Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez cbias » wtorek 03 października 2017, 11:36

Dwie sytuacje, a w zasadzie oznakowania spod podwarszawskiego Pruszkowa.

1) Miejsce 1: https://www.google.pl/maps/@52.1732219, ... 6656?hl=pl

Na google maps jest prawidłowe, ale w tym momencie jakieś 3-4 metry przed znakiem teren zabudowany postawiono ograniczenie prędkości do 70km/h. Jakie ograniczenie prędkości obowiązuje za znakiem D-42?

2) Miejsce 2)
https://www.google.pl/maps/@52.1555057, ... 6656?hl=en

Skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną i przejazdem kolejowym. W chwili obecnej po obu stronach umieszczono dodatkowo znaki stop (z jednej strony w pobliżu sygnalizatora, z drugiej przed przejazdem). Nie muszę mówić, że żaden samochód się do nich nie stosuje. Jak wygląda od strony przepisów takie oznakowanie przejazdu kolejowego?
cbias
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 19 lipca 2017, 18:43

Re: Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez rpa » sobota 07 października 2017, 16:16

1 - w świetle prawa jest 50km/h, może 70 jest postawione, by ludzie zaczęli prędzej zwalniać - bardzo popularna praktyka
2 - znaki stopu obowiązują w przypadku wyłączonej sygnalizacji świetlnek.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez LeszkoII » sobota 07 października 2017, 18:08

cbias napisał(a):Na google maps jest prawidłowe, ale w tym momencie jakieś 3-4 metry przed znakiem teren zabudowany postawiono ograniczenie prędkości do 70km/h. Jakie ograniczenie prędkości obowiązuje za znakiem D-42?
Takie jakie ustawowo obowiązuje na obszarze zabudowanym.
Jeżeli w istocie B-33 (lub jakikolwiek inny znak drogowy) znajduje 3-4 m przed "Obszar zabudowany", to stoi tam z naruszeniem prawa. Bowiem na odcinkach o prędkości od 60 do 90 km/h, odstęp między znakami to minimum 20 metrów.

Stosowanie ograniczenia 70 km/h tuż za miejscem gdzie obowiązywało 90 km/h oraz tuż (min 20m) przed znakiem D-42, jest zgodne z przepisami, jednak zarządca drogi może skorzystać z wyjątku i unikać w ten sposób stopniowania prędkości.
Dopuszcza się niestosowanie stopniowania prędkości przy różnicy prędkości 40 km/h, jeżeli początkowa prędkość dopuszczalna nie przekracza 90 km/h.
Rzeczywiście zakręcone i mogą być spory interpretacyjne :)
Sygnalizator dotyczy skrzyżowania, bo nie umieszcza się sygnalizatorów S-1 przed przejazdami kolejowymi - z prostej przyczyny, trudno byłoby dostosować program sygnalizacji do ruchu kolejowego. Z powodu bliskości torów, słusznie zdecydowano się na ustawienie S-1 przed przejazdem (żeby wykluczyć wjazd na zielonym i zakleszczenie pojazdu na torowisku).

Ponadto, żebym nie powtarzał ani żebyś Ty nie dostał godowej odpowiedzi na tacy, przeczytaj mój post z 2013 r. (nie ręczę, że cytowane tam przepisy się od tej pory nie zmieniły, a jedynie przypuszczam że nie):

Jeżeli jesteś bardziej zainteresowany tematyką przejazdów kolejowych ze znakiem STOP, to na forum pisaliśmy o tym jeszcze TUTAJ.

Ja bym się zatrzymał mimo że mam sygnał zielony od S-1 - zarówno przy wjeździe jak tez przy wyjeździe (co może być kłopotliwe, bo grozi zablokowanie skrzyżowania).
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez mp0011 » sobota 07 października 2017, 18:24

LeszkoII napisał(a):Sygnalizator dotyczy skrzyżowania, bo nie umieszcza się sygnalizatorów S-1 przed przejazdami kolejowymi - z prostej przyczyny, trudno byłoby dostosować program sygnalizacji do ruchu kolejowego.


E tam, trudno. Jeżeli jedzie pociąg, miga czerwone na sygnalizatorze kolejowym (więc jest detekcja albo ktoś tym steruje), więc równie dobrze może się załączać "na sztywno" czerwone na S-1. Technicznie to jest jeden kabelek więcej.

Nie wyobrażam sobie, żeby sygnalizacja nie była zsynchronizowana w tym miejscu, zwłaszcza że jest napisane, że "sygnalizacja uszkodzona" pod sygnalizatorem kolejowym.

Podjeżdżam, mam zielone, kolejowa nie miga, to jadę...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez LeszkoII » sobota 07 października 2017, 19:46

mp0011 napisał(a):Jeżeli jedzie pociąg, miga czerwone na sygnalizatorze kolejowym (więc jest detekcja albo ktoś tym steruje), więc równie dobrze może się załączać "na sztywno" czerwone na S-1. Technicznie to jest jeden kabelek więcej.
Bez znaczenia, bo sygnalizator kolejowy dotyczy ruchu na przejeździe a nie skrzyżowaniu. Tu mamy inną sytuację: nie działa kolejowa sygnalizacja, więc jeśli nawet podłączyć kabelek to... oznacza wyłączenie sygnalizatora S-1. Można to obejść w programowaniu sterownika.
mp0011 napisał(a):Nie wyobrażam sobie, żeby sygnalizacja nie była zsynchronizowana w tym miejscu
Też tak myślę. Z jakichś jednak powodów postawiono STOP. Czyżby tylko proceduralnych?
mp0011 napisał(a):Podjeżdżam, mam zielone, kolejowa nie miga, to jadę...
A znak STOP? Przejazd kolejowy na skrzyżowaniu to rzadkość.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy i ograniczenie prędkości

Postprzez waw » sobota 07 października 2017, 22:11

LeszkoII napisał(a):
cbias napisał(a):Na google maps jest prawidłowe, ale w tym momencie jakieś 3-4 metry przed znakiem teren zabudowany postawiono ograniczenie prędkości do 70km/h. Jakie ograniczenie prędkości obowiązuje za znakiem D-42?
Takie jakie ustawowo obowiązuje na obszarze zabudowanym.
Jeżeli w istocie B-33 (lub jakikolwiek inny znak drogowy) znajduje 3-4 m przed "Obszar zabudowany", to stoi tam z naruszeniem prawa. Bowiem na odcinkach o prędkości od 60 do 90 km/h, odstęp między znakami to minimum 20 metrów.
Prześledziłem GSV. Od tego ograniczenia prędkości do 70km/h:
https://www.google.pl/maps/@52.1740073, ... 6656?hl=pl
do miejsca wskazanego przez autora wątku nie ma żadnego znaku odwołania ograniczenia ani skrzyżowania. Obowiązuje tam więc i tak 70. Możliwe że ten znak zlikwidowano i przeniesiono przed znak D-42 żeby wystopniować prędkość z dopuszczalnej 100km/h na 50.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości