Postulaty zmian

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Postulaty zmian

Postprzez waw » czwartek 31 sierpnia 2017, 22:44

Wniosek z tej dyskusji nasuwa się jest prosty. W PoRDzie trzeba dopisać 2-3 artykuły określające zasady jazdy po rondach. Ot co.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Postulaty zmian

Postprzez benio101 » piątek 01 września 2017, 05:05

A tutaj od siebie, tak na szybko (ale chyba o to chodzi, żeby podać, co najbardziej nas denerwuje, a nie na sił​ę wymyślać? :wink:):

  1. Wyprzedzanie po liniach ciągłych: Umożliwienie wyjątkowo najechania na linie ciągłe podczas wyprzedzania, jeśli nie ma możliwości wyprzedzenia w inny sposób, z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz ustąpieniem pierwszeństwa uczestnikom znajdującym się oraz zamierzających dostać się na pas ruchu, który choć częściowo zajęlibyśmy dokonując tego manewru — np. żeby nie musieć ciągnąć się kilometrami za rowerzystą po jedynym, wąskim pasie ruchu dla naszego kierunku przy podwójnej ciągłej;
  2. Rowerem po buspasie: Możliwość jazdy rowerem po buspasie, jeśli znajduje się on po prawej stronie jezdni, a pasów ogólnodostępnych na jedni dla naszego kierunku jest mniej, niż dwa — np. żeby nie trzeba było blokować całego ruchu, jadąc rowerem lewym pasem ruchu (przy tylko dwóch dla naszego kierunku), bo prawy jest buspasem i nie wolno jechać po nim rowerem;
  3. Większy odstęp minimalny: Zwiększenie minimalnego odstępu od rowerzysty, kierowcy wózka rowerowego, motoroweru, motocykla oraz kolumny pieszych do 1.5m (i tak w praktyce tyle się zaleca i stosuje) w terenie zabudowanym (z wyłączeniem stref zamieszkałych), oraz do 2m poza terenem zabudowanym (z wyłączeniem stref zamieszkałych), oraz dołączenie do listy kierującego wózkiem ręcznym, oraz poganiacza zwierząt — 1m sprawdza się w strefach zamieszkałych oraz strefach 30, natomiast przy pojazdach poruszających się z większą prędkością, pęd powietrza oraz czynnik ludzki jest na tyle niebezpieczny, że odległość ta powinna zostać zwiększona;
  4. Rowerem po PdP, gdy brak PdR: Z zachowaniem szczególnej ostrożności i ustępując miejsca pieszym, możliwość wyjątkowo jazdy rowerem z prędkością pieszego po przejściu dla pieszych, jeśli obok nie wyznaczono przejazdu rowerowego, a jazda obok przejścia dla pieszych jest niemożliwa — bo niczym nie różni się rowerzysta jadący z prędkością pieszego od pieszego poza tym, że jedzie rowerem, a często w wielu miejscach wbrew wytycznym są drogi rowerowe połączone zebrą zamiast przejazdem rowerowym i zebrą;
  5. Bezwzględne pierwszeństwo dla pieszych na pasach: Usunąć zapis, że pieszemu nie wolno wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd — podobnie, jak usunięto taki zapis odn. rowerzystów na przejazdach dla rowerów, w końcu pieszy porusza się z reguły wolniej od rowerzystów, a kierujący i tak muszą w ramach potrzeby zwolnić, lub nawet zatrzymać się przed przejściem, puszczenie tego jednego, wymaganego, z reguły jedynie powoduje, że następny też będzie próbował wymusić pierwszeństwo na pieszym
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Postulaty zmian

Postprzez szoferemeryt » sobota 02 września 2017, 10:13

Kierowcom zawodowym podwyższyć ilość punktów karnych nawet o 100% z jednoczesnym zachowaniem taryfikatora pieniężnego, oczywiście w czasie wykonywania zawodu.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Postulaty zmian

Postprzez eragon » sobota 02 września 2017, 14:58

A kogo uważasz za zawodowego kierowcę? Najpierw by trzeba zdefiniować taki zawód. Uprawnienia mamy wszyscy jednakowe przecież..
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 20 gości