A czym sie różnią niewyznaczone pasy ruchu w przeciwnych kierunkach od niewyznaczonej osi jezdni i z czego to wynika?To w kontekście statystycznego marginesu występowania niewyznaczonych pasów ruchu (proszę nie mylić z niewyznaczoną osią jezdni).
https://goo.gl/maps/i7hfBtz9pmq
Jeśli przy sznurze osobowek nie możemy tu mówić o dwóch niewyznaczonych pasach ruchu. To kiedy mam zbliżyć się do lewej krawędzi jezdni? Robiąc to zbyt późno można dojść do sytuacji, ze skręcający w lewo będą blokować tych którzy chcą skręcić w prawo. Moim zdaniem niezależnie od tego jak była projektowana ta łącznica (bo warunk techniczne podają projektowe założenia co do ilości pasów), to należy tu wykorzystać dwa nieoznaczone pasy ruchu. Bo inaczej to dojdzie do sytuacji, gdzie ludzie zaczną sprawdzać specyfikację techniczną dróg. Nie popadajmy w paranoje. Zapis jest prosty. Jeśli jezdnia wystarcza aby poruszały sie dwie kolumny pojazdów obok siebie, to sa dwa nieoznaczone pasy ruchu.
Tak jest na lacznicach jak i na przełączkach w środku miasta.