Henq; napisał;
„Jeżeli uważasz”.
Nic nie uważam, a tym bardziej nie mam zamiaru polemizować z tobą.
Wskazałem tylko pewne zależności, które w powiązaniu z art. 5.1 mogą być przydatne w odpowiedzi na pytanie Mariusza79.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szoferemeryt » wtorek 21 listopada 2017, 17:28
przez mp0011 » wtorek 21 listopada 2017, 17:36
przez Henq » wtorek 21 listopada 2017, 18:19
szoferemeryt napisał(a):Henq; napisał;
„Jeżeli uważasz”.
Nic nie uważam, a tym bardziej nie mam zamiaru polemizować z tobą.
Wskazałem tylko pewne zależności, które w powiązaniu z art. 5.1 mogą być przydatne w odpowiedzi na pytanie Mariusza79.
przez LeszkoII » środa 22 listopada 2017, 11:04
Właśnie nie. Art. 5 ust. 3 daje pierwszeństwo sygnałom, co w praktyce oznacza że znaki regulujące pierwszeństwo należy zupełnie pominąć (nie tylko D-1, A-7, B-20, ale również C-12 łącznie z A-7). Gdyby uznać frazę "pierwszeństwo" za przejaw jakiejś kolejności stosowania norm (tzn. najpierw sygnały, później znaki), do dochodzi do paradoksów na skrzyżowaniach z łamanym pierwszeństwem oraz na SoRO z sygnalizacją świetlną. W tym ostatnim przypadku, dochodziłoby do kuriozalnego pierwszeństwa kierującego, który skręca w lewo nad kierującym, który wjeżdża na SoRO na sygnale zielonym.mp0011 napisał(a):Podejście, że sygnalizacja wpływa tylko wybiórczo na pierwszeństwo oznacza, że przy pierwszeństwie łamanym skręcający także miałby pierwszeństwo nad jadącym prosto...
przez Henq » środa 22 listopada 2017, 14:02
znaki tak ale nie ustawę. Przy pierwszeństwie łamanym jeżeli oba pojazdy maja sygnał zielony a jeden z nich skręca w lewo nie patrzymy na znaki regulujące pierwszeństwo tylko na art. 25.1 natomiast znak D-47 nie jest znakiem regulującym pierwszeństwo więc pomimo sygnalizacji świetlnej nadal obowiązuje.LeszkoII napisał(a):Art. 5 ust. 3 daje pierwszeństwo sygnałom, co w praktyce oznacza że znaki regulujące pierwszeństwo należy zupełnie pominąć
przez mp0011 » piątek 01 grudnia 2017, 14:28