Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 17 września 2017, 18:43

gumik napisał(a):Nie no, Spoko. Mozesz sądzić, że tysiące podobnych miejsc jest źle oznakowanych nie podając żadnych przepisów. To Twoje zdanie.
No przecież miałeś stosowny przepis :eek2: co kolejny nie wygodny? def. DdR znana? To teraz ty podaj jakiś przepis na poparcie swojego zdania :thumb2:

gumik napisał(a):
§ 40 :eek2: :help: tyle razy wałkowany więc nie wiem z którego posta ci wkleić :eek2:
Ok. Czyli w miejscu gdzie jest znak jednocześnie on odwołuje CPR Jak i go zaczyna. Tylko jakie to ma znaczenie do omawianego przykładu?
no przeciez wstawiłeś jakieś linki z C-13/C-16 to czego znów nie rozumiesz? :eek2:
No chyba, że teraz dal ciebie omawianym przykładem jest temat wątku a nie twoje wstawki, to się określ bo mieszasz :eek2:

-----

yorki napisał(a):
Henq napisał(a):A na C-13/C-16 oddzieloną poziomą kreską oprócz ustąpienia pieszym obowiązują inne przepisy dla rowerzystów? :lol:
Czyli jednak coś zauważyłeś, :spoko:
Szkoda, że ty nadal nic nie zauważasz :help:
Ale po kolei:
yorki napisał(a):Dopóki ty nie będziesz widział różnicy w C-13 i C-13/C-16 z kreskami pionowymi i poziomymi
Proszę o przepis co to jest CPR i znak określający CPR
yorki napisał(a):ja nie widzę sensu dalszej dyskusji.
a ja nie widzę sensu dyskusji z osobą która wymyśla sobie znaki i przepisy :help:

-----

benio101 napisał(a):A z interpelacji, to przeczytałeś chyba tylko bzdurną teorię pewnej kobiety z PO, o! o! tej:
Ale nie zadałeś sobie nawet odrobiny trudu, żeby przeczytać odpowiedź, bo to o nią chodzi w interpelacji.
:dumb: Po raz kolejny: czytaj co się do ciebie pisze ze zrozumieniem a będzie o połowę mniej twoich bzdurnych teorii:
Henq napisał(a):Nie wierzysz mi uwierz ministrowi:
:eek2: Od kiedy to posłanka jest ministrem :eek2: od kiedy to posłanka odpowiada na interpelację a nie minister :eek2:
A teraz skoro już po raz kolejny kompromitujesz się, to wskażę ci konkretny zapis odpowiedzi ministra której zapewne znów nie zrozumiesz, albo nie doczytasz :eek2: :
Odpowiadając na pozostałe dwa pytania należy stwierdzić, że zgodnie z art. 33.1 ustawy Prawo o ruchu drogowym kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić, co kierujący uczynił. Miał możliwość wybrania dowolnego sposobu dotarcia do zamierzonego wylotu trzymając się prawej krawędzi dwukierunkowej drogi dla rowerów.
Nie dość, że masz obowiązek jechać DdR która prowadzi tam gdzie zmierzasz w obu kierunkach to bezczelnie łamiesz przepisy i jeszcze nieudolnie wciskasz, że to ty masz rację :help:

benio101 napisał(a):
Odpowiadając na pierwsze pytanie należy stwierdzić, że kierujący rowerem jest obowiązany przestrzegać nakazu znaku C-12 „ruch okrężny” wówczas gdy porusza się jezdnią tak zorganizowanego obiektu lub pasem ruchu dla rowerów (art. 2.5a p.r.d.) wyznaczonym na tej jezdni (art. 2.6 p.r.d.).
No proszę! A więc jednak obowiązywał mnie C–12, a nie C–13, ponieważ poruszałem się po jezdni, a nie po DdR.
No i znowu udowadniasz, że czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną :help: który to już raz? Zaczyna to już być nudne :eek2: Masz się poruszać po DdR obowiązuje cięC-13!
Znak C-12 obowiązywał by cię gdybyś poruszał się jezdnią tak zorganizowanego obiektu (brak DdR) lub pasem ruchu dla rowerów - przypominam pas ruchu dla rowerów nie jest DdR :spoko: ehh

benio101 napisał(a):I znowu mam rację! Ależ zaskoczenie!
Niestety jak zwykle nie masz racji i jakoś mnie to nie dziwi, zdziwię się jak będzie inaczej, ale na razie czytając twoje wpisy to niemożliwe :rotfl:

benio101 napisał(a):Ale bzdura, nieźle pomieszałeś fakty. Albo rozmówców… Póki co, to wiem tylko o Tobie i szerszonie, że nie wiecie, jak poruszać się po rondzie…
Nikogo nie pomieszałem widzisz znak C-12 i nakazujesz mi jechać prosto :help: na jakiej podstawie? Akurat my wiemy co to kierunek ruchu oraz co się sygnalizuje na drodze :lol:

benio101 napisał(a):
Henq napisał(a):ty znasz definicję skrzyżowania? :eek2:
Tak, bo przeczytałem przepisy, tobie też polecam :wink:
No ja przepis przeczytałem, ale różnica między nami jest taka, że na przeczytaniu nie poprzestałem, ja ten przepis rozumiem a ty:
benio101 napisał(a):Sama DdR nie, za to przecięcie się, połączenie, lub rozwidlenie w jednym poziomie DdR, jak każdej innej drogi, z inną drogą tworzy, z definicji, skrzyżowanie.
takimi bzdurami udowadniasz, że nie rozumiesz :help: no i co jakoś się nadal nie zdziwiłem :spoko: :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez waw » niedziela 17 września 2017, 19:17

benio101 napisał(a):Sama DdR nie, za to przecięcie się, połączenie, lub rozwidlenie w jednym poziomie DdR, jak każdej innej drogi, z inną drogą tworzy, z definicji, skrzyżowanie.
Do skrzyżowania potrzebne jest jeszcze istnienie jezdni. poza tym droga dla rowerów to nie to samo co droga mimo że w nazwie jednej użyto niefortunnie tego samego słowa. DDR to element drogi, który może istnieć samodzielnie (ale to rzadki przypadek).
benio101 napisał(a):PS Miałeś jakieś złe doświadczenia na rowerze w okolicach ronda w dzieciństwie, że tak piszesz? Psa ci ktoś na rondzie rozjechał, czy co? I znowu, nijak się to nie ma do tematu.

https://www.google.pl/maps/@51.2283278, ... 312!8i6656
tu stojący słup na samym rogu skrzyżowania może skutecznie uniemożliwić zauważenie rowerzysty (wiem z własnego doświadczenia) a kierowca nie ma obowiązku się go tam spodziewać bo istnieje DDR.
A kąśliwe uwagi możesz sobie darować, poza obnażaniem braku kultury nic nie wnoszą.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 17 września 2017, 19:25

waw napisał(a):https://www.google.pl/maps/@51.2283278, ... 312!8i6656
tu stojący słup na samym rogu skrzyżowania może skutecznie uniemożliwić zauważenie rowerzysty (wiem z własnego doświadczenia) a kierowca nie ma obowiązku się go tam spodziewać bo istnieje DDR.
A kąśliwe uwagi możesz sobie darować, poza obnażaniem braku kultury nic nie wnoszą.


A jak rowerzysta może dojechać np. do pracy https://goo.gl/maps/LZz3KF1ECmA2?
Nie powiesz, że DdR jest wyznaczona dla kierunku, w którym rowerzysta jedzie lub zamierza skręcić...

Co prawda na skrzyżowaniu które opisuje Benio101 też bym jechał DdR dookoła, ale to Twoje to akurat nienajlepszy przykład...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2451
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » niedziela 17 września 2017, 19:31

Henq napisał(a):
Henq napisał(a):Nie wierzysz mi uwierz ministrowi:
:eek2: Od kiedy to posłanka jest ministrem :eek2: od kiedy to posłanka odpowiada na interpelację a nie minister :eek2:
Nie ma to jak się całkiem pogubić w tych bredniach i odpowiedzieć na swój własny post, krytykując samego siebie :)

Henq napisał(a):Nie dość, że masz obowiązek jechać DdR która prowadzi tam gdzie zmierzasz w obu kierunkach to bezczelnie łamiesz przepisy i jeszcze nieudolnie wciskasz, że to ty masz rację :help:
Zacytowałem ci, że wg Ministra, nie posełki, bo ona składała jedynie bzdurne zapytanie, DdR znajduje się za skrzyżowaniem, a rowerzysta jadący jezdnią ma obowiązek stosować się do C–12, a ty mi wyjeżdżasz z jazdą DdR, gdy ja jechałem jezdnią. No błagam, czy ty w ogóle rozróżniasz te sytuacje, czy nie bardzo? :wow: Jakbym jechał prosto, to bym musiał jechać DdR, a jak jechałem w lewo, to jechałem jezdnią, rondem. I o tym, że jechałem prawidłowo, potwierdził nawet mninister w odpowiedzi do zacytowanej przez Ciebie interpelacji, czego dalej nie rozumiesz?

Henq napisał(a):Znak C-12 obowiązywał by cię gdybyś poruszał się jezdnią tak zorganizowanego obiektu (brak DdR) lub pasem ruchu dla rowerów - przypominam pas ruchu dla rowerów nie jest DdR :spoko: ehh
No zobacz, a poruszałem się jezdnią. I popraw ten nawias, bo odwróciłeś słowa ministra o 180 stopni…
Odpowiadając na pierwsze pytanie należy stwierdzić, że kierujący rowerem jest obowiązany przestrzegać nakazu znaku C-12 „ruch okrężny” wówczas gdy porusza się jezdnią tak zorganizowanego obiektu lub pasem ruchu dla rowerów (art. 2.5a p.r.d.) wyznaczonym na tej jezdni (art. 2.6 p.r.d.).
Możesz sobie wypisywać kompletne głupoty, ale nie przekłamuj niczyich słów… Chyba, że robisz to specjalnie, żeby próbować poprze krętactwo udowodnić swoje wypowiedzi?

—————

waw napisał(a):poza tym droga dla rowerów to nie to samo co droga mimo że w nazwie jednej użyto niefortunnie tego samego słowa. DDR to element drogi, który może istnieć samodzielnie (ale to rzadki przypadek).
Ano niewątpliwie, zgadzam się.

waw napisał(a):Do skrzyżowania potrzebne jest jeszcze istnienie jezdni.
Zgadza się, tylko co to ma wspólnego z tematem?

—————

mp0011 napisał(a):W którym miejscu kończy się widoczna DdR?

https://goo.gl/maps/fa8LJhSEVz92

Czy bez namalowanego P-10 coś by się zmieniło?
Czy nawierzchnia drogi ma tu jakiekolwiek znaczenie?
Zgodnie z definicją jest to zjazd, a zjazd nie jest skrzyżowaniem:
DPU §3 pkt 12 napisał(a):zjazd — część drogi na połączeniu z drogą niebędącą drogą publiczną lub na połączeniu drogi z dojazdem do nieruchomości przy drodze; zjazd nie jest skrzyżowaniem;
W związku z tym, że nie ma tam skrzyżowania, to nie kończy się tam DdR. Ponadto, zgodnie z przepisami, PdR jest kontynuacją DdR. Sam PdR nic w tej kwestii nie zmienia, postawiony jest, by zachować ciągłość nawierzchni, która nie ma w omawianym temacie znaczenia:
WPR ust. 1 ak. 6 napisał(a):Na zjazdach należy zachować ciągłość nawierzchni i poziomu niwelety infrastruktury pieszej i rowerowej.
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 17 września 2017, 19:38

mp0011 napisał(a):Czy obecność znaku C-13 w kończy wcześniejszą drogę dla rowerów?
no to po kolei: znak C-13 obowiązuje do miejsca umieszczenia znaku B-1, B-9, C-16, D-40, do najbliższego skrzyżowania, oraz oczywiście do C-13a.

mp0011 napisał(a):W którym miejscu kończy się widoczna DdR?
https://goo.gl/maps/fa8LJhSEVz92
nie kończy się, oznakowanie pozostawia dużo do życzenia, P-11 bez D-6a no coś nie teges :thumb2:

mp0011 napisał(a):Czy bez namalowanego P-10 coś by się zmieniło?
nic nadal oznakowanie pozostawiało by dużo do życzenia
mp0011 napisał(a):Czy nawierzchnia drogi ma tu jakiekolwiek znaczenie?
Nie ma, ma znaczenie czy część drogi która przecina DdR jest jezdnią czy nie.

mp0011 napisał(a):P.S.
W którym miejscu kończy się droga wewnętrzna?
W którym miejscu kończy się jezdnia tej drogi wewnętrznej?
w miejscu postawienia znaku D-47

mp0011 napisał(a):P.P.S.
Skoro C-13 oznacza wjazd na DdR, jako rowerzysta ODMAWIAM wjazdu na DdR w jakimkolwiek innym miejscu (choćby się dało) i będę cisnął jezdnią do kolejnego znaku oznaczającego "wjazd na DdR" :spoko:
Wjazd w tym wypadku nie jest wjazdem jak na autostradę, jest początkiem DdR, ale skoro nie chcesz wjeżdżać nie wjeżdżaj prowadź rower dalej, aż do następnego wjazdu :lol: :lol: :lol:

mp0011 napisał(a):A jak rowerzysta może dojechać np. do pracy
nie porównuj dwóch różnych sytuacji, w przykładzie @benio101 DdR biegnie dookoła wyspy w każdym kierunku w którym zamierza się opuścić SoRO więc nie ma podstaw zwolnienia rowerzystów z korzystania z DdR i jazdy jezdnią SoRO.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » niedziela 17 września 2017, 19:46

Henq napisał(a):w przykładzie @benio101 DdR biegnie dookoła wyspy w każdym kierunku w którym zamierza się opuścić SoRO więc nie ma podstaw zwolnienia rowerzystów z korzystania z DdR i jazdy jezdnią SoRO.
Hola, hola! W moim przykładzie DdR prowadzi prosto obok ronda, a nie dookoła wyspy, co ty za bzdury wygadujesz? Swoją drogą, na rondzie jest tylko jeden kierunek: prosto, zgodnie ze strzałkami na znaku C–12, ile razy to samo trzeba wałkować?
Tutaj jest skrzyżowanie, a nakaz wyrażony znakiem C–13 obowiązuje do skrzyżowania.
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 17 września 2017, 19:54

OFC chodziło mi o P-11, nie P-10. Ale D-6a tam jest, starczy poszukać. Nawet z obu stron przejazdu, choć wymagany jest z jednej...

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Czy obecność znaku C-13 w kończy wcześniejszą drogę dla rowerów?
no to po kolei: znak C-13 obowiązuje do miejsca umieszczenia znaku B-1, B-9, C-16, D-40, do najbliższego skrzyżowania, oraz oczywiście do C-13a.

To już postawienie C-13 po drugiej stronie drogi nie kończy DdR/CPR...? No to mamy postęp.

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):W którym miejscu kończy się widoczna DdR?
https://goo.gl/maps/fa8LJhSEVz92
nie kończy się, oznakowanie pozostawia dużo do życzenia, P-11 bez D-6a no coś nie teges :thumb2:

Przyjrzyj się jeszcze raz. https://goo.gl/maps/U4ntMQBVXNq

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Czy bez namalowanego P-10 coś by się zmieniło?
nic nadal oznakowanie pozostawiało by dużo do życzenia
mp0011 napisał(a):Czy nawierzchnia drogi ma tu jakiekolwiek znaczenie?
Nie ma, ma znaczenie czy część drogi która przecina DdR jest jezdnią czy nie.

Czyli jeszcze uważasz że jezdnia to twór techniczny, a nie wyznaczona przestrzeń?

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):P.S.
W którym miejscu kończy się droga wewnętrzna?
W którym miejscu kończy się jezdnia tej drogi wewnętrznej?
w miejscu postawienia znaku D-47

Pudło. Tam nie ma takiego znaku. A przecież każda droga, która nie jest drogą publiczną jest drogą wewnętrzną.
Ustawa o Drogach Publicznych napisał(a):Drogi, drogi rowerowe, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów, niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym tych dróg są drogami wewnętrznymi.

Z tego samego też powodu, DdR poza skrzyżowaniem (w sensie "w środku lasu") nie tworzy skrzyżowania z jezdnią, niezależnie od tego, czy DdR ma jezdnię...

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):A jak rowerzysta może dojechać np. do pracy
nie porównuj dwóch różnych sytuacji, w przykładzie @benio101 DdR biegnie dookoła wyspy w każdym kierunku w którym zamierza się opuścić SoRO więc nie ma podstaw zwolnienia rowerzystów z korzystania z DdR i jazdy jezdnią SoRO.
[/quote]
Toż napisałem, że tam też bym jechał DdR. Zwracam uwagę Waw, że jest w błędzie zakładając, że nie ma tam prawa być rowerzysty.
Zresztą, skąd wiadomo że taki "rowerzysta" nie zamontował sobie silnika 300W, więc zgodnie z prawem NIE jest rowerzystą tylko motorowerzystą, i nie może jechać po DdR...?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2451
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 17 września 2017, 20:32

benio101 napisał(a):
Henq napisał(a):w przykładzie @benio101 DdR biegnie dookoła wyspy w każdym kierunku w którym zamierza się opuścić SoRO więc nie ma podstaw zwolnienia rowerzystów z korzystania z DdR i jazdy jezdnią SoRO.
Hola, hola! W moim przykładzie DdR prowadzi prosto obok ronda, a nie dookoła wyspy, co ty za bzdury wygadujesz?
Kiedy w końcu dotrze do ciebie, że przejazd dla rowerów jest kontynuacją ścieżki rowerowej?

benio101 napisał(a): Swoją drogą, na rondzie jest tylko jeden kierunek: prosto, zgodnie ze strzałkami na znaku C–12, ile razy to samo trzeba wałkować?
aż w końcu dotrze do ciebie
Po pierwsze proszę o podstawę prawną takich wywodów :spoko:
Po drugie to jest prosto przez skrzyżowanie:
Obrazek
i nijak ma się do tego:
Obrazek
widzisz jakieś podobieństwa? bo ja nie, ale ty zapewne tak, znów jakoś mnie to nie dziwi :eek2: a nie mówiłem ehhh
no przecież było i co zamilkłeś wtedy i znów zaczynasz bzdury wypisywać :help:

benio101 napisał(a):Tutaj jest skrzyżowanie, a nakaz wyrażony znakiem C–13 obowiązuje do skrzyżowania.
a to jest co:
https://www.google.pl/maps/@53.0246489, ... 312!8i6656
? :help: Nakaz wyrażony połączonymi znakami C-13/C-16 jest opisany w § 40 wskaż gdzie tam jest o skrzyżowaniu :eek2:

-----

mp0011 napisał(a):To już postawienie C-13 po drugiej stronie drogi nie kończy DdR/CPR...? No to mamy postęp.
Kończy C-13/C-16 jak ty czytasz te przepisy? :eek2:

mp0011 napisał(a):
Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):W którym miejscu kończy się widoczna DdR?
https://goo.gl/maps/fa8LJhSEVz92
nie kończy się, oznakowanie pozostawia dużo do życzenia, P-11 bez D-6a no coś nie teges :thumb2:

Przyjrzyj się jeszcze raz. https://goo.gl/maps/U4ntMQBVXNq

Raczej ty się przyjrzyj:
https://www.google.pl/maps/@52.2429737, ... 6656?hl=pl

Henq napisał(a):
Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Czy bez namalowanego P-10 coś by się zmieniło?
nic nadal oznakowanie pozostawiało by dużo do życzenia
mp0011 napisał(a):Czy nawierzchnia drogi ma tu jakiekolwiek znaczenie?
Nie ma, ma znaczenie czy część drogi która przecina DdR jest jezdnią czy nie.

Czyli jeszcze uważasz że jezdnia to twór techniczny, a nie wyznaczona przestrzeń?
jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

mp0011 napisał(a):Pudło. Tam nie ma takiego znaku. A przecież każda droga, która nie jest drogą publiczną jest drogą wewnętrzną.
Ta pudło, a przepis o oznakowaniu drogi wewnętrznej znany? chyba nie skoro tak sądzisz. D-46 i D-47 określają drogę wewnętrzną i na zarządcy drogi publicznej spoczywa obowiązek oznakowania takowej drogi. Napisz do niego może akurat przyzna ci rację :thumb2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez sankila » niedziela 17 września 2017, 20:49

yorki napisał(a): A jakie to ma znaczenie? Pojazd ruszający po postoju włącza się do ruchu, a tez znajduje się NA jezdni.
Jeżeli DdR, CPR czy pas ruchu dla rowerów znajdują się na tej samej drodze, to cyklistów powinny obowiązywać te same przepisy. Jednak w Art.17.1.3a jest mowa tylko o DdR.
Yorki, ja Cię proszę ...
Po jezdni mogą jeździć wszystkie pojazdy, więc nie ma przeszkód, żeby auto przejechało przez pas ruchu dla rowerów. Mało tego, jako część jezdni, pas rowerowy jest też częścią "placu utworzonego przez przecięcie/połączenie dróg", zatem wchodzi w skład skrzyżowania dróg.
DDR i CPR przezanczone są wyłącznie dla pieszych i rowerzystów, więc żadne auto nie ma prawa tam wjechać - ani wzdłuż, ani w poprzek. Ponadto biegną one nie przez "plac utworzony", ale przez jezdnię drogi poprzecznej (zatem tworzą "inne miejsce przecięcia kierunków ruchu"). A do przejazdu przez "inne miejsca" służą przejścia i przejazdy, czyli miejsca, w których WOLNO przejść/przejechać w poprzek jezdni, torowiska, DDR, CPR i hgw, czego jeszcze.

mnie jako uczestnika ruchu dotyczą tylko znaki. Przecież jadąc oznakowana DdR i napotykając krawężnik wyższy niż 1cm nie mogę stwierdzić, ze to nie jest DdR i dalej jechać ulicą.
Eee, to jakaś wybitna jestem, bo idąc nieoznakowanym chodnikiem i napotykając krawężnik (nawet niekoniecznie wyższy) STWIERDZAM, że dalej nie ma chodnika, tylko jest jezdnia poprzeczna, więc muszę zachować ostrożność, żeby przez nią przejść, bo po jezdniach to takie różne - duże, ciężkie i szybkie - jeżdżą, a mi jeszcze życie miłe.

A swoją drogą jest jeszcze w PoRD Art.27.1a. Jadący drogą "główna" skręcając w tę drogę gruntową (z pierwszego posta) musi ustąpić rowerzystom. Tu wątpliwości nie ma, bez względu na to czy to DdR, CPR, czy krawężniki są, czy nie ma.
Skąd jakieś przywileje dla wyjeżdżającego z drogi gruntowej, włączającego się do ruchu?
To żaden przywilej, tylko jadącego prosto nie dotyczą przepisy o skręcaniu.
BTW - jadący drogą gruntową już JEST w ruchu (na drodze gruntowej), natomiast włączy się do ruchu na drodze głównej.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 17 września 2017, 20:56

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):To już postawienie C-13 po drugiej stronie drogi nie kończy DdR/CPR...? No to mamy postęp.
Kończy C-13/C-16 jak ty czytasz te przepisy? :eek2:


Na pewno nie tak tendencyjnie jak Ty...
Jeżeli Droga oznaczona (C-16) przechodzi w (C-16 nad C-13), zachodzi zmiana przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych, dochodzi szczególna ostrożność, itp. Rowerzysta nie jedzie już wydzieloną infrastrukturą. Podobnie w drugą stronę to działa. Ale C-13 nigdy nie odwołuje wcześniejszego C-13, nawet w kombinacji z kreską pionową... Znaki muszą się różnić aby się odwoływały.

Tu kombinacja C-13/C-16 odwołuje C-13.
https://goo.gl/maps/4e6bukRKPQE2

Henq napisał(a):Raczej ty się przyjrzyj:
https://www.google.pl/maps/@52.2429737, ... 6656?hl=pl


Kompletnie nie rozumiem do czego zmierzasz...
Od kiedy to trzeba informować kierowców skręcających z drogi o ewentualności pojawienia się rowerzystów lub pieszych...?
https://goo.gl/maps/Vr76BX8SWHJ2


Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Pudło. Tam nie ma takiego znaku. A przecież każda droga, która nie jest drogą publiczną jest drogą wewnętrzną.
Ta pudło, a przepis o oznakowaniu drogi wewnętrznej znany? chyba nie skoro tak sądzisz. D-46 i D-47 określają drogę wewnętrzną i na zarządcy drogi publicznej spoczywa obowiązek oznakowania takowej drogi. Napisz do niego może akurat przyzna ci rację :thumb2:


Zacytowałem Ci ustawę. Z nią się spieraj. Brak znaku nie oznacza że droga nie jest wewnętrzna. Wystarczy, że nie jest publiczna.
No chyba że jadąc Marsa chcesz ustępować wyjeżdżającym z tej dróżki, bo przecież nie ma tablicy ani D-1...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2451
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez benio101 » niedziela 17 września 2017, 22:27

Henq napisał(a):Kiedy w końcu dotrze do ciebie, że przejazd dla rowerów jest kontynuacją ścieżki rowerowej?
Gubisz się już chłopie kompletnie… zobacz, mój post sprzed paru godzin:
benio101 napisał(a):Ponadto, zgodnie z przepisami, PdR jest kontynuacją DdR.
Jakie dotrze, jak sam tak powiedziałem? Czytasz ty w ogóle, co się do ciebie pisze, czy wybiórczo co któreś słowo?
Kwestii kierunku jazdy na rondzie, jak już powiedziałem wcześniej, nie będę z Tobą kontynuował, dopóki nie dotrze do Ciebie, że trzy białe strzałki oznaczają jeden kierunek — prosto wokół wyspy na rondzie, a nie wiele różnych kierunków "na wszystkie strony".

Henq napisał(a):a to jest co: https://www.google.pl/maps/@53.0246489, ... 312!8i6656
? :help: Nakaz wyrażony połączonymi znakami C-13/C-16 jest opisany w § 40 wskaż gdzie tam jest o skrzyżowaniu :eek2:
A to, Henq kochany, jest znak C–13 umieszczony na zupełnie innej drodze, i w innym kierunku. Mnie obowiązują znaki umieszczone na mojej drodze, nie gdzieś na jakiejś innej. Zapoznaj się najpierw z zakresem obowiązywania znaków. Podpowiem od razu: C–13 umieszczone na drugim końcu miasta, w Warszawie, czy Zakopanem też mnie tam nie obowiązują. Wiesz w ogóle co to jest droga? Jedna z pierwszych definicji w PoRD. Do lektury, zacznij w końcu czytać przepisy!
benio101
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 11 marca 2011, 22:50

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez szerszon » niedziela 17 września 2017, 23:08

benio101 napisał(a):Kwestii kierunku jazdy na rondzie, jak już powiedziałem wcześniej, nie będę z Tobą kontynuował, dopóki nie dotrze do Ciebie, że trzy białe strzałki oznaczają jeden kierunek — prosto wokół wyspy na rondzie, a nie wiele różnych kierunków "na wszystkie strony".

Bardzo dobry pomysł. Nie kontynuuj póki sie nie nauczysz,że C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez Henq » niedziela 17 września 2017, 23:20

@benio101: skrócie bo już męczą mnie te twoje farmazony :eek2:: kierunków jazdy nie dyskutuj bo nie masz pojęcia co to jest, znak C-12 nie jest znakiem C-5 nakaz jazy prosto, trzy białe strzałki jak to określasz chyba tylko w twojej głowie oznaczają prosto, bo na drodze C-5 jedna strzałka :eek2: I na koniec kwiatuszek: C-13? gdzie ty tam widzisz C-13? :wow: jak dla mnie nie masz nawet minimalnej wiedzy z zakresu PoRD by dyskutować tutaj, ogranicz się do czytania, na pewno na dobre to wyjdzie tobie a w szczególności innym :spoko: I po raz kolejny przestań łamać przepisy to że nie znasz znaków drogowych ani prawa o ruchu drogowym nie zwalnia cię z jego przestrzegania :spoko: Podnieś poziom będziemy dyskutować na razie trzy strzałki prowadzą cię prosto :haha:

-----

mp0011 napisał(a): Ale C-13 nigdy nie odwołuje wcześniejszego C-13,
a gdzieś ty to wyczytał, że C-13 odwołuje C-13 ? :eek2: przecież pisałem ci wcześniej dokąd obowiązuje C-13 :eek2:

mp0011 napisał(a): nawet w kombinacji z kreską pionową... Znaki muszą się różnić aby się odwoływały.
jakiś przepis na to?

mp0011 napisał(a):Tu kombinacja C-13/C-16 odwołuje C-13.
https://goo.gl/maps/4e6bukRKPQE2
po raz kolejny a co masz w § 40?

mp0011 napisał(a):Kompletnie nie rozumiem do czego zmierzasz...
na jednej tablicy C-13 a z drugiej strony C-13/C-16 i to właśnie widać z linku który podałeś bo załamuje się mapa :spoko: więc mamy tam sam znak C-13 który ma inne obowiązywanie jak połączone znaki C-13/C-16

mp0011 napisał(a):Zacytowałem Ci ustawę. Z nią się spieraj. Brak znaku nie oznacza że droga nie jest wewnętrzna. Wystarczy, że nie jest publiczna.
a skąd wiesz, że nie jest publiczna?
mp0011 napisał(a):No chyba że jadąc Marsa chcesz ustępować wyjeżdżającym z tej dróżki, bo przecież nie ma tablicy ani D-1...
a na jakiej podstawie chcesz ustępować?

-----

szerszon napisał(a):C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy.
Dla niego ma, przecież trzy strzałki prowadzą go prosto :lol: :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez sankila » niedziela 17 września 2017, 23:23

mp0011 napisał(a):1/ W którym miejscu kończy się widoczna DdR? https://goo.gl/maps/fa8LJhSEVz92
2/Czy bez namalowanego P-10 coś by się zmieniło?
3/Czy obecność znaku C-13 w kończy wcześniejszą drogę dla rowerów?
4/Czy wywód, że wjazd na DdR = początek DdR, co oznacza że DdR się wcześniej kończy, jest czymś więcej niż zwykłym szerszoleniem?

Ad. 1/ DDR kończy się w miejscu, gdzie zaczyna się PDR; stąd powtórzenie C13 za PDR.
Ad. 2/ Bez P11 nie można byłoby ani wjechać na tę drogę wewnętrzną, ani z niej wyjechać, bo przepisy nie przewidują jazdy samochodami po DDR.
Ad. 3/ C13 nie kończy DDR, wskazuje tylko, że przed nim jest możliwość wjazdu z innej drogi (czyli jedziemy po PDR).
Ad. 4/ Zdecydowanie tak, bo DDR i PDR mają różne przepisy. Na DDR nie ma samochodów, na PDR - mogą być.

Ty i benio mówicie o tym samym, ale w różnych kontekstach. De facto, to cały czas mówisz o trasie rowerowej, czyli ciągu DDR i PDR, umożliwiających przejazd bez zsiadania. Nie rozróżniasz miejsc, w których obowiązują przepisy o DDR, od miejsc, w których obowiązują przepisy o PDR - o czym mówi benio. Bo fakt, że "PDR jest kontynuacją DDR" nie oznacza, że i przepisy z DDR są kontynuowane na PDR.

Krakowskim targiem, proponuję wprowadzenie pojęcia: TCP - Trasa Ciągłego Pedałowania ( :twisted: ), które dotyczyć będzie organizacji ruchu i odpowie na pytanie, czy da się dojechać bez zsiadania z punktu A do punktu B (jak np. dookoła ronda).
W przeciwnym wypadku grozi kolejne 24 strony radosnej twórczości o niewidzialnych drogach i przejazdach.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Brak przejazdu dla rowerów w ciągu DDR a pierwszeństwo

Postprzez mp0011 » niedziela 17 września 2017, 23:43

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a): Ale C-13 nigdy nie odwołuje wcześniejszego C-13,
a gdzieś ty to wyczytał, że C-13 odwołuje C-13 ? :eek2: przecież pisałem ci wcześniej dokąd obowiązuje C-13 :eek2:

mp0011 napisał(a): nawet w kombinacji z kreską pionową... Znaki muszą się różnić aby się odwoływały.
jakiś przepis na to?

mp0011 napisał(a):Tu kombinacja C-13/C-16 odwołuje C-13.
https://goo.gl/maps/4e6bukRKPQE2
po raz kolejny a co masz w § 40?



„§ 40. 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że droga jest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić. Ruch pieszych i rowerów odbywa się na całej powierzchni tak oznaczonej drogi.

2. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerów i drogę dla pieszych położone obok siebie, odpowiednio po stronach wskazanych na znaku. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić.

3. Przepisy ust. 1 i 2, § 37 ust. 2 i 3 oraz § 39 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio dla oznaczania końca drogi dla pieszych i kierujących rowerami oraz końca drogi dla rowerów i drogi dla pieszych położonych obok siebie, przy czym znak C-13/C-16 jest odwoływany również znakami C-13 albo C-16.”;


Napisane jest wyraźnie, że kombinację C-13/C-16, oprócz znaków z przekreśleniem stosowanych stosownie do rodzaju drogi która się kończy, skrzyżowań i zakazów, odwołuje ALBO C-13, ALBO C-16. Nie kolejna kombinacja.

Henq napisał(a):
mp0011 napisał(a):Zacytowałem Ci ustawę. Z nią się spieraj. Brak znaku nie oznacza że droga nie jest wewnętrzna. Wystarczy, że nie jest publiczna.
a skąd wiesz, że nie jest publiczna?
mp0011 napisał(a):No chyba że jadąc Marsa chcesz ustępować wyjeżdżającym z tej dróżki, bo przecież nie ma tablicy ani D-1...
a na jakiej podstawie chcesz ustępować?


Skoro według Ciebie brak znaku droga wewnętrzna oznacza że droga nie jest wewnętrzna, to jest to droga publiczna. Ma ona 30m, twardą nawierzchnię, brak znaków regulujących pierwszeństwo... To kto ma pierwszeństwo...?

============

sankila napisał(a):Ad. 1/ DDR kończy się w miejscu, gdzie zaczyna się PDR; stąd powtórzenie C13 za PDR.
Ad. 2/ Bez P11 nie można byłoby ani wjechać na tę drogę wewnętrzną, ani z niej wyjechać, bo przepisy nie przewidują jazdy samochodami po DDR.
Ad. 3/ C13 nie kończy DDR, wskazuje tylko, że przed nim jest możliwość wjazdu z innej drogi (czyli jedziemy po PDR).
Ad. 4/ Zdecydowanie tak, bo DDR i PDR mają różne przepisy. Na DDR nie ma samochodów, na PDR - mogą być.
[/quote][/quote]

ad.1) Jakiś przepis?
ad.2 i ad.4) Art. 27.3. PoRD.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2451
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości