Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Badura » niedziela 08 października 2017, 16:58
przez LeszkoII » niedziela 08 października 2017, 19:09
Znak F-19 określa pojazdy, dla których pas jest przeznaczony. Na twoim filmie w istocie jest to pas ruchu dla rowerów.Badura napisał(a):"Znak F-19 „pas ruchu dla rowerów” wskazuje wyznaczony na jezdni pas ruchu dla rowerów jednośladowych."
Nie znam takiego przepisu. Co innego interpretacja... którą można słusznie argumentować z jednej i z drugiej perspektywy. Moim zdaniem linia przed przejściem jest tego samego rodzaju linią co za przejściem, ale to tylko mój pogląd, każdy może mieć inny.Badura napisał(a):Znalezione na forum odnośnie zmiany pasa ruchu na PDP (nieznalezione w rozporządzeniu): "tam napisali (w domyśle: rozporządzenie ws war. tech. znaków i sygnałów), że jeżeli linia przebiega m.in przez PdP to traktuje sie ja jako nietracącą ciągłości."
Nie można.Badura napisał(a):1. Można zmienić pas ruchu na PDP tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający?
Nie można.Badura napisał(a):2. Można w ogóle skorzystać z prawego pasa wjazdowego na rondo - tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający - będąc pojazdem samochodowym czy jest on zarezerwowany tylko dla rowerzystów?
przez Badura » niedziela 08 października 2017, 20:26
przez yorki » niedziela 08 października 2017, 20:31
LeszkoII napisał(a):Nie można.Badura napisał(a):1. Można zmienić pas ruchu na PDP tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający?
LeszkoII napisał(a):Nie można.Badura napisał(a):2. Można w ogóle skorzystać z prawego pasa wjazdowego na rondo - tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający - będąc pojazdem samochodowym czy jest on zarezerwowany tylko dla rowerzystów?
przez mp0011 » niedziela 08 października 2017, 20:42
przez Badura » niedziela 08 października 2017, 21:33
Tutaj także mam odmienne zdanie. Pas dla rowerzystów kończy się przed skrzyżowaniem na linii P-14. Dalej na rondzie są już "normalne" trzy pasy ruchu. Co prawda zarówno taxi jak i drugi pojazd częściowo przejeżdżają po pasie dla rowerów i tutaj myślę, że drobiazgowy policjant mógłby się przyczepić.
przez LeszkoII » poniedziałek 09 października 2017, 11:30
"Znak F-19 "pas ruchu dla określonych pojazdów" wskazuje wyznaczony na jezdni pas ruchu przeznaczony dla pojazdów wskazanych na znaku". Ponadto def. pasa ruchu dla rowerów oraz przepis mówiący o konieczności korzystania z części drogi zgodnie z przeznaczeniem.yorki napisał(a):Mógłbyś podać artykuł, bo ja nie znalazłem takiego zapisu w PoRD.
Jeżeli PrDR miałby się kończyć, to powinni zastosować P-1c (odcinki początkowe i końcowe), podczas gdy na filmie widzę P-7a. Tutaj są pewne nieścisłości w warunkach technicznych, bo raz czytamy że P-1c wydziela pas ruchu dla rowerów a innym razem, że takie wydzielenie powinno być wykonane za pomocą P-7a (a na niektórych rysunkach jest podpisano "P-1e")yorki napisał(a):Tutaj także mam odmienne zdanie. Pas dla rowerzystów kończy się przed skrzyżowaniem na linii P-14.
Pas dla rowerów powinien mieć szerokość od 1,50 m do 3,00 m i być oddzielony od sąsiedniego pasa ruchu linią krawędziową P-7a lub P-7b.
przez yorki » poniedziałek 09 października 2017, 12:22
przez LeszkoII » poniedziałek 09 października 2017, 16:54
Wiem do czego pijesz - PdP otwiera powierzchnię skrzyżowania. Nie podam Ci teraz przykładu (tutaj liczę na @mp0011), ale trudno mi sobie wyobrazić, żeby w analogicznych do naszej sytuacji przypadkach przestrzeń za PdP anulowała PrDR. Na skrzyżowaniu może być wymalowany PrDR (nie mylić z PdR). Ten F-19 umieszcza się za skrzyżowaniem, żeby był widoczny po wjechaniu na drogę poprzeczną.yorki napisał(a):Co do znaku F-19, to jak sam napisałeś, wyznacza się go na jezdni, a nie na skrzyżowaniu. I skoro pas ten rozpoczyna sie za skrzyżowaniem, to i kończy się przed skrzyżowaniem.
Traktowanie P-14 przed PdP jako początek skrzyżowania nie zawsze ma sens. W naszej sytuacji, na wlocie nie ma miejsca przecinania się kierunków ruchu, takie miejsce występuje dopiero za P-13. To co piszę, to nic nadzwyczajnego, bo spróbuj potraktować samochód znajdujący się za PdP ale przed P-13 jako znajdujący się na skrzyżowaniu w związku z § 36 ust. 2. Nie ma siły, nie da rady. Wiadomo, że chodzi o obwiednię ronda.yorki napisał(a):Przeciez gdyby ten pas obowiązywałby również na skrzyżowaniu, to kazdy pojazd przecinający go naruszałby przepisy.
przez mp0011 » poniedziałek 09 października 2017, 17:54
przez benio101 » poniedziałek 09 października 2017, 20:19
A gdzie tutaj widzisz przejście?mp0011 napisał(a):Czy przejście i skrzyżowanie w tym miejscu kończy pas dla rowerzystów?
a1) https://goo.gl/maps/rvMMhU6pao82
a2) https://goo.gl/maps/ok2HSVEjvz12
przez yorki » poniedziałek 09 października 2017, 20:36
Tak, można.Badura napisał(a):1. Można zmienić pas ruchu na PDP tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający?
Tak, można. Po namyśle powiem nawet, że przejechanie po linii P-1c wyznaczającej pas ruchu dla rowerów nie jest wykroczeniem.Badura napisał(a):2. Można w ogóle skorzystać z prawego pasa wjazdowego na rondo - tak jak to zrobił taksówkarz i pojazd nagrywający - będąc pojazdem samochodowym czy jest on zarezerwowany tylko dla rowerzystów? (patrz oznakowanie F-19 - jednoznacznie określa, że są tylko dwa pasy ruchu dla pojazdów wielośladowych).
Na skrzyżowaniu kończy się azyl dla rowerzystów, dalej są normalnymi uczestnikami ruchu. Załóżmy, ze pas ruchu oznaczony F-19 biegnie dalej po obwiedni wokół wyspy. Pół biedy jeśli wyznaczony byłby linią przerywaną, ale i tak wyobraź sobie jakie zamieszanie wprowadziłby rowerzysta. Dlatego przed SoRO pas się skończył.LeszkoII napisał(a):Wiem do czego pijesz - PdP otwiera powierzchnię skrzyżowania. Nie podam Ci teraz przykładu (tutaj liczę na @mp0011), ale trudno mi sobie wyobrazić, żeby w analogicznych do naszej sytuacji przypadkach przestrzeń za PdP anulowała PrDR.
Przecież "normalne skrzyżowanie też zaczyna się przed przejściem, a kierunki ruchu przecinają się dalej...LeszkoII napisał(a):Traktowanie P-14 przed PdP jako początek skrzyżowania nie zawsze ma sens. W naszej sytuacji, na wlocie nie ma miejsca przecinania się kierunków ruchu, takie miejsce występuje dopiero za P-13. To co piszę, to nic nadzwyczajnego, bo spróbuj potraktować samochód znajdujący się za PdP ale przed P-13 jako znajdujący się na skrzyżowaniu w związku z § 36 ust. 2. Nie ma siły, nie da rady. Wiadomo, że chodzi o obwiednię ronda.
Litości !!!mp0011 napisał(a):...
przez LeszkoII » poniedziałek 09 października 2017, 20:44
przez LeszkoII » poniedziałek 09 października 2017, 21:08
Przejechanie nie jest wykroczeniem, ale zajęcie pasa ruchu dla rowerów to już inna bajka.yorki napisał(a):przejechanie po linii P-1c wyznaczającej pas ruchu dla rowerów nie jest wykroczeniem
F-19 z pewnością nie obowiązuje po wjechaniu w drogę poprzeczną, w szczególności na skrzyżowaniu - chyba że oznakowanie (poziome) wskazuje inaczej. To założenie jest błędne gdy omawiamy sytuację z filmu (pierwszy post).yorki napisał(a):Na skrzyżowaniu kończy się azyl dla rowerzystów, dalej są normalnymi uczestnikami ruchu. Załóżmy, ze pas ruchu oznaczony F-19 biegnie dalej po obwiedni wokół wyspy.
Jakie zamieszanie? Nie byłoby żadnego, bo i tak taksówkarz ustępuje pierwszeństwa zmieniając pas ruchu.yorki napisał(a):ale i tak wyobraź sobie jakie zamieszanie wprowadziłby rowerzysta. Dlatego przed SoRO pas się skończył.
To co napisałeś nie wynika to z żadnych przepisów, czyli przeciwnie - PrDR ma kontynuację, nietypowo szeroki ale możemy oceniać niechlujstwo organizatora ruchu.........yorki napisał(a):Dlatego przed SoRO pas się skończył.
PdP znajdujące się na wlocie skrzyżowanie uznaje się za miejsce powiązane z początkiem przestrzeni skrzyżowania, ale nie zawsze ma to sens, co am nadzieję udowodniłem podając kontrprzykład.yorki napisał(a):Przecież "normalne skrzyżowanie też zaczyna się przed przejściem, a kierunki ruchu przecinają się dalej...
przez mp0011 » poniedziałek 09 października 2017, 21:23