Ale to przecie kontrapas, więc za PdP nie powinien się znaleźć inny pojazd, bo to nie ten kierunek ruchump0011 napisał(a):Chyba nikt nie powie, że za pasami jest normalny pas ruchu dla samochodów?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez LeszkoII » poniedziałek 09 października 2017, 21:36
Ale to przecie kontrapas, więc za PdP nie powinien się znaleźć inny pojazd, bo to nie ten kierunek ruchump0011 napisał(a):Chyba nikt nie powie, że za pasami jest normalny pas ruchu dla samochodów?
przez yorki » wtorek 10 października 2017, 06:59
LeszkoII napisał(a):Przejechanie nie jest wykroczeniem, ale zajęcie pasa ruchu dla rowerów to już inna bajka.yorki napisał(a):przejechanie po linii P-1c wyznaczającej pas ruchu dla rowerów nie jest wykroczeniem
LeszkoII napisał(a):Jakie zamieszanie? Nie byłoby żadnego, bo i tak taksówkarz ustępuje pierwszeństwa zmieniając pas ruchu.yorki napisał(a):ale i tak wyobraź sobie jakie zamieszanie wprowadziłby rowerzysta. Dlatego przed SoRO pas się skończył.
LeszkoII napisał(a):PdP znajdujące się na wlocie skrzyżowanie uznaje się za miejsce powiązane z początkiem przestrzeni skrzyżowania, ale nie zawsze ma to sens, co am nadzieję udowodniłem podając kontrprzykład.yorki napisał(a):Przecież "normalne skrzyżowanie też zaczyna się przed przejściem, a kierunki ruchu przecinają się dalej...
przez yorki » wtorek 10 października 2017, 10:19
mp0011 napisał(a):Jeszcze jeden - kontrapas przed rondem:
https://goo.gl/maps/yNBqQTYEay72
Chyba nikt nie powie, że za pasami jest normalny pas ruchu dla samochodów?
przez benio101 » wtorek 10 października 2017, 13:17
I gdzie to przejście?LeszkoII napisał(a):
To raczej na cześć Chopina Zagrać wam coś na tym przejściu?
CK 4.2.1 napisał(a):Znak P-10 "przejście dla pieszych" (rys. 4.2.1.1) stosuje się w celu oznaczenia powierzchni jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska tramwajowego, przeznaczonej do poprzecznego ruchu pieszych. Powierzchnię przejścia wyznaczają linie, których długość stanowi szerokość przejścia.
Szerokość przejścia dla pieszych s wynosi 4m. Dopuszcza się wyznaczenie przejścia dla pieszych w obszarze zabudowanym o szerokości mniejszej niż 4m, przy czym jego szerokość nie może być mniejsza niż 2.5m. Wyznaczając przejście dla pieszych, należy uwzględnić:W miarę potrzeb wynikających z warunków, w jakich ruch się odbywa, należy odpowiednio zwiększać szerokość przejścia dla pieszych. Szerokość przejścia nie może być większa niż 16m.
- natężenie i strukturę rodzajową ruchu pieszych,
- warunki, w jakich odbywa się ruch pieszych i pojazdów.
Przejścia dla pieszych wyznacza się prostopadle do osi jezdni, torowiska tramwajowego lub drogi dla rowerów (rys. 4.2.1.1 lit. a).
Dopuszcza się wyznaczenie przejść ukośnie, przy czym skos nie może być większy od 1:3 (rys. 4.2.1.1 lit. b).
Przejścia dla pieszych wyznacza się na całej szerokości jezdni lub torowiska tramwajowego. Na drogach o dwóch jezdniach wyznacza się je oddzielnie dla każdej jezdni.
Nie wyznacza się przejść przez pasy dzielące jezdnie oraz przez wysepki między jezdniami a torowiskami tramwajowymi, jeżeli odległość między jezdnią a torowiskiem wynosi powyżej 2m (rys. 7.8.5 i 7.8.7).
Jeżeli wysepki na jezdni stanowią powierzchnie wyłączone z ruchu tylko poprzez zastosowanie znaków poziomych, wówczas przejścia wyznacza się także przez te powierzchnie (rys. 7.8.6 i 7.8.9). Przed przejściami dla pieszych wyznaczonymi pomiędzy skrzyżowaniami oraz na skrzyżowaniach na wlotach drogi z pierwszeƒstwem umieszcza się znak P-14. Zaleca się umieszczanie znaku P-14 także przed przejściami dla pieszych wyznaczonymi na wlotach dróg podporządkowanych oraz na skrzyżowaniach dróg równorzędnych.
Szczegółowe zasady wyznaczania przejść dla pieszych i stosowania znaków pionowych D-6 zostały określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia, a zasady umieszczania znaków poziomych P-10 podano w punkcie 7.8.
przez mp0011 » wtorek 10 października 2017, 15:20
przez benio101 » wtorek 10 października 2017, 15:56
Aa, to jeśli stał tam taki znak, to przepraszam i zwracam honor.mp0011 napisał(a):@benio101
Przed tymi przejściami stoi (stał?) znak ostrzegawczy "uwaga, oznakowanie eksperymentalne", oraz D-6.
Kierowców obowiązuje w zasadzie bardziej D-6 niż P-10, bo to ten pierwszy nakłada na nich obowiązki. P-10 jest w uproszczeniu dla pieszych, D-6 dla kierowców i jest widoczny.
przez yorki » wtorek 10 października 2017, 16:21
mp0011 napisał(a):Kontrapas nie różni się niczym od zwykłego pasa rowerowego. Różni je jedynie obecność i przeznaczenie innych pasów ruchu. Kontrapas jest więc dalej przepisowym pasem ruchu dla rowerzystów.
przez mp0011 » wtorek 10 października 2017, 17:17
yorki napisał(a):zgodzę się z Tobą. Po pierwsze kontrapasa nie wyznacza się na pasie ruchu dla rowerzystów.
przez benio101 » wtorek 10 października 2017, 20:52
Kontrapas, jak sama nazwa wskazuje, to pas ruchu. Tyle, że w kierunku przeciwnym do ogólnego.yorki napisał(a):Po pierwsze kontrapasa nie wyznacza się na pasie ruchu dla rowerzystów.
Jakie zawrócić? Jak się skończy pas dla rowerzystów, to korzystają z pasa ogólnego, jak każdy inny uczetsnik ruchu drogowego (poza pieszym).yorki napisał(a):Po drugie, jeśli kontrapas by się skończył przed skrzyżowaniem, to rowerzyście nie pozostaje nic innego, jak zawrócić.
przez yorki » środa 11 października 2017, 06:59
benio101 napisał(a):Kontrapas, jak sama nazwa wskazuje, to pas ruchu. Tyle, że w kierunku przeciwnym do ogólnego.
Jakie zawrócić? Jak się skończy pas dla rowerzystów, to korzystają z pasa ogólnego, jak każdy inny uczetsnik ruchu drogowego (poza pieszym).
benio101 napisał(a):PS A Tutaj, proszę, kontrapas z wieloma zakrętami, prowadzący przez przejście dla pieszych, przejazd dla rowerzystów, po chodniku, i w poprzek jezdni, a wszystko na jednym skrzyżowaniu: 52.4078825 16.9231599.
To tak dla uzupełnienia, jakby ktoś nadal sądził, że pas nagle magicznie znika, gdy rowerzysta przejedzie przez zebrę.
przez benio101 » środa 11 października 2017, 17:05
Od 8 października 2015, można wyznaczać nie tylko kontrapasy, ale też dopuścić ruch pod prąd bez pasa ruchu:yorki napisał(a):Skoro pas ogólny prowadzi w kierunku przeciwnym do tego w jechał rower, to chyba normalne, ze musi zawrócić.
Tutaj mamy kontrapas (rowerzyści jadą pod prąd wyznaczonym pasem ruchu, zwanym kontrapasem):narower.com/nowelizacja-przepisow-ruchu-rowerow-rowerowego-prawa-przepisy-rower-2015-pord napisał(a):Nowelizacja przepisów ruchu rowerów. Nowości od 8.10.15
Powszechne dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów w terenie zabudowanym. Pamiętaj! Rzecz dotyczy ulic jednokierunkowych. W strefie do 50 km/h możesz jeździć rowerem tylko po kontrapasie. W strefie do 30 km/h (a więc także w strefie zamieszkania) możesz jeździć bez oznakowania poziomego pod warunkiem, że pod znakiem B–2 "zakaz wjazdu", znajdzie się tabliczka z napisem "Nie dotyczy rowerów"
Skręcając w prawo, owszem, ale w lewo? W lewo jedziemy przez PdP, PdR, chodnikiem, przez tory, a potem jezdnią:yorki napisał(a):To nie kontrapas prowadzi przez przejście, a przejście wyznaczone jest przez jezdnie. (po którym zarówno pojazdy jak i rowerzyści oczywiście mogą się poruszać na zasadach....). Za przejściem, na przejeździe dla rowerzystów musisz skręcić w prawo lub lewo i kontynuować jazdę po Drodze dla rowerów. Na chodniku nie ma pasa ruchu dla rowerzystów, ani kontrapasa.