Linie P-7 - gorszy sort, pas ruchu, pobocze ??

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Linie P-7 - gorszy sort, pas ruchu, pobocze ??

Postprzez Badura » czwartek 15 marca 2018, 12:26

Witajcie

Rozp. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (war. tech).
znak P-7a stosuje się przede wszystkim do wyznaczenia krawędzi jezdni bez krawężników na odcinkach drogi, na których dopuszcza się postój na poboczu. Linia krawędziowa przerywana może być stosowana na odcinkach o dobrej widoczności, na których omijanie stojących pojazdów przez uczestników ruchu, zobowiązanych do poruszania się po poboczu, nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ponadto znaki te stosuje się w celu: — przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach (P-7a), — wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie (P-7a), — oddzielenia od jezdni zlokalizowanych w zatokach przystanków komunikacji publicznej (P-7a, P-7c), — oznaczenia zjazdów (P-7a, P-7c).


No dobra. Teorię mamy. Teraz ciekawsze - interpretacja jej w praktyce.

Mamy tutaj 1 przykład
https://goo.gl/maps/wEDgSpErkau
pytanie w zasadzie banalne. Czy po skrajnie prawym "pasie" można jeździć?? A może to już pobocze? :hmm:

Czemu pytam? - odpowiedź w przykładzie nr 2
https://goo.gl/maps/c1Waaof8ec92

Skrajny prawy "pas" - przystanek autobusowy z bruku. Spotkałem się z interpretacją (notabene komendy w szczecinie), że linie namalowane na jezdni P-7a oddzielają jezdnię od pobocza i poruszanie się po tej kostce jest niezgodne z prawem. To skoro tu nie można, to co na to przykład nr 1? Czy możemy jeździć po zatoczkach autobusowych?

w dalszej części nawiązanie do przykładu nr 2 - była kolizja w tym miejscu, jak się domyślacie dość ciekawa
Badura
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela 27 grudnia 2015, 23:01

Re: Linie P-7 - gorszy sort, pas ruchu, pobocze ??

Postprzez gumik » piątek 16 marca 2018, 13:50

A w tym pierwszym, to nie jest P-1c? A przynajmniej nie powinna być taka?
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Linie P-7 - gorszy sort, pas ruchu, pobocze ??

Postprzez Badura » piątek 16 marca 2018, 15:46

No własnie, dochodzimy do sytuacji w której siedząc na fotelu przed komputerem, mając obrazek jak na dłoni zastanawiamy się czy to linia P-1c czy P-7. Kierowca poruszający się tą drogą musi to ocenić w ułamku sekundy i podjąć decyzję - jadę tym pasem albo nie jadę.
Dochodzi do kuriozalnej sytuacji w której jakieś ułamki centymetrów rozróżniających te obie linie decydują czy można po tym jeździć czy nie - coś tu jest nie halo :hmm:
Badura
 
Posty: 54
Dołączył(a): niedziela 27 grudnia 2015, 23:01

Re: Linie P-7 - gorszy sort, pas ruchu, pobocze ??

Postprzez mp0011 » piątek 16 marca 2018, 18:14

Z grubsza, żeby nie wnikać w warunku techniczne...

Grubsza linia oznacza zazwyczaj, że części drogi nią rozdzielone mają różne przeznaczenia i służą do różnych celów.
A czy to jest pobocze, pas parkingowy, pas rozbiegowy, przystanek, pas do skrętu czy cokolwiek innego, trzeba się rozeznać w terenie.

Generalnie ma obowiązku jechać wtedy skrajnym pasem prawym, jedziemy nim tylko wtedy, kiedy wiemy do czego jest przeznaczony.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości