Co organizator miał na myśli?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Co organizator miał na myśli?

Postprzez waw » niedziela 24 września 2017, 00:29

Tak. I co to ma do rzeczy?
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Co organizator miał na myśli?

Postprzez oskbelfer » niedziela 24 września 2017, 13:38

No to się zastanów, czym jest skrzyżowanie bezkolizyjne - jak zapalają się na takim skrzyżowaniu poszczególne "kolory" lampek, a jak jest na "zwykłej" sygnalizacji.

Co oznacza sygnał zielony i co ma myśleć kierowca który widzi "zielone".

Ty jak jedziesz na "zielonym" to zapewne zatrzymujesz się, aby wpuścić wszystkich wyjeżdżających z Twojej prawej drogi poprzecznej.

Gratuluję.

Poczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

Data ogłoszenia: 2003-12-23
Nazwa dziennika: Dziennik Ustaw
Rok: 2003
Numer: 220
Pozycja: 2181

i weź sobie do serca ze nie odpowiada się pytaniem na pytanie. A nie odpowiedziałeś na temat swoich wymysłów w sprawie przedmiotowego skrzyżowania. :lol:
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Co organizator miał na myśli?

Postprzez LeszkoII » niedziela 24 września 2017, 17:40

mp0011 napisał(a):Co jeśli rowerzysta wyjedzie z Kapitulnej za szeroko pod autobus (nie trafi w pas rowerowy, albo nie będzie o nim wiedział, albo po prostu będzie chciał zwrócić, więc zajmie od razu pas przy osi jezdni)?
Jest to niemożliwe dla rowerzysty jadącego zgodnie z przepisami czyli korzystającego z pasa ruchu dla rowerów. Zawrócenie może rozważyć za skrzyżowaniem a nie w sposób jak zaznaczono na granatowo. Więc po co wydawać pieniądze na niepotrzebną sygnalizację?
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Co organizator miał na myśli?

Postprzez mp0011 » niedziela 24 września 2017, 22:24

Wow, Leszko wrócił... :spoko:

Mógłbyś podać jakikolwiek przepis nakazujący rowerzyście korzystanie z Pasa dla rowerów który nie jest wyznaczony w kierunku, w którym zamierza skręcić? Rowerzysta zamierzający zawrócić lub skręcić jest zobowiązany zająć zawczasu odpowiednie miejsce na jezdni...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Co organizator miał na myśli?

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 25 września 2017, 08:35

mp0011 napisał(a):Rowerzysta zamierzający zawrócić lub skręcić jest zobowiązany zająć zawczasu odpowiednie miejsce na jezdni...
Rowerzysta zjedzie do osi jezdni z PrdR (pas ruchu dla rowerzystów) i tam sobie zawróci. Po skręceniu w prawo (na skrzyżowaniu) będzie poruszać się na wprost i to jest jedyny możliwy kierunek tuż za PdP. Zawracanie dobywa się dopiero na wysokości żmijki P-17.

Sprostuję tylko, że do kolizji może jednak dojść między rowerzystami (jeden ma sygnalizację świetlną, a drugi nie). Ale gdyby się zastanowić głębiej rozważając sytuacje teoretyczne, rowerzysta przecinający PdR w sposób zaznaczony na niebiesko i tak zmuszony jest ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na przejeździe. Ja bym w ogóle zrezygnował z PdR i zastąpił go linią P-3, żeby można było skręcić w jednokierunkową, ale żeby nie dało się pojechać rowerem inaczej niż wprost na PrdR. Nie byłoby to specjalnie zgodne z zał. 2 z wytycznych dla znaków poziomych, ale cóż...

mp0011 napisał(a): jakikolwiek przepis nakazujący rowerzyście korzystanie z Pasa dla rowerów który nie jest wyznaczony w kierunku, w którym zamierza skręcić?
Tak to można tłumaczyć niekorzystanie z PRdR w większości miejsc, bo w większości miejsc da się zawrócić, o ile znajdzie się wyrwa w pasie ruchu dla rowerzystów, w postaci linii przerywanej. Tłumaczenie błędne :)
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości