Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez mp0011 » sobota 14 października 2017, 18:49
przez PraktykRuchu » sobota 14 października 2017, 18:55
przez mp0011 » sobota 14 października 2017, 19:05
przez szoferemeryt » sobota 14 października 2017, 19:26
przez szerszon » sobota 14 października 2017, 19:31
Według PoRD nie ma rozróżnienia ze względu na rodzaj skrzyżowania.Nie ma oddzielnych przepisów dotyczących tylko i wyłącznie SoRO jeśli chodzi o przejazd przez skrzyżowanie.mp0011 napisał(a):Czym się różni, według Was, szkoła Krakowska od Warszawskiej?
przez papadrive » sobota 14 października 2017, 19:42
PraktykRuchu napisał(a):Krakowska mówi chyba o tym, żeby jeździć tak, jak cała Polska.
Szkoła warszawsko-oszołomska - gdy chcesz skręcić w lewo, to jedziesz przez całe rondo z włączonym lewym kierunkiem.
Jak chcesz skręcić w prawo, ale np. w trzeci zjazd (bo na skrzyżowaniu zbiega się więcej niż 5 dróg i np. 3 z nich są akurat po prawej), to jedziesz z włączonym prawym kierunkiem przez dwa wjazdy, przez co dwa razy niemal nie doprowadzasz do kolizji z kierowcami, którzy są przekonani, że już opuszczasz skrzyżowanie.
Jedziesz "prosto" przez rondo, to w ogóle nie sygnalizujesz i nikt nie wie, o co ci chodzi a inni kierowcy czekający na możliwość wjazdu na rondo są wkurzeni,
Dodatkowo przed skrzyżowaniem musisz się zatrzymać, otworzyć plan miasta/atlas drogowy i ogarnąć, która droga leży na osi twojej drogi (jazda prosto), a która po lewo lub po prawo od niej (żeby wiedzieć, który kierunek wrzucić).
przez mp0011 » sobota 14 października 2017, 19:50
szerszon napisał(a):Według PoRD nie ma rozróżnienia ze względu na rodzaj skrzyżowania.Nie ma oddzielnych przepisów dotyczących tylko i wyłącznie SoRO jeśli chodzi o przejazd przez skrzyżowanie.
przez szoferemeryt » sobota 14 października 2017, 19:53
mp0011 napisał(a):Czym się różni, według Was, szkoła Krakowska od Warszawskiej? Prosiłbym po prostu, aby każdy uczestnik tej dyskusji wyraził w możliwie prostych słowach, z jednym-dwoma przykładami, o co Wam chodzi
przez Henq » sobota 14 października 2017, 19:53
ale nie z 220:LeszkoII napisał(a):Zwęziłbym do <C-1 ... C-8>. Tak przynajmniej wynika z Konwencji Wiedeńskiej.szerszon napisał(a):A te znaki z ust 1 to raczej do C-11
a to w Polsce obowiązujeDz.U. 220 napisał(a):Znaki nakazu stosuje się w celu wskazania:
- wymaganego sposobu jazdy na skrzyżowaniu lub innym miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy (znaki od C-1 do C-12),
Nadal nie wskazałeś przepisu zabraniającego jazdę dookoła SoRO pasem zewnętrznym i nie pisz mi o art 22.2.2 bo on jest od skrętu w lewo a nie od zawracania a jeżeli chcesz go stosować to uznajesz jezdnię SoRO za jednokierunkową no to coś jest nie tegesszerszon napisał(a):Gorzej, gdy taki jeden z drugim na podstawie tego, iż obwiednia to droga jednokierunkowa z której zawsze w prawo chcą zawracać czy skręcać w lewo pasem zewnętrznym, co prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.
a kto cię tak okłamał, że na skrzyżowaniu możesz zmienić kierunek jazdy tylko raz?mp0011 napisał(a):Przecież to jest jedno skrzyżowanie (DdR są jego częścią), więc jedna zmiana kierunku...
przez mp0011 » sobota 14 października 2017, 19:59
Henq napisał(a):a kto cię tak okłamał, że na skrzyżowaniu możesz zmienić kierunek jazdy tylko raz?mp0011 napisał(a):Przecież to jest jedno skrzyżowanie (DdR są jego częścią), więc jedna zmiana kierunku...
przez yorki » sobota 14 października 2017, 20:32
Fakt, ale mnóstwo sposobów organizacji ruchu na nich wymusza rożne zachowania. W szczególności mam na uwadze wymalowane pasy ruchu.szerszon napisał(a):Według PoRD nie ma rozróżnienia ze względu na rodzaj skrzyżowania.Nie ma oddzielnych przepisów dotyczących tylko i wyłącznie SoRO jeśli chodzi o przejazd przez skrzyżowanie.
Weźmy na przykład Twoje ulubione rondo turbinowe, jazda z lewym kierunkowskazem do zjazdu. Przecież na takim rondzie Twój pas ruchu stanie się w końcu pasem zewnętrznym, i co uważasz, ze lewy migacz jest w tej sytuacji poprawny. Przecież uniemożliwia wyprzedzania Cie "od wewnątrz" skrzyżowania, czyli blokujesz ruch. Podobnie bez sensu jest włączanie prawego kierunkowskazu przy zjeździe z "kwadratowego" ronda.szerszon napisał(a):Dlatego nie ma powodu, aby nie sygnalizować manewrów zmiany kierunku jazdy np w lewo lewym kierunkowskazem.
A na jakiej podstawie twierdzisz, ze obwiednia NIE jest droga jednokierunkowa? Czy nie jest drogą, czy tez obowiązują na niej dwa kierunki ruchu?szerszon napisał(a):Zwolennicy "prostowania rond" traktują obwiednię jako drogę jednokierunkową z której zawsze zjeżdża się w prawo. Na dowód często powołują się na gumkę recepturkę mającą symbolizować obwiednię ronda, którą jak się rozetnie to "widać', że prosto.
A chociażby po to aby udrożnić skrzyżowanie i zwiększyć ilość pojazdów przejeżdżających przez nie, (podobnie jak na drodze dwupasowej) oczywiście dotyczy to SoRO, na którym pasy ruchu wymalowane są okrężnie. Na tych ze strzałkami P/F służy do segregacji kierunków jazdy.szerszon napisał(a):Pytam się..to po co wam ten pas wewnętrzny ???
przez LeszkoII » sobota 14 października 2017, 21:14
Jeżeli mówisz o "jeździe pasem" to kojarzy mi się to z obowiązkiem zajmowania miejsca na jezdni możliwie blisko prawej krawędzi. Pytanie zasadnicze: po co wewnętrzny pas ruchu na małym lub nawet średnim rondzie? Do wyprzedzania? No to sobie wyprzedzisz że hoho... promień łuku mały, więc wyprzedzanie pojazdu jadącego torem o promieniu większym jest bezsensowne. Zakładamy że na takim rondzie pojazd na zewnętrznym pasie jedzie 40 km/h (bo też ma ograniczenia go spowalniające), to Ty chcesz wyprzedzać go jadąc 60 km/h po mniejszym promieniu? A jeszcze musisz mieć odcinek na zmianę pasa ruchu na prawy - zgodnie ze szkołą krakowską. PowodzeniaHenq napisał(a):(...)przepisu zabraniającego jazdę dookoła SoRO pasem zewnętrznym(...)
przez szerszon » sobota 14 października 2017, 21:15
Czy takie same dylematy masz skręcając w lewo na skrzyżowaniu X z pasa do skrętu w lewo ? Kiedyś kończysz skręcać, przestajesz sygnalizować.yorki napisał(a):Weźmy na przykład Twoje ulubione rondo turbinowe, jazda z lewym kierunkowskazem do zjazdu. Przecież na takim rondzie Twój pas ruchu stanie się w końcu pasem zewnętrznym, i co uważasz, ze lewy migacz jest w tej sytuacji poprawny. Przecież uniemożliwia wyprzedzania Cie "od wewnątrz" skrzyżowania, czyli blokujesz ruch. Podobnie bez sensu jest włączanie prawego kierunkowskazu przy zjeździe z "kwadratowego" ronda.
Na podstawie paragrafu 36, gdzie napisali,że mijając C-12+A-7 jestem na SKRZYŻOWANIU. Jeśli dalej masz problem ze zrozumieniem czym jest skrzyżowanie odsyłam do jego definicji.A na jakiej podstawie twierdzisz, ze obwiednia NIE jest droga jednokierunkowa? Czy nie jest drogą, czy tez obowiązują na niej dwa kierunki ruchu?
Przecież zawracający pasem zewnętrznym skutecznie ich blokują. To jakie to udrożnienie ?A chociażby po to aby udrożnić skrzyżowanie i zwiększyć ilość pojazdów przejeżdżających przez nie,
Wskazałem przepisy wiążące manewr lewoskrętu z zawracaniem. A jak ciebie tak to boli, to wystarczy artysta skręcający w lewo na SoRO pasem zewnętrznym. Lepiej ? Jak reszta nie dociera, to zaczniemy od prostszego.Henq napisał(a):
----Nadal nie wskazałeś przepisu zabraniającego jazdę dookoła SoRO pasem zewnętrznym i nie pisz mi o art 22.2.2 bo on jest od skrętu w lewo a nie od zawracania a jeżeli chcesz go stosować to uznajesz jezdnię SoRO za jednokierunkową no to coś jest nie tegesszerszon napisał(a):Gorzej, gdy taki jeden z drugim na podstawie tego, iż obwiednia to droga jednokierunkowa z której zawsze w prawo chcą zawracać czy skręcać w lewo pasem zewnętrznym, co prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.
Może dowolną ilość razy. Przecież po jednej zmianie kierunku jazdy skrzyżowanie nie niknie. Chyba że potrafisz zmienić kierunek jazdy w prawo zmieniając kierunek jazdy w lewo. Brawo ty.a kto cię tak okłamał, że na skrzyżowaniu możesz zmienić kierunek jazdy tylko raz?
przez yorki » sobota 14 października 2017, 21:36
Aha, to na skrzyzowaniu nie ma już jezdni,szerszon napisał(a):Na podstawie paragrafu 36, gdzie napisali,że mijając C-12+A-7 jestem na SKRZYŻOWANIU. Jeśli dalej masz problem ze zrozumieniem czym jest skrzyżowanie odsyłam do jego definicji.
mówi o czym? Bo chyba źle zrozumiałem.Art. 24.
(...)
7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.
przez STARYSZOFER » sobota 14 października 2017, 22:08
yorki napisał(a):Aha, to na skrzyzowaniu nie ma już jezdni,szerszon napisał(a):Na podstawie paragrafu 36, gdzie napisali,że mijając C-12+A-7 jestem na SKRZYŻOWANIU. Jeśli dalej masz problem ze zrozumieniem czym jest skrzyżowanie odsyłam do jego definicji.