Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Które zatrzymanie wynika z warunków ruchu?

a/ zatrzymanie na linii P-12
0
Brak głosów
b/ zatrzymanie na linii P-13
4
36%
c/ oba
2
18%
d/ żadne z nich
5
45%
 
Liczba głosów : 11

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szoferemeryt » czwartek 13 lipca 2017, 21:42

A co z:
Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez Henq » czwartek 13 lipca 2017, 21:56

sankila napisał(a):Stąd "zatrzymanie" i "powstrzymanie się od ruchu".

BTW - jak widzę "określenia użyte w ustawie" to dalej czarna magia?

No to myszczyni wskaż definicję "powstrzymania się od ruchu"?
hipokryzja :help: :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szoferemeryt » czwartek 13 lipca 2017, 22:03

Powstrzymanie się od ruchu inaczej, ustąpienie pierwszeństwa.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » piątek 14 lipca 2017, 01:20

Powstrzymanie się od ruchu to powstrzymanie się od ruchu. Powstrzymać się od ruchu można np. zatrzymując się albo nie rozpoczynając jazdy, jeżeli już stoimy. Na pewno jest to pojęcie szersze niż unieruchomienie pojazdu czy zatrzymanie,
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szoferemeryt » piątek 14 lipca 2017, 06:27

Ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
Jak chodzi o PoRD można stosować zamiennie pojęcia "ustąpienia pierwszeństwa i powstrzymania się od ruchu" i tak to widzi Ustawodawca.
Czyżbym się mylił w interpretacji?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez gumik » piątek 14 lipca 2017, 11:32

Moim zdaniem nie można stosować zamiennie. Bo powstrzymać od ruchu możesz się przecież z jakiegoś innego powodu niż żeby inny kierujący nie był zmuszony do istotnej zmiany prędkości. A powód może być choćby taki, że chcesz się przyjrzeć idącym pannom na chodniku. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez oskbelfer » piątek 14 lipca 2017, 12:31

sankila napisał(a):
oskbelfer napisał(a):unieruchomienie czy zgaśniecie silnika przy ruszaniu - bo robi to różnice


Jaką?
Bo na moje oko, samochód ze zgaszonym silnikiem JEST unieruchomiony.

Ale mniejsza o to, skoro unieruchomienie w korku jest zatrzymaniem z przyczyn warunków ruchu, to dlaczego nie zjeżdżasz do krawędzi jezdni? Art 46.2 chyba znasz?


Sankilla - na moje oko samochód ze zgaszonym silnikiem może poruszać się z prędkością np. 100 km/h. Podobnie motocykl.

Nie wierzysz? Oto przykład.

Jedzie sobie motocyklista. W baku ma opary paliwa, ale wie że za kilometr ma stację benzyznową.

Rozpędza motorek do 90 km/h i wyłącza silnik - co się dzieje? Motorek toczy się, a jeśli jest lekko z górki to toczy się spory odcinek, np. kilometr, a może 2 km lub 3 km.

Czy na oko Sankilli motocykl jest unieruchomiony?

Do czego zmierzam?

Otóż Sankilla wymyśla dziwne teorie (kiedyś Kopan też wymyślał cuda na kiju).

Postój i zatrzymanie jest ściśle zdefiniowane - większość kierowców to ogarnia, a mnie szkoda czasu żeby pisać o "pierdołach" które wymyśla Sankilla, zresztą podobne "pierdoły" Sankila wymyśła przy "łamanych skrzyżowaniach" - a to niby że jak droga "główna łamie się w prawo" to nie ma potrzeby sygnalizowania "prawym kierunkiem" bo przecież jedziemy po głównej i na dodatek "prosto" :lol:

Mam wrażenie że ktoś sztucznie chce wygenerować ruch na forum, bo faktycznie zrobiło się tutaj spokojnie.

A - i żeby było jasne. Nie twierdzę, że Sankilla nie posiada wiedzy - być może my malutcy nie potrafimy dorównać do jej geniuszu :lol: W historii już tak bywało - że geniusze zostali docenieni do wiekach, ale wiemy też, że od geniuszu do obłędu odległość jest niewielka :lol:
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » piątek 14 lipca 2017, 13:48

szoferemeryt napisał(a):Ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
Jak chodzi o PoRD można stosować zamiennie pojęcia "ustąpienia pierwszeństwa i powstrzymania się od ruchu" i tak to widzi Ustawodawca.
Czyżbym się mylił w interpretacji?


Tak, mylisz się (niestety). Bo definicje buduje się w ten sposób, że A oznacza B. To, że ustąpienie pierwszeństwa oznacza powstrzymanie się od ruchu, jeśli... nie oznacza, że powstrzymanie się od ruchu zawsze oznacza ustąpienie pierwszeństwa. Prosty przykład takiej definicji, która nie działa w dwie strony? Kwadrat - prostokąt, który wszystkie boki ma równe. Ale pojęć "prostokąt" i "kwadrat" nie stosujesz zamiennie... ;-)

Kluczowe jest tutaj słowo "jeśli", które występuje po sformułowaniu "powstrzymanie się od ruchu". ;-) Jednak ustąpienie pierwszeństwa to nie każde powstrzymanie się od ruchu. ;-)
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez szoferemeryt » piątek 14 lipca 2017, 14:54

Użyte w ustawie określenie oznacza:
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię
przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię to - skrzyżowanie.
Czy widzisz tu błąd w interpretacji? Ja nie widzę.

A tak przy okazji, co jeśli drogi są dwujezdniowe? Powiemy że nie ma skrzyżowania bo w ustawie napisano jezdnię, a nie jezdnie.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » piątek 14 lipca 2017, 15:05

szoferemeryt napisał(a):Użyte w ustawie określenie oznacza:
skrzyżowanie – przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię
przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię to - skrzyżowanie.
Czy widzisz tu błąd w interpretacji? Ja nie widzę.


Więc konsekwentnie:

Ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości.

Powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości - to ustąpienie pierwszeństwa. :D

Ale powstrzymanie się od ruchu (np. z jakiegokolwiek innego powodu) to już niekoniecznie ustąpienie pierwszeństwa. :-)
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez mp0011 » piątek 14 lipca 2017, 15:41

Dorzucę kilka luźnych pytań do waszej dyskusji, abyście mieli co roztrząsać:

1) Kiedy rower jest unieruchomiony? Kiedy przestaję pedałować, czy kiedy się zatrzyma?
2) Czy ustępując pierwszeństwa MUSZĘ się zatrzymać (unieruchomić) czy starczy że zwolnię aby inny zdążył przejechać?
3) Czy osoba która miała pierwszeństwo, ale zatrzymała się z warunków innych niż wynikające (...) dalej ma pierwszeństwo?
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez PraktykRuchu » piątek 14 lipca 2017, 16:00

mp0011 napisał(a):1) Kiedy rower jest unieruchomiony? Kiedy przestaję pedałować, czy kiedy się zatrzyma?

Jak się zatrzyma oczywiście.
mp0011 napisał(a):2) Czy ustępując pierwszeństwa MUSZĘ się zatrzymać (unieruchomić) czy starczy że zwolnię aby inny zdążył przejechać?

Nie musisz, jeżeli Twój ruch nie spowoduje znaczącej zmiany prędkości uczestnika ruchu, który ma pierwszeństwo.
mp0011 napisał(a):3) Czy osoba która miała pierwszeństwo, ale zatrzymała się z warunków innych niż wynikające (...) dalej ma pierwszeństwo?

Jak rusza z miejsca, to się włącza do ruchu. Czyli musi ustąpić wszystkim.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez Henq » piątek 14 lipca 2017, 21:21

PraktykRuchu napisał(a):Jak rusza z miejsca, to się włącza do ruchu. Czyli musi ustąpić wszystkim.

nawet tym poruszającym się po innej drodze? to kiedy włączający się do ruchu już będzie na drodze głównej, a kiedy poruszający się drogą podporządkowaną ma pierwszeństwo nad pojazdami na drodze głównej?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez mp0011 » piątek 14 lipca 2017, 21:33

Jeżeli ktoś stoi przed skrzyżowaniem bez powodu (np. wypuszcza pasażera) nie widzę przeszkód żeby jechać, pomimo tego, że według znaków nie mam pierwszeństwa. I jeżeli ruszy w tym momencie, kolizja będzie z jego winy, bo włączał się do ruchu...

Inaczej byłoby mnóstwo wyłudzeń, bo wystarczyło by stanąć na skrzyżowaniu z D-1 i poczekać aż ktoś będzie jechał podporządkowaną i gwałtownie ruszyć...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Zatrzymanie z powodu warunków ruchu - ankieta

Postprzez Henq » piątek 14 lipca 2017, 21:54

mp0011 napisał(a):I jeżeli ruszy w tym momencie, kolizja będzie z jego winy, bo włączał się do ruchu...

na pewno? kiedy kończy się włączanie do ruchu i kiedy kończy się dyspozycja znaku A-7?

mp0011 napisał(a):Inaczej byłoby mnóstwo wyłudzeń, bo wystarczyło by stanąć na skrzyżowaniu z D-1 i poczekać aż ktoś będzie jechał podporządkowaną i gwałtownie ruszyć...

nie na, ponieważ na zatrzymywać się nie wolno :) i nie przed skrzyżowaniem, a 10m przed skrzyżowaniem ponieważ w mniejszej odległości zatrzymywać się nie wolno :), oprócz tego jak pojazd podporządkowaną nie nadjedzie przez 2min to już mamy postój a nie zatrzymanie :spoko: :lol:

Wielu kierowców wykorzystuje pasy i zatrzymanie przed nimi do wypuszczenia pasażera, w między czasie nadchodzi pieszy (albo pieszy wymusił zatrzymanie), ty wjeżdżasz na skrzyżowanie ignorując A-7 bo widzisz, że pojazd stoi przed pasami, a tu pojazd rusza i bum :lol: - wytłumacz teraz skąd wiedziałeś że nie puszczał pieszego (mogłeś nie widzieć zrobił to wcześniej) tylko wypuszczał pasażera?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości