. U. z 2008 r. Nr 67, poz. 413, Nr 126, poz. 813 i Nr 235, poz. 1596, z 2010 r. Nr 65, poz. 411, z 2011 r. Nr 89, poz. 508, Nr 124, poz. 702 i Nr 133, poz. 772, z 2013 r. poz. 891 i 1326 oraz z 2014 r., poz. 1567).

Jeżeli jesteś ślepy, to przepraszam, ale nie jestem okulistą. A może brakuje Ci elementarnej wiedzy z zakresu prawoznawstwa? Tutaj czułbym się kompetentny 8)
benio101 napisał(a):Proszę cię o zapoznanie się z aktualnie obowiązującymi przepisami
Wprowadzone w 2015 r. zmiany niczego ważnego nie wnoszą do naszej dyskusji. To nie wątek rowerowy.
benio101 napisał(a):i orzeczeniami TK
Jak już chcesz być taki skrupulatny, to orzeczeniem (szt. 1) a nie orzeczeniami.
benio101 napisał(a):nie jakimiś archiwalnymi sprzed iluś tam lat
Wciąż obowiązującymi ;-) Akt archiwalny to akt uchylony.
benio101 napisał(a):A potem piszesz takie same bzdury jak szerszon.
Gdzie?
benio101 napisał(a):Jesteś nikim innym, jak kolejnym ignorantem, który cytuje nieaktualne przepisy,
O! O! O! "nieaktualne" brzmi nieco lepiej, brawo :spoko: To niczego jednak nie zmienia w przedmiotowym sporze :wink:

P.S. Czepiasz się o gówno no i masz jednocześnie pretensje...
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez benio101 » wtorek 10 lipca 2018, 04:01

LeszkoII napisał(a):
benio101 napisał(a):Bzdura. Nie ma tam takiego zapisu.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181 ze zmianami ogłoszonymi w Dz. U. z 2008 r. Nr 67, poz. 413, Nr 126, poz. 813 i Nr 235, poz. 1596, z 2010 r. Nr 65, poz. 411, z 2011 r. Nr 89, poz. 508, Nr 124, poz. 702 i Nr 133, poz. 772, z 2013 r. poz. 891 i 1326 oraz z 2014 r., poz. 1567).
Zapoznałem się jakiś czas temu z Rozporządzeniem ws. Zasad techniki prawodawczej (Dz.U. 2016 poz. 283). Od dłuższego czasu dokładnie, zgodnie z tym rozporządzeniem, podaję dokładnie źródła przepisów prawnym, jakie przytaczam w dyskusji. Może zdarzyć mi się gdzieś w pośpiechu literówka, czy inny, drobny błąd, jednak nigdy nie robię tego świadomie. Jeśli gdzieś się pomyliłem, proszę, poinformuj mnie o tym. A najlepiej też pozostałych interlokutorów oraz przyszłych czytających dany wątek (wszak wyniki tego forum na popularnych wyszukiwarkach są dość wysoko). A coś w tych Twoich wyliczeniach, zatrzymałeś się dziwnym trafem tuż przed nowelizacją, która istotnie zmienia treść podważanego cytatu, tj. Dz.U. 2015 poz. 1314.
Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 z późn. zm. pkt 4.2.1 napisał(a):Dla kierujących pojazdami stosuje się następujące sygnały świetlne:

    — sygnał czerwony oznaczający zakaz wjazdu za sygnalizator,
    — sygnał czerwony i żółty nadawane jednocześnie oznaczające zakaz wjazdu za sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę nadawany będzie sygnał zielony,
    — sygnał zielony oznaczający zezwolenie na wjazd za sygnalizator, z zastrzeżeniem, że jeśli brak jest możliwości opuszczenia skrzyżowania w trakcie nadawania sygnału zielonego lub wjazd na skrzyżowanie spowodowałby zagrożenie bezpieczeństwa innych uczestników ruchu, nie wolno wjeżdżać za sygnalizator,
    — sygnał żółty oznaczający zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili rozpoczęcia nadawania tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę nadawany będzie sygnał czerwony.

Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizatory S-1 i S-1a lub kierunkowe nadawane przez sygnalizatory S-3 i S-3a. Sygnały ogólne (S-1) mają kształt koła o odpowiedniej barwie i dotyczą kierujących pojazdami albo kierujących rowerami niezależnie od planowanego kierunku jazdy. W przypadku sygnału ogólnego nadawanego przez sygnalizator S-1a, sygnał ten ma kształt koła o barwie czerwonej lub żółtej albo zielonej, w którym znajduje się czarny symbol roweru. Sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator dla kierujących rowerami (S-1a) mogą być stosowane w przypadku wyznaczenia na jezdni pasa ruchu dla rowerów lub śluzy dla rowerów albo na wlotach, na których dopuszczono wyłącznie ruch rowerów.

Sygnały kierunkowe nadawane przez sygnalizatory S-3 mają postać czarnej strzałki na polu czerwonym lub żółtym oraz zielonej strzałki na polu czarnym, skierowanej w kierunku jazdy. Sygnały kierunkowe dla kierujących rowerami nadawane przez sygnalizatory S-3a mają postać czarnego symbolu roweru i umieszczonej pod nim czarnej strzałki, skierowanej w kierunku jazdy na polu w kształcie koła o barwie czerwonej lub żółtej albo zielonej. Sygnał kierunkowy zielony nadawany przez sygnalizator S-3 lub S-3a oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu. Sygnały kierunkowe nadawane przez sygnalizator kierunkowy dla kierujących rowerami (S-3a) mogą być stosowane w przypadku wyznaczenia na jezdni pasa ruchu dla rowerów lub śluzy dla rowerów albo na wlotach, na których dopuszczono wyłącznie ruch rowerów.

Dopuszcza się zastosowanie na jednym wlocie sygnału ogólnego i kierunkowego wyłącznie w przypadku, gdy sygnał kierunkowy nie wskazuje kierunku tylko na wprost. Nie stosuje się na jednym wlocie sygnałów ogólnych należących do różnych grup sygnałowych.

Sygnały dla kierujących pojazdami i kierujących rowerami nadawane są w następującej sekwencji podstawowej:

    czerwony → czerwony i żółty → zielony → żółty → czerwony.

Sygnały o sekwencji podstawowej nadawane są przez sygnalizatory trójkomorowe o takim układzie komór, jak przedstawiono na rysunkach: 4.2.1 – sygnały ogólne oraz od 4.2.2 do 4.2.8 – sygnały kierunkowe.

Jeżeli przy zastosowaniu sygnału kierunkowego dla skręcających w lewo możliwe jest bezkolizyjne zawracanie z lewego skrajnego pasa ruchu, na sygnalizatorze kierunkowym wskazuje się kierunek w lewo i do zawracania zgodnie z opisem pod rysunkiem 4.2.5.

Jeżeli pas do jazdy w prawo lub w lewo jest ukierunkowany pod kątem mniejszym niż 50°, strzałkę należy skierować w górę pod kątem 45°

A teraz przypominam po raz kolejny Twoją wypowiedź:
LeszkoII napisał(a):Wracając do "czerwonej książki" (sygnały drogowe, pkt 4.2.1.), odnajdziemy zapis:
Sygnały te nadawane są jako sygnały stałe i występują jako sygnały ogólne nadawane przez sygnalizator S-1 lub kierunkowe nadawane przez sygnalizator S-3.
Coś nie mogę tego Twojego zapisu odnaleźć, Panie kompetentny
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez szerszon » wtorek 10 lipca 2018, 07:23

Dalej nie widzę nic o S-2.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez Henq » wtorek 10 lipca 2018, 12:09

szerszon napisał(a):Dalej nie widzę nic o S-2.

dalej nie widzę S1 i S2 wstawisz w końcu? czy nadal będziesz wymyślał tak jak z "każdy manewr obowiązkowo"?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez mp0011 » wtorek 10 lipca 2018, 18:41

To może umówcie się, że:

Sygnalizator S-2 składa się z S-1 oraz dodatkowej komory ze strzałką.
Będzie to zgodne ze Szczególnymi Warunkami, które przewidują że S-2 jest 4- lub 5-komorowy (składa się z trzykomorowego S-1 oraz dodatkowej komory), a także z Rozporządzeniem o znakach, które nie opisują sygnałów S-2 tak szczegółowo jak dla S-1 czy S-3...

Dlatego równie prawdziwe będzie stwierdzenie, że poszczególne sygnały wyświetla sygnalizator S-2 (jako całość), jak i S-1 (będący częścią S-2).

To teraz, wracając do meritum, skoro już jest ustalone że sygnał zielony wysyłane przez sygnalizator S-1, będący jednocześnie częścią sygnalizatora S-2, zezwala na wjazd - czy pojazd skręcający w drogę poprzeczną nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszym? Przecież zazwyczaj i tak są tam pasy, a na nich w tym momencie świeci także zielone...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez LeszkoII » wtorek 10 lipca 2018, 18:58

mp0011 napisał(a):czy pojazd skręcający w drogę poprzeczną nie ma obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pieszym?
Powyższe rozważania można porównać do ustąpienia pierwszeństwa - przy skręcaniu w drogę poprzeczną - pieszemu, który akurat przechodzi na czerwonym świetle. Trudno przeceniać zasadę pierwszeństwa z art. 26 ust. 2 przy ustaleniu winy (mimo że wciąż dominuje ten niczym nieuzasadniony stereotyp). Wszak w ostatecznym rozrachunku zawsze chodzi o obwienienie, winę i karę.

Moim zdaniem przechodzenie przez jezdnię na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi oraz w miejscu, gdzie nie ma wyznaczonego PdP, stawia w gorszej sytuacji pieszego.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez mp0011 » wtorek 10 lipca 2018, 19:42

Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom.

Moim zdaniem, ten przepis ma w tej sytuacji zastosowanie. I daje pierwszeństwo pieszemu, zwłaszcza w połączeniu z 26.2...
Szczególnie, jeżeli porównasz to ze starym brzmieniem przepisu:
...ruch pojazdu utrudniał by opuszczenie jezdni pieszym, którzy wkroczyli na nią podczas sygnału zielonego


Nie ma w tym przepisie mowy o przejściu czy sygnalizacji dla pieszych.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez waw » wtorek 10 lipca 2018, 21:31

mp 011 - To tylko teoria bo jak już dojdzie do wypadku to śledczy przy rekonstrukcji zdarzenia wymagają jedynie ustalenia jakie sygnały były w chwili zderzenia a nie w chwili znalezienia się danego uczestnika ruchu na skrzyżowaniu.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Czy pieszy miał tutaj pierwszeństwo ?

Postprzez mp0011 » wtorek 10 lipca 2018, 21:45

https://goo.gl/maps/6W1aoLF2RyK2

A tu co? Pieszy ma swoje prawa żeby przejść w obrębie skrzyżowania (nawet nie ma innej możliwości z tego parkingu) a kierowcy mają "bezkolizyjny" skręt, więc pieszego się nie spodziewa...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości