Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez PraktykRuchu » wtorek 13 czerwca 2017, 08:09

mp0011 napisał(a): ta żmijka ma 70 metrów, zakręt, przejście za nią, dalej wjazd z Wisłostrady do Śródmieścia i tunel.

Zarządca ruchu wykazał się brakiem wyobraźni. Ale bez przesady, 70 metrów to nie jest wcale tak dużo.
mp0011 napisał(a): A nie mogę po prostu zwolnić do żółwiej prędkości aż ten potencjalny pieszy przejdzie, będąc na żmijce?

Brzmi sensownie. Widzisz? Znalazłeś praktyczne rozwiązanie. :spoko:
mp0011 napisał(a):I jeszcze uwaga - czy Twoje przykłady mają zastosowanie/jakikolwiek sens bez obecności tramwaju na przystanku? W rozporządzeniu, o którym tu rozmawiamy, o tramwaju nie ma mowy, więc ten domniemany zakaz zatrzymywania obowiązuje niezależnie od jego obecności...

Mają. Bo jak się korek nie ruszy, zanim przyjedzie tramwaj, to ludzie będą musieli wsiadać do twojego auta lewymi drzwiami i wysiadać prawymi, żeby opuścić tramwaj. Po to właśnie jest ten znak, żeby się nie zatrzymywać na nim w takich sytuacjach.
mp0011 napisał(a):BTW... Są gdzieś w Polsce (albo czy wolno budować) opisane w tym przepisie przystanki (nie przy chodniku) niewyposażone w żmijkę?

Tak, dużo. Pierwszy lepszy przykład: https://www.google.pl/maps/@53.4990124,18.7666821,3a,75y,306.72h,74.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf6BgAwtMlOGqWzhU1orWVg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez LeszkoII » wtorek 13 czerwca 2017, 08:12

mp0011 napisał(a):Przykład 1 - https://goo.gl/maps/yAYhmyz5bTU2 - ta żmijka ma 70 metrów, zakręt, przejście za nią, dalej wjazd z Wisłostrady do Śródmieścia i tunel.
Tym przykładem najwyżej i w skrajnych przypadkach dowodzisz, że dyspozycja P-17 zawiera luki. Z drugiej strony na to patrząc, jeżeli widzimy na świeżej dwupasmówce w O.Z. ograniczenie do 60 km/h, to musimy się stosować albo świadomie złamać przepis.

mp0011, czy niedoskonałość prawa stanowi przesłankę, że jest ono nieobowiązujące? :hmm:
mp0011 napisał(a):Przykład 2 - przepisy nie nakazują zatrzymania się przed PdP. Nakazują ustąpienie pieszemu, który znajduje się na nim, oraz zwolnienie i ostrożność.(...)
Tylko że owe zatrzymanie przed PdP, w sytuacji gdy poprzedza je linia P-14, wynika ze znaku drogowego a nie z przepisów ustawy. Ustąpić pierwszeństwa na podstawie przepisów ustawy, ale zatrzymać się przed PdP na podstawie P-14 (chyba że jej nie ma).

Gdyby nastąpiła kolizja norm, to wybieramy bezpieczeństwo pieszego i zatrzymujemy się na żmijce. Podobnie jak widząc nakaz jazdy z prędkością nie mniejszą niż minimalna, zmniejszamy prędkość gdy widzimy leżącego pieszego na jezdni.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez Henq » wtorek 13 czerwca 2017, 09:29

PraktykRuchu napisał(a):Zarządca ruchu wykazał się brakiem wyobraźni. Ale bez przesady, 70 metrów to nie jest wcale tak dużo.

no i na co te 70m przed przejściem będziesz stał i czekał? Na pieszego którego nie widzisz czy na pieszego który przechodzi 70m przed tobą, przeciętne auto ma 4m długości a ty będziesz stał przed przejściem dla pieszych ok 17 aut wcześniej :eek2: ew pojedziesz i jak pieszy wejdzie na pasy to po nim bo nie zatrzymasz się nie wolno na P-17 :help:

PraktykRuchu napisał(a):Mają. Bo jak się korek nie ruszy, zanim przyjedzie tramwaj, to ludzie będą musieli wsiadać do twojego auta lewymi drzwiami i wysiadać prawymi, żeby opuścić tramwaj. Po to właśnie jest ten znak, żeby się nie zatrzymywać na nim w takich sytuacjach.

Przypomnę że P-17 malują nie tylko na przystankach gdzie są tramwaje, ale również tam gdzie są autobusy, a często gęsto malują P-17 na jezdniach dwukierunkowych o jednym pasie w każdą stronę oddzielonym podwójną ciągłą.
http://www.chorzowianin.pl/images/news/b_2432.jpg
rozumiem że razem z @LeszkoII będziecie stać w korku przed P-17 w tym przypadku? :wow:
---

LeszkoII napisał(a):Tym przykładem najwyżej i w skrajnych przypadkach dowodzisz, że dyspozycja P-17 zawiera luki. Z drugiej strony na to patrząc, jeżeli widzimy na świeżej dwupasmówce w O.Z. ograniczenie do 60 km/h, to musimy się stosować albo świadomie złamać przepis.

żadna niedoskonałość, po prostu nie rozróżniasz zatrzymania, mam nadzieję że będziesz taki konsekwentny gdy P-17 zasypie śnieg...
ps w OZ dozwolone 50 więc znak 60 podnosi prędkość to co chcesz łamać? :eek2:

LeszkoII napisał(a):Tylko że owe zatrzymanie przed PdP, w sytuacji gdy poprzedza je linia P-14, wynika ze znaku drogowego a nie z przepisów ustawy. Ustąpić pierwszeństwa na podstawie przepisów ustawy, ale zatrzymać się przed PdP na podstawie P-14 (chyba że jej nie ma).

Nie ma miejsca żeby zatrzymać się przed P-14 nie zatrzymując się na P-17 to co P-14 ważniejsze niż P-17 czy P-14 znosi P-17 :help:

Jeszcze taka sytuacja, namalowane P-17 przed skrzyżowaniem, na skrzyżowaniu namalowana linia warunkowego zatrzymania w związku ze znakiem B-20, miejsca między jedną a drugą tyle że zatrzyma się tylko SMART, no to gdzie maja się zatrzymywać właściciele innych pojazdów? :eek2:
Sygnalizacja świetlna również może być i co wówczas gdy jadę po P-17 i widzę zielone, ale dojeżdżając do sygnalizatora zapali się czerwone?
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez LeszkoII » wtorek 13 czerwca 2017, 10:12

Henq napisał(a):rozumiem że razem z @LeszkoII będziecie stać w korku przed P-17 w tym przypadku?
Będziemy stali i co nam zrobisz 8) A Ty pewnie wjedziesz, za Tobą autobus a pasażerowie, którzy w międzyczasie nadjadą tramwajem, wysiadając będą zmuszeni ... wywiesić białą flagę, ewentualnie nagrać delikwenta telefonem i wysłać gdzie trzeba.
Henq napisał(a):adna niedoskonałość, po prostu nie rozróżniasz zatrzymania
Policzyłeś już, ile def. legalnych zawiera art. 2? Zatrzymanie jest jedno, postój jest jeden. Prawnie określonych przyczyn unieruchomienia pojazdu mamy dokładnie trzy.
Henq napisał(a):mam nadzieję że będziesz taki konsekwentny gdy P-17 zasypie śnieg...
Jak zasypie śnieg, to nie zobaczę linii P-17.
Henq napisał(a):ps w OZ dozwolone 50 więc znak 60 podnosi prędkość to co chcesz łamać?
No chciałbym pojechać bezpieczne 70, ale nie mogę, bo przywódcy mieli parcie na zainstalowanie fotoradaru.
Henq napisał(a):Nie ma miejsca żeby zatrzymać się przed P-14 nie zatrzymując się na P-17 to co P-14 ważniejsze niż P-17 czy P-14 znosi P-17
Zdecydowanie ważniejsze jest bezpieczeństwo osób.

A tak w ogóle, niektóre PdP mogą mieć szerokość nawet 16 metrów. Wjedziesz na pasy żeby zaoszczędzić miejsce na jezdni równoważne długości 2 osobówek? piesi mogą się lekko wku... :P
Henq napisał(a):Sygnalizacja świetlna również może być i co wówczas gdy jadę po P-17 i widzę zielone, ale dojeżdżając do sygnalizatora zapali się czerwone?
Masz pecha, chyba że wolisz wjechać na czerwonym uważając to za rozwiązanie bezpieczniejsze.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez Henq » wtorek 13 czerwca 2017, 11:59

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):rozumiem że razem z @LeszkoII będziecie stać w korku przed P-17 w tym przypadku?
Będziemy stali i co nam zrobisz 8)

no na miejscu kierowcy autobusu stojącego za tobą to bym cie strąbił za skuteczne blokowanie wjazdu na przystanek :eek2: a na miejscu pasażera który się spóźni do pracy na autobus itp... bo jeden z drugim 17 aut będzie czekać aż się korek ruszy by podjechać do przodu to bym ładnie sobie poużywał :lol: :lol: :lol:

LeszkoII napisał(a): A Ty pewnie wjedziesz, za Tobą autobus a pasażerowie, którzy w międzyczasie nadjadą tramwajem, wysiadając będą zmuszeni ... wywiesić białą flagę, ewentualnie nagrać delikwenta telefonem i wysłać gdzie trzeba.

@LeszkoII no przecież pisałem, że P-17 nie tylko tam gdzie tramwaj, a ty widocznie o tym zapominasz :eek2:
A co do tramwaju to przepis wyraźnie mówi, że masz obowiązek zatrzymania pojazdu w takim miejscu i na taki czas, aby umożliwić pieszym swobodny dostęp do pojazdów komunikacji publicznej - w przypadku braku wysepki dla pasażerów na przystanku, więc dlaczego zakładasz, że zatrzymam się 5cm od drzwi tramwaju i zablokuje wejścia/wyjścia?
Zatrzymam się w takim miejscu by pieszy swobodnie miną mój pojazd i wsiadł/wysiadł z tramwaju.

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):adna niedoskonałość, po prostu nie rozróżniasz zatrzymania
Policzyłeś już, ile def. legalnych zawiera art. 2?

a po co mi to do tego przykładu? kolejna twoja wypowiedź oderwana od rzeczywistości :eek2:

LeszkoII napisał(a): Zatrzymanie jest jedno, postój jest jeden. Prawnie określonych przyczyn unieruchomienia pojazdu mamy dokładnie trzy.

:wow: przecież unieruchomienie=zatrzymanie skoro twierdzisz, że są prawnie zdefiniowane trzy unieruchomienia to masz trzy zatrzymania :help:
postój - jedno unieruchomienie :wink:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):mam nadzieję że będziesz taki konsekwentny gdy P-17 zasypie śnieg...
Jak zasypie śnieg, to nie zobaczę linii P-17.

ale wiesz, że tam jest :wink:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):ps w OZ dozwolone 50 więc znak 60 podnosi prędkość to co chcesz łamać?
No chciałbym pojechać bezpieczne 70,

ale bezpiecznie jest 60 :wow:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):Nie ma miejsca żeby zatrzymać się przed P-14 nie zatrzymując się na P-17 to co P-14 ważniejsze niż P-17 czy P-14 znosi P-17
Zdecydowanie ważniejsze jest bezpieczeństwo osób.

co powoduje zatrzymanie na P-17 z warunków na drodze, którego to zatrzymania wykonać nie możesz więc... :eek2:

LeszkoII napisał(a):A tak w ogóle, niektóre PdP mogą mieć szerokość nawet 16 metrów. Wjedziesz na pasy żeby zaoszczędzić miejsce na jezdni równoważne długości 2 osobówek?

no tak dla ciebie zero różnicy 2 osobówki vs 17 osobówek :eek2:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):Sygnalizacja świetlna również może być i co wówczas gdy jadę po P-17 i widzę zielone, ale dojeżdżając do sygnalizatora zapali się czerwone?
Masz pecha, chyba że wolisz wjechać na czerwonym uważając to za rozwiązanie bezpieczniejsze.

Ja nie mam pecha ja zatrzymuje się na P-17 z warunków i przepisów wynikających na drodze - ty ze swoimi wywodami ciśniesz dalej bo zatrzymać ci się nie wolno :help:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez mp0011 » wtorek 13 czerwca 2017, 12:11

PraktykRuchu napisał(a):
mp0011 napisał(a):BTW... Są gdzieś w Polsce (albo czy wolno budować) opisane w tym przepisie przystanki (nie przy chodniku) niewyposażone w żmijkę?

Tak, dużo. Pierwszy lepszy przykład: https://www.google.pl/maps/@53.4990124,18.7666821,3a,75y,306.72h,74.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf6BgAwtMlOGqWzhU1orWVg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl.


Czy na takim przystanku, w korku, można wjechać i stanąć jak podjeżdża tramwaj?
Żmijki (i innych znaków poziomych) nie ma tam z powodu rodzaju nawierzchni.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez Henq » wtorek 13 czerwca 2017, 12:46

mp0011 napisał(a):
PraktykRuchu napisał(a):
mp0011 napisał(a):BTW... Są gdzieś w Polsce (albo czy wolno budować) opisane w tym przepisie przystanki (nie przy chodniku) niewyposażone w żmijkę?

Tak, dużo. Pierwszy lepszy przykład: https://www.google.pl/maps/@53.4990124,18.7666821,3a,75y,306.72h,74.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf6BgAwtMlOGqWzhU1orWVg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl.


Czy na takim przystanku, w korku, można wjechać i stanąć jak podjeżdża tramwaj?
Żmijki (i innych znaków poziomych) nie ma tam z powodu rodzaju nawierzchni.

tak można i żadnego utrudniania wsiadania wysiadania nie będzie, ale jak by tam było P-17 to dla niektórych już będą utrudnienia przy wsiadaniu/wysiadaniu :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez LeszkoII » wtorek 13 czerwca 2017, 13:19

Henq napisał(a):no na miejscu kierowcy autobusu stojącego za tobą to bym cie strąbił za skuteczne blokowanie wjazdu na przystanek
A wiesz kiedy można używać sygnału dźwiękowego w o.z.?

Tak się składa, że gdy w jednym miejscu jest przystanek typu wiedeńskiego - zarówno autobusowy jak i tramwajowy - to autobusy poruszają się po torowisku pojazdów szynowych. Gorzej będzie jak autobus wjedzie, wypuści pasażerów, i tak będzie stał w korku aż nadjedzie tramwaj. Jak mają wtedy wysiąść ludzie z tramwaju?

Wciąż starasz się udowodnić, że prawo nie jest prawem. Spieszysz się do pracy, to przechodź na czerwonym, żebyś się nie spóźnił :lol:
Henq napisał(a):@LeszkoII no przecież pisałem, że P-17 nie tylko tam gdzie tramwaj, a ty widocznie o tym zapominasz
Nie, wymyślacie najróżniejsze cuda - a sytuacja jest taka, jak z programu JB.
Henq napisał(a):więc dlaczego zakładasz, że zatrzymam się 5cm od drzwi tramwaju i zablokuje wejścia/wyjścia?
Tu nie chodzi o odległość 5cm od tramwaju, tylko od bezproblemowe dojście z tramwaju na chodnik a nie z tramwaju na drzwi stojącego samochodu lub co gorsza autobusu.
Henq napisał(a):Zatrzymam się w takim miejscu by pieszy swobodnie miną mój pojazd i wsiadł/wysiadł z tramwaju.
Masz to zagwarantować grupie pasażerów/pieszych a nie każdemu pieszemu z osobna, który będzie zmuszony do przeciskania się gęsiego w labiryntach.
Henq napisał(a):a po co mi to do tego przykładu? kolejna twoja wypowiedź oderwana od rzeczywistości
A po to, bo gadasz o dwóch definicjach zatrzymania, czyli zwiększasz ilość definicjo o 1.
Henq napisał(a):przecież unieruchomienie=zatrzymanie
Apeluję o minimum precyzji w wypowiedziach. Nie ma definicji legalnej unieruchomienia pojazdu, jest zaś (jedna) def. zatrzymania. Do błędu się przyznać nie potrafisz :hmm:
Henq napisał(a): skoro twierdzisz, że są prawnie zdefiniowane trzy unieruchomienia to masz trzy zatrzymania
Jeżeli bezpodstawnie zrównasz unieruchomienie=zatrzymanie, to wychodzą Ci właśnie bzdurki.
Henq napisał(a):ale wiesz, że tam jest
Nie jeżdżę na pamięć, nie korzystam z pojazdu w jednym mieście.
Henq napisał(a):co powoduje zatrzymanie na P-17 z warunków na drodze, którego to zatrzymania wykonać nie możesz więc...
Wjechać z premedytacją w pieszego, który leży na jezdni, też nie mogę mimo iż posiadam pierwszeństwo.
Henq napisał(a):Ja nie mam pecha ja zatrzymuje się na P-17 z warunków i przepisów wynikających na drodze
Jasne a za minute nadjeżdża tramwaj, którego wcześniej nie miałaś prawa zobaczyć, i motorniczy celuje drzwiami w Twoje drzwi, pół biedy jak jedziesz cinqecento.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez Henq » wtorek 13 czerwca 2017, 20:30

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):no na miejscu kierowcy autobusu stojącego za tobą to bym cie strąbił za skuteczne blokowanie wjazdu na przystanek
A wiesz kiedy można używać sygnału dźwiękowego w o.z.?

tak jeżeli jadę autobusem i widzę geniusza który przed sobą ma miejsca 70m wolnego i ni z gruszki, pietruszki hamuje stwarzając zagrożenie na drodze :eek2:

LeszkoII napisał(a):Tak się składa, że gdy w jednym miejscu jest przystanek typu wiedeńskiego - zarówno autobusowy jak i tramwajowy - to autobusy poruszają się po torowisku pojazdów szynowych. Gorzej będzie jak autobus wjedzie, wypuści pasażerów, i tak będzie stał w korku aż nadjedzie tramwaj. Jak mają wtedy wysiąść ludzie z tramwaju?

że co? mi zarzucasz dokładanie a teraz sam przystanek wiedeński z podniesiona jezdnią dodajesz? :wow:

LeszkoII napisał(a):Wciąż starasz się udowodnić, że prawo nie jest prawem. Spieszysz się do pracy, to przechodź na czerwonym, żebyś się nie spóźnił :lol:

staram się udowodnić że zatrzymanie wynikające z warunków i przepisów ruchu drogowego to nie tylko korek, ale dynamiczne sytuacje na drodze i bzdurą jest sztywne trzymanie się przez ciebie zakazu zatrzymywania się na P-17 - ale jak widać nie dociera...

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):@LeszkoII no przecież pisałem, że P-17 nie tylko tam gdzie tramwaj, a ty widocznie o tym zapominasz
Nie, wymyślacie najróżniejsze cuda - a sytuacja jest taka, jak z programu JB.

Nie widziałem w programie podniesienia jezdni a ty?

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):więc dlaczego zakładasz, że zatrzymam się 5cm od drzwi tramwaju i zablokuje wejścia/wyjścia?
Tu nie chodzi o odległość 5cm od tramwaju, tylko od bezproblemowe dojście z tramwaju na chodnik a nie z tramwaju na drzwi stojącego samochodu lub co gorsza autobusu.

Czyli teraz już nawet autobus nie może się zatrzymać na P-17 :wow:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):Zatrzymam się w takim miejscu by pieszy swobodnie miną mój pojazd i wsiadł/wysiadł z tramwaju.
Masz to zagwarantować grupie pasażerów/pieszych a nie każdemu pieszemu z osobna, który będzie zmuszony do przeciskania się gęsiego w labiryntach.

Znów jakieś wymysły? gdzie jest o grupie? wystarczy że zachowasz "bezpieczny odstęp" od poprzedzającego pojazdu i omijanego tramwaju i wszystko będzie ok

LeszkoII napisał(a):A po to, bo gadasz o dwóch definicjach zatrzymania, czyli zwiększasz ilość definicjo o 1.

no popatrz a definicja skrzyżowania również jest jedna, a mamy skrzyżowanie przecięcie, skrzyżowanie połączenie, skrzyżowanie rozwidlenie...
jakoś nie zwiększyły się definicje skrzyżowania :eek2:
Tak ciężko pojąc że definicja słowa zawiera w sobie różne znaczenia? To może spróbuj na czymś prostym:
"zamek"
homonim :thumb2:

LeszkoII napisał(a):
Henq napisał(a):przecież unieruchomienie=zatrzymanie
Apeluję o minimum precyzji w wypowiedziach. Nie ma definicji legalnej unieruchomienia pojazdu, jest zaś (jedna) def. zatrzymania. Do błędu się przyznać nie potrafisz :hmm:

A ja apeluję o minimum skupienia od ciebie i czytania PoRD ze zrozumieniem:
zatrzymanie pojazdu – unieruchomienie pojazdu


LeszkoII napisał(a):Jasne a za minute nadjeżdża tramwaj, którego wcześniej nie miałaś prawa zobaczyć, i motorniczy celuje drzwiami w Twoje drzwi, pół biedy jak jedziesz cinqecento.

Trochę wyobraźni i trzymanie się blisko prawej krawędzi jezdni i możesz pokusić się nawet o suwa :spoko:

Swoją drogą to ciekawi mnie jak na dwu kilometrowym odcinku drogi wyprzedzasz traktor jadący 10km/h na podwójnej ciągłej? przecież nie wolno przekraczać :lol: :lol: :lol:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez sankila » wtorek 13 czerwca 2017, 23:27

mp0011 napisał(a):ta żmijka ma 70 metrów, zakręt, przejście za nią, dalej wjazd z Wisłostrady do Śródmieścia i tunel. Naprawdę chcesz żeby kierowcy przejeżdżali tę żmijkę pojedynczo?
Dlaczego pojedynczo? Ta sama zasada obowiązuje na skrzyżowaniu i jakoś nie widziałam, żeby któryś kierowca czekał, aż jego poprzednik zjedzie ze skrzyżowania
Mam stanąć przed żmijką, bo ZA 70 METRÓW dojadę do przejścia, po którym JAK DO NIEGO DOJADĘ może będzie pieszy? A może mam stanąć 70 metrów przed przejściem BO TERAZ jest na min pieszy, który zejdzie zanim tam dojadę? A nie mogę po prostu zwolnić do żółwiej prędkości aż ten potencjalny pieszy przejdzie, będąc na żmijce? Zwolnienie na żmijce do 1km/h chyba nie jest zabronione, i ma większy sens niż stanie przed nią?
Co w zdaniu "nie wjeżdżaj - J E Ś L I NIE ZDOŁASZ ZJECHAĆ" jest dla Ciebie niezrozumiałe? Czy to taki problem, zbliżając się do przystanku, ocenić sytuację na drodze i odpowiedzieć sobie na pytanie: "czy uda mi się bezpiecznie minąć przystanek, czy też grozi mi, że wchodzący i wychodzący z tramwaju będą się przeciskać obok mojego auta?"

I jeszcze uwaga - czy Twoje przykłady mają zastosowanie/jakikolwiek sens bez obecności tramwaju na przystanku? W rozporządzeniu, o którym tu rozmawiamy, o tramwaju nie ma mowy, więc ten domniemany zakaz zatrzymywania obowiązuje niezależnie od jego obecności...
A czy zakaz przejeżdżania za podwójną ciągłą ma zastosowanie/jakikolwiek sens bez obecności pojazdu nadjeżdżającego z przeciwnego kierunku? W rozporządzeniu, o którym tu rozmawiamy, o pojeździe nie ma mowy, więc ten domniemany zakaz przekraczania ciągłej obowiązuje niezależnie od jego obecności...
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez gumik » środa 14 czerwca 2017, 09:44

Jest pełno przystanków z P-17, gdzie nie zatrzymywanie się ze względu na warunki ruchu byłoby czystą głupotą.
przystanek.jpg

A nawet na takich gdzie jest dojście do torowiska też to nie jest złe. Jak widać w JB da się zrobić tak, żeby piesi swobodnie weszli do tramwaju. Trzeba tylko zachować zdrowy rozsądek. A jak "żmijka" ma te 70m, to po co wydłużać korek o tyle? Piszę, to jako osoba poruszająca się po mieście głównie komunikacją zbiorową.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3460
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez PraktykRuchu » środa 14 czerwca 2017, 14:36

mp0011 napisał(a):Żmijki (i innych znaków poziomych) nie ma tam z powodu rodzaju nawierzchni.


Kilkanaście metrów dalej masz wymalowane przejście dla pieszych, więc jakby zarządca drogi chciał, to by wymalował też P-17.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez mp0011 » środa 14 czerwca 2017, 14:56

PraktykRuchu napisał(a):
mp0011 napisał(a):Żmijki (i innych znaków poziomych) nie ma tam z powodu rodzaju nawierzchni.
Kilkanaście metrów dalej masz wymalowane przejście dla pieszych, więc jakby zarządca drogi chciał, to by wymalował też P-17.


Przejścia są na łacie asfaltowej. O ile ma to sens ze względu na bezpieczeństwo pieszych, nie opłaca się robić takiej łaty na całym przystanku.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez waw » środa 14 czerwca 2017, 18:58

Jak chyba nigdy muszę przyznać rację Dworakowi i mp0011.
Art. 49 pkt 4 nie dotyczy unieruchomienia wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Dotyczy to także zakazów wyrażonych znakiem (w tym P-17) bo inaczej przepis nie miałby sensu. Miejsc z zakazem zatrzymywania niewyrażonym znakiem jest bardzo niewiele.
waw
 
Posty: 1858
Dołączył(a): niedziela 05 lipca 2015, 13:59

Re: Znak P-17 a zakaz zatrzymywania się

Postprzez Henq » środa 14 czerwca 2017, 19:14

waw napisał(a):Jak chyba nigdy muszę przyznać rację Dworakowi i mp0011.

poczekaj, zaraz autor postu i inni zwolennicy teorii zakazu unieruchomienia na P-17 będą udowadniać, że chodzi o znak B-36 a nie o "linię" bo twierdzenia że unieruchomienie to nie zatrzymanie widać upadły :eek2:
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości