Skrzyżowania skanalizowane?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Nope89 » czwartek 17 sierpnia 2017, 17:58

Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy te niżej skrzyżowania należy traktować jako "jedno"? Mianowicie...

Przykład 1
https://goo.gl/maps/6BtcYFPhZoG2

Czy skręcając w lewo z Szubińskiej w Broniewskiego powinienem puścić tych co wykonują prawoskręt? Jest tam co prawda wysepka i ja już jestem na głównej[znak pierwszeństwa jest przed tym skrzyżowaniem ale ja jako skręcający go nie widzę], ale uważam, że jest to skanalizowane skrzyżowanie i trzeba ich puścić. Co prawda 99% tak nie jeździ i może nie mam racji. Raz zdarzyło mi się jak byłem po przeciwnej stronie i byłem puszczony. To był szok :)

Przykład 2
https://www.google.pl/maps/@53.1256597, ... 312!8i6656

To samo. Jadę z Moniuszki w lewo, a tam z przeciwka dwa prawoskręty. Jeden na most drugi normalny. Przy niedziałających światłach mają pierwszeństwo?

Przykład 3 https://www.google.pl/maps/@53.1270041, ... 312!8i6656

Jadąc w lewo na rondzie, ale tutaj to chyba nie trzeba. Za duże przerwy są między główną a wylotem a i na jednej stronie jest znak mówiący o tym, że już jestem na pierwszeństwie. Szkoda, że tylko na jednej bo po drugiej stronie równoległej go nie ma..
Nope89
 
Posty: 18
Dołączył(a): czwartek 17 sierpnia 2017, 17:35

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez sankila » piątek 18 sierpnia 2017, 20:24

Nope89 napisał(a):Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy te niżej skrzyżowania należy traktować jako "jedno"? .
Skanalizowane czy nie - i tak każde przecięcie kierunków musisz "rozjechać" osobno. Pytanie powinno raczej brzmieć: w którym miejscu skrzyżowania przestajesz być "pojazdem skręcającym w lewo", a zaczynasz "być pojazdem jadącym na wprost po drodze poprzecznej" :)

W pierwszym przykładzie nie masz świateł (tylko to nie Szubińska, a Władysława IV/Sztabowa), więc rządzą znaki. Skoro wjechałeś z podporządkowanej, to naprzeciwko też jest podporządkowana, a poprzeczna musi być z pierwszeństwem. Koło wysepki jedziesz już drogą z pierwszeństwem i jedziesz na wprost, a prawoskrętny dalej jest na drodze podporządkowanej, więc musi grzecznie czekać przed trójkątami. Żeby on miał mieć pierwszeństwo, to Ty musiałbyś mieć dodatkowe A7 w obrębie skrzyżowania.

W drugim przykładzie sprawa jest prostsza, bo oba prawoskręty mają A7 za sygnalizatorami, czyli "w obrębie skrzyżowania", więc - czy sygnalizacja działa, czy nie działa - ustępują pierwszeństwa.

Jadąc w lewo na rondzie, ale tutaj to chyba nie trzeba. Za duże przerwy są między główną a wylotem a i na jednej stronie jest znak mówiący o tym, że już jestem na pierwszeństwie. Szkoda, że tylko na jednej bo po drugiej stronie równoległej go nie ma.
Nie ma znaku - nie ma pierwszeństwa.
Zwróć uwagę, że tam prawoskręty mają D1, więc - gdy nie działa sygnalizacja - one mają pierwszeństwo. Gdy sygnalizacja działa - masz na tych wylotach skrzyżowania równorzędne, więc ustępujesz wjeżdżającemu z prawej (mówię konkretnie o takiej sytuacji, jak tu: https://goo.gl/maps/bzqt5U4VFir
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Henq » sobota 19 sierpnia 2017, 14:19

sankila napisał(a):W pierwszym przykładzie nie masz świateł (tylko to nie Szubińska, a Władysława IV/Sztabowa), więc rządzą znaki. Skoro wjechałeś z podporządkowanej, to naprzeciwko też jest podporządkowana, a poprzeczna musi być z pierwszeństwem. Koło wysepki jedziesz już drogą z pierwszeństwem i jedziesz na wprost, a prawoskrętny dalej jest na drodze podporządkowanej, więc musi grzecznie czekać przed trójkątami.
tak :wow: a znak A-7 dla skręcającego w lewo przed skrzyżowaniem to do kiedy obowiązuje?

sankila napisał(a):Żeby on miał mieć pierwszeństwo, to Ty musiałbyś mieć dodatkowe A7 w obrębie skrzyżowania.
po co przecież ma A-7 przed wjazdem na skrzyżowanie :hmm:

sankila napisał(a):
Jadąc w lewo na rondzie, ale tutaj to chyba nie trzeba. Za duże przerwy są między główną a wylotem a i na jednej stronie jest znak mówiący o tym, że już jestem na pierwszeństwie. Szkoda, że tylko na jednej bo po drugiej stronie równoległej go nie ma.
Nie ma znaku - nie ma pierwszeństwa.
a to ciekawe, a wyżej piszesz że po skręcie ma pierwszeństwo :lol: :lol: :lol: - no jak przecież nie ma znaku :lol: :lol: :lol:

sankila napisał(a):Zwróć uwagę, że tam prawoskręty mają D1, więc - gdy nie działa sygnalizacja - one mają pierwszeństwo. Gdy sygnalizacja działa - masz na tych wylotach skrzyżowania równorzędne, więc ustępujesz wjeżdżającemu z prawej (mówię konkretnie o takiej sytuacji, jak tu: https://goo.gl/maps/bzqt5U4VFir
a co ze znakami A-7 czy one mówią o skrzyżowaniu równorzędnym? :wow:
---

Nope89 napisał(a):Przykład 1
wszystko to jest jedno skrzyżowanie, pojazd skręcający w lewo jak i ten z naprzeciwka w prawo mają A-7 przed skrzyżowaniem który obowiązuje na skrzyżowaniu wiec oba pojazdy są w sytuacji równorzędnej, w takim układzie działa art 25.1 wiec ten skręcający w lewo ustępuje temu skręcającemu w prawo. Niestety wielu geniuszy wjeżdżając już na drogę poprzeczną główną uważa, że w magiczny sposób nabywają pierwszeństwo i zapominają o fakcie ustąpienia tym skręcającym w prawo. Zresztą dobry przykład masz powyżej nie ma znaku a @sankila daje pierwszeństwo :spoko:

Nope89 napisał(a):Przykład 2
tak samo j/w

Nope89 napisał(a):Przykład 3
tu akurat łatwa sprawa znaki w obrębie skrzyżowania regulują pierwszeństwo D-1 masz pierwszeństwo, A-7 puszczasz :spoko:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Nope89 » niedziela 20 sierpnia 2017, 01:49

Dzięki. Z tymi przesuniętymi to jest kłopot bo można się komuś władować pod maskę bo mało kto jeździ prawidłowo, szczególnie na skrzyżowaniu nr 1.
Ja bym to traktował jako jedno, na zasadzie, że wykonujący prawoskręt jedzie przed wykonywującym lewoskręt tak jak na normalnej zwykłej krzyżówce, tylko tu wlot jest lekko przesunięty. Z drugiej strony wiadomo, że wjeżdża się na drogę z pierwszeństwem i już jest się na głównej..Ciekawe co na to policja? Czyli gdybym miał już po skręcie D1 to bym nie musiał puszczać a jak nie ma żadnego znaku to muszę ustąpić, mimo, że na logikę to i tak wiadomo, że jestem na drodze z pierwszeństwem? :)

Co do ronda to chodziło mi tylko o lewoskręty ze Skłodowskiej na Skrzetuskie. Też są przesunięte dość mocno a tylko przy jednym lewoskręcie jest D1 informujące, że jestem na pierwszeństwie. Po przeciwległej już nie ma znaku a wiadomo przecież, że jestem na głównej :hmm:
Nope89
 
Posty: 18
Dołączył(a): czwartek 17 sierpnia 2017, 17:35

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez eragon » niedziela 20 sierpnia 2017, 19:47

Czy to nie o takich przypadkach mamy program Jedź Bezpiecznie??
phpBB [media]
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Nope89 » niedziela 20 sierpnia 2017, 23:19

No właśnie. I tu uważam podobnie jak on w takich pzypadkach. Jednak wiadomo, nie każdy podziela ten pogląd. Kiedyś był już odcinek o takich krzyżówkach jednak nie mogę go odnaleźć, jakieś 2-3 lata wtecz.
Nope89
 
Posty: 18
Dołączył(a): czwartek 17 sierpnia 2017, 17:35

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 13:58

Może o ten odcinek chodzi.
http://krakow.tvp.pl/27568504/02122013
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 18:25

W 2:20 pada stwierdzenie, że przy czynnej sygnalizacji świetlnej znaki pierwszeństwa nie obowiązują i dlatego schodzimy "na piętro" przepisów ogólnych, a w 5:05 pada stwierdzenie, że jeżeli mamy sygnalizację swietlną to znaki pierwszeństwa nie obowiązują, a stosujemy wtedy przepisy ogólne.

Niestety, to stwierdzenie nie ma oparcia w przepisach i jest całkowicie błędne.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Henq » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 20:05

STARYSZOFER napisał(a):Niestety, to stwierdzenie nie ma oparcia w przepisach i jest całkowicie błędne.
Podczas działającej sygnalizacji świetlnej prowadzący uznaje to jako jedno skrzyżowanie, natomiast w razie nie działającej sygnalizacji uznaje, że każdy wlot tworzy odrębne skrzyżowanie. Już w innym wątku pisałem najprawdopodobniej o tym filmiku i o błędnym postrzeganiu prowadzącego, niestety nie mogłem wówczas znaleźć tego filmiku.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 21 sierpnia 2017, 20:08

STARYSZOFER napisał(a):Niestety, to stwierdzenie nie ma oparcia w przepisach i jest całkowicie błędne.

Dlaczego?
Czy masz na myśli Art.5.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez sankila » wtorek 22 sierpnia 2017, 15:47

Nope89 napisał(a):No właśnie. I tu uważam podobnie jak on w takich pzypadkach. Jednak wiadomo, nie każdy podziela ten pogląd.
Tu nie chodzi o poglądy, tylko o przepisy.
Najłatwiej przedstawić to na rysunku z kierunkowskazami
skrecajacy wlewo.jpg

Na pierwszym rysunku mamy lewoskręt i mamy działanie migacza na tym lewoskręcie - wszystko zgodne z art. 22 Ustawy: zamiar - migacz - skręt - koniec manewru - wyłączenie migacza - jedziemy na wprost.
Na drugim rysunku jest to samo skrzyżowanie plus dodatkowy prawoskręt. I nagle znajdują się "myszczowie", którzy twierdzą, że ten kierowca dalej jest "skręcającym w lewo" i będzie tak skręcał i skręcał, dopóki nie zjedzie ze skrzyżowania - bo tak wyczytali w art. 25. W efekcie mamy sytuację, że według art. 22 kierowca jedzie już drogą poprzeczną (na wprost), a według art. 25 (a raczej jego "eksperckiej" interpretacji) cały czas jest skręcającym w lewo (czyli powinien jechać z lewym migaczem). I w ten sposób wjeżdżający z "rękawka" jest dla co niektórych "nadjeżdżającym z naprzeciwka i skręcającym w prawo", podczas gdy dla kierowcy, skręcającego "jak art 22 przykazał" - jest to pojazd, nadjeżdżający z prawej strony.

Dopóki takie kwiatuszki sadzą "myszczowie foruma" , to jeszcze pół biedy; ot, udało się im ślizgnąć przez egzaminy. Ale gdy ten sam kretynizm o "całym skrzyżowaniu" powtarza autor programów edukacyjnych, to już przestaje być śmiesznie. Zwłaszcza, jeśli na tym samym filmiku walnął dodatkowego babola, że "przy czynnej sygnalizacji świetlnej znaki pierwszeństwa nie obowiązują". Nie obowiązują znaki, umieszczone przy sygnalizatorach; wszystkie "wewnętrzne" jak najbardziej obowiązują. Dlatego tak istotne jest, czy znak stoi przed skrzyżowaniem, czy w obrębie skrzyżowania.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Cyryl » wtorek 22 sierpnia 2017, 16:32

Henq napisał(a):...tak :wow: a znak A-7 dla skręcającego w lewo przed skrzyżowaniem to do kiedy obowiązuje?

sankila napisał(a):Żeby on miał mieć pierwszeństwo, to Ty musiałbyś mieć dodatkowe A7 w obrębie skrzyżowania.
po co przecież ma A-7 przed wjazdem na skrzyżowanie :hmm: ...


Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze:
"5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega
o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7
znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko
najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony
."
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Henq » wtorek 22 sierpnia 2017, 19:27

sankila napisał(a):Tu nie chodzi o poglądy, tylko o przepisy.
Najłatwiej przedstawić to na rysunku z kierunkowskazami

jedna wielka bzdura, aż się dziwię, że takie osoby posiadają prawo jazdy!
a teraz wytłumacz się:
sankila napisał(a):Nie ma znaku - nie ma pierwszeństwa.

jakim prawem dajesz pierwszeństwo kierującemu który skręcił w lewo i nadal jest na skrzyżowaniu skoro nie miał D-1?

---

Cyryl napisał(a):
Henq napisał(a):...tak :wow: a znak A-7 dla skręcającego w lewo przed skrzyżowaniem to do kiedy obowiązuje?

sankila napisał(a):Żeby on miał mieć pierwszeństwo, to Ty musiałbyś mieć dodatkowe A7 w obrębie skrzyżowania.
po co przecież ma A-7 przed wjazdem na skrzyżowanie :hmm: ...


Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze:
"5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega
o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7
znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko
najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony
."

skoro ma A-7 przed wjazdem na skrzyżowanie, wystarczy w obrębie skrzyżowania D-1 dla lewoskrętów nie musi być powtórzony A-7, ale tak masz rację można zamiast D-1 powtórzyć A-7 tak brzmi definicja A-7
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez Nope89 » wtorek 22 sierpnia 2017, 20:39

Tu jeszcze jeden odcinek bo ktoś się nie zgadzał z teoriami p. Dworaka i ten mu jeszcze raz odpowiedział. To co interesujące od 3 minuty :wink:
Mi chodziło o jeszcze inny filmik ale fajnie, że coś tam znaleźliście. Widziałem na forum stare linki w podobnym temacie, jednak nie działają.

https://www.youtube.com/watch?v=_tMYRsHslJk
Nope89
 
Posty: 18
Dołączył(a): czwartek 17 sierpnia 2017, 17:35

Re: Skrzyżowania skanalizowane?

Postprzez sankila » środa 23 sierpnia 2017, 02:02

Nope89 napisał(a):Tu jeszcze jeden odcinek bo ktoś się nie zgadzał z teoriami p. Dworaka i ten mu jeszcze raz odpowiedział. To co interesujące od 3 minuty
W tym drugim filmiku to już jest całkiem pomieszanie z poplątaniem. Autor listu dobrze myślał, tylko niezręcznie to sformułował i głupio wyszło.

Generalnie, Dworak ma rację, kiedy mówi, że kierowca jadący torem 2 nie ma pierwszeństwa nad jadącym torem 1 (wg oznakowania na zrzucie filmu), bo rzeczywiście go nie ma. Ale nie dlatego, że 2 jest skręcającym w lewo, a 1 skręcającym w prawo, bo to już kolejne skrzyżowanie/przecięcie kierunków ruchu, (równorzędne - gdy działają światła) i 2 musi ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającemu z prawej strony, czyli 1. Gdyby światła nie działały, to 1 byłaby na drodze podporządkowanej i musiałby ustąpić pierwszeństwa 2, będącej na drodze z pierwszeństwem. (To właśnie próbował wytłumaczyć autor listu, mówiąc, że P13 z wlotu 1 odnosi się do drogi z pierwszeństwem, a nie do skręcającego w lewo)

De facto, 2 nie miała prawa znaleźć się na prawym pasie; po to jest linia ciągła od środka skrzyżowania, żeby "lewoskrętny" wjechał na lewy pas - wtedy oba jechałyby jednocześnie i problem pierwszeństwa by nie istniał.

Z kolei w 6'20" Dworak tłumaczy, że światła "likwidują" znak stop. Tyle, że akurat wybrał znak, stojący przy sygnalizatorze (który, w istocie, nie działa przy światłach), podczas gdy autor mówił o "samotnym" znaku w obrębie skrzyżowania, czyli tak jak tutaj: https://goo.gl/maps/3M9n6pg8sfA2
Na wjeździe stoi sygnalizator i A7 , ale w środku jest jeszcze jeden A7 - i tego znaku sygnalizacja nie odwołuje.

W obu sytuacjach Dworak poszedł cokolwiek na skróty i całkiem niepotrzebnie się zaperzył; mógł wszystko wyjaśnić na spokojnie. A tak, to dalej jest czeski film.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości