Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez benio101 » sobota 21 października 2017, 22:38

szerszon napisał(a):Jeśli wyprzedzam na drodze o dwóch pasach ruchu, jednokierunkowej zmieniając pas ruchu czyli będąc po lewej stronie drogi mam już inny kierunek jazdy niż przed wyprzedzaniem ?
Na drodze jednokierunkowej z reguły mamy jeden kierunek ruchu.
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » sobota 21 października 2017, 22:42

STARYSZOFER napisał(a):Oczywiście. Jedzie dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12 prawym pasem zgodnie z dyspozycją z §36.1.

Po pierwsze-zawraca, a nie skręca w prawo. Po drugie -wskazesz kierunek jazdy na skrzyżowaniu, który zmienia sie w prawo ?
kierunek ruchu=kierunek jazdy
Nie ma takiej opcji w jezyku prawnym, który ciagle ignorujesz.
Jakoś zabrakło ci wytrwałości w odpowiedzi na pytanie, czy mam sygnalizować zmianę kierunku ruchu przy T-18 i na jakiej podstawie wybierasz sobie kiedy sygnalizować ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » sobota 21 października 2017, 22:44

benio101 napisał(a):Na drodze jednokierunkowej z reguły mamy jeden kierunek ruchu.
Ale skoro według ciebie prawa strona to kierunek jazdy to lewa strona to inny kierunek jazdy. Przecież widać,że podczas wyprzedzania jestem po lewej stronie. No to jak ???
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » sobota 21 października 2017, 23:12

szerszon napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Oczywiście. Jedzie dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12 prawym pasem zgodnie z dyspozycją z §36.1.

Po pierwsze-zawraca, a nie skręca w prawo.


Oczywiście, że skreca w prawo, czyli zmienia kierunek ruchu w prawo. Czlowiek, który nie wie czym jest kierunek, nie bedzie tym bardziej wiedział czym jest zmiana kierunku.....

A, że zawraca - owszem, masz coś o zawracaniu w artykule 22.2?

Po drugie -wskazesz kierunek jazdy na skrzyżowaniu, który zmienia sie w prawo ?


Nie muszę go wskazywać. Ten kierunek wskazuje znak C-12.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Henq » sobota 21 października 2017, 23:36

STARYSZOFER napisał(a):...
Ja pierdziu jak można tyle głupot wypisać przez jeden wieczór? :eek2:
Po pierwsze "miś" powinien wiedzieć, że prawo o ruchu drogowym dotyczy wszystkich uczestników ruchu nie tylko tych którzy mają "kierunek jazdy" :spoko: zresztą art 11 i art 35 uświadamiają że ruch określony przez PoRD nie jest kierunkiem jazdy :spoko: ale to trzeba posiadać mózg by to zrozumieć :spoko:
Po drugie "miś" powinien wiedzieć, że w Dz U 220 są tylko przykłady, ale skoro brakuje inteligencji to wpoimy, szybki test:
Co miś o bardzo małym rozumku widzi tu na zdjęciu:
https://www.google.pl/maps/@52.3982153, ... 312!8i6656
czy to jest skrzyżowanie?
czy to jest inne miejsce przecięcia się kierunków ruchu?
Oczywiście podpowiem bo niektórzy ćwierćinteligenci mogą się zagubić :eek2:
Pomimo że w Dz U 220 tak powinno wyglądać skrzyżowanie, to ten twór wskazany przeze mnie jest skrzyżowaniem :spoko:
W Dz. U. 220 są tylko przykłady jak mogą wyglądać skrzyżowania i ich organizacja, a nie sztywne wytyczne do projektowania skrzyżowania, jak bardzo trzeba być ułomnym by tego nie zrozumieć? :eek2:

STARYSZOFER napisał(a):Żeby nie było, że uchylam się od odpowiedzi (chociaż ręce opadają), chodzi o ruch pojazdów w kontekście ich jazdy.
tak :wow: no to czytaj:
RUCH DROGOWY
Rozdział 4 - Ruch zwierząt

:wow: jak można być tak tępym :hmm: ?

STARYSZOFER napisał(a):Dlatego w przypadku pojazdów kierunek ruchu = kierunek jazdy.
tak :help: w szczególności jak pojazd się rusza bo huśta się na boki, albo "jedzie" na przyczepie
:spoko: brawo ty :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » sobota 21 października 2017, 23:50

STARYSZOFER napisał(a):
, czyli zmienia kierunek ruchu w prawo.

Tu akurat przypadkiem napisałeś prawdę.
A, że zawraca - owszem, masz coś o zawracaniu w artykule 22.2?
Wiesz, nie chce mi się po raz kolejny wrzucać przepisów wiążących skręt w lewo z zawracaniem. Ale jak ciebie tak to uwiera, możemy poprzestać na skręcie w lewo.
Nie muszę go wskazywać. Ten kierunek wskazuje znak C-12.
Pisałem o kierunku jazdy. W dyspozycji znaku C-12 nie ma nic o kierunku jazdy.
A co z ....
Nie ma takiej opcji w jezyku prawnym, który ciagle ignorujesz.
Jakoś zabrakło ci wytrwałości w odpowiedzi na pytanie, czy mam sygnalizować zmianę kierunku ruchu przy T-18 i na jakiej podstawie wybierasz sobie kiedy sygnalizować ?

Unikasz tych rejonów, gdzie grunt staję sie nieco grząski ??? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez LeszkoII » niedziela 22 października 2017, 06:39

benio101 napisał(a):B, C. Zmieniasz drogę, więc siłą rzeczy zmieniasz kierunek
No właśnie, więc dlaczego do niektórych nie dociera, że na SoRO można skręcić w drogę poprzeczną (np. w lewo)? Weźmy klasyczne SoRO o 4 wlotach/wylotach czyli przecinają się 2 drogi. Nadjeżdżam z wlotu południowego i planuję wyjechać wylotem zachodnim. No to skręciłem w drogę poprzeczną w lewo.
benio101 napisał(a):B skręca w drogę poprzeczną, więc przestaje poruszać się w kierunku wskazanym na znaku D–3
Dla mnie wystarczy że skręca w drogę poprzeczną, a kierunek strzałki na D-3 jest bez znaczenia dla stwierdzenia tego faktu.
benio101 napisał(a):A nie przestaje się poruszać w kierunku wskazanym na znaku D–3
Taki sam komentarz: gdyby nie było D-3 to też by jechał na wprost.

Dlatego C-12 nie ma związku z kierunkiem jazdy, nie uniemożliwia skręcania w lewo ani zawracania, nie powoduje że wszystkie pojazdy znajdujące się na skrzyżowaniu poruszają się na wprost.
STARYSZOFER napisał(a):Słaby jesteś. Nie znasz podstawowych pojęć , nie znasz podstawowych zasad projektowania drog i oznakowania. Zajrzyj do odpowiednich rozporządzeń, m.in rozporządzenia w sprawie warunków technicznych dla znaków i ich umieszczania na drogach oraz do wytycznych projektowania skrzyżowań drogowych.
Cytuj, konkrety a nie opowieści. Pochwal się, że Ty znasz :lol: Wskaż, gdzie jest napisane że C-12 na wlocie wyłącza oznakowanie P-8b (i analogiczne F-10 do skrętu w lewo).
STARYSZOFER napisał(a):To są przykłady prawidlowych skrzyżowań o ruchu okrężnym ze znakiem C-12.
No piszę przecież, że PRZYKŁADY są. To jasne, że prawidłowych skrzyżowań... Szkoda tylko że pomijasz rysunek z tego rozporządzenia przedstawiający SoRO z wlotami oznaczonymi do skrętu w lewo (nie napisano, że to błędny przykład, jak nie należy oznaczać SoRO).
STARYSZOFER napisał(a):Nie rozumiesz. Nie dość, że C-12 i D-3 to zupełnie inna kategoria znakow, to jeszcze kierunek wskazany na tych znakach jest zupełnie inny.
Sam wcześniej potwierdzałeś analogię D-3 do C-12 a teraz się z tego wycofujesz... blee Jaki to inny kierunek? Jaki kierunek wskazuje D-3 a jaki wskazuje C-12, skoro dla Ciebie są to kierunki jazdy. :rotfl2:

Tak, kategoria nie związana z kierunkiem jazdy, co wynika z możliwego oznakowania P-8b, zgodnie z rozporządzeniem.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » niedziela 22 października 2017, 06:46

Henq napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):...
Ja pierdziu jak można tyle głupot wypisać przez jeden wieczór.

Heniu nie wiem czy jest sens z tobą dyskutować bo jak zwykle sprowadzasz dyskusję do poziomu trolla bagiennego.
Po pierwsze "miś" powinien wiedzieć, że prawo o ruchu drogowym dotyczy wszystkich uczestników ruchu nie tylko tych którzy mają "kierunek jazdy
Ja to doskonale wiem, ale ty już chyba zdążyłeś zapomnieć o czym rozmawialiśmy przed chwilą - przypomnę o ruchu pojazdów.
zresztą art 11 i art 35 uświadamiają że ruch określony przez PoRD nie jest kierunkiem jazdy :spoko: ale to trzeba posiadać mózg by to zrozumieć :spoko:
Te twoje i inwektywy mają cię dowarościować Heniu? Nigdy nie pisałem, że ruch jest kierunkiem. To twój kompletny wymysł i brednia.
Henq napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Żeby nie było, że uchylam się od odpowiedzi (chociaż ręce opadają), chodzi o ruch pojazdów w kontekście ich jazdy.
tak :wow: no to czytaj:
RUCH DROGOWY Rozdział 4 - Ruch zwierząt

:wow: jak można być tak tępym :hmm: ?

No właśnie heniu powiedz mi jak? Rozmawiamy o ruchu pojazdów , a dokładnie o jakim ruchu pojazdow mówi ustawa (podawałeś absurdalne przykłady), a ty wyskakujesz nagle z ruchem zwierząt. Weź się chlopie ogarnij bo nie przystoi. Nikt nie bedzie chciał z tobą dyskutować.

Henq napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Dlatego w przypadku pojazdów kierunek ruchu = kierunek jazdy.
tak :help: w szczególności jak pojazd się rusza bo huśta się na boki, albo "jedzie" na przyczepie
:spoko. jak można być tak tępym :hmm: ?
:roll: a ten dalej swoje. Nic nie zrozmiałeś z tej dyskusji. Ręce mi opadły. Heniu kończę z tobą dyskusję, bo tak się nie da. Nie dość, że nic nie umiesz zrozumieć, to jeszcze ten twój prostacki, ordynarny języ pełen inwektyw....poziom dna.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » niedziela 22 października 2017, 07:00

szerszon napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):, czyli zmienia kierunek ruchu w prawo.
Tu akurat przypadkiem napisałeś prawdę.

Oczywiście, że prawdę. To naturalne, że jadącego pojazdu będzie to zmiana kierunku jazdy.

Mam nadzieję, że nie musimy się cofać do podstawowych definicji?
A, że zawraca - owszem, masz coś o zawracaniu w artykule 22.2?
Wiesz, nie chce mi się po raz kolejny wrzucać przepisów wiążących skręt w lewo z zawracaniem. Ale jak ciebie tak to uwiera, możemy poprzestać na skręcie w lewo.

Ty tylko ogarniasz zawracanie wykonane poprzez skręt w lewo. Zapewniam cię, że można zawrocić także na inne sposoby. Dziwne, że instruktor tego nie wie :mrgreen:
Nie muszę go wskazywać. Ten kierunek wskazuje znak C-12.
Pisałem o kierunku jazdy. W dyspozycji znaku C-12 nie ma nic o kierunku jazdy.

:wow: Jak to? Ten znak wg ciebie nie dotyczy jadących pojazdów i ich kierunku? :wow: Teraz to poleciałeś bo bandzie.....

Nie ma takiej opcji w jezyku prawnym, który ciagle ignorujesz.
Nic nie ignoruję. To ty ignorujesz podstawowe definicję, ktorych dotąd nie byłeś w stanie znaczenia wydukać.... Wstyd Panie instruktorze.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez benio101 » niedziela 22 października 2017, 12:01

szerszon napisał(a):Ale skoro według ciebie prawa strona to kierunek jazdy to lewa strona to inny kierunek jazdy. Przecież widać,że podczas wyprzedzania jestem po lewej stronie. No to jak ???
Widzisz, istnieje bowiem coś takiego, jak hierarchia w polskim prawie drogowym. I znaki drogowe stoją ponad przepisami ogólnymi, o czym pewnie nie wiesz, sądząc po twoich wypowiedziach odnośnie rond, gdzie stosujesz przepisy ogólne, zamiast zastosować się do znaku C–12. Spójrz:
PoRD art. 5 ust. 1 napisał(a):Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
Jeśli przepisy ogólny mówią, że mamy tam dwa kierunki, a znak drogowy pionowy mówi, że mamy jeden, to znak drogowy jest ważniejszy i mamy wówczas tylko jeden kierunek. To proste, wystarczy tylko przeczytać przepisy ze zrozumieniem :wink:
Jak już zrozumiesz, że znaki drogowe są ważniejsze od przepisów ogólnych, to być może nauczysz się też jeździć po rondach.

—————

LeszkoII napisał(a):No właśnie, więc dlaczego do niektórych nie dociera, że na SoRO można skręcić w drogę poprzeczną (np. w lewo)? Weźmy klasyczne SoRO o 4 wlotach/wylotach czyli przecinają się 2 drogi. Nadjeżdżam z wlotu południowego i planuję wyjechać wylotem zachodnim. No to skręciłem w drogę poprzeczną w lewo.
Wobraź sobie taką sytuację (jedziesz z dołu w górę, prosto):

Obrazek

Zamierzasz skręcić w lewo, więc włączasz lewy kierunkowskaz:

Obrazek
Niebieski kolor: Jazda z lewym kierunkowskazem
Pomarańczowy kolor: Planowany skręt w lewo


Wtem dostrzegasz znak C–12 "rondo":

Obrazek

Wiesz, że zgodnie ze znaczeniem znaku, ruch wokół wyspy odbywa się w kierunku wskazanym na znaku.
Nie jesteś pijany, więc nie troi ci się w oczach, nie widzisz tam trzech znaków C–5 "nakaz jazdy prosto":

Obrazek

Wjeżdżasz na rondo i wtem twój kierunek ruchu obdywa się, zgodnie ze znakiem C–12 "rondo", wokół wyspy:

Obrazek
Niebieski kolor: Jazda wokół wyspy, bez zmiany kierunku, a więc prosto
Czerwony kolor: Możliwe wyjazdy z ronda poprzez skręt w lewo


Od czasu wjazdu na rondo jedziesz cały czas w tym samym kierunku.
Kierunku wyznaczonym poprzez znak C–12, tj. wokół wyspy.
Ponieważ nie zmieniasz kierunku ruchu, to jedziesz prosto.
Jazdy prosto nie sygnalizujesz, więc jedziesz bez kierunkowskazu.

Dopiero po pokonaniu 2 zjazdów, zamierzasz zjechać na następnym, a więc skręcić w prawo.
Dlatego włączasz prawy kierunkowskaz, by wskazać zamiar skrętu w prawo na nast. zjeździe:

Obrazek
Pomarańczowy kolor: Jazda wokół wyspy, bez zmiany kierunku, a więc prosto
Niebieski kolor: Jazda z zamiarem skrętu w prawo, z prawym kierunkowskazem; potem skręt w prawo


Gdyby te zakręty na rondzie zredukować do 0°, to otrzymalibyśmy taką sytuację:

Obrazek
Zielony wir: Wjazd do teleportu; Czerwony wir: Wyjazd z teleportu
Pomarańczowy kolor: Jazda prosto, bez zmiany kierunku, nie sygnalizujemy jazdy prosto
Niebieski kolor: Skręt w prawo, zamiar skrętu sygnalizujemy prawym kierunkowskazem


Zauważ, że nie ma możliwości zjechania z ronda w lewo.
Istnieje możliwość jazdy prosto, oraz skrętu w prawo, w cztery różne zjazdy.

Ale w lewo skręcić się na rondzie po prostu nie da.
Fizycznie, nie ma po lewej stronie zjazdu, bo znajduje się tam wyspa.

Nie wiem, skąd się bierze to myślenie, że wjeżdżając w teleport (np. wjeżdżając na rondo), zmieniamy kierunek ruchu, i to jeszcze z jakiegoś powodu na lewy.
Teleportując się, nie zmieniamy kierunku ruchu, jedziemy cały czas prosto. Jesli uważasz inaczej, wskaż mi stosowny przepis w obowiązującym akcie prawnym.

LeszkoII napisał(a):Dla mnie wystarczy że skręca w drogę poprzeczną, a kierunek strzałki na D-3 jest bez znaczenia dla stwierdzenia tego faktu. (…) Taki sam komentarz: gdyby nie było D-3 to też by jechał na wprost.
Dla mnie też, zgadzam się w pełni.

————— ​ ​ edit:
Rozrysowałem skręt w lewo na rondzie klasycznym:

Obrazek
Zielony wir: Wjazd do teleportu; Czerwony wir: Wyjazd z teleportu

Najpierw wjeżdżamy na rondo (jasny niebieski kolor), z lewym kierunkowskazem (ew. bez — kwestia dyskusyjna, patrz niżej).
Z lewym kierunkowskazem, ponieważ planujemy skręt w lewo (pomarańczowy kolor), zamiar tego skrętu sygnalizujemy. Tutaj pojawiają się sprzeczne opinie, czy istnieje obowiązek sygnalizowania tego manewru. Jedni uważają, że tak, inni, że nie. Nawet wyroki sądów są w tej kwestii sprzeczne. W końcu zdanie "zawczasu" może być różnie interpretowane. Ja uważam, że jest to zawczasu, natomiast rozumiem również argumenty przeciwne, gdyż jest to kwestia dyskusyjna. Zwłascza, jeśli pochodzą one od osób, które nie potrafią się skupić na całym rondzie naraz, lub mają ograniczoną widoczność. Dla takich osób "zawczasu" będzie znacznie później, gdyż po prosto nie są w stanie szybko i sprawnie ogarnąć tego, co się dzieje wokół nich. No są ludzie i ludzie. Jedni mają lepszy zmysł przestrzenny, inni gorszy, dlatego kwestia ta pozostaje dyskusyjna i dopóki jakimś przepisem nie będzie to wyraźnie zaznaczone, spór w tej kwestii będzie trwał wiecznie.

Wróćmy jednak do tematu (bez względu na to, czy zamiar skrętu w lewo sygnalizujemy lewym kierunkowskazem, czy nie), po wjechaniu na rondo, obowiązuje nas znak C–12. Nie możemy jechać w planowanym kierunku (na dół, zgodnie z pomarańczowym kolorem), ponieważ znak C–12 wskazuje nam kierunek jazdy po rondzie (wokół wyspy, na rysunku po lewej stronie) i jest on przeciwny do planowanego. Znak C–12 jest ważniejszy od przepisów ogólnych. Na mocy znaku C–12 jesteśmy zobowiązani jechać w przeciwnym kierunku, a więc w górę. I tak jedziemy (niebieski kolor), prosto po rondzie, wokół wyspy, zgodnie ze znakiem C–12. Następnie (ciemny niebieski kolor) zamierzamy skręcić w prawo, czego zamiar sygnalizujemy prawym kierunkowskazem. W końcu wykonanujemy skrę w prawo i kierunkowskaz wyłączamy.

Uwaga
Jak widać, po wjechaniu na rondo mamy możliwość jedynie skrętu w prawo, lub jazdy prosto.
A więc nasz planowany wcześniej skręt w lewo, po wjechaniu na rondo, na mocy znaku C–12, staje się, de facto, skrętem w prawo :wizard:
Dlatego sygnalizujemy zamiar tego manewru prawym kierunkowskazem, a nie lewym.
Ostatnio zmieniony niedziela 22 października 2017, 12:38 przez benio101, łącznie zmieniany 1 raz
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Henq » niedziela 22 października 2017, 12:13

No i wyprostował rondo :lol: :lol: :dumb:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » niedziela 22 października 2017, 12:23

Beniu generalnie dobrze, oprócz jednej rzeczy.

W kierunku wskazanym na znaku C-12, to nie jest na wprost.

Nie syganalizujemy jazdy w kieunku wskazanym na znaku C-12, nie dlatego, że jedziemy na wprost, tylko dlatego, że nie zmieniamy kierunku jazdy (cały czas jedziemy w kierunku wskazanym na C-12).

Henq napisał(a):No i wyprostował rondo :lol: :lol: :dumb:

Nie przejmuj się. Ty nawet po wyprostowaniu nic nie zrozumiesz... :lol: :dumb:
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Henq » niedziela 22 października 2017, 13:10

STARYSZOFER napisał(a):
Henq napisał(a):No i wyprostował rondo :lol: :lol: :dumb:

Nie przejmuj się. Ty nawet po wyprostowaniu nic nie zrozumiesz... :lol: :dumb:
głupot nie da się zrozumieć, twoje wpisy są tego najlepszym dowodem :eek2:
nadal czekam mistrzu aż otworzysz tą swoją encyklopedie, za trudne prawda?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » niedziela 22 października 2017, 13:39

Henq napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):
Henq napisał(a):No i wyprostował rondo :lol: :lol: :dumb:

Nie przejmuj się. Ty nawet po wyprostowaniu nic nie zrozumiesz... :lol: :dumb:
głupot nie da się zrozumieć, twoje wpisy są tego najlepszym dowodem :eek2:
nadal czekam mistrzu aż otworzysz tą swoją encyklopedie, za trudne prawda?

Żałosne. Ile ty masz lat 10? 10 latek powinien odróżniać encyklopedię od słownika języka
polskiego. Pewnie na oczy nie widziałeś ani jednego, ani drugiego.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez LeszkoII » niedziela 22 października 2017, 19:46

Teraz będzie do @benio101, bo @STARYSZOFER wciąż szuka przepisów (których nie ma), ale jak znajdzie to pewnie mi odpowie na post
benio101 napisał(a):Zamierzasz skręcić w lewo, więc włączasz lewy kierunkowskaz:
Obrazek
Niebieski kolor: Jazda z lewym kierunkowskazem
Pomarańczowy kolor: Planowany skręt w lewo
Nie wiem dlaczego zakładasz, że wykonam skręt w lewo w sposób naruszający C-12 (który zobaczyłem przed skrzyżowaniem a nie dopiero na nim) :hmm:

Skręcić w lewo na takim skrzyżowaniu można na trzy sposoby:

  1. Zgodnie z dyspozycją C-12;
    • okrążamy wyspę z jej prawej strony;
  2. Niezgodnie z dyspozycją C-12;
    • przecinamy wyspę;
  3. Niezgodnie z dyspozycją C-12;
    • okrążamy wyspę z jej lewej strony;

Ot cała "filozofia" § 36 ust. 1! Jeżeli coś innego z niego ma rzekomo wynikać, to znaczy że tym czymś jest wymysł interpretatora (wszystko na to wskazuje, że np. Twój, o czym piszesz dalej prostując rondo).
benio101 napisał(a):Wiesz, że zgodnie ze znaczeniem znaku, ruch wokół wyspy odbywa się w kierunku wskazanym na znaku
Tutaj muszę Ci oddać precyzję wyrażania się, o której nawet ja czasem zapominam. Nie wiem czy celowo i świadomie, ale w powyższym cytacie nie użyłeś słowa skrzyżowanie, co moim zdaniem ułatwia zrozumieć samą treść przepisu § 36 ust. 1 w jego redakcyjnym znaczeniu. Nie chodzi o to, że wymazuję słowo skrzyżowanie z przepisu, ale że fraza "w kierunku wskazanym na znaku" dotyczy ruchu wokół wyspy a fraza "wokół wyspy lub placu" dotyczy ruchu na skrzyżowaniu. To prawda, bo ideą ruchu okrężnego jest kanalizowanie ruchu na skrzyżowaniu za pośrednictwem wyspy - stąd można by poprzestać na tezie, że na skrzyżowaniu ruchu odbywa się wokół wyspy i postawić kropkę. Jednak z powodów, które dosłownie wypunktowałem wcześniej - taka informacja wykluczyłaby jedynie przejazd na wskroś wyspy i wciąż stawałaby otworem sytuacja, iż ktoś tą wyspę okrąży lewostronnie. Dlatego żeby uczynić zadość precyzji legislacyjnej, sformalizowano opisowo owy kierunek wskazany na C-12. Nie jest to kierunek jazdy ani ruchu na skrzyżowaniu, kierunek wytyczający ruch dookoła wyspy, który wynika z ruchu na skrzyżowaniu. Wiem że może to brzmi skomplikowanie, ale sami prosiliście się o rozbicie filiżanki z mlekiem.
benio101 napisał(a):nie widzisz tam trzech znaków C–5 "nakaz jazdy prosto"
Owszem, nie widzę, choć teoretycznie i praktycznie znaki od C-1 do C-11 mogą występować na skrzyżowaniu. C-12 zawsze stoi na wlocie.
benio101 napisał(a):Niebieski kolor: Jazda wokół wyspy, bez zmiany kierunku, a więc prosto
Bardzo logiczne konsekwencje pewnych założeń (niestety błędnych), ... chylę czoło za logikę. Tak jest, prostowanie ronda polega na uznaniu obwiedni ronda jako jednej jednokierunkowej drogi )lub przynajmniej jezdni), po której wszyscy poruszają się na wprost, a w dodatku ten co jest z tyłu jakiegoś pojazdu jest jednocześnie przed nim. Takie paradoksy :lol: J3dnak tą idyllę brutalnie przekreśla choćby P-8b i F-10 do skrętu w lewo umieszczone na wlocie SoRO. Z tego powodu chociażby, legnie w gruzach wygłoszona przez Ciebie teza że /cytat/:
Ale w lewo skręcić się na rondzie po prostu nie da.
Np. taki STARYSZOFER wciąż szuka "kontratypu" i wymyśla, że w rozporządzeniu jest jakiś błąd merytoryczny. Otóż błędu nie ma, jest tylko fałszywe rozumienie dyspozycji znaku C-12.
benio101 napisał(a):Dlatego włączasz prawy kierunkowskaz, by wskazać zamiar skrętu w prawo na nast. zjeździe
Nie jest to zmiana kierunku jazdy, tylko czynność opuszczenie skrzyżowania, która choć jako taka w ogóle nie jest manewrem, nad którym pochyla się prawodawca, to czasem warto a czasem trzeba zasygnalizować ją na drodze analogii do art. 22 ust. 5 uPoRD. Takie analogie mają miejsce w wielu sytuacjach ruchu drogowego, np. gdy opuszczamy jezdnię żeby wjechać na pobocze albo do zatoki przystankowej a nawet żeby zasygnalizować kierującemu pojazdem uprzywilejowanym, w którą stronę zamierzamy zmienić tor jazdy na jego korzyść.
benio101 napisał(a):Zauważ, że nie ma możliwości zjechania z ronda w lewo.
To nie dziwi, bo w większości przypadków (zwłaszcza na nieco większych skrzyżowaniach) opuszczamy skrzyżowanie już jadąc na wprost w ciągu zajętej po manewrze zmiany kierunku jazdy jezdni drogi poprzecznej. Taki "prawy/lewy zjazdowy" czasem przydaje się przy opuszczaniu skrzyżowań o przesuniętych wlotach. Jednak przepisy tego szczegółowo nie regulują (i słuszne!).

--------------------
I jeszcze odnośnie Twojego pierwszego rysunku, masz graficzna ripostę:

Obrazek

Tutaj zamiast wyspy masz linię P-4. Czerwony i zielony skręca w lewo (mógłbym jeszcze narysować żółtego, co jedzie rowerem po linii P-4). Tylko zielony wykonuje manewr prawidłowo. Rozpatrując skrzyżowanie w miejscu samej "przecinki" oraz w danej chwili, zarówno czerwony jak i zielony poruszają się w tym samym kierunku powiedzmy w uproszeniu "na wprost wzdłuż P-4". Z Twoich wywodów wynika, że czerwonego trzeba potraktować jako rozpoczynającego manewr skręcania jeszcze na pierwszej jezdni (od dołu) a później na drugiej jezdni (u góry). Dla mnie to bezsens.

P.S. Mnie na pewno nie przekonałeś, ale czy ja Cie przekonam... To już zależy wyłącznie od Ciebie.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości