D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez waw » środa 22 listopada 2017, 22:06

A taka ciekawostka z moich okolic:
https://www.google.pl/maps/@51.2645458, ... 312!8i6656
Znak D-46 i jako zarządca wpisany lokalny ZDiM.
Pytanie czemu to nie może być droga publiczna skoro:
- jest ogólnodostępna,
- wiedzie do publicznych instytucji (Urząd Skarbowy i Izba Administracji Skarbowej),
- zarządzana jest przez zarządcę publicznych dróg.

Jedyne co daje w tym przypadku D-46 to możliwość łagodniejszego podchodzenia do przepisów nie wpływających na bezpieczeństwo i przy wyjeździe następuje włączanie się do ruchu...
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez szerszon » środa 22 listopada 2017, 22:11

waw napisał(a):A taka ciekawostka z moich okolic:
https://www.google.pl/maps/@51.2645458, ... 312!8i6656
Znak D-46 i jako zarządca wpisany lokalny ZDiM.
To ja mam w związku z tym pytanie do benia i yorkiego. Czy za tą powyższą drogą wewnętrzną można się zatrzymać ? I czy takie zatrzymanie jest zgodne z KW ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez LeszkoII » środa 22 listopada 2017, 22:26

waw napisał(a):Pytanie czemu to nie może być droga publiczna skoro:
- jest ogólnodostępna,
- wiedzie do publicznych instytucji (Urząd Skarbowy i Izba Administracji Skarbowej),
- zarządzana jest przez zarządcę publicznych dróg.
Dlatego że korzystanie z tej drogi nie wiąże się z ruchem drogowym publicznym lecz ze względu na status zarządzenia znakiem "droga bez przejazdu" droga ta ma charakter ogólnodostępny, ale NIE publiczny. Gdyby nie byłoby tam znaku D-4a, to też nie byłoby znaku D-46.
waw napisał(a):Jedyne co daje w tym przypadku D-46 to możliwość łagodniejszego podchodzenia do przepisów nie wpływających na bezpieczeństwo i przy wyjeździe następuje włączanie się do ruchu...
Nie. Nic nie stałoby na przeszkodzie, żeby umieścić tam D-46 pod warunkiem, że jest to droga niepubliczna. Takie sytuacje się zdarzają. Urzędy często mieszczą się na terenach "reprywatyzacyjnych" - czyli takich o niejasnej właściwości gruntu na któreym nznajduje się dana nieruchomość (również na potrzeby Urzędu).
Ostatnio zmieniony środa 22 listopada 2017, 22:33 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez Henq » środa 22 listopada 2017, 22:31

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):A zakres ich obowiązywania w art 1 no i w czym masz problem? co jest wcześniej? definicja czy to gdzie masz ją stosować? Chyba, że chcesz mi teraz wmówić, że najpierw mam szukać definicji w art 2 a potem gdzie ona obowiązuje czyli art 1?
Chcę Ci wmówić, że normy prawne postrzega się systemowo. Czyli np. nie przestaniesz jeździć zdefiniowanym w ustawie rowerem, mimo że poruszasz się nim na drodze wewnętrznej. To wciąż będzie ROWER w sensie pojęciowego umocowania w art. 2 pkt 47 uPoRD. Nic na to nie poradzisz. Rower jest rowerem a nie rowerem tylko wtedy, gdy poruszasz się nim na drogach publicznych (co ma swoje sankcyjne wartościowanie następstwa czynu polegającego na kierowaniu rowerem w stanie zawartości %%%).
Definicja roweru z SJP jest podstawowa, czyli "pojazd dwukołowy napędzany energią człowieka" - definicja z PoRD roweru jest rozbudowana :thumb2: i teraz pytanie czy deskorolka na drodze publicznej to rower? Nie! Ponieważ w PoRD masz zdefiniowane jak wyglada, działa i co ma posiadać rower :spoko: - czy to oznacza, że na drodze niepublicznej rower ma spełniać takie same wymagania? Nie! - a chcesz wmówić, że tak :eek2:
Z innej beczki, czy na drodze wewnętrznej należy odpowiednio wyznaczyć drogę dla rowerów? Nie! - a w definicji z PoRD droga dla rowerów ma być odpowiednio wyznaczona :spoko:
Swoją drogą sprawdź jakie wymogi ma spełnić pojazd silnikowy by został dopuszczony do użytku na drogach publicznych i porównaj czy takie same są na drodze niepublicznej :thumb2:
Więc to co chcesz wmówić niestety nie ma odzwierciedlenia w przepisach :thumb2: i nadal pozostaje art 1 gdzie masz stosować def z art 2 :spoko: czyli:
...określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi (publicznej) twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;
Ostatnio zmieniony środa 22 listopada 2017, 22:33 przez Henq, łącznie zmieniany 1 raz
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez mp0011 » środa 22 listopada 2017, 22:33

szerszon napisał(a):
waw napisał(a):A taka ciekawostka z moich okolic:
https://www.google.pl/maps/@51.2645458, ... 312!8i6656
Znak D-46 i jako zarządca wpisany lokalny ZDiM.
To ja mam w związku z tym pytanie do benia i yorkiego. Czy za tą powyższą drogą wewnętrzną można się zatrzymać ? I czy takie zatrzymanie jest zgodne z KW ?


A czy można ukarać za zatrzymanie się tam rowerzystę, który wypożyczy rower pod urzędem, zgodnie z prawem pojedzie drogą ogólnodostępną według tej trasy: https://goo.gl/maps/cPPY8QFTLEw, i zatrzyma się na chwilę (z przyczyn losowych, np. ustawić GPS czy sprawdzić lampki)? Przecież taki rowerzysta nie ma możliwości zapoznania się z wcześniejszym oznakowaniem... Jakby tam był B-9, czy rowerzysta złamał by prawo?

Według KW, rowerzysta wjeżdża z "drogi lub ulicy otwartej dla ruchu publicznego", więc - według KW - jest to skrzyżowanie, zkazy powinny być powtórzone, Waśnie z tego powodu...

Zwłaszcza, że od znaku wyjazdu z DW - zależnie jak mierzyć - jest ponad 20m ;)

P.S.
na gmaps, pod trzema kropkami jest opcja skracania linków - łatwiej się potem kopiują...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez LeszkoII » środa 22 listopada 2017, 22:44

Henq napisał(a):i teraz pytanie czy deskorolka na drodze publicznej to rower? Nie! Ponieważ w PoRD masz zdefiniowane jak wyglada, działa i co ma posiadać rower
Zaczynasz odbiegać od tematu. Rower nie przestaje być rowerem na drodze wewnętrznej - to jest argument na Twój zarzut, że rzekomo definicje uPoRD dotyczą tylko dróg publicznych, co jest nonsensem.
Henq napisał(a):czy na drodze wewnętrznej należy odpowiednio wyznaczyć drogę dla rowerów? Nie! - a w definicji z PoRD droga dla rowerów ma być odpowiednio wyznaczona
To też jest niszowy pseudo argument na to, że definicja skrzyżowania miałaby rzekomo obejmować również przecięcia dróg wewnętrznych twardych, które notabene drogami publicznymi być nie mogą a Ty chcesz stosować def. skrzyżowania własnie do przecięć takich dróg wewnętrznych własnie. Więc trochę nie rozumiem o co Ci chodzi. Powołujesz się na def. skrzyżowania z PoRD twierdząc, że przecięcie się dróg wewnętrznych jest skrzyzowaniem a jednocześnie chcesz mi udowadniać, że ustawa dotyczy tylko dróg publicznych (pomijając b.r.d. i znaki drogowe) :help:
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez szerszon » środa 22 listopada 2017, 22:53

mp0011 napisał(a):
A czy można ukarać za zatrzymanie się tam rowerzystę,
Po co cytujesz mój post opisując niekompetencję i nierozgarnięcie rowerzysty ?
Padło konkretne pytanie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez mp0011 » środa 22 listopada 2017, 22:58

szerszon napisał(a):
mp0011 napisał(a):A czy można ukarać za zatrzymanie się tam rowerzystę,
Po co cytujesz mój post opisując niekompetencję i nierozgarnięcie rowerzysty ?
Padło konkretne pytanie.

Tłumaczę Ci tylko dlaczego KW uznaje to za skrzyżowanie (i wymaga w związku z tym ponownego ustawiania zakazów). I dlaczego ma to sens, w przeciwieństwie do polskich przepisów... Wykazuję także, że pojęcie skrzyżowania z KW różni się od tego PoRD, czego zdajesz się nie zauważać, zaprzeczając że ta droga otwarta dla ruchu publicznego spełnia definicję drogi z KW.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez Henq » środa 22 listopada 2017, 23:02

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):i teraz pytanie czy deskorolka na drodze publicznej to rower? Nie! Ponieważ w PoRD masz zdefiniowane jak wyglada, działa i co ma posiadać rower
Zaczynasz odbiegać od tematu. Rower nie przestaje być rowerem na drodze wewnętrznej - to jest argument na Twój zarzut, że rzekomo definicje uPoRD dotyczą tylko dróg publicznych, co jest nonsensem.
Oczywiście, że nie przestaje! A wiesz dlaczego?
Podpowiedź: czy na drodze wewnętrznej rower musi posiadać światła z tyłu i przodu? Czy jak nie posiada tych świateł to:
a) na drodze publicznej może się poruszać?
b) na drodze niepublicznej może się poruszać?
Usiłujesz przypisać definicje PoRD do dróg niepublicznych a art 1 pomijasz :thumb2:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):czy na drodze wewnętrznej należy odpowiednio wyznaczyć drogę dla rowerów? Nie! - a w definicji z PoRD droga dla rowerów ma być odpowiednio wyznaczona
To też jest niszowy pseudo argument na to, że definicja skrzyżowania miałaby rzekomo obejmować również przecięcia dróg wewnętrznych twardych, które notabene drogami publicznymi być nie mogą a Ty chcesz stosować def. skrzyżowania własnie do przecięć takich dróg wewnętrznych własnie. Więc trochę nie rozumiem o co Ci chodzi. Powołujesz się na def. skrzyżowania z PoRD twierdząc, że przecięcie się dróg wewnętrznych jest skrzyzowaniem a jednocześnie chcesz mi udowadniać, że ustawa dotyczy tylko dróg publicznych (pomijając b.r.d. i znaki drogowe) :help:
@LeszkoII to jeszcze raz po kolei:
  • na jakich drogach obowiązuje PoRD?
odpowiedź: art 1
  • co to jest skrzyżowanie:
odpowiedź: art 2 - czy definicja drogi w art 2 magicznie wykreśla gdzie obowiązuje PoRD?
Ostatnio zmieniony środa 22 listopada 2017, 23:05 przez Henq, łącznie zmieniany 1 raz
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez LeszkoII » środa 22 listopada 2017, 23:02

mp0011 napisał(a):Wykazuję także, że pojęcie skrzyżowania z KW różni się od tego PoRD
Niczym się nie różni, zważywszy NAWET że jest postulatem OGÓLNYM. Niczym sie nie rużni merytorycznie.
henq napisał(a):Podpowiedź: czy na drodze wewnętrznej rower musi posiadać światła z tyłu i przodu?
A skąd wiesz, że na drodze wewnętrzenej rower to rower? Tak, musi mieć odpowiednie wyposażenie, podobnie jak każdy inny pojazd, np. samochodowy. Na drodze wewnętrznej f-sz musi zatrzymać dowód rejestracyjny w pewnych okolicznościach.
Ostatnio zmieniony środa 22 listopada 2017, 23:07 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez Henq » czwartek 23 listopada 2017, 00:26

LeszkoII napisał(a):Niczym sie nie rużni merytorycznie.
Chyba różni :eek2:

LeszkoII napisał(a):A skąd wiesz, że na drodze wewnętrzenej rower to rower? Tak, musi mieć odpowiednie wyposażenie, podobnie jak każdy inny pojazd, np. samochodowy. Na drodze wewnętrznej f-sz musi zatrzymać dowód rejestracyjny w pewnych okolicznościach.
Niestety mijasz się z prawdą :thumb2: np na drodze wewnetrznej można poruszać się bez OC i dowód rej. nie zostanie zatrzymany :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez szerszon » czwartek 23 listopada 2017, 00:31

mp0011 napisał(a):[
Tłumaczę Ci tylko
Aby cos tłumaczyć to w pierwszej kolejności wypada coś umieć. A tego nie widzę.
dlaczego KW uznaje to za skrzyżowanie
Nie, nie uznaje. Ty;lko wy nie macie pojecia o czytaniu ze zrozumieniem i definicja drogi z KW nie dociera.
Wykazuję także, że pojęcie skrzyżowania z KW różni się od tego PoRD, czego zdajesz się nie zauważać, zaprzeczając że ta droga otwarta dla ruchu publicznego spełnia definicję drogi z KW.

jw. nie różni się. Tylko trzeba wiedzieć o jakiej drodze mowa w definicji skrzyżowania z KW.
Wymyślasz sobie własne interpretacje nawet sprzeczne z definicją drogi wewnętrznej z PoRD.
Nie dociera,że droga nawet ogólnodostępna nie jest drogą publiczną.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez LeszkoII » czwartek 23 listopada 2017, 13:19

Henq napisał(a):np na drodze wewnetrznej można poruszać się bez OC
Bez OC, to nawet rok stania w garażu nie przejdzie.
Henq napisał(a):i dowód rej. nie zostanie zatrzymany
Na podstawie art. 98 k.w. jest to możliwe. Co prawda należyta ostrożność rozumiana jest bardzo szeroko, to jednak moim zdaniem jeżeli ktoś prowadzi na drodze wewnętrznej (poza strefą ruchu i zamieszkania) pojazd, który ze względu na swój stan techniczny zagraża bezpieczeństwu osób, to jak najbardziej są podstawy do zatrzymania DR. Podobnie w przypadku kolizji można ukarać mandatem na tej samej podstawie art. 98 k.w. w związku z art. 3 uPoRD i w związku z jakimś przepisem szczególnym o znaczeniu gwarancji bezpieczeństwa osób.

Art. 1. 1. Ustawa określa: (...)
2) zasady i warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu, a także działalność właściwych organów i podmiotów w tym zakresie;
(...)
4) zasady i warunki kontroli ruchu drogowego.

W pkt 2 nie chodzi o zasady ruchu (czyli o cały DZIAŁ II), tylko o zasady dopuszczenia pojazdu do ruchu (DZIAŁ II, rozdział 2) i nie ma tutaj ograniczenia jak w pkt 1., że obowiązują one tylko na drogach publiznych, w strefie zamieszkania i ruchu.
Np. diagnosta powinien zatrzyma DR pojazdu, który znajduje się w jego warsztacie i który nie przeszedł pozytywnie badań. Choć nie jest to kontrola ruchu drogowego - o tym niżej.

W pkt 4 masz odwołanie do DZIAŁU V - "Kontrola ruchu drogowego". W art. 132 masz enumeratywnie wymienione sytuacje, które obligują policjanta do zatrzymania DR. Podobne uprawnienia ma Policjant w stosunku do zatrzymywania PJ. I proszę nie wmawiaj mi, że nie może dokonać kontroli ruchu drogowego i MUSI zatrzymać PJ na drodze wewnętrznej (poza strefą zamieszkania i ruchu), GDY kierujący jest uwalony w trupa. No sorry.

Oczywiście wszystko zależy od interpretacji zagrożenia, o którym mowa w:
Art. 98. Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, strefą zamieszkania lub strefą ruchu, nie zachowuje należytej ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innej osoby, podlega karze grzywny albo karze nagany.


No i pytanie otwarte: skąd się znalazł pojazd niedopuszczony do ruchu na drodze wewnętrznej? Spadł z Księżyca.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez yorki » czwartek 23 listopada 2017, 13:46

To ja mam w związku z tym pytanie do benia i yorkiego. Czy za tą powyższą drogą wewnętrzną można się zatrzymać ? I czy takie zatrzymanie jest zgodne z KW ?

Ja osobiście bym się nie zatrzymał. Podejrzewam że zablokowalbym któryś z pasów ruchu na skrzyżowaniu.
Myślę że pytasz w zwiazku ze znakiem zakazu zatrzymywania się. A czy nie zdziwiło cię, to że jest to powtórzenie znaku za (nie)skrzyżowaniem z drogą wewnętrzną.
A to barany, przepisów nie znają ;)

Czy dalej uważasz, że droga z KW to droga publiczna, której definicja znajduje się w polskiej ustawie o drogach publicznych?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: D-6 + S1 zielony przejście dla pieszych + zielony sygnał

Postprzez Henq » czwartek 23 listopada 2017, 22:06

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):np na drodze wewnetrznej można poruszać się bez OC
Bez OC, to nawet rok stania w garażu nie przejdzie.
Rok przejdzie i pięć lat przejdzie :spoko: nie wierzysz sprawdź googla :spoko:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):i dowód rej. nie zostanie zatrzymany
Na podstawie art. 98 k.w. jest to możliwe. Co prawda należyta ostrożność rozumiana jest bardzo szeroko, to jednak moim zdaniem jeżeli ktoś prowadzi na drodze wewnętrznej (poza strefą ruchu i zamieszkania) pojazd, który ze względu na swój stan techniczny zagraża bezpieczeństwu osób, to jak najbardziej są podstawy do zatrzymania DR. Podobnie w przypadku kolizji można ukarać mandatem na tej samej podstawie art. 98 k.w. w związku z art. 3 uPoRD i w związku z jakimś przepisem szczególnym o znaczeniu gwarancji bezpieczeństwa osób.

Art. 1. 1. Ustawa określa: (...)
2) zasady i warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu, a także działalność właściwych organów i podmiotów w tym zakresie;
(...)
4) zasady i warunki kontroli ruchu drogowego.

W pkt 2 nie chodzi o zasady ruchu (czyli o cały DZIAŁ II), tylko o zasady dopuszczenia pojazdu do ruchu (DZIAŁ II, rozdział 2) i nie ma tutaj ograniczenia jak w pkt 1., że obowiązują one tylko na drogach publiznych, w strefie zamieszkania i ruchu.
Np. diagnosta powinien zatrzyma DR pojazdu, który znajduje się w jego warsztacie i który nie przeszedł pozytywnie badań. Choć nie jest to kontrola ruchu drogowego - o tym niżej.
Nadal chodzi o ruch na drogach publicznych :spoko: i tak cały kodeks drogowy również z warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu dotyczy dróg publicznych.

LeszkoII napisał(a):W pkt 4 masz odwołanie do DZIAŁU V - "Kontrola ruchu drogowego". W art. 132 masz enumeratywnie wymienione sytuacje, które obligują policjanta do zatrzymania DR. Podobne uprawnienia ma Policjant w stosunku do zatrzymywania PJ. I proszę nie wmawiaj mi, że nie może dokonać kontroli ruchu drogowego i MUSI zatrzymać PJ na drodze wewnętrznej (poza strefą zamieszkania i ruchu), GDY kierujący jest uwalony w trupa. No sorry.
Oczywiście, że może. Kodeks karny nie rozróżnia dróg publicznych i wewnętrznych i to na tej podstawie będzie sprawa w sądzie:
Art. 178a. Prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego
§ 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.


LeszkoII napisał(a):Oczywiście wszystko zależy od interpretacji zagrożenia, o którym mowa w:
Art. 98. Kto, prowadząc pojazd poza drogą publiczną, strefą zamieszkania lub strefą ruchu, nie zachowuje należytej ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innej osoby, podlega karze grzywny albo karze nagany.

Nie mówimy o żadnym zagrożeniu, po prostu mówimy o jeździe pojazdem dopuszczonym do ruchu na drodze wewnętrznej któremu skończyło się OC :thumb2:

LeszkoII napisał(a):No i pytanie otwarte: skąd się znalazł pojazd niedopuszczony do ruchu na drodze wewnętrznej? Spadł z Księżyca.
Wyjechał z garażu domu do którego prowadzi droga wewnętrzna :spoko: :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości