Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez mp0011 » sobota 06 stycznia 2018, 01:46

Czyli jakby szersza linia ciągnęła się dwa kilometry to też byś ustąpił temu z lewej? A jakby ten pas za dwa kilometry przechodził w pas do skrętu w prawo (także oddzielony taką linią, więc przejście byłoby płynne), i ktoś by na niego zjechał z pasa środkowego, ale się rozmyślił - miałby pierwszeństwo przy powrocie na pas środkowy, ale ty - jadący tuż za nim - już nie? Bo ty miałeś (kilometr wcześniej) A-7, a on nie?

(https://goo.gl/maps/9fTYADD6qgF2 - wyobraź sobie, że ten pas ma kilometr ;)

Linia jest wyróżniona wyłącznie w celu zakomunikowania kierowcom jadącym środkowym pasem, że nie ma po co wjeżdżać na skrajny pas ruchu (zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego), chyba że chcą np. skręcić. Jest sporo miejsc, gdzie taki pas istnieje, ciągnie się paręset metrów i wyjeżdżanie z niego niestanowi włączania się do ruchu...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Tom661 » sobota 06 stycznia 2018, 06:29

dylek napisał(a):No o tym mówimy.... Nie są to pasy drogi na którą wjeżdżasz po skręcie, bo wjeżdżasz na nie z tej poprzecznej.
Dla mnie to, że zmieniono geometrię skrętu na skrzyżowaniu poprzez zastosowanie tego typu pasów rozpędowych zamiast klasycznego skrętu o 90 stopni - nie zmienia faktu, iż jeden jest wyjeżdżającym z podporządkowania, a drugi jadącym cały czas po pierwszeństwie. Zmieniono geometrię, upłynniono ruch, poprawiono bezpieczeństwo kąta przy ewentualnym kontakcie z niemal prostopadłego na niemal równoległy...ale nie zmieniono statusu obu zawodników ;)
Czy rozumiesz i akceptujesz ten mój tok myślenia ?


1.
https://goo.gl/maps/2k2ZHx73FR62
Taki tok rozumowania skutkuje tym, iż, dwa prawe pasy są "pasami jednojezdniowej łącznicy", a dwa lewe są pasami dwujezdniowej drogi z pierwszeństwem.
Oczywiście rodzi to implikacje typu:
na dwóch prawych pasach V max 90 km/h, a na tych lewych: 100 km/h.

2.
Skoro poruszanie się po pasach prawych powyższej drogi (dróg?) skutkuje posiadaniem statusu "podporządkowanego", a podróżujący po lewych wg Ciebie posiadają pierwszeństwo, to zmiana pasa między drugim a trzecim nie odbywa się na zasadzie art. 22, tylko na akceptowanej, tym samym, przez Ciebie zasadzie preferowanej przez kierowców ciężarówek na filmiku:
phpBB [media]


Nie sposób akceptować takiego "toku rozumowania", bo jest bardzo szkodliwy dla BRD.

3.
A propos:
https://goo.gl/maps/ms88dUjVMbt
Wyjaśnij przy okazji: skoro tutaj, po prawej stronie P-4 - idąc Twym tokiem rozumowania - mamy pasy dwóch różnych dróg - to czy znak B-33 + A-8 dotyczą obu tych pasów (dróg), czy tylko tego podporządkowanego?
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Tom661 » sobota 06 stycznia 2018, 16:47

Jeszcze jedno:
dylek napisał(a):mp0011 - kluczem dla mnie do twoich dylematów są znaki poziome ;)
W sytuacji gdzie ci pas nie zanika zauważ, że tam gdzie linie przerywane - to jednakowe wszędzie - stąd i wg mnie status pojazdów identyczny.
Ale jeśli linie różne...to i status odmienny ;) A jak długo odmienny? Tak długo jak długo linie odmienne. Skoro P-1a znaczy co innego niż P-1c, to logicznym jest, że nie stawiamy na równi przekraczających różne linie podczas wjeżdżania na sporny pas.

dylek napisał(a):Nie są to pasy drogi na którą wjeżdżasz po skręcie


Aleja Górnośląska w Katowicach - czyli autostrada A4 (jezdnia północna):
https://goo.gl/maps/Vff8bBy4qow
Idąc Twym tokiem myślenia na tym odcinku A4 mamy wg Ciebie TRZY RÓŻNE autostrady (bo każdy z tych pasów został oznaczony D-9),
1. Dwa lewe pasy (od Krakowa) tworzą autostradę "z pierwszeństwem przejazdu" w stosunku do dwóch pozostałych po prawej stronie,
2. Drugi pas od prawej (od Sosnowca, Tychów itd) stanowi, wg Twej teorii, (jednopasową) autostradę podporządkowaną w stosunku do tej od Krakowa, ale z pierwszeństwem przejazdu w stosunku do skrajnego prawego pasa tworzącego autostradę biegnącą od str. Os. Paderewskiego,
3. wreszcie skrajny prawy pas tworzy trzecią (jednopasową i jednojezdniową) autostradę podporządkowaną dwóm pierwszym (ciekawostka: ta "autostrada" należy do najkrótszych na świecie, bo kończy się po prawie 1 km).

Gdyby tutaj ludzie stosowali się do powyższej teorii dylka - byłaby jakaś masakra. Na szczęście ludzie stosują art. 22 ust. 4 PoRD.
Tom661
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2016, 19:59

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » sobota 06 stycznia 2018, 19:23

dylek napisał(a):
P.S. Przypomniałeś mi wywody kopana
Nie osłabiaj mnie. Tam jest ewidentne P-13. Nie ma takiego "przejścia" jak w omawianej sytuacji.
Cyryl napisał(a):nie masz obowiązku odpowiadać.
Odpowiadam w momencie, gdy widzę twoje wymysły. Nie znasz się ? Daj sobie spokój, bo jeszcze ktos posłucha i będzie problem. Jak na takiego mentora, na którego sie tu kreujesz twoja wiedza się bardzo mizerna. Tu się dyskutuje o przepisach, a nie o wrażeniach artystycznych.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez LeszkoII » niedziela 07 stycznia 2018, 10:50

Dochodzi jeszcze problem zakazu rozpędzania się w sytuacji, gdy po lewej stronie pasa rozbiegowego wyprzedza (co dopiero wyprzedził) nas pojazd.

Temat jest dla mnie tak jasny jak problem "pierwszeństwa" skręcającego w prawo nad skręcającym w lewo z naprzeciwka, przy czym skręcający w prawo ignoruje linię ciągłą (specjalnie zastosowaną do kanalizowania ruchu na zasadach zmiany pasa) i pcha się od razu na wewnętrzny pas jezdni.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez waw » niedziela 07 stycznia 2018, 14:37

LeszkoII napisał(a):Dochodzi jeszcze problem zakazu rozpędzania się w sytuacji, gdy po lewej stronie pasa rozbiegowego wyprzedza (co dopiero wyprzedził) nas pojazd.

Jest to jeden z kilku przykładów, kiedy dochodzi do złamania prawa, ale ze względu na brak szkodliwości społecznej nie jest to wykroczeniem podlegającym ukaraniu.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Cyryl » niedziela 07 stycznia 2018, 19:36

szerszon napisał(a):...Daj sobie spokój, bo jeszcze ktos posłucha i będzie problem...


nikogo nie namawiam do postępowania według mnie.
w każdej wypowiedzi piszę "moim zdaniem", albo "według mnie".

natomiast ciekawi mnie czy jest na tym forum jakaś chociaż jedna osoba, która Twoim zdaniem nie jest kretynem lub jej nie ominęła ewolucja?

szerszon napisał(a):...Odpowiadam w momencie, gdy widzę twoje wymysły...


a jak już koniecznie musisz to nie żądaj za to pieniędzy.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » niedziela 07 stycznia 2018, 21:40

Cyryl napisał(a):w każdej wypowiedzi piszę "moim zdaniem", albo "według mnie".
Dopisz jeszcze "w przeciwieństwie do PoRD"
chociaż jedna osoba, która Twoim zdaniem nie jest kretynem lub jej nie ominęła ewolucja?
Tzn mający pojęcie o czym piszą ?
dylek, leszko, waw, oskbelfer, mariusz,msztal.mp0011, papadrive ( paru pewnie pominąłem, wybaczyć proszę)...i co ciekawe też się z nimi kłócę.
Ale to zupełnie inna liga.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Blacksmith » niedziela 07 stycznia 2018, 22:28

szerszon napisał(a):...oskbelfer...

W tym momencie wybuchłem śmiechem i przestałem dalej czytać :mrgreen: Już samo wymienienie tego nicku świadczy, że u ciebie samego z tą ewolucją nie najlepiej. A co dopiero zagłębiać się w dalsze dywagacje odnośnie owego usera. Poprawiłeś mi humor, a to teraz cenie gdy jestem na ciężkim etapie rzucania szlugów. Dziękuje :thumb2:

Dla mnie na poziomie są: gumik, eragon, kopan, igor32, kolezankafilizanka, itd.

p.s- Czy "msztal" co się tu czasem udziela to ten jegomość z Warszawskiego WORD co tak biega i broni tej patologii egzaminacyjnej? Czy przypadkowe skojarzenie?
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2051
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez LeszkoII » środa 10 stycznia 2018, 20:14

Z niecierpliwością czekam na merytoryczny wpis oskbelfra w tym wątku :P
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » środa 10 stycznia 2018, 20:53

Blacksmith napisał(a):
Dla mnie na poziomie są: gumik, eragon, kopan, igor32, kolezankafilizanka, itd.

pocałunek śmierci :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez ks-rider » czwartek 11 stycznia 2018, 01:12

Widze, ze filmik z YTdoczekal sie grafiki :mrgreen:

Proponuje sporzec jaki znak wstawiony hest przed pasem wjazdu ale na autostradzie oraz jaka kinia rozdziela pas rozbieowy od autostrady.

To ze ktos mundry pokolorowal dla zmylenia Auto na zielono nie znaczy, ze mamy do czynienia z sygnalizacja swietlna :mrgreen:

Aby nie bylo pierszenstwo ma auzo o kolorze czerwonym, ktore porusza sie po autostradzie / drodze expresowej a zielone wjezdza dopiero na autostrade czyli jest na podporzadkowanej.

P.S. Grafika zawiera lad, bo linia rozdzielajaca pas rozbiegowy musi byc dwa razy grubsza od lini ktore rozdzielaja pas prywy od lewego na autostradzie.

Tom661 napisał(a):Ma znaczenie - do oceny gdzie kończy się skrzyżowanie. A ta kwestia ma oczywiście dalsze implikacje.


pierwszy cecha autostrady to brak skrzyzpwan :mrgreen: , tyle, ze to trzeba wiedziec :mrgreen:

Tom661 napisał(a):W praktyce ja byłem w sytuacji czerwonego. Inituicyjnie ustąpiłem pierwszeństwa.


W praktyce, to mialbym nowe Auto :mrgreen:

LeszkoII napisał(a):Pierwszeństwo ma zielony.


Ngdy nie jedz do Niemiec a najlepiej oddaj PJ :mrgreen:


:wink:
ks-rider
 
Posty: 3793
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez mp0011 » czwartek 11 stycznia 2018, 01:31

Znaki przed takimi miejscami są wyłącznie na wypadek zaśnieżenia (niewidoczności) linii. Zapobiegają temu, żeby ktoś nie znając ich układu nie wyjechał na sąsiedni pas "od razu" i nie uzurpował pierwszeństwa "bo z prawej".

Weźmy prostsze miejsce: https://goo.gl/maps/wRLYXsKEj9N2. Kierujący z lewej ma D-1, ale to nie oznacza, że zmieniając pas ruchu na mój ma pierwszeństwo. To chyba nie ulega wątpliwości w tym miejscu czy na autostradzie. Ten znak ma zastosowanie i jest postawiony wyłącznie na wypadek np. opadów śniegu.

Weźmy teraz cały Art. 22.2.4:
Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.


Skoro pierwsza część powyższego (mam nadzieję...) nie budzi niczyjej wątpliwości (jadący swoim pasem rozbiegowym mam pierwszeństwo), czy jest jakaś przesłanka aby nie uznawać TYLKO części drugiej tego przepisu? Bo jeżeli już się czepiać, to czemu nie zanegować całości ;)

P.S.
Rozumiałbym wątpliwości w tym miejscu urągającym wszelkim przepisom i logice. Litr farby i byłoby bezpieczniej i czytelniej...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez ks-rider » czwartek 11 stycznia 2018, 01:36

A teraz wisienka na torcie

szerszon napisał(a):Sytuacja jest już za skrzyżowaniem.




To ja sie zapytam na jakim dystansie obowiazuje znak ostrzegawczy A 6 d ? ? ? :mrgreen:

I co za kretym wpadl na pomysl aby ustawic go przed wjazdem na autostrade prezd pasem rozbiegwym ?

Ponownie powtarzam, ze na autostradach niema skrzyzowan, sa wjazdy i zjazdy.

szerszon napisał(a):Ale to jest normalny pas ruchu. Kompletna pomyłka z narzuceniem obowiązku ustępowania.


Aaaaaaaaaa czyli znak A 6 d jest tam wbrew panujacym przepisom, dobrze wiedziec, ze nie trzeba sie do niego stosowac.

Moze idz do jakiegps OSK i popros aby wytumaczono Ci co oznaczaja poszczegolne znaki drogowe, bo definitywne braki w wiedzy masz :mrgreen:

dylek napisał(a):szerszon - nie pytałem o P-7b ani o P-1c !
Skup się.... linia P-7 a lub c - ta która jest między pasem rozpędowym, a jezdnią na którą chcesz wjechać ;)


Nie licz na to, ze otrzymasz odpowiedz, to samo pytanie zadalem przy filmiku - odpowiedz

do dzisiaj NIETU :mrgreen:

Swoja droga dajesz prawidlowe argumenty oraz interpretacje !

:wink:
.
ks-rider
 
Posty: 3793
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez ks-rider » czwartek 11 stycznia 2018, 01:52

dylek napisał(a):mp0011 - kluczem dla mnie do twoich dylematów są znaki poziome ;)
W sytuacji gdzie ci pas nie zanika zauważ, że tam gdzie linie przerywane - to jednakowe wszędzie - stąd i wg mnie status pojazdów identyczny.
Ale jeśli linie różne...to i status odmienny ;) A jak długo odmienny? Tak długo jak długo linie odmienne. Skoro P-1a znaczy co innego niż P-1c, to logicznym jest, że nie stawiamy na równi przekraczających różne linie podczas wjeżdżania na sporny pas.


Tu se niestety mylisz w jednej i drugiej sytuacji zachowanie i pierszenstwo jest takie zane, zeguluja je znaki drogowe / ostrzegawcze.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3793
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości