Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez waw » piątek 05 stycznia 2018, 15:31

Temat pojawiał się już wielokrotnie u nas. M. in. viewtopic.php?f=3&t=38309&hilit=pas+w%C5%82%C4%85czeniowy
viewtopic.php?f=3&t=39886&p=407033&hilit=pas+w%C5%82%C4%85czeniowy#p407033
viewtopic.php?f=3&t=39618&hilit=pas+w%C5%82%C4%85czeniowy

i generalnie większość osób jest zdania że pierwszeństwo ma zielony. Nie pamiętam, ale nawet Dworak w którymś z odcinków mówił, że przy wjeździe z pasa włączeniowego obowiązuje art. 22 pkt. 4.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » piątek 05 stycznia 2018, 18:56

Ale to jest normalny pas ruchu. Kompletna pomyłka z narzuceniem obowiązku ustępowania.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez dylek » piątek 05 stycznia 2018, 21:43

Zapytam tylko, w jakich przypadkach stosuje się linię P-7a /7c (krawędziowa szeroka/ wąska) ? :D
Nadmienię, że ma ona kilka zastosowań, więc poprosiłbym o konkret, które to z wymienionych jest wykorzystane przy pasie rozbiegowym ;)
Może to rzuci światło ? ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » piątek 05 stycznia 2018, 21:56

Linia P-7b jest stosowana do obrysu pola. Dalej nie musi być to P-7b.
Poza tym kwestia pierwszeństwa rozgrywa się już przy linii P-1c
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Cyryl » piątek 05 stycznia 2018, 22:25

szerszon napisał(a):
Cyryl napisał(a):
nigdzie nie pisałem o A-7, tylko o tym, że pojazd nie przekroczył jeszcze P-7, więc moim zdaniem nie jest na drodze z pierwszeństwem.
Bo nie może przekroczyć linii ciągłej. A to nie słyszałeś o liniach ciągłych na jednej jezdni ? Linia się kończy i pojazd jest już na drodze z pierwszeństwem( od paru metrów). Czy teraz podasz przepisy, dlaczego to czerwony ma pierwszeństwo ? Sytuacja jest już za skrzyżowaniem.


nie bardzo rozumiem, chodzi o linię ciągłą P-2 czy linię krawędziową ciągłą P-7b?

jeżeli masz na myśli P-7b to:
"Umieszczone przy krawędzi jezdni znaki:
1) P-7a „linia krawędziowa przerywana”,
2) P-7b „linia krawędziowa ciągła”
wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza ponadto zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym."


tutaj nie widzę między obiema liniami różnicy, bo obie wyznaczają krawędź jezdni, ale skąd wniosek (z jakiego przepisu miałoby to wynikać), że linia krawędziowa przerywana jest znakiem, że znajdujemy się na drodze z pierwszeństwem?

ja przedstawiłem swoje stanowisko, Ty masz swoje.
możesz postępować jak chcesz. nie namawiam Cię na siłę do postępowania innego niż uważasz.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez dylek » piątek 05 stycznia 2018, 22:30

szerszon - nie pytałem o P-7b ani o P-1c !
Skup się.... linia P-7 a lub c - ta która jest między pasem rozpędowym, a jezdnią na którą chcesz wjechać ;)
Zerknij gdzie się ją stosuje i wybierz - które z tych wymienionych zastosowań jest w w/w przypadku.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » piątek 05 stycznia 2018, 22:53

dylek napisał(a):szerszon - nie pytałem o P-7b ani o P-1c !
Skup się.... linia P-7 a lub c - ta która jest między pasem rozpędowym, a jezdnią na którą chcesz wjechać ;)
Zerknij gdzie się ją stosuje i wybierz - które z tych wymienionych zastosowań jest w w/w przypadku.
Ale tu nie masz P-7a lub c.
Tu masz P-2b i po tej linii może występować m.in P-1c.
To jest pas zanikający wyznaczony linią P-1c, a nie krawędź jezdni, gdzie można zaparkować.
Cyryl napisał(a):
nie bardzo rozumiem,
stały twój tekst, gdy zdajesz sobie sprawę,że pojechałeś.

tutaj nie widzę między obiema liniami różnicy,

A to że nie odróżniasz linii to już wiem. Polecam jednak skupić się na odcinku wyznaczonym P-1c
ja przedstawiłem swoje stanowisko, Ty masz swoje.
możesz postępować jak chcesz. nie namawiam Cię na siłę do postępowania innego niż uważasz.
tylko twoje nie ma nic wspólnego z obowiązującym prawem. Wypadałoby brać odpowiedzialność za to co się wypisuje. Przeczyta ktoś twoją wersję i co ? Zapłacisz za czyjeś nieszczeście ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Cyryl » piątek 05 stycznia 2018, 23:34

szerszon napisał(a):
tutaj nie widzę między obiema liniami różnicy,

A to że nie odróżniasz linii to już wiem.?


"Umieszczone przy krawędzi jezdni znaki:
1) P-7a „linia krawędziowa przerywana”,
2) P-7b „linia krawędziowa ciągła”
wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza ponadto zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym."


może faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem: jedna i druga wyznacza krawędź jezdni, dlatego według mnie W TYM WZGLĘDZIE nie widzę między nimi różnicy.

Ty piszesz, że gdy jest linia P-7b (krawędziowa ciągła, która wyznacza krawędź jezdni) jesteśmy jeszcze na podporządkowanej drodze, ale gdy się zaczyna P-7a (krawędziowa przerywana, która wyznacza krawędź jezdni) to już wjechaliśmy na drogę z pierwszeństwem.
chciałbym wiedzieć z jakiego przepisu to wynika.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez dylek » piątek 05 stycznia 2018, 23:38

szerszon napisał(a):Ale tu nie masz P-7a lub c.
Tu masz P-2b i po tej linii może występować m.in P-1c.
To jest pas zanikający wyznaczony linią P-1c, a nie krawędź jezdni, gdzie można zaparkować.

1. Zgadza się - mój błąd - to jest P-1c
2. To nie jest pas zanikający. Pas zanikający masz np tu: https://goo.gl/maps/RbeGy6sEriA2 .... wygląda podobnie do tego rozpędowego - tyle, że nie wyprowadza ze skrzyżowania, a po prostu zanika ;)
3. To jest opcja nr 3 - czyli "przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub jezdnię" , co bezspornie oznacza, że znajdujący się na nim mają inny status, niż ci już jadący daną drogą, gdyż są na innej drodze niż ta, na którą wyjeżdżają ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » piątek 05 stycznia 2018, 23:42

Cyryl napisał(a):
Ty piszesz, że gdy jest linia P-7b (krawędziowa ciągła, która wyznacza krawędź jezdni) jesteśmy jeszcze na podporządkowanej drodze, ale gdy się zaczyna P-7a (krawędziowa przerywana, która wyznacza krawędź jezdni) to już wjechaliśmy na drogę z pierwszeństwem.
chciałbym wiedzieć z jakiego przepisu to wynika.
Skrzyżowanie jest skanalizowane i przeciecie się kierunków ruchu jest możliwe dopiero za nim. Skrzyżowanie jest w punkcie zetknięcia się jezdni, gdzie jest pole wyłączone z ruchu ( zaczyna się). I bądź łaskaw czyatć co kto pisze, ponieważ ja tak nie pisałem.A ta przerywana gruba to nie P-7a tylko P-1c wyznaczająca w tym przypadku pas zanikający. Polecam zapoznać się w końcu z przepisami, bo za darmo wykładów nie robię. Gdyby to była linia krawędziowa to można sobie np zaparkować, a na wężle to trochę głupio wygląda. Nie widziałem linii krawędziowej kończącej drogę podporzadkowaną.
A linie krawędziowe to masz przy polu wyłączonym z ruchu i przy tym zielonym trawniczku na rysunku.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez szerszon » piątek 05 stycznia 2018, 23:44

dylek napisał(a):1. Zgadza się - mój błąd - to jest P-1c
2. To nie jest pas zanikający. Pas zanikający masz np tu: https://goo.gl/maps/RbeGy6sEriA2 .... wygląda podobnie do tego rozpędowego - tyle, że nie wyprowadza ze skrzyżowania, a po prostu zanika ;)
3. To jest opcja nr 3 - czyli "przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub jezdnię" , co bezspornie oznacza, że znajdujący się na nim mają inny status, niż ci już jadący daną drogą, gdyż są na innej drodze niż ta, na którą wyjeżdżają ;)

1.ufff
2.Jak to nie ? Spójrz na rysunek, ma kontynuację ?
3. Te pasy to pasy do skrętu w lewo lub w prawo w dodatku oznaczone Na F-10 i strzałkami P-8x
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez Cyryl » piątek 05 stycznia 2018, 23:47

szerszon napisał(a):...za darmo wykładów nie robię...


niezależnie od racji, załóżmy, że Ty ją masz, jeżeli Twój czas jest tak cenny - nie masz obowiązku odpowiadać.
jeżeli zaś potrzebujesz pieniędzy, to podaj numer konta i przynamniej ja Cię wspomogę (na miarę swoich możliwości).
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez dylek » sobota 06 stycznia 2018, 00:09

szerszon napisał(a):3. Te pasy to pasy do skrętu w lewo lub w prawo w dodatku oznaczone Na F-10 i strzałkami P-8x

Coś takiego np. jak na tym skrzyżowaniu : https://www.google.pl/maps/@51.2421141, ... a=!3m1!1e3 - prawda ? :D
No o tym mówimy.... Nie są to pasy drogi na którą wjeżdżasz po skręcie, bo wjeżdżasz na nie z tej poprzecznej.
Dla mnie to, że zmieniono geometrię skrętu na skrzyżowaniu poprzez zastosowanie tego typu pasów rozpędowych zamiast klasycznego skrętu o 90 stopni - nie zmienia faktu, iż jeden jest wyjeżdżającym z podporządkowania, a drugi jadącym cały czas po pierwszeństwie. Zmieniono geometrię, upłynniono ruch, poprawiono bezpieczeństwo kąta przy ewentualnym kontakcie z niemal prostopadłego na niemal równoległy...ale nie zmieniono statusu obu zawodników ;)
Czy rozumiesz i akceptujesz ten mój tok myślenia ?

P.S. Przypomniałeś mi wywody kopana (pewnie dałoby się je gdzieś tu na forum odkopać), gdzie udowadniał, że na takim skrzyżowaniu https://www.google.pl/maps/@51.2489715, ... a=!3m1!1e3 jadący od góry środkowym pasem i chcący zmienić w obrębie skrzyżowania na pas prawy....że taki driver ma obowiązek ustąpić wjeżdżającemu na ten sporny pas z prawej strony - czyli spod A-7 ;)
Ja tam widzę analogię :D zarówno twoich wywodów do kopanowych jak i (oczywistego dla mnie ) obowiązku ustąpienia wyjeżdżającego z podporzadkowania - niezależnie od geometrii tegoż wyjazdu ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez mp0011 » sobota 06 stycznia 2018, 01:04

Przypuśćmy przez chwilę, że tak jest i osoba jadąca pasem rozbiegowym ustępuje pierwszeństwa jadącemu pasem lewym przy zajmowaniu spornego, środkowego pasa. Do jakiej odległości od skrzyżowania (o ile uznajemy że skrzyżowanie się skończyło, a nie ciągnie się dalej do końca pasa...) takie prawo miałoby obowiązywać? Bo co jak pas rozbiegowy miałby 300m, 1km, 2km?

A) Albo nie kończyłby się wcale... https://goo.gl/maps/WkMF7tK6TLQ2?
Czy wjazd na pas z powyższego miejsca różni się czymś od wjazdu na pas rozbiegowy, oprócz tego że na tym drugim MUSISZ się rozpędzić oraz MUSISZ go opuścić, z pełną prędkością, bo inaczej wypadniesz z drogi? Czy kierujący na nim ma pierwszeństwo dlatego że pas się nie kończy? Jakie znaczenie ma tu A-7? Gdzie i kiedy należy się do niego zastosować?

B) A co w sytuacji, kiedy zwykły pas nagle się kończy? Jak rozumiem, tu nie ma problemu z uznaniem że, że jadący nim i zjeżdżający na pas z prawej pierwszeństwo będzie posiadał? Czy kierujący ma ustąpić bo pas się kończy?

Skoro nie budzi wątpliwości, że w obu przypadkach (A, B) pierwszeństwo jest regulowane przez Art. 22.4 przy zmianie pasa, czemu miało by być inaczej w przypadku połączenia tych sytuacji (A+B), jak ma to miejsce w oryginalnym pytaniu?

Obrazek
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Pas włączania vs art. 22 ust. 4 PoRD

Postprzez dylek » sobota 06 stycznia 2018, 01:31

mp0011 - kluczem dla mnie do twoich dylematów są znaki poziome ;)
W sytuacji gdzie ci pas nie zanika zauważ, że tam gdzie linie przerywane - to jednakowe wszędzie - stąd i wg mnie status pojazdów identyczny.
Ale jeśli linie różne...to i status odmienny ;) A jak długo odmienny? Tak długo jak długo linie odmienne. Skoro P-1a znaczy co innego niż P-1c, to logicznym jest, że nie stawiamy na równi przekraczających różne linie podczas wjeżdżania na sporny pas.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości